Google o nezgodama svojih autonomnih automobila

poruka: 31
|
čitano: 3.523
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Google o nezgodama svojih autonomnih automobila".
12 godina
neaktivan
offline
Google o nezgodama svojih autonomnih automobila

2,7 miliuna kilometara, a tako malo nesreća i nisu ih skrivili ti auti. Mislim da bi ti auti trebali biti dozvoljeni za upotrebu kroz par godina. Jedino je problem što ljudi ne kuže kako ti automobili rade, zato ih nitko i ne želi.

http://informacijsketehnologije.blogspot.com/
 
7 0 hvala 0
9 godina
neaktivan
offline
Google o nezgodama svojih autonomnih automobila

samo pratis googleov automobil i siguran si :)

pjeva i treat you like a real lady a rijanu vratio na tvorničke postavke
Moj PC  
2 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil
77ari kaže...

2,7 miliuna kilometara, a tako malo nesreća i nisu ih skrivili ti auti. Mislim da bi ti auti trebali biti dozvoljeni za upotrebu kroz par godina. Jedino je problem što ljudi ne kuže kako ti automobili rade, zato ih nitko i ne želi.

Ja jedva cekam... pusiti joint na zadnjem sjedalu i docakati trenutak da me lokalna policija zaustavi a kad ono.... .|. u dupe :D

9 godina
protjeran
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil
šta će mi auto da me samo vozi? za to ima taksi.
9 godina
neaktivan
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil
LudaRajcica kaže...
77ari kaže...

2,7 miliuna kilometara, a tako malo nesreća i nisu ih skrivili ti auti. Mislim da bi ti auti trebali biti dozvoljeni za upotrebu kroz par godina. Jedino je problem što ljudi ne kuže kako ti automobili rade, zato ih nitko i ne želi.

Ja jedva cekam... pusiti joint na zadnjem sjedalu i docakati trenutak da me lokalna policija zaustavi a kad ono.... .|. u dupe :D

 hahahahah,kakve sam ja srece kad bi ja taj auto kupio on bi bjezao od policije i ja bi ni kriv ni duzan u ćelovini zavrsio :)

pjeva i treat you like a real lady a rijanu vratio na tvorničke postavke
9 godina
protjeran
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil
Ni moja bolja polovica ne kuzi kako mikrovalna radi pa je koristi
11 godina
neaktivan
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil
koza.nostra kaže...
Ni moja bolja polovica ne kuzi kako mikrovalna radi pa je koristi

 Moja mama je prestala koristiti mikrovalnu jer je dr. Oz rekao neke gluposti...

14 godina
neaktivan
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil
77ari kaže...

2,7 miliuna kilometara, a tako malo nesreća i nisu ih skrivili ti auti. Mislim da bi ti auti trebali biti dozvoljeni za upotrebu kroz par godina. Jedino je problem što ljudi ne kuže kako ti automobili rade, zato ih nitko i ne želi.

 Baš se pitam da li bi Google ikad objavio da je i jedan njihov autonomni auto kriv za i jednu nesreću?  A to da će biti dozvoljeni za upotrebu kroz par godina moje je mišljenje da će tehnologija biti spremna za upotrebu puno prije nego zakoni jer u današnjoj klimi u društvima tko će moći donijeti odluke kao npr tko je kriv za nesreću ako se dogodi - proizvođač auta ili vlasnik auta koji ne daje nikakve druge inpute auto osim naredbe odvezi me tamo i tamo.Ili možda situacija u kojoj se pred autom nalazi dvojba-ako krenem lijevo vlasnik auto pogiba ,ako krenem desnom auto ubija nekoliko djece ili neka druga slična dvojba gdje ti je izbor između ubijanja skupine djece,skupine ljudi srednje dobi ili skupine umirovljenika pa ti reci kojoj skupini dati veću važnost. Zbog takvih moralnih dvojbi teško da ćemo to tako skoro dobiti potpuno autonoman auto već će prije biti da će auto tehnološki biti spreman biti autonoman ,ali će ti sustavi samo "asistirati" vozaču u vožnji.

11 godina
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil
Radoznali kaže...
77ari kaže...

2,7 miliuna kilometara, a tako malo nesreća i nisu ih skrivili ti auti. Mislim da bi ti auti trebali biti dozvoljeni za upotrebu kroz par godina. Jedino je problem što ljudi ne kuže kako ti automobili rade, zato ih nitko i ne želi.

