možda litija nedostaje zbog (kad pogledam oko sebe) sve više šizofrenije i bipolarnih poremećaja. e, sad, ako takvi još i voze električne automobile i posjeduju hrpu mobitela (za svaku osobu u sebi) ...
Litijske baterije sve skuplje, pokazalo istraživan
- poruka: 19
- |
- čitano: 12.557
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
"Vlasnici električnih automobila često znaju zateći lokalne šizofreničare kako im glodaju bateriju jer si nemogu priuštiti tablete litija otkad ih je zbog visoke cijene HZZO uklonio s liste besplatnih lijekova."
Net.hr, 2025.
Hm, kad se pređe čisto na električne modele pa najjeftiniji gradski autić bude 30000€ a tržište rabljenih "izumre" jer ko će kupit auto sa baterijom u sumnjivom stanju kad popravak/zamjena košta ko novi auto.
Na svu sreću, benzin je sve jeftiniji.
Kod el. vozila je zanimljivo to što svi šute o ključnoj stvari - bateriji. Ako puniš bateriju svaki dan (jer ideš npr. na posao svaki dan) onda ti ona izdrži cca 2 godine i tad padne ispod 80%, za 4god to je ispod 60%. Zamjena baterije na Tesli 3 košta €20.000 eura. Zato mi je fascinantno kako je električni auto jeftiniji od drugih, a svi šute o najvećem nedostatku - bateriji. I sad kad mjenjaš tako često bateriju aka kemikaliju, kako to može biti pogodno za okoliš sa toliko kemije.
Eno Tesle se prodaju po oglasnicima stare 4-5 godina, svi skužili baterija više ne vozi ni 100km, treba to prodat.
Jedino validno rješenje za vozila vidim u vodiku, čisti oblik energije i nema zagađenja kao kod baterija-kemije ni fosilna goriva, a ostaje nam mehanika auta što vraća dugovječnost vozila.
Kod el. vozila je zanimljivo to što svi šute o ključnoj stvari - bateriji. Ako puniš bateriju svaki dan (jer ideš npr. na posao svaki dan) onda ti ona izdrži cca 2 godine i tad padne ispod 80%, za 4god to je ispod 60%. Zamjena baterije na Tesli 3 košta €20.000 eura. Zato mi je fascinantno kako je električni auto jeftiniji od drugih, a svi šute o najvećem nedostatku - bateriji. I sad kad mjenjaš tako često bateriju aka kemikaliju, kako to može biti pogodno za okoliš sa toliko kemije.
Eno Tesle se prodaju po oglasnicima stare 4-5 godina, svi skužili baterija više ne vozi ni 100km, treba to prodat.
Jedino validno rješenje za vozila vidim u vodiku, čisti oblik energije i nema zagađenja kao kod baterija-kemije ni fosilna goriva, a ostaje nam mehanika auta što vraća dugovječnost vozila.
Malo si nafrizirao brojeve, ali da - baterije degradiraju. Srećom gotovo svi proizvođači nude garanciju da će baterija zadržati kapacitet iznad 70% 7 ili 8 godina. Nije to ništa što se krije. To je poznata boljka. Vodikovi motori s unutarnjim izgaranjem isto imaju nekakve boljke (kao i svaka tehnologija), ali na sreću sve to solidno napreduje....
Na svu sreću, benzin je sve jeftiniji.
a poskupljuje i struja koliko i benzin ako ne i više tako da si što se toga tiče na istom...
Poskupljuju sirovine i njihov transport. Kineske tvornice baterija su već najavile poskupljenje kroz naredne godine svojim klijentima. Rudnici (sirovine) su velikim dijelom u vlasništvu Kineza koji drže koncesije za skoro cijelu Afriku i sad kreću koristiti svoju tržišnu poziciju dirigiranjem cijena (iako nisu monopolisti, ali rade na tome). Možemo očekivati promjene u tehnologiji baterija i prelazak na druge materijale: aluminij umjesto litija, a baterije bez kobalta se već koriste (Great Wall). Naravno, prelaskom na druge materijale poskupit će ti drugi materijali i opet će Kinezi biti u situaciji da ucjenjuju jer su i tu zauzeli jaku poziciju na globalnom tržištu.
