Informacije o jamstvu, trajnosti i ekološkoj prihv

poruka: 8
|
čitano: 4.197
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Informacije o jamstvu, trajnosti i ekološkoj prihv".
6 godina
offline
Informacije o jamstvu, trajnosti i ekološkoj prihv

"NEMA PRODAJE MAČKA U VREĆI"

 

to ostavljamo samo za izbore

mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Moj PC  
2 0 hvala 0
12 godina
protjeran
offline
Informacije o jamstvu, trajnosti i ekološkoj prihv

"...nastoji se zaštititi potrošače od zavaravajućih marketinških praksi..."

 

A oni jumbo plakati koje financira EU na svakom koraku koji kazu nesto tipa:

 

"Sigurnost, jedinstvo i energetska neovisnost" (i ostale kombinacije teksta, uglavnom uvijek se svodi na dva parametra o kvaliteti zivota i onda energetsko-ekoloska ideologija "zelena tranzicija", itd)

 

To nije zavaravajuca marketinska praksa? Nit je vise pretjerano sigurno, nit ima jedinstva, a najmanje ima energetske neovisnosti (vise bi je bilo da Nijemci npr. nisu gasili nuklearke i rusili ih k'o Talibani Budine kipove). Hvala euROPSKA unijo.

 
2 0 hvala 0
16 godina
offline
Informacije o jamstvu, trajnosti i ekološkoj prihv

Još da dođe direktiva da se ukine 'greenwashing' na najvišim političkim razinama i sve pet. Ovako mogu samo reć:

 

'quod licet Iovi, non licet bovi' 

 

 

You are like Michael Jordan of being a son of a bitch!
Moj PC  
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Informacije o jamstvu, trajnosti i ekološkoj prihv

ovo je takvo bacanje pijeska u oči da ti se život zgadi. ma propisujte vi rok trajanja i sto godina ali pokušajte pronaći servisera kad zapne (službenog ili fušera, svejedno), osobito po razumnim cijenama. to ni bog ni vrag ne propišu pa se na koncu ponovo moš batje kad naprava crkne. ovo posebno vrijedi za tzv. bijelu tehniku. ako i nađeš "majstora" (khm ...), odrat će te k'o zeca, ako te ne uvjeri kako se popravak ne isplati. EU ponovo svira qqruzu (bitno je jedino da dobivaju masne plaće, očito). ako uvedu obvezu broja službenih servisa prema količini (i rasporedu) prodanih uređaja (primjerice - lupam napamet - jedan servis na 10000 kom. perilica) + ovo o čemu sad metiljaju, možda bi i bilo napretka (tako je bilo nekad - manje se sve kvarilo a servisa je bilo posvuda). još jedan (od skoro pa milijardu) promašaja birokracije EU. ne znaju oni našu staru: ne primaj se posla uopće, ako ga ne misliš pošteno i do kraja obaviti. EU uporno ignorira stravično izražene kulturološke razlike: ono što vrijedi u uređenim državama, u divljini ostalih je q od ofce ("vrijedi k'o 'faljen isus' u srbiji"). imamo mi u rvackoj zakona i propisa koliko te volja, sve jedan ljepši i korisniji od drugoga, a ne pridržava ih se skoro pa nitko (i onda mora intervenirati EU policija i sudstvo). 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
1 0 hvala 0
15 godina
offline
Informacije o jamstvu, trajnosti i ekološkoj prihv

Nigdje ne vidim da će se promijenitidužina servisa sa  "popravak u razumnom roku" na recimo mjesec dana 

 
1 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Informacije o jamstvu, trajnosti i ekološkoj p
ivanv000 kaže...

Nigdje ne vidim da će se promijenitidužina servisa sa  "popravak u razumnom roku" na recimo mjesec dana 

 zato jer takav rok nikad ni nije postojao mada se trgovačka strana konstantno vraća na 45-90 dana kao cjenkanje ili 15 dana x koeficijent pingponganja..