 Baš se pitam da li bi Google ikad objavio da je i jedan njihov autonomni auto kriv za i jednu nesreću?  A to da će biti dozvoljeni za upotrebu kroz par godina moje je mišljenje da će tehnologija biti spremna za upotrebu puno prije nego zakoni jer u današnjoj klimi u društvima tko će moći donijeti odluke kao npr tko je kriv za nesreću ako se dogodi - proizvođač auta ili vlasnik auta koji ne daje nikakve druge inpute auto osim naredbe odvezi me tamo i tamo.Ili možda situacija u kojoj se pred autom nalazi dvojba-ako krenem lijevo vlasnik auto pogiba ,ako krenem desnom auto ubija nekoliko djece ili neka druga slična dvojba gdje ti je izbor između ubijanja skupine djece,skupine ljudi srednje dobi ili skupine umirovljenika pa ti reci kojoj skupini dati veću važnost. Zbog takvih moralnih dvojbi teško da ćemo to tako skoro dobiti potpuno autonoman auto već će prije biti da će auto tehnološki biti spreman biti autonoman ,ali će ti sustavi samo "asistirati" vozaču u vožnji.

 Auto bar ima izbor koga ce ubit, covjek u trenutku panike nit ne stigne reagirat. Ak je Google car skrivio nesrecu nek isplati miljunske odstete clanovima obitelji i bok. Bolje to nego kak danas krivci slobodno secu. Nedavno je divljak tu kod mene pokupio biciklista i nije kriv jer ovaj nije imao prsluk reflektivni, a vozac je poznat po divljanju na cesti.

16 godina
neaktivan
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil
Radoznali kaže...
77ari kaže...

2,7 miliuna kilometara, a tako malo nesreća i nisu ih skrivili ti auti. Mislim da bi ti auti trebali biti dozvoljeni za upotrebu kroz par godina. Jedino je problem što ljudi ne kuže kako ti automobili rade, zato ih nitko i ne želi.

 Baš se pitam da li bi Google ikad objavio da je i jedan njihov autonomni auto kriv za i jednu nesreću?  A to da će biti dozvoljeni za upotrebu kroz par godina moje je mišljenje da će tehnologija biti spremna za upotrebu puno prije nego zakoni jer u današnjoj klimi u društvima tko će moći donijeti odluke kao npr tko je kriv za nesreću ako se dogodi - proizvođač auta ili vlasnik auta koji ne daje nikakve druge inpute auto osim naredbe odvezi me tamo i tamo.Ili možda situacija u kojoj se pred autom nalazi dvojba-ako krenem lijevo vlasnik auto pogiba ,ako krenem desnom auto ubija nekoliko djece ili neka druga slična dvojba gdje ti je izbor između ubijanja skupine djece,skupine ljudi srednje dobi ili skupine umirovljenika pa ti reci kojoj skupini dati veću važnost. Zbog takvih moralnih dvojbi teško da ćemo to tako skoro dobiti potpuno autonoman auto već će prije biti da će auto tehnološki biti spreman biti autonoman ,ali će ti sustavi samo "asistirati" vozaču u vožnji.

 Ovakve "moralne" dileme se ovom autu nikad neće dogoditi pošto će voziti po svim važećim pravilima, a najvažnije onom o brzini. A sa 40-50km/h u naseljenom koliko će vozit i da te udari bez kočenja ili ikakvog smanjenja brzine na neki drugi način najvjerojatnije bi preživio. Da vozači voze po pravilima u prometu ne bi nitko nikad poginuo. Može se dogodit da će se na nekom raskršću nešto u atu zablesirati, no to su toliko male brzine da ti neće biti ništa jer autonomni auto neće proletit kroz crveno sa 120.

16 godina
offline
Google o nezgodama svojih autonomnih automobila

Zanimljivo, svakako ću pogledati s vremena na vrijeme..  

Lijep pozdrav ;)
Moj PC  
0 0 hvala 0
14 godina
offline
Google o nezgodama svojih autonomnih automobila

Instaliraš Uber u auto i dok si na poslu, auto se sam vozi i zarađuje

 
0 0 hvala 0
16 godina
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil
Diablo86 kaže...

Instaliraš Uber u auto i dok si na poslu, auto se sam vozi i zarađuje

 Zamisli samo koliko to otvara prostora za dodatnu zaradu raznim taxi službama i auto prijevoznicima u budućnosti..  kao i povečanu nezaposlenost - svi vozači su potencijalno ugroženi svom tom automatizacijom. I to ne govorimo o dalekoj budućnosti, nego kroz samo 10 do 15 godina..

Lijep pozdrav ;)
12 godina
neaktivan
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil

Ako auto vozi bez greške i dogodi se nesreća zbog tuđe krivnje, nije kriv niti auto ni vlasnik ni proizvođać. A treba uzeti u obzir da ti auto vide dalje i preciznije nego mi, i razmišlja puno brže.