I pelet je bio jeftin tamo 2010., a sad je tri puta skuplji.
baš tako... i plin za aute je bio oko četvrtine cijene benzina dok se nije povećao broj vozila na plin a eto ga sad na više od pola cijene benzina i došlo se do toga da ako ne prelaziš bezobrazno velike killometraže da se ne isplati zopće ugradnja plina jer je puno manja ušteda a cijene ugradne poskupile do bola... I tako sa svim tehnologijama prolazimo tako da nakon kritične mase korisnika postanu neisplative kada prvo poskupi energent, a onda i država pruži prste.
a porastom potražnje cijena može ići samo gore jer sa današnjim tehnologijama nemaš efikasnije spremanje struje u baterije od litijskih baterija a neće niko pristati na duplo veće i teže baterije da bi imo duplo manji domet koji je i ovako graničan...
baš tako... i plin za aute je bio oko četvrtine cijene benzina dok se nije povećao broj vozila na plin a eto ga sad na više od pola cijene benzina i došlo se do toga da ako ne prelaziš bezobrazno velike killometraže da se ne isplati zopće ugradnja plina jer je puno manja ušteda a cijene ugradne poskupile do bola... I tako sa svim tehnologijama prolazimo tako da nakon kritične mase korisnika postanu neisplative kada prvo poskupi energent, a onda i država pruži prste.
Kad je plin bio 1/4 cijene benzina? Najdavnije što se sjećam benzin je bio 3,15kn, a plin 1,50kn. Zapravo sjećam se i kombinacije 2,68/1,08 ali to nisam 100% siguran jesam li dobro upamtio. U svakom slučaju ne pamtim kad si za litru benzina dobio 4 litre plina a vozim već dosta dugo. U početku sam imao čiste benzince, ali tata je imao plinaša pa pamtim.
baš tako... i plin za aute je bio oko četvrtine cijene benzina dok se nije povećao broj vozila na plin a eto ga sad na više od pola cijene benzina i došlo se do toga da ako ne prelaziš bezobrazno velike killometraže da se ne isplati zopće ugradnja plina jer je puno manja ušteda a cijene ugradne poskupile do bola... I tako sa svim tehnologijama prolazimo tako da nakon kritične mase korisnika postanu neisplative kada prvo poskupi energent, a onda i država pruži prste.
Kad je plin bio 1/4 cijene benzina? Najdavnije što se sjećam benzin je bio 3,15kn, a plin 1,50kn. Zapravo sjećam se i kombinacije 2,68/1,08 ali to nisam 100% siguran jesam li dobro upamtio. U svakom slučaju ne pamtim kad si za litru benzina dobio 4 litre plina a vozim već dosta dugo. U početku sam imao čiste benzince, ali tata je imao plinaša pa pamtim.
I eto nam cijene prodaje INA-e MOL-u :/
Kod el. vozila je zanimljivo to što svi šute o ključnoj stvari - bateriji. Ako puniš bateriju svaki dan (jer ideš npr. na posao svaki dan) onda ti ona izdrži cca 2 godine i tad padne ispod 80%, za 4god to je ispod 60%. Zamjena baterije na Tesli 3 košta €20.000 eura. Zato mi je fascinantno kako je električni auto jeftiniji od drugih, a svi šute o najvećem nedostatku - bateriji. I sad kad mjenjaš tako često bateriju aka kemikaliju, kako to može biti pogodno za okoliš sa toliko kemije.
Eno Tesle se prodaju po oglasnicima stare 4-5 godina, svi skužili baterija više ne vozi ni 100km, treba to prodat.
Jedino validno rješenje za vozila vidim u vodiku, čisti oblik energije i nema zagađenja kao kod baterija-kemije ni fosilna goriva, a ostaje nam mehanika auta što vraća dugovječnost vozila.
baterija stara 10 godina i dalje drži ( u prosjeku 80-90 % ). I benzinac ti troši ulja i više benzina nakon 5 godina :D
https://electrek.co/2021/08/12/tesla-claims-battery-packs-lose-only-capacity-200000-miles/
https://electrek.co/2020/06/06/tesla-battery-degradation-replacement/
Malo si nafrizirao brojeve, ali da - baterije degradiraju. Srećom gotovo svi proizvođači nude garanciju da će baterija zadržati kapacitet iznad 70% 7 ili 8 godina. Nije to ništa što se krije. To je poznata boljka. Vodikovi motori s unutarnjim izgaranjem isto imaju nekakve boljke (kao i svaka tehnologija), ali na sreću sve to solidno napreduje....
Da malo nafrizirao
A takvih je 99%, pa se čudimo tolikom broju teoretičara zavjera i ostalih genijalaca...
Btw, kad smo već kod toga, Maxrange je opet javno vidljiv (nisam već dugo pratio), i premda je puno manje upisa u zadnje vrijeme (općenito svi forumi odumiru), odlično za vidjeti trendove IRL.
Uglavnom, sve unutar očekivanja, čak i bolje, bar kaj se Tesle tiče.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1c3m9wqlxPBo8ziDYVm5cHRzNCHZbtI_2vVhlXksX9Jc/htmlview
Amonijak bi bio gorivo budućnosti definitivno. I još kad bi bar dio ovih pustih milijardi što ih ulupavaju u termostelarnu fuziju preusmjerili u istraživanja hladne fuzije (LENR), umjetne fotosinteze i fotonaponskih ćelija koje hvataju vidljivi i IC spektar... ali uslijed nedostatka zanimanja, budućnost je otkazana