-razuman rok je naprosto razuman za neku stvar-posao, nije isti za gradnju kuće ili pečenje i dostavu pizze i time zakon nikad ne može precizno po branšama definirati u danima-satima nego ostaviti razumu tumačenje razumnog roka, tj nadležnima kao inspektorat ili hakom-mingo..

 

razuman rok, nikako ne može biti duži od narudžbe i dostave iz eu bilo koje trgovine-robe, recimo 2-3 do tjedan dana, dok logistički i servisni centri moraju biti po eu dovoljno raspoređeni jer je to jedan od uvjeta poslovanja-jamstva.. tj ne može servis reći da mu treba duže od recimo tjedna ako se taj dio-roba može kupnjom online dobiti brže s dostavom, tj logistika servisa mora biti brža ili ista, konstantno voze robu, dok dostava ostalih paketa može kasniti ili ovisiti o gužvi-blagdanima ili nekoj izvanrednoj situaciji.. tj konkretno se može-mora znati kad će neki dio stići ako je to razlog čekanja popravka u servisu.. dok većina popravaka ni ne postoji, tj služi samo otezanju za isporuku novog-zamjene ili povrata novca npr pc komponente unutar jamstva jer to nije automobil ili vešmašina.. a autoservis koji nema npr pakne za diskove nije servis jer ne može nemati osnovno kao i šarafciger-alat.. pravi ovlašteni servis mora imati na lageru dijelove, ili za rijeđe potrebno kao izuzetak čekati dostavu iz nekog eu centra, no to je tad izuzetak, ne pravilo, suprotno.. i to bi moralo biti tako i navedeno-tumačeno ako se stvarno nešto želi promijeniti i uvesti reda. no naravno važno je samo imati agendu, prezentaciju na eu parlamentu i dnevnice.. nakon tog stane-nestane ...

 

-ako se želi, razuman rok je vrlo lako tumačiti unutar svakog slučaja-branše, tj sam trgovac mora znati pravila igre kao i servis, odnosno kad se naruči pizza postoji neko razumno-podrazumijevano vrijeme dostave i zna se odmah, u trenutku narudžbe, kao što servis može vrlo dobro procijeniti virijeme potrebno za neki popravak, a praćenje puta dostave ako se roba-dio čeka je opet stvar koja se zna kao vozni red, kao klasičan tracking koji se dobije za online kupnju i dostavu.. za hr 2-3 dana, za eu tjedan, dok iz kine freeshipingom stigne za 2-4 tjedna ... razumno, uz naravno moguće izvanredne situacije no tad će one biti razumno objašnjene.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
6 godina
offline
Re: Informacije o jamstvu, trajnosti i ekološkoj p
ihush kaže...
ivanv000 kaže...

Nigdje ne vidim da će se promijenitidužina servisa sa  "popravak u razumnom roku" na recimo mjesec dana 

 zato jer takav rok nikad ni nije postojao mada se trgovačka strana konstantno vraća na 45-90 dana kao cjenkanje ili 15 dana x koeficijent pingponganja..

-razuman rok je naprosto razuman za neku stvar-posao, nije isti za gradnju kuće ili pečenje i dostavu pizze i time zakon nikad ne može precizno po branšama definirati u danima-satima nego ostaviti razumu tumačenje razumnog roka, tj nadležnima kao inspektorat ili hakom-mingo..

 