A bilo bi i manje gužva na cestama, jer bi automobili komunicirali međusobno. Tako da može auto uzeti alternativnu rutu, a ne da se samo odjednom nađeš usred gužve jer nisi znao da je gužva na toj cesti.

http://informacijsketehnologije.blogspot.com/
14 godina
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil
Dado_ZG78 kaže...
Diablo86 kaže...

Instaliraš Uber u auto i dok si na poslu, auto se sam vozi i zarađuje

 Zamisli samo koliko to otvara prostora za dodatnu zaradu raznim taxi službama i auto prijevoznicima u budućnosti..  kao i povečanu nezaposlenost - svi vozači su potencijalno ugroženi svom tom automatizacijom. I to ne govorimo o dalekoj budućnosti, nego kroz samo 10 do 15 godina..

 Jedan odličan video na tu temu.

 

Swedish latin super funk.
13 godina
neaktivan
offline
Google o nezgodama svojih autonomnih automobila

Tehnologija je dobra stvar i rješava dosta svakodnevnih problema među kojima je i upravljanje automobilom samo netreba se potpuno osloniti na tehniku jer je uvijek moguća neka prirodna katastrofa zbog koje bi se moglo poremetiti magnetsko polje zemlje i nastati problemi sa proizvodnjom električne energije

da u svijetu nestane električne energije samo na jedan dan došlo bi do totalnog haosa .

Moj PC  
0 0 hvala 0
11 godina
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil
BlackDog22 kaže...

 Ovakve "moralne" dileme se ovom autu nikad neće dogoditi pošto će voziti po svim važećim pravilima, a najvažnije onom o brzini. A sa 40-50km/h u naseljenom koliko će vozit i da te udari bez kočenja ili ikakvog smanjenja brzine na neki drugi način najvjerojatnije bi preživio. Da vozači voze po pravilima u prometu ne bi nitko nikad poginuo. Može se dogodit da će se na nekom raskršću nešto u atu zablesirati, no to su toliko male brzine da ti neće biti ništa jer autonomni auto neće proletit kroz crveno sa 120.

Na radiju sam negdjeprije slusao diskusiju o ovome, i to je itekako netrivijalna tema.
Ne mozes reci da se "nikad nece dogodit" jer nisu sve nesrece samo izmedju vozila. Primjer na radiju je bio da ides autom i dijete izleti na cestu i nek je situacija takva da se dijete ne moze izbjeci na siguran nacin. Auto mora izabrat da li ce jednostavno lupit dijete i najvjerojatnije ga ubit, ili ce ga izbjeci i najvjerojatnije ubiti vozaca. Stogod mi mislili da je tu moralno ispravno, itekako je diskutabilno ostavljat proizvodjacima softvera da odlucuju koliko ciji zivot vrijedi.
Fiktivan i nategnut primjer svakako, ali nije tesko nabrojat gro slicnih i manje ekstremnih primjera.

16 godina
neaktivan
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil
CyberK kaže...

Na radiju sam negdjeprije slusao diskusiju o ovome, i to je itekako netrivijalna tema.
Ne mozes reci da se "nikad nece dogodit" jer nisu sve nesrece samo izmedju vozila. Primjer na radiju je bio da ides autom i dijete izleti na cestu i nek je situacija takva da se dijete ne moze izbjeci na siguran nacin. Auto mora izabrat da li ce jednostavno lupit dijete i najvjerojatnije ga ubit, ili ce ga izbjeci i najvjerojatnije ubiti vozaca. Stogod mi mislili da je tu moralno ispravno, itekako je diskutabilno ostavljat proizvodjacima softvera da odlucuju koliko ciji zivot vrijedi.
Fiktivan i nategnut primjer svakako, ali nije tesko nabrojat gro slicnih i manje ekstremnih primjera.

 Ocito nisi shvatio. Kad bi vozači poštivali ograničenje brzine ne bi nitko nikad poginuo, a nesreće bi bile rjeđe od ličkog medvjeda. Sa 50km/h u naselju gdje se još ta brzina često smanjuje na 40-30 zavisno di voziš i da udariš dijete ono bi skoro sigurno preživjelo, a vozaču ne bi bilo apsolutno ama baš ništa da se tom brzinom zaleti u zid ili drugi auto. Ako nosi naočale možda bi malo natuko nos jer bi ga zračni nokautirao. Ovo je pod pretpostavkom da auto ni malo ne izgubi na brzini, odnosno da nije počeo kočiti, izbjegavati kad se brzina još više smanjuje, a ti sa 50 kad staneš na kočnicu zaustaviš se skoro odmah u 15-20m. itd... Ljudi na cestama pogibaju u 99.9% slučajeva zbog neprilagođene brzine, ostalih 0.1% su bizarni nesretni slučajevi.

 

Autonomni auto ne može voziti brže nego što je dopušteno pa neće imati potrebe za ovakvim odlukama. 

12 godina
neaktivan
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil
CyberK kaže...
BlackDog22 kaže...

 Ovakve "moralne" dileme se ovom autu nikad neće dogoditi pošto će voziti po svim važećim pravilima, a najvažnije onom o brzini. A sa 40-50km/h u naseljenom koliko će vozit i da te udari bez kočenja ili ikakvog smanjenja brzine na neki drugi način najvjerojatnije bi preživio. Da vozači voze po pravilima u prometu ne bi nitko nikad poginuo. Može se dogodit da će se na nekom raskršću nešto u atu zablesirati, no to su toliko male brzine da ti neće biti ništa jer autonomni auto neće proletit kroz crveno sa 120.

Na radiju sam negdjeprije slusao diskusiju o ovome, i to je itekako netrivijalna tema.
Ne mozes reci da se "nikad nece dogodit" jer nisu sve nesrece samo izmedju vozila. Primjer na radiju je bio da ides autom i dijete izleti na cestu i nek je situacija takva da se dijete ne moze izbjeci na siguran nacin. Auto mora izabrat da li ce jednostavno lupit dijete i najvjerojatnije ga ubit, ili ce ga izbjeci i najvjerojatnije ubiti vozaca. Stogod mi mislili da je tu moralno ispravno, itekako je diskutabilno ostavljat proizvodjacima softvera da odlucuju koliko ciji zivot vrijedi.
Fiktivan i nategnut primjer svakako, ali nije tesko nabrojat gro slicnih i manje ekstremnih primjera.

Kao što sam već spomenuo, ako auto ne krši nikakva praila itd. auto nije kriv ako mu netko izleti ispred. A i da netko izleti ispred, auto bi krenuo koćiti prije nego što ti i nagaziš na cestu, jer puno puno brže razmišlja nego mi. I ima puno bolji vid, ti kada voziš gledaš naprijed i fokusiran si na cestu.

A da ti netko izleti bio bi ti to šok jer nisi znao da netko dolazi, dok automobil vidi 360°.

Kada djete izleti ispred auta, auto krene koćiti. I ne bude mu bilo ništa, možda koja slomljena kost. Ne vjerujem da djete može samo tako izletiti ispred auta, na auto putu. A da se to dogodi onda j***** što ga riditelji nisu naučili da to ne radi. To zvuči okrutno, ali tako je.

http://informacijsketehnologije.blogspot.com/
16 godina
neaktivan
offline
Google o nezgodama svojih autonomnih automobila

Zvuči mi prilično nevjerojatno da će se proizvođači automobila gnjaviti s time da ugrade prepoznavanje vrsta, pa za prepoznate vrste još određivanje starosti. Vjerojatno će auto jednostavno nastojati napraviti najmanju moguću štetu okolišu i sebi, ako baš bude neizbježna.

 

Moj PC  
0 0 hvala 0
9 godina
protjeran
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil
I onda ce zgaziti tebe rađe nego skrenuti na macku.
Ili obrnuto, da ne zgazi macku skrenut ce na tebe...
11 godina
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil
BlackDog22 kaže...

 Ocito nisi shvatio. Kad bi vozači poštivali ograničenje brzine ne bi nitko nikad poginuo, a nesreće bi bile rjeđe od ličkog medvjeda. Sa 50km/h u naselju gdje se još ta brzina često smanjuje na 40-30 zavisno di voziš i da udariš dijete ono bi skoro sigurno preživjelo, a vozaču ne bi bilo apsolutno ama baš ništa da se tom brzinom zaleti u zid ili drugi auto. Ako nosi naočale možda bi malo natuko nos jer bi ga zračni nokautirao. Ovo je pod pretpostavkom da auto ni malo ne izgubi na brzini, odnosno da nije počeo kočiti, izbjegavati kad se brzina još više smanjuje, a ti sa 50 kad staneš na kočnicu zaustaviš se skoro odmah u 15-20m. itd... Ljudi na cestama pogibaju u 99.9% slučajeva zbog neprilagođene brzine, ostalih 0.1% su bizarni nesretni slučajevi.

 

Autonomni auto ne može voziti brže nego što je dopušteno pa neće imati potrebe za ovakvim odlukama. 

Shvatio sam, ali se i dalje ne slazem kad tvrdis da je to problem koji autonomni auti mogu slobodno ignorirat jer se ne moze desit.
I nisam jedini, evo ti par clanaka:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tunnel_problem
http://robohub.org/an-ethical-dilemma-when-robot-cars-must-kill-who-should-pick-the-victim/
http://www.wired.com/2014/05/the-robot-car-of-tomorrow-might-just-be-programmed-to-hit-you/
http://driving.ca/toyota/prius/auto-news/news/motor-mouth-who-will-program-our-cars-to-make-life-and-death-decisions

Neki of citata:
"Some road accidents are unavoidable, and even autonomous cars can’t escape that fate."
"The question of who is legally responsible for an autonomous car — the driver not behind the wheel or the manufacturer of the car — has been well-documented as the major roadblock to introducing fully autonomous cars (Level 4 in U.S. National Highway Traffic Safety Administration parlance) as opposed to semi-autonomous (Level 3 being defined as Limited Self-Driving Automation, which requires a driver to remain behind the wheel)"
"But it would be an unreasonable act of faith to think that programming issues will sort themselves out without a deliberate discussion about ethics, such as which choices are better or worse than others. Is it better to save an adult or child? What about saving two (or three or ten) adults versus one child? We don’t like thinking about these uncomfortable and difficult choices, but programmers may have to do exactly that."

Drugi citat govori da je to dovoljan problem da zakonski koci uvodjenje potpuno autonomnih auta.
Ili npr. http://conferences.law.stanford.edu/werobot/wp-content/uploads/sites/29/2013/04/Anderson_Kenneth.pdf

Clanak je s konferencije na Stanford sveucilistu. Ako je to za takve ljude problem, onda ne mozes samo odmahnut rukom i "mah, to je nebitno jer se ne moze desit".
Moze bit vjerojatnost kolikogod mala, ali nije nula, i hipotetski ili ne, auti moraju imat algoritam sto ucinit u takvim slucajevima.

I postojat ce poduzi period gdje ce takvi auti morat dijelit ceste s ljudskim vozacima, ne mozes sve ljude prisilit samo tako da kupuju novi auto, i to u svim drzavama odjednom valjda...

11 godina
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil
77ari kaže...

Kada djete izleti ispred auta, auto krene koćiti. I ne bude mu bilo ništa, možda koja slomljena kost. Ne vjerujem da djete može samo tako izletiti ispred auta, na auto putu. A da se to dogodi onda j***** što ga riditelji nisu naučili da to ne radi. To zvuči okrutno, ali tako je.

Mozda nije jako vjerojatno, ali je moguce. I tu je poanta: ovo tvoje boldano ti mozes mislit tako, ali neces ti odlucivat nego programeri proizvodjaca auta koji mogu imat drugaciju politiku. Ako ja vozim klinca u autu i iskoci dijete ispred mene, pa makar ih bilo 5, mislim da ce pobrat Darwinovu nagradu prije nego cu ja ugrozit zivot svog djeteta. Mozda sebicno i moralno dvojbeno, ali je tako. Dok autu tvoje dijete moze znacit isto kao i bilo koje drugo.

9 godina
protjeran
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil
Ne ako i platis 19.99$/m i tvoj malisan postane Premium child.
A bit ce i na xda za skinuti fw
16 godina
neaktivan
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil

"Some road accidents are unavoidable, and even autonomous cars can’t escape that fate."

 

Ovo je istina slučaju kvara i to jedino onako nekog filmskog kvara zaglavljenog gasa i sl. Nije nemoguće, ali je zanemarivo mala vjerojatnost. A u tim slučajevima je krvi kao i što je to kriv danas, proizvođač ili se jednostavno radi o nesretnom slučaju. Ako govorimo nekim ozbiljnijim nesrećama, a ne o čvrknutom blatobranu i sl.

 

Ovo dalje oko maralnosti opet ti ponavljam da to nema veze s autonomnim automobilima, može biti zanimljiva filozofsko moralna vježba no nema nikakvu šansu da će ikad biti primjenjena u stvarnom životu. Autonomni automobil nikad neće morat donijet takvu odluku jer se nikad neće nači u takvoj situaciji pošto se neće napiti i u 8 ujutro vozit 120 kroz centar ZG pa da mu neko dijete izleti ispred auta pa sad mora odlučiti zgazit dijete ili se zaletit u stanicu gdje 10 ljudi čeka tramvaj. Autonomni automobil će jednostavno zakočiti ili u stvarno ekstremnoj situaciji neće uspjet zakočiti pa će sa punih 12km/h kvrcnut dijete. Zato jer ne može kršiti prometna pravila i vozit će u gradu max 50. Svi ovi primjeri koje si ti dao se odnose na hipotetsku situaciju kad autonomni auto juri cestom...autonomni auto ne može jurit cestom (osim ako nije pokvaren) pošto mora vozit po pravilima. On ne može (za razliku od čovjeka) odlučit približavat se tunelu sa 160 kad je ograničenje pred tunelom 60 i nema potrebe za ovom odlukom. Treba samo odlučiti kočit. 

 

Autonomni automobili već danas dijele cestu s ljudima i imali su nesreća. Ni jedna nije bila krivica utonomnog automobila. 

 

Jedini problem koji ja vidim s autonomnim autima je slučaj kad autonomni auto dođe sa sporedne ceste do prometne glavne ceste i onda se ne uključi na glavnu cestu idućih 30min jer nema prednost. Očito će sva križanja morat imat nekakvu signalizaciju jer će biti nekih raskrižja gdje jednostavno ovaj nikako da skrene. 

11 godina
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil
BlackDog22 kaže...

Ovo je istina slučaju kvara i to jedino onako nekog filmskog kvara zaglavljenog gasa i sl. Nije nemoguće, ali je zanemarivo mala vjerojatnost. A u tim slučajevima je krvi kao i što je to kriv danas, proizvođač ili se jednostavno radi o nesretnom slučaju. Ako govorimo nekim ozbiljnijim nesrećama, a ne o čvrknutom blatobranu i sl.

Filmski kvar i zanemarivo mala vjerojatnost? Nesto poput ovog:http://blog.caranddriver.com/gm-ignition-switch-deaths-up-to-29-automaker-may-face-10-billion-class-action-lawsuit/
Nije iz filma, vec iz RL, i to relativno nedavni primjer. Svako malo cujem za neki 'recall'. Takve stvari se dogadjaju i auto mora bit programiran da reagira i mora imat neko pravilo, ne moze ono, sorry, BSOD, nemam exception handler za to...
A tu su i greske u softwareu - kod kompleksnog softwarea one su neizbjezne.

 

Ovo dalje oko maralnosti opet ti ponavljam da to nema veze s autonomnim automobilima, može biti zanimljiva filozofsko moralna vježba no nema nikakvu šansu da će ikad biti primjenjena u stvarnom životu. Autonomni automobil nikad neće morat donijet takvu odluku jer se nikad neće nači u takvoj situaciji pošto se neće napiti i u 8 ujutro vozit 120 kroz centar ZG p

 

Sva 4 clanka su direktno o tematici moralnosti u slucaju autonomnih automobila. Kako mozes reci da nema veze s autonomnim automobilima??? I ako raspravljaju o zakonskim propisima, strucni panel na Stanfordu - to nije samo "zanimljiva filozofsko moralna vježba", vec itekako problem u praksi. Hebga, ti ponavljas, a ja dajem clanke... Nadji ijednog strucnjaka koji ce reci da s autonomnim autima nesrece nisu moguce ili da su gornji problemi cisto filozofiranje.

A i ljudi ginu i u nesrecama kad su vozili po propisu. Ne mora bit ni drugi vozac kriv, vec spomenute greske na autu, pukla guma, odlomilo se kamenje, izletio jelen itd. Autonomni automobili imaju ista fizicka ogranicenja - ne mogu stati u 10cm, niti mogu predvidjet ama bas sve 5 ili 10s unaprijed. Ja na putu do posla vozim prometnom ulicom s ljudima koji cekaju autobus i secu odmah do ulice. Limit je 60, auti idu 70-80 uglavnom. Autonomni bi morao ici 30km/h cim vidi ljude kraj puta jer sto ako izleti. Inace nista od "nesreca se njemu ne moze desit"...

 

Autonomni automobili već danas dijele cestu s ljudima i imali su nesreća. Ni jedna nije bila krivica utonomnog automobila. 

Da, no par milijuna milja i uglavnom van naselja, tek od prosle godine su nesto vise unutar naselja. Samo u SAD-u vozila dnevno predju oko 7 milijardi milja.
Ne osporavam da su sigurniji, ali kad ce autonomni auto biti krivac za nesrecu nije filozofsko pitanje, vec pitanje dana.
A kao sto rekoh, ne mora ni biti krivica automobila, auto ce svejedno morati donositi razne odluke koje ne moraju nuzno bit iz kategorije "sto je najbolje za vozaca".

 

 

12 godina
neaktivan
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil

Zaglavljeni gas nije problem, jer autonomna vozila koristit će struju. To sam siguran 100%. Ako motor krene dobivati previše struje i krene ubrzavati nekontrolirano, trebali bi napraviti algoritam koj izbacuje motor iz rada i to odmah. Ali Siguran sam da se takve nesreće ne budu događale, možda hoće. Ali ja nikada nisam vidio/čuo da je neki električni uređaj dobio previše struje a da nije ljudska greška.

 

I gledajte na to ovako, skoro sve automobilske nesreče događaju se greškom čovijeka. Negdje sam vidio da je preko 90%. Nikada ne budemo mogli zabraniti djeci da trče preko ceste, to sam kao klinac radio i ja a možda i vi. 

Ja vjerujem da električna vozila budu bila i več jesu stabilnija i sigurnija nego automobili s unutarnjim izgaranjem.

Ta tehnologija danas nije toliko sigurna, ali za 10 godina bude bila sigurna.

http://informacijsketehnologije.blogspot.com/
15 godina
odjavljen
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil

Zaglavi gas? ECU gasi dovod goriva, gasi struju svjećicama/grijačima/Bosch pumpi ili u slučaju električnog auta, jednostavno gasi struju.

 

Inače, ja sam definitivno za autonomne automobile - taj nikad neće kroz naselje voziti 70 gdje je ograničenje 40 nit će mijenjati trake ko' divljak. Daljnim razvojem će se svi ti auti umrežiti i u slučaju djeteta koje istrčava na cestu, svi auti u okolici će reagirati na tu situaciju. Naravno, nesreće će se i dalje događati a u tim situacijama gdje je nečija teška ozljeda/smrt neizbježna, softver bi ipak trebao ići po principu manje štete. Vjerojatno se dosta ljudi neće složiti sa time ali da se sami nađu u situaciji da li lupiti dijete ili nekog drugog, živo me zanima kako bi oni reagirali. Vjerojatno nikako, "smrzli" bi se (kao i 99% ljudi u takvoj situaciji) i pitanje koga bi auto pogodio.

My name is Legion... For we are many!
16 godina
neaktivan
offline
Google o nezgodama svojih autonomnih automobila

Mislim da previše banalizirate sve ovo i radite neku vrstu "reductio ad absurdum". 

 

1. stvar - na PUNO mjesta je ograničenje brzine idiotski postavljeno (ne pričam za naseljena mjesta). Van naselja na dionici zbog krpane ceste stave znak ograničenje 30km/h iako je prije toga bilo 90kmh. Pokrpaju cestu, ali zbog mogućih nesreća (onak, molim?) i da izbjegnu tužbe, ostave znak ograničenja na 30. Pa se ti vozi dionicu od 5km 30kmh. Pa onda 90kmh par km pa opet dionica od 30kmh. A znate kakve su naše ceste (pogotovo slavonija). Dakle, to tako ne bi išlo, jer bi brže bilo putovati kočijom (možda čak i doslovno brže). Uostalom, ne mislite da će biti osoba koje će zaobići softwerska ograničenja i malo po malo "tjunati" postavke, pa će auto prvo ići 10kmh iznad ograničenja itd itd? Nemojte me krivo shvatiti, sprešao bih auto onima koji se voze 40+ iznad ograničenja u naseljenom mjestu (i još svašta nešto), ali s ograničenjima se često pretjeruje.  

 

2. stvar - pogiba se i pri brzini od 25kmh. Trzajni udarac je trzajni udarac i nema tu 10kmh, 20kmh, 150kmh. To pričam za osobe u autu, a udariti nekog sa 40kmh nije baš dobra stvar. Tko ne vjeruje neka proba, pa nek javi jel preživio.

 

3. stvar - Algoritmi za izbjegavanje djece koja istrčavaju na cestu? ljudi moji, nemojte se uvrijediti, ali, koliko vas ovdje uopće ima vozačku? Jeste li se ikada našli u situaciji da se vozite 60kmh i odjednom iza neke prepreke (parkirani auto, kombi, zgrada, ograda, drvo, bilo što) preko ceste leti lopta i za njom dijete? Što je sa nogostupima? Udaljeni su (nekad) i po pola metra od ceste, grupica prvašića ide kući iz škole, vi se vozite uredno po ograničenju i prolazite kraj njih, s druge strane ceste na nogostupu je njihov frend iz razreda, ovi ga skuže i 3 metra prije nego ste došli do njih oni se odluče pretrčati cestu. Nema tog algoritma koji će to predvidjeti. Ili će svaki puta kada vidi dijete auto kočiti? Tad ne biste stigli nigdje... Shvaćam da se to može dogoditi i čovjeku (na kraju krajeva, i dogodilo se mom ocu, zato i pričam ovo. Samo što je vozio kamion u tom trenutku, više o tome kasnije), ali ljudska procjena je ipak ljudska procjena, taj "osjećaj" da bi se moglo dogoditi sranje...

 

4. stvar - nisu samo djeca problem - pretpostavimo da neće u početku odmah svi auti biti autonomni (logično, em su autoindustrije moćne, ne smiju propasti, em brdo ljudi ne želi autonomne aute itd itd). Dakle, imamo u prometu (hipotetski) autonomne aute i aute kojima upravljaju ljudi. I sad se vaš auto vozi regularno 50kmh glavnom cestom i sa sporedne ceste (T raskrižje) dolijeće kreten koji će taman zakočiti prije raskrižja. Vaš autonomni auto registrira da se on velikom brzinom približava raskrižje i detektira ga kao prijetnju i što radi? Ostavlja do zadnjeg trenutka mogućnost kočenja, pa onda sjedne na kočnicu? Ili puno ranije koči i usporava? Kako god, opet problem. Neću spominjati ljude koji se sa sporedne uključuju na glavnu tako da morate kočiti (pogotovo kada se sporedna nastavlja ravno na glavnu, a glavna (kojom vi dolazite) skreće, pa on ima osjećaj da ima prednost).

 

Ova situacija sa istrčavanjem djeteta se dogodila mom ocu. Čovjek 25 godina vozi svoj kamion, visokointeligentan je, u vojsci bio instruktor za vožnju, ima svoju firmu, dakle, nije stereotipan "glupi" vozač (ne želim nikoga uvrijediti ovime, ali čisto da se zna kontekst). Kreće s praznim kamionom iz Bjelovara nakon istovara, vozi se ispod 50kmh, s lijeve i desne strane po nogostupu hodaju djeca, idu iz škole. Približava im se, usporava (jer čim su djeca voziš puno opreznije i defanzivnije), dolazi na 10ak metara i odjednom jedno dijete iz skupine koja hoda LIJEVIM nogostupom počinje trčati preko ceste. Sjeda na kočnicu, kotači blokiraju ali težak je 20 tona prazan. Dijete trči pod njega, više ga ne vidi iz kabine, pod kamionom je. Staje, izlazi van, mali 10cm od branika sjedi na cesti. Tko je tu kriv? On je vidio svoju mamu u dvorištu kuće gdje živi (prekoputa ceste) i odlučio pretrčat cestu. Sreća pa je sve prošlo kako treba, a što da ga je ubio? 

 

Da napomenem, imam 2 godine iskustva kao vozač kamiona te 10ak godina iskustva kao "aktivni" suvozač kamiona. Uz to, diplomirani sam psiholog i svjestan sam ljudskih procesa, sposobnosi, ali i ograničenja. Znam kako funkcionira ljudska pažnja i NE POSTOJI, ponavljam NE POSTOJI stroj/algoritam/bilo što što može nadmašiti čovjeka u PROCJENI SITUACIJE i onome što se zove "predosjećaj". Ono što naš mozak čini drugačijim od strojeva je sposobnost učenja iskustvom, odnosno INTELIGENCIJA. A koliko sam upoznat sa situacijom u razvoju umjetne inteligencije (a jesam, jer pratim ova područja (na bug forum smo), a uz to sam imao brdo kolegija na faksu (npr. kognitivna psihologija, učenje i pamćenje, percepcija itd)), nismo mi ni blizu razvoja umjetne inteligencije, više smo na razini Turingova stroja (tj turingova testa).  Kome se da, neka gugla kognitivne i neuralne mreže. 

 

Sve ima svojih prednosti i mana, ali ovoliko favorizirati autonomne aute, to prelazi u fanatizam. A nisam ni spomenuo zakone, testiranja tih automobila u svakodnevoj primjeni, privikavanje ljudi na tu vrstu prijevoza... I vi mislite da će to biti u idućih 5-10 godina. Nema toga još 50 godina. Stvari ne idu tako brzo (koliko se priča o pobunama protiv svih vlada na svijetu, rušenju poretka, revolucijama; pa ljudi svejedno trpe, već 10ak godina). 

NHF ljudi, ali život nije GTA, ETS i gran turismo... Postoje neke stvari koje znanost i strojevi, koliko god moćni, brzi i sposobni bili, ipak ne mogu dokučiti :)

Moj PC  
0 0 hvala 1
9 godina
protjeran
offline
Re: Google o nezgodama svojih autonomnih automobil
Toliku hrpu gluposti nisam dugo procitao, i to sve u jednom postu...
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice