Lijep pokušaj.
Toyota besplatno daje svoje patente za hibridna vo
- poruka: 13
- |
- čitano: 4.554
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Je li ti navijaš za smanjenje zagađenja koje je moguće ostvariti što prije ili isključivo za onu viziju koju dijeliš sa svojim duhovnim vođom, a za koju će nam trebati malo dulji prelazni period u kojem hibridi mogu "uskočiti"?
Je li ti navijaš za smanjenje zagađenja koje je moguće ostvariti što prije ili isključivo za onu viziju koju dijeliš sa svojim duhovnim vođom, a za koju će nam trebati malo dulji prelazni period u kojem hibridi mogu "uskočiti"?
Tko je htio imati hibrid u ponudi ionako nije išao u Toyotu po dozvolu. Neće ni sad jer to što su patenti bez naknade ne znači da više nisu patenti... Eto, to sam mislio.
Pa pogledaj recimo Ford - prosle godine kod Forda, narucujem EcoBoost za sestricnu, pricamo o mashinama,
pitam "dali je u planu hibrid", odogovor je "ne, hibrid je los i mi to NIKAD necemo staviti u nasa vozila" - Toyotin predstavnik za Tirol.
Prodje 6 mjeseci - iz njemacke tvornice javljaju da prestaju proizvoditi C-Max/Grand, ali zato ce nova Kuga doci
sa 3 vrste hibrida:
1. "Mali hibrid", kao pripomoc glavnom motoru (sto god im to bilo)
2. Normalni hibridni sustav, elektro-benz
3. Plug-in hibrid, elektro-benz sa vecim dometom na bateriju
Eto sto se u 6 mjeseci promjeni misljenje. A i vidi se da je u 2018. gominu proizvodjaca predstavilo
hibride i/ili ih najavili. Zasto? To je sustav koji je pouzdan, ne moze ga svaki "meho" odrzavati,
tako da novci od odrzavanja ide direktno u dzep proizvodjacu.
Nije mali broj vozila koji sa hibridnim pogonom dosegnu milju kilometara, i to kroz manje od 10 godina,
obicno taksisti - tu je najveca isplativost i zarada hibrida - u gradu. Sa Yarisom sam svojednobno
znao u gradu trositi ispod 3l, a ako ga stvarno "mazim" po papucici, uspio sam najmanje u 9km gradske
voznje imati 1.6l prosjecnu potrosnju. Al da, onda se stvarno moras vuci sa svakog semafora, sto osobno ne volim,
al bila je nedjelja i nije bilo prometa previse, samo "vikend" vozaci koji ionako ne znaju kud bi.
A i dobra stvar je, ako se koriste dobre baterije, one traju i traju i traju, lako se poprave, zamjeni se neispravni
clanak, i on ide u reciklazu - Toyota je do sada reciklirala 100% svih neispravnih clanaka baterije,
a podatak da 97% svih hibridnih vozila koje su proizveli su i dalje na cesti, je stvarno odlican podatak.
Kao prvo, to su atmosferci, a atmosferski benzinci sami po sebi traju duze od turbaka, koji zbog vecih
sila brze dotraju - takodjer i turbo je skup kad se pokvari. Kod hibrida je elektromotor zapravo "turbo" i pripomoc
benzincu - tako da sam benzinac ne pati od dodatnih sila.
Osobno bih opet kupio hibrid, i malo sam brzao jer do sad nije bilo 4x4 hibrida, ali evo novi RAV4 ima
i novi motor, M20A-FXS I4, i prvi put hibrid kao 4x4 pogon - savrseno.
I nova Corolla ima taj isti novi 2l hibrid, sa mjenjacem iz Lexusa, koji ima 1. mehanicku brzinu i eCVT,
tako da je jos eksplozivnija u startu - od 0 do 100 za 7.9s.
Nebi se zalio da imam s tim hibridom opremljenog C-HRa, vjerujem da ce u novoj generaciji
dobiti bas taj motor, jer i RAV4, C-HR i Corolla su radjeni na istoj platformi,
a 4x4 hibrid je bas ono sto meni trenutno treba. Ova zima nikako proci,
nocas je padala kisa i snijeg, nije svuda vec ljeto kao u HR :)
Prije par dana sam probao RAW 4 hybrid i odlican je. Gradska voznja 6,5l potrosnja. Nevjerovatno.....
RAV4, ne RAW4 - Recreational Activity Vehicle 4-wheel drive - prvobitni SUV, koji iz svake generacije,
kao i svi drugi automobili, raste i raste i raste, i sve je vec i veci.
RAV je dio naziva vozila, RAW je "sirov". usput, svatko mudar bi uzeo i ove i muskove patente. nek' se nađe. nikad ne znaš.
Koliko vidim, a vidim dobro, svi bitni igrači već imaju svoju hibridnu tehnologiju. Ovo je čisti PR da se prosječnu šteficu uvjeri kako Toyota ima nešto neviđeno važno. Prošla baka s kolačima.
Toyota ima najzreliju i najrazrađeniju tehnologiju, a patenti uključuju i razne tehnike povećanja efikasnosti, što ne moraju svi imati ako imaju hibridnu tehnologiju.
Da, imaju pouzdanost hibrida i eCVT mjenjaca, jer su godinama u tome.
I mogu olaksati posao i drugima, do sad su samo zaradjivali, tipa
svi hibridni pogoni i elektromotori u BMW-u su od Toyote,
isto tako mnogi dizel agregati kod Toyotinih vozila su od BMW-a.
Al da, to je korak prema naprijed. Danas je sve vise gradjana,
a manje "ljudi sa sela" kojima trebaju radni strojevi, dakle dizel
kamioncici i slicna vozila - a hibrid je u gradu broj 1 po potrosnji
(izuzev elektro-vozila, koji imaju ogranicen domet i dugo vrijeme potrebno za punjenje).
Kad bi imao svuda elektro-punionicu, onda bi mi i plug-in hibrid bio jos zanimljiviji,
jer sa 65km dometa na bateriju se mogu cijeli tjedan vozakat po gradu - dzabe,
a na autoputu benzinac i elektro agregat rade skupa radi efikasnosti.
Toyota je prva krenula s idejom da se smanji zagadjenje, i drugi su krenuli
25 godina kasnije, ali bolje i 25 godina kasnije nego nikada.
Imamo samo jedan planet na kojem mozemo zivjeti. I dok smo zivi, treba nam biti ugodno,
svjez zrak i voda za sve, smanjiti zagadjenje i utjecaj naftnih lobija, moze samo pomoci.