razuman rok, nikako ne može biti duži od narudžbe i dostave iz eu bilo koje trgovine-robe, recimo 2-3 do tjedan dana, dok logistički i servisni centri moraju biti po eu dovoljno raspoređeni jer je to jedan od uvjeta poslovanja-jamstva.. tj ne može servis reći da mu treba duže od recimo tjedna ako se taj dio-roba može kupnjom online dobiti brže s dostavom, tj logistika servisa mora biti brža ili ista, konstantno voze robu, dok dostava ostalih paketa može kasniti ili ovisiti o gužvi-blagdanima ili nekoj izvanrednoj situaciji.. tj konkretno se može-mora znati kad će neki dio stići ako je to razlog čekanja popravka u servisu.. dok većina popravaka ni ne postoji, tj služi samo otezanju za isporuku novog-zamjene ili povrata novca npr pc komponente unutar jamstva jer to nije automobil ili vešmašina.. a autoservis koji nema npr pakne za diskove nije servis jer ne može nemati osnovno kao i šarafciger-alat.. pravi ovlašteni servis mora imati na lageru dijelove, ili za rijeđe potrebno kao izuzetak čekati dostavu iz nekog eu centra, no to je tad izuzetak, ne pravilo, suprotno.. i to bi moralo biti tako i navedeno-tumačeno ako se stvarno nešto želi promijeniti i uvesti reda. no naravno važno je samo imati agendu, prezentaciju na eu parlamentu i dnevnice.. nakon tog stane-nestane ...

 

-ako se želi, razuman rok je vrlo lako tumačiti unutar svakog slučaja-branše, tj sam trgovac mora znati pravila igre kao i servis, odnosno kad se naruči pizza postoji neko razumno-podrazumijevano vrijeme dostave i zna se odmah, u trenutku narudžbe, kao što servis može vrlo dobro procijeniti virijeme potrebno za neki popravak, a praćenje puta dostave ako se roba-dio čeka je opet stvar koja se zna kao vozni red, kao klasičan tracking koji se dobije za online kupnju i dostavu.. za hr 2-3 dana, za eu tjedan, dok iz kine freeshipingom stigne za 2-4 tjedna ... razumno, uz naravno moguće izvanredne situacije no tad će one biti razumno objašnjene.

Razuman rok je onaj koji piše na jamstvenom listu.. 

 

"Razumni rok je propisan samim jamstvom, a jamstvo propisuje proizvođač. I hrvatski zastupnik mora od riječi do riječi propisati taj rok koji je napisan u nekakvom primarnom jamstvu. Proizvođači se onda natječu između sebe. Ljudi ne čitaju jamstvo, ali ima proizvoda koji imaju 15 ili 45 dana.'' Ana Knežević, predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača 

Poruka je uređivana zadnji put sri 17.1.2024 20:34 (love2ml86).
15 godina
offline
Re: Informacije o jamstvu, trajnosti i ekološkoj p

-ne, ne piše, nikakav rok u jamstvenom listu, pa upitaj gđu knežević gdje je u kojem jamstvenom listu to pročitala.

-u jamstvu pišu uvjeti, što je uključeno u jamstvo, što nije, mreža ovlaštenih servisa i recimo sjedište za prigovore..

-neovisno o proizvođačkom-komercijalnom (pravom-klasičnom) jamstvu, svaki trgovac (ili bilo tko) može dati neko svoje, dodatno, ako želi, kao i recimo pravo povrata pa neke trgovine daju pravo povrata 30 dana kao i ne samo na daljinu nego za kupljeno u trgovini, no to nema veze sa zakonom i ostalim robama-uslugama tj pravima potrošača ili zakonom jer je proizvoljna stvar i postoji samo ako je netko da potrošaču što ne mora...

-zatim gđi knežević možemo i prišapnuti da smo sad eu.. pa tad za bilo koju robu ne mora postojati zastupnik u hr, pa ni prijevod, što je vrlo često.. odnosno to što možda postoji kao pravilo za naše ne znači da drugi uvoznik-država ima takvu stavku u zakonu i tad tog jednostavno nema u jamstvenom listu kao ni prijevoda na hr..

 

-jedino u zakonu o zaštiti potrošača i zakonu o obveznim odnosima postoje rokovi, razumni rokovi kao formulacija, kao što postoji i pravo prigovora na koji se mora dobiti odgovor u roku od 15 dana, dok se ništa ni nalik tome ne nalazi u jamstvenom listu.

-zatim gđi knežević prišapnuti da jamstvo ne mora ni postojati, komercijalno-proizvođačko, upravo zato je eu uvela zakonsko jamstvo ili materijalni nedostatak na teret trgovca za sve robe u eu +2god. .. ako ne posotji jamstvo i jamstveni list, tad se nema gdje pročitati takva fantomska rečenica-stavak ili osnova za pozivanje na neko pravo, odnosno, ponovo, zamoliti gđu knežević da pročita zakon i jamstvene listove pa da tad objasni gdje to piše ili kako nešto čitati, odnosno zato postoji država-zakon-regulator da kad to već ne radi sam proizvođač-biz-trgovac zaštiti potrošača, regulira i propisuje pravila igre.. to radi država zakonom, ne biz jamstvenim listom koji ne mora postojati.

 

kako bi gđi knežević olakšali traženje te fantomske formulacije, evo npr s egrađani što država-zakon kažu o jamstvu, što sadrži..

Sadržaj jamstva

Jamstvo treba sadržavati sljedeće podatke:

sadržaj prava koja vam pripadaju, tj. koje situacije i kvarovi vezani uz stvar su obuhvaćene jamstvom

odredbu o tome da jamstvo ne utječe na ostala prava koja vam pripadaju po nekoj drugoj osnovi (npr. prava iz odgovornosti za materijalne nedostatke)

trajanje jamstva

teritorijalno područje važenja jamstva, tj. da li jamstvo vrijedi samo u vašoj zemlji ili vrijedi na širem području

ostale pojedinosti koje su potrebne da biste ostvarili prava iz jamstva

podatke o davatelju jamstva (naziv trgovca, adresa i sl.).

-ne sadrži rok popravka... tj jedini rok je onaj koji se odnosi na trajanje jamstva npr 2-3-više godina. + primijietiti da zakon koristi riječ 'treba' (ne mora) pa je i to sve onako.. može i ne mora.
-odnosno, zakon obuhvaća sve poslove, robe, usluge.. pa se tako za npr građevinske radove kao standardni dio ugovora navodi i rok gradnje-isporuke kao i penali za kašnjenje ili bonusi za isporuku prije roka, no to je specifično za takve poslove, ne dio klasičnog jamstvenog lista ostalih roba u malorpodaji, kao i podsjetnik da se sve ovo odnosi na POTROŠAČA, tj mali-običan kupac, fizička osoba, ne firma-pravna, ne veleprodaja itd.. isključivo maloprodaja kranji kupac, osoba.. tek tad spada pod zakon o zaštiti potrošača pa se tek tad može i pozivati na taj zakon-pravo a za rok popravka tek ako u zakonu nešto tako i piše, no piše samo razuman rok.

 

-postoji mogućnost da griješim? .. google?

text iz 2023-dnevnik..
razuman rok, siva zona, nedefiniran u hr, udruga predložila 30 dana no zakonodavac odbio..

-u vezi roka i jamstva, portošač-kupac može tražiti i dobiti produljenje trajanja jamstva za vrijeme koje je proizvod bio u servisu (kao i zamjenski uređaj..) tj to su jedini primjeri spominjanja rokova jamstva ili trajanja..

-s portala legalis.. zbog nepostojanja roka u jamstvu koristi se kao sudska praksa famoznih 45 dana.. no baš nigdje nije u zakonu to navedeno kao 45 dana i tako stalno u krug.

primjer postova:

A trgovac se poziva na sudsku praksu i tvrdi da je to 45 dana.

Da, tako je, osim ako u jamstvu nije naveden drugi rok.

 

Nisam uspjela pronaći da 45 dana kao rok utvrđuje neki propis.
Tvrdite da je tako ali ne nudite izvor svojih informacija, pa ni kojim je to zakonom utvrđeno.
Oprostite, mislla sam da je ovo forum na kojem u raspravama sudjeluju pravnici. Paušalnih tvrdnji mi je već odavno previše.

 

itd.. dakle to koristi trgovac, poziva se na sudsku praksu i 45 dana.. ne potrošač, ne zakon, ne jamstvo.. tj postoji mogućnost da neko jamstvo to i navodi, onako, jedno od milijuna?..

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice