Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

poruka: 859
|
čitano: 133.193
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr".
16 godina
moderator
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr
This space for rent!
 
6 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Naslov je tako sročen, a i reakcija publike govori da su tako shvatili.
Naravno da moj slijedeći auto neće biti električni, ali Musk ne tvrdi ništa ni približno tome, pa je tvrdnja potpuno promašena i odvodi raspravu u pogrešnom smjeru.
Čak i sada ga krivo citiraš, jer je rekao da će polovina NOVIH automobila biti električna. Velika je razlika ako ispustiš ovo 'novih'.

Članak za litij moram pročitati, ali ono što sam do sada u drugima vidio govori da ga po sadašnjim procjenama ima dovoljno za nekoliko desetljeća, a procjene stalno rastu.
Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
16 godina
moderator
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el

Inače si racionalan, ali postovi su ti navijački, premda ne znam zašto jer nemaš nikakvog osobnog interesa u svemu ovome, izuzev emocionalnog angažmana, koji, doduše, može biti najveći problem.

 

Cijena kile litija na tržištu u 2015. je bila oko 8 dolara, u 2016. oko 27. To što "litija ima dovoljno" u Zemljinoj kori ili u oceanima nema nikakve veze s njegovom dostupnošću za komercijalnu eksploataciju, bilo da se radi o koncentriranim lokacijama ili njegovoj pristupačnosti. 

 

K tome, litij kod litijskih baterija je u ovome trenutku čak i manji problem (najveći dio litijske baterije čine ambalaža, aluminijske i bakrene folije, a litij je tu tek mali dio), a puno veći problem je kobalt kojega litijske baterije koriste. 

 

Sva ova priča o masovnim električnim automobilima s litijskim baterijama koji se pune preko mreže ultrabrzih (za baterijske standarde) punjača je čista fikcija.

 

 

This space for rent!
16 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Novih ili starih 50% ne bude 100% bilo jer su auti jos uvijek preskupi i kakve veze ima ako je novi ili stari? Kaj elektricni auti duze ostaju u opticaju pa se budu duze zadrzali na cesti te samim time izgurali stare benzince ili dizelase? Ljudi kupuju aute ovisno o tome kolko love imaju i kaj im se dopada u tom cijenovnom razredu koji si mogu priustit. Tak dugo dok "jeftina" Tesla kosta kolko kosta BMW3 ili Audi A4 tak dugo ti auti ne budu imali vise od ovih cifri koje imaju. Ako ocete 50% elektricnih auti na cesti onda ti auti moraju pasti na 20k eura sa dometom od barem pola onoga kaj mogu sa normalnim autom a to je recimo 500 km ali pravih 500 km a ne neke izmisljotine. Teslu kad gazis 130 km/h sa klimom, glasnom mjuzom i vani je 35 stupnjeva nemres zdurat 400 km. Ona tesla s najmanjom baterijom jedva zdura 300 km.

Ne budemo imali 50% elektricnih automobila sve dok VW i Toyota ne pocnu izbacivat elektricne aute jer su oni koji dominiraju trzistem automobila. Tesla je niche firma koja prodaje aute pod luksuzne koji to nisu i sad pokusavaju progurat skup auto pod jeftin i failaju miserably.
15 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

Ja odustajem jer odgovori koje dobijam mi izgledaju kao odgovori na nešto drugo. Mislim da pišem precizno, ali ljudi neke druge zaključke izvlače iz mog teksta. Možda je problem u meni. Ne znam.

 
0 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Drago kaže...

 

Sva ova priča o masovnim električnim automobilima s litijskim baterijama koji se pune preko mreže ultrabrzih (za baterijske standarde) punjača je čista fikcija.

 

 

 https://www.tesla.com/findus#/bounds/45.9395392,16.1069727,45.7408527,15.8216904,d?search=supercharger&name=zagreb

 

Ovo da nema dovoljno litija se odnosi na današnje "rudnike", barem mi se tako čini.

"The amount of lithium needed for utility-scale storage is likely to deplete known resources (Vazquez, S., et al. 2010. Energy storage systems for transport and grid applications. IEEE Transactions on Industrial Electronics 57(12): 3884)."

Kao da ne govore da će nestati nafte već koliko desetljeća? Pa što? Zar se ne pronalaze nove rezerve nafte? Buši se dublje, buši se postrance, buši se na većim morskim dubinama, pronalaze se novi izvori...

 

Poruka je uređivana zadnji put sri 8.11.2017 13:54 (Mandor).
16 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Mandor kaže...
Drago kaže...

 

Sva ova priča o masovnim električnim automobilima s litijskim baterijama koji se pune preko mreže ultrabrzih (za baterijske standarde) punjača je čista fikcija.

 

 

 https://www.tesla.com/findus#/bounds/45.9395392,16.1069727,45.7408527,15.8216904,d?search=supercharger&name=zagreb

 2016. je u Zg registrirano vise od 400 tisuca automobila! Nek 1% bude Tesli to ispada cetiri tisuce. GL s punjenjem cetiri tisuce automobila na dvije brze punionice. Cim elektricni auti postanu mainstream i padna potrosnja goriva onda bude automatski porasla cijena struje. Samim time mozete zaboravit na besplatne super chargere i ustedu na potrosnji. Vec sam jednom pisal i sad budem jos jednom jer se svi prave blesavi ignorirajuci cinjenice. Cijena goriva se formira tako da pola ide na poreze i trosarine. POLA! od Tih pola cijene 25% je pdv, znaci 25% ide na trosarine kojima se krpaju i grade ceste. Kaj mislite da budu elektricni auti manje trosili ceste i izuzeti iz jednadbe? Elektricni auti su puno tezi zbog baterija i vise unistavaju ceste.

 

Prednost elektrifikacije je smanjenje zagadenja ako struju dobijemo bez ugljena ili slicnih trovaca, ali cijena km ne bude od jednom besplatna ili drasticno jeftinija. Sve drzave na svijetu oce lovu od trosarina i poreza, svima je u interesu da cijena bude sto veca jer su sve drzave gladne novca. Kaj mislite zakaj je cijena benge kad je barel 30 dolara kunu manja nego kad je barel 100 dolara? Jer je drzava gladna novca!

15 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Mandor kaže...

.. Možda je problem u meni. Ne znam.

- ja znam, ni mene ne razumiju.. i problem je u 'njima' :) ... a čemu onda uopće tema-forum? Imaš li volje raspravljaj, čak je, možda, najmanje važno tko je u pravu. Jedino, u svakoj raspravi, nemaš pravo oduzimati pravo drugoj strani (na ono, na što svatko ima pravo, mišljenje). Argumenti? Služe pobijanju. Ukoliko se nakon nekoliko rundi u boxu ne vidi pobjednik, tad je nerješeno. Ništa više. Za pobjedu, moraš biti jači, ako nikako drugačije argumentima :)

- ako se mišljenja razlikuju, ako se argumenti (ne)uvažavaju.. imamo li ''pravo'' odustati? Pametniji popušta je samo poslovica, u nedostatku snage (argumenata).

- jesi li uopće poželio razumjeti 'drugu stranu'? Nisi. Odbacuješ argumentaciju, pa i sam precizan text-naslov.. jer npr nije stvar da neće nešto biti od EV ili autoindustrije.. nego priča, hype, obečanja (bar novisnke najave, koje kad nekome ne odgovoaraju, kažu izvučeno iz konteksta i sl.).. i realni problemi koji postoje. Nojevski gurati glavu u pijesak, baterije, cijena, realnost.. Tu je Musk majstor, ne za riješenje tehnološkog problema-proizvodnje, profitabilnosti.. nego je majstor za hype, za skupljanje novca, za biz kakav god bio, koji uopče nema veze s drugim bizovima u kojima je manje-više uspješan. Možda će iduća stvar biti velika partija pokera na kojem će recimo zaraditi milijardu dollara.. pa to opet ne znači da je onaj koji rješava poslovne probleme ili izumitelj baterije. Tunel, raketa, paypall nemaju baš nikakve (osim managerski-hype-novac-biz) veze s Teslom i baterijom (koje su kao btw dva odvojena biza-firme).. a ono što vjerojatno želi, imati patenete na baterije, ne sama proizvodnja lima-auta i sl. pa time ni briga oko npr litija ili cijene.. 'porez'-licenca je ultimativni biz koji kad jednom krene perpetuumobile metodom donosi lovu. Sony i dalje zarađuje na M.Jacksonu koji puša tratinčice... :) to je the biz. to razlikuje npr S.Jobsa od bezbrojnih drugih biznismena (kao i Edison-Tesla i tko je za koga radio.. dok je radio ukrao Marconi i od tog zaradio carstvo..). Musk je muljator, jer je to takav biz, fondovi, dionice, patenti.. tu je Musk majstor-muljator, možemo reći pravi porekraš.. ali to ga ne čini inventorom-izumiteljem, nekom osobom koja ekšli problem riješi, možda samo skupi fond i organizira tim koji to ispuni.. ili kao Tesla (auto i baterija) ne ispuni.. za sad, a što će biti, tko zna.. čarobna kugla. Međutim, razumni ljudi, gledaju dosadašne rezulate (drugi biz je samo dokaz da zna voditi biz.. ne da će i uspjeti) u konkretnom bizu.. a tu s Teslom nije baš nešto napravio, tj jednako i više su napravili svi drugi. Ostaje mu recimo zasluga za stvaranje hypea a i to je važna stvar u tom procesu, .. npr bi li bez Muska postojala takva EU legistativa-roadmap? Možda.. možda bez Muska ne bi ni bilo takvih zakona za 2020-30-40.. ... možda. Možda ako i ništa ne napravi, nikakvo rješenje, možda postane jedan od bitnih kotačića u toj EV priči.. ili postane nevažan i skoči na idući projekt, poker, internet, kava ili mcdonalds, njemu je novac-novac. Hype majstor ) muljator i to je OK.

 

(eto, ni mene ne razumiju.. pa što?) :)

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
Poruka je uređivana zadnji put sri 8.11.2017 14:13 (ihush).
15 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Ja sam samo odgovarao na ono sto mislim da je nerazumno stajaliste. Inace, ne znam koliki ce udjeli biti. Nije ni bitno. Ako netko kaze da je nesto prijevara i onda sam producira dokument gdje pise upravk suprotno i zatim i dalje tvrdi da je prijevara... ne znam sto reci osim da imam sizofrenicara u obitelji i znam kako je to.
15 godina
odjavljen
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
BlueMax kaže...

Nemojte raspravljati o prijevari s pravnog aspekta. 

Da, i na ovo sam se zaboravio osvrnuti. Slučaj je usporediv s onim prodajnim predstavnicima koji starijima uvaljuju razne pakete (fiksna linija, elektro-distribucija i sl) dovodeći ih u zabludu tako da plešu po samoj granici onoga što bi pravno prošlo pod prevarom, ali paze da tu granicu ne pređu. Pravno takvi nisu prevaranti, a moralno nitko neće dvojiti ni sekunde prije nego kaže da je prevara ili u najmanju ruku muljaža.

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
13 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
MrBlc kaže...
BlueMax kaže...

Nemojte raspravljati o prijevari s pravnog aspekta. 

Da, i na ovo sam se zaboravio osvrnuti. Slučaj je usporediv s onim prodajnim predstavnicima koji starijima uvaljuju razne pakete (fiksna linija, elektro-distribucija i sl) dovodeći ih u zabludu tako da plešu po samoj granici onoga što bi pravno prošlo pod prevarom, ali paze da tu granicu ne pređu. Pravno takvi nisu prevaranti, a moralno nitko neće dvojiti ni sekunde prije nego kaže da je prevara ili u najmanju ruku muljaža.

 

 Otprilike u tom kontekstu sam i napisao da se zanemari pravo. Pravo nije pravda. U Amsterdamu si sa jointom turist, kod nas si narkoman a ono što se kod nas naziva rukovanjem u Amsterdamu je silovanje. Da ne govorim o tome kako Rimsko pravo jedan te isti slučaj u dva procesa različito tumači pa jedan sud ocijeni kako  je banka jednog klijenta prevarila davši mu kredit u Švicarcima dok drugi sud presudi kako drugi klijent koji je istog dana u istoj banci potpisao isti ugovor, nije prevaren. 

16 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Drago kaže...

Inače si racionalan, ali postovi su ti navijački, premda ne znam zašto jer nemaš nikakvog osobnog interesa u svemu ovome, izuzev emocionalnog angažmana, koji, doduše, može biti najveći problem.

 

Cijena kile litija na tržištu u 2015. je bila oko 8 dolara, u 2016. oko 27. To što "litija ima dovoljno" u Zemljinoj kori ili u oceanima nema nikakve veze s njegovom dostupnošću za komercijalnu eksploataciju, bilo da se radi o koncentriranim lokacijama ili njegovoj pristupačnosti. 

 

K tome, litij kod litijskih baterija je u ovome trenutku čak i manji problem (najveći dio litijske baterije čine ambalaža, aluminijske i bakrene folije, a litij je tu tek mali dio), a puno veći problem je kobalt kojega litijske baterije koriste. 

 

Sva ova priča o masovnim električnim automobilima s litijskim baterijama koji se pune preko mreže ultrabrzih (za baterijske standarde) punjača je čista fikcija.

 Moji postovi su navijački? Tvoj članak je izrazito pristran i navijački, s neskrivenom frustracijom kao ishodištem, a frustracija = iracionalnost. Krenuo si od animoziteta prema Musku, pa selektivno tražio činjenice koje ga diskreditiraju. Najgore je što nisi bog zna što uspio naći, ali na svaku pljuvačku se zalijepe hejteri.

 

Dobro si primjetio da nemam osobnog interesa, a emocionalni angažman nije uopće u vezi s EV (automobili mi i inače nisu neka preokupacija), nego isključivo zbog pogrešne argumentacije koju uporno koristite. Od nepostojećeg pitanja kakav će naš slijedeći auto biti, prognoziranja budućnosti na temelju isključivo sadašnjih parametera, miješanja Hrvatske stvarnosti s Američkom i svom silom drugih logičkih grešaka, a koje se sve opet svode na osobni animozitet zbog gubitka komocije, napornog hajpanja ili nečeg sličnog. Gledam kako su neki od najracionalnijih umova ovog foruma krenuli u lov na vještice i to me ždere, a za Muska me zaboli.

 

Naravno da je litij manji (zapravo trenutno nepostojeći) problem. Ali očito se skupljalo bilo što što je ličilo na argument.

 

Moj stav nije da će EV sigurno uspjeti, nego da ništa od onog što ste napisali nije čvrst argument da neće.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
8 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Visak kaže...
 

Moj stav nije da će EV sigurno uspjeti, nego da ništa od onog što ste napisali nije čvrst argument da neće.

  tema članka niti nije da li će EV generalno uspjeti ili neće. teza je da EV neće uspjeti u skorije doba. otud tvrdnja da nam slijedeći auto neće biti EV i moje inzistiranje na odgovoru tog pitanja.

15 godina
odjavljen
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Čak nije tema ni da li će EV uspjeti u skorije doba, već da li će EV temeljen na litijevim baterijama uspjeti u skorije vrijeme.
Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
16 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
bruno1026 kaže...
Visak kaže...
 

Moj stav nije da će EV sigurno uspjeti, nego da ništa od onog što ste napisali nije čvrst argument da neće.

  tema članka niti nije da li će EV generalno uspjeti ili neće. teza je da EV neće uspjeti u skorije doba. otud tvrdnja da nam slijedeći auto neće biti EV i moje inzistiranje na odgovoru tog pitanja.

 Članak ne govori eksplicitno o nekom razdoblju, samo zaključuje da su EV 'nikad dalje', što je evidentno netočno i ne može biti predmet rasprave. Pošto vi sami niste uveli vremenski okvir za vaše tvrdnje ja sam u raspravu uveo Muskovu izjavu o 50% novih u SAD za 10 godina, pa ono što pišem možeš uzeti u tom kontekstu, a ti slobodno daj svoje vremenske procjene.

 

Zanimljivo je da si od cijelog posta reagirao samo na ovu banalnu nepreziznost. S ostalim se onda valjda slažeš.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
8 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Visak kaže...

 Članak ne govori eksplicitno o nekom razdoblju, samo zaključuje da su EV 'nikad dalje', što je evidentno netočno i ne može biti predmet rasprave. Pošto vi sami niste uveli vremenski okvir za vaše tvrdnje ja sam u raspravu uveo Muskovu izjavu o 50% novih u SAD za 10 godina, pa ono što pišem možeš uzeti u tom kontekstu, a ti slobodno daj svoje vremenske procjene. 

neću te ni pitat za dokaz boldanog jer takav dokaz ne postoji, nego daljne filozofiranje i borba linkovima. baj d vej, vremenski okvir ti je "naš slijedeći auto". teško za shvatiti? a što može ili nemože biti predmet rasprave nećeš ti određivati.

svoje konkretno predviđanje sam dao. neću se ponavljat, slobodno ga potraži.

nakon 24 stranice se konačno izjašnjavaš. 50% svih novih vozila u SAD-u kroz 10 godina biti električna.

 

Visak kaže...

Zanimljivo je da si od cijelog posta reagirao samo na ovu banalnu nepreziznost. S ostalim se onda valjda slažeš.

ne budi naivan.

8 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
NEW_MAN kaže...

 

Prednost elektrifikacije je smanjenje zagadenja ako struju dobijemo bez ugljena ili slicnih trovaca, ali cijena km ne bude od jednom besplatna ili drasticno jeftinija. Sve drzave na svijetu oce lovu od trosarina i poreza, svima je u interesu da cijena bude sto veca jer su sve drzave gladne novca. Kaj mislite zakaj je cijena benge kad je barel 30 dolara kunu manja nego kad je barel 100 dolara? Jer je drzava gladna novca!

 Ovdje je pitanje cestarine; to su nameti koji su skriveni u cijeni benzina i čine otprilike jednu četvrtinu s pdv-om kod nas, slično u dosta država eu, različito u svijetu. Oko toga možemo izvesti dosta jednostavnu, grubu, ali u sadašnjim uvjetima prilično točnu računicu. Tipični današnji automobil je projektiran za 250 tisuća km. Prema dosadašnjim iskustvima, baterija u teslama ne degradira u tom vremenu do neupotrebljivosti, kapacitet je smanji cca 10-tak posto pa iz tog razloga možemo smatrati da nema dodatnog troška po tom pitanju. Ako uzmem prosječnu potrošnju malo startnijeg automobila srednje veličine od 8 litara, to je 180 tisuća kuna za gorivo. Tesla po skupoj tarifi 50 tisuća kWh - 50.000 kuna uz mogućnost besplatnog punjenja na dosta mjesta ili privatni solar besplatno. Ako bi netko uveo dodatnu cestarinu za EV i držao se ekonomije da potrošaču ostane isti udio, to je 45000 kuna u ovako definiranom životnom vijeku automobila; još uvijek ostane preko 10.000 eura uštede na gorivu što bi reklo da se model 3 isplati čak i u odnosu na bolje opremljenu škodu karavan, danas, sada i ovdje.

Ja rekoh
15 godina
odjavljen
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Feudalac kaže...

Ovdje je pitanje cestarine; to su nameti koji su skriveni u cijeni benzina i čine otprilike jednu četvrtinu s pdv-om kod nas, slično u dosta država eu, različito u svijetu.

Ovo baš nije točno. Trošarina iznosi oko 30 - 32 % ukupne cijene goriva, ali kako država i na trošarinu naplaćuje PDV, realno je gledati udio u poreznoj osnovici, a on iznosi oko 40%.

 

Feudalac kaže...

Tipični današnji automobil je projektiran za 250 tisuća km.

Ovo je prilično odokativna procjena. Za 2000. godinu sa SAD se navodi 200 tisuća milja.

 

Naravno, i ovo ovisi o načinu korištenja, pa vozila vožena po gradu upadaju ispod prosjeka, a vozila vožena većinom po autocesti su debelo iznad prosjeka.

 

Feudalac kaže...

Prema dosadašnjim iskustvima, baterija u teslama ne degradira u tom vremenu do neupotrebljivosti, kapacitet je smanji cca 10-tak posto pa iz tog razloga možemo smatrati da nema dodatnog troška po tom pitanju.

Opet paušalne procjene. Trajanje baterije u Tesli ovisi o dva faktora koja su tek posredno vezana uz kilometražu. Prvi je broj punjenje, a drugi način punjenja.

 

Po gradu se češće koristi sporije punjenje, iskorištavaju se prednosti regenerativnog kočenja, a automobil se češće dopunjava.

 

Pri vožnji van grada, pogotovo na autocesti, benefiti od regenerativnog punjenja su mali, baterija se troši brže, a brzo punjenje se koristi češće.

 

Pad kapaciteta od 10 % na Teslin domet nije baš mala stavka po pitanju upotrebljivosti auta.

 

Feudalac kaže...

Ako uzmem prosječnu potrošnju malo startnijeg automobila srednje veličine od 8 litara, to je 180 tisuća kuna za gorivo. Tesla po skupoj tarifi 50 tisuća kWh - 50.000 kuna uz mogućnost besplatnog punjenja na dosta mjestaili privatni solar besplatno. Ako bi netko uveo dodatnu cestarinu za EV i držao se ekonomije da potrošaču ostane isti udio, to je 45000 kuna u ovako definiranom životnom vijeku automobila; još uvijek ostane preko 10.000 eura uštede na gorivu što bi reklo da se model 3 isplati čak i u odnosu na bolje opremljenu škodu karavan, danas, sada i ovdje.

Baš divno da potrošnju Tesle gledaš po specifikaciji, a ne po stvarnim iskustvima. U stvarnosti računaj barem 65 000 kWh, dakle, to je 65 000 kn u Hrvatskoj. Trošarina, prema gore navedenom, ispada 72000 kn.

 

Dakle, već sad imamo razlike 15 000 kn na struji i 27 000 kn na trošarini. To je 42 000 kn, dakle, tvoja ušteda sa 10 000 € pada na cca 35 000 kn.

 

Ali, čekaj, ni to nije sve. Trošak struje je prema trenutnoj cijeni struje u Hrvatskoj. Hrvatska ima cijenu struje debelo ispod prosjka EU, a već sada uvozimo struju, što znači da će povećanjem potrošnje cijena sigurno rasti.

 

Po prosječnoj cijeni u EU (0,211€), trošak ispada 103 350 kn, odnosno, 38 350 kn skuplje nego u Hrvatskoj. Sad si već 3 350 kn u minusu.

 

S druge strane, baš gore spomenuta Škoda često ima akcije u kojima gratis dobiješ tvornički ugrađen plin. Kako bi tek tu izgledala tvoja računica?

 

Feudalac kaže...

uz mogućnost besplatnog punjenja na dosta mjesta ili privatni solar besplatno.

Besplatni punjači - da, dok ne počne masovno korištenje. Solari - netko ih poklanja?

 

 

Edit: po tvom računu, kad pogledamo prosječne cijene u EU, ispada, i bez dodatne cestarine na struju, da je već sad plin jeftiniji od struje, a daleko manje ulaganje traži.

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
Poruka je uređivana zadnji put pet 10.11.2017 9:16 (MrBlc).
14 godina
odjavljen
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr
http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
 
2 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Bas sam htio reci. Zar je tesla sposoban za africki reli? Pa nema autonomiju. Nema punionica. Pregrijavanje baterija. Preskup je auto.
16 godina
neaktivan
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
bruno1026 kaže...
Visak kaže...

 Članak ne govori eksplicitno o nekom razdoblju, samo zaključuje da su EV 'nikad dalje', što je evidentno netočno i ne može biti predmet rasprave. Pošto vi sami niste uveli vremenski okvir za vaše tvrdnje ja sam u raspravu uveo Muskovu izjavu o 50% novih u SAD za 10 godina, pa ono što pišem možeš uzeti u tom kontekstu, a ti slobodno daj svoje vremenske procjene. 

neću te ni pitat za dokaz boldanog jer takav dokaz ne postoji, nego daljne filozofiranje i borba linkovima. baj d vej, vremenski okvir ti je "naš slijedeći auto". teško za shvatiti? a što može ili nemože biti predmet rasprave nećeš ti određivati.

svoje konkretno predviđanje sam dao. neću se ponavljat, slobodno ga potraži.

nakon 24 stranice se konačno izjašnjavaš. 50% svih novih vozila u SAD-u kroz 10 godina biti električna.

 Očito ne stojiš s logikom baš najbolje. Ako EV postanu mainstream, sadašnji trenutak sigurno nije od toga najdalje. Prošle godine smo bili dalje, pretprošle još dalje. Shvaćaš li da se radi o stilskoj figuri, koja uopće ne pretendira na točnost (i zato ne može biti predmet rasprave), a ti tražiš da ti dokažem da nije točna? Ako ti je filozofiranje naporno odi gledaj nogomet.

 

Niti je Musk spomenuo 'naš slijedeći auto' niti itko ovdje tvrdi da će biti njegov, niti to što ga mi nećemo kupiti ikako utječe na budući uspjeh EV. To je klasična podvala, izmisliš nešto nebitno što ti je lako dokazati i praviš se da si time dokazao bitno. Recimo da ja kažem da si ti glup ako ne možeš polizati lakat, ti pitaš kakve veze ima jedno s drugim, a ja ti govorim da ne filozofiraš, nego odgovoriš možeš li to ili ne.

Dakle tema ne može biti hoće li naš slijedeći auto..., jer je to lažna dilema u kontekstu rasprave o mogućem uspjehu EV.

 

50% nije moje predviđanje nego Muskovo, ali to je neki konkretni okvir oko kojeg se može raspravljati. S time da je to predviđanje najvećeg optimista, dakle u realnosti će vjerojatno biti nešto manje. 

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
Poruka je uređivana zadnji put čet 9.11.2017 21:58 (Visak).
8 godina
offline
Musk je muljator - vaš idući auto neće biti elektr

sudjeluješ na temi "Musk je muljator - vaš idući auto neće biti električni", a onda podvaljuješ tezu da to ne može biti tema. odličan si.

ali, ajde, polako dolazimo do tvog predviđanja. "nešto manje od 50%". tako je teško konkretno stati iza svojih riječi.

 

zašto inzistiram na odgovoru? jer ne neprestano kontrira, izvlače linkovi, pokušava demantirati druge sugovornike, a da se ne daju nikakvo svoje mišljenje. za tuđa mišljenja imam google, ne treba mi neki forumaš lijepiti linkove.

 

mi koji tvrdimo da će se dosta pričekati na ekspanziju EV-a smo dali konkretne razloge:

-nema punionica,

-elektro mreža to ne može izdržati,

-nove elektrane,

-cijena samog automobila,

-autonomija,

-neki spominji i same dijelove baterije, prvenstveno kobalt.

to su konkretni problemi, ne moje mišljenje.

na ništa od navedenog nije odgovoreno niti bijednim linkom na analizu koja će to riješiti, a kamoli nešto konkretnije. ne da nema analize, nego nema ni predviđanja enormne cijene koliko bi to koštalo, niti koja bi dobra duša to platila.

da se sutra raspiše natječaj za novu eko-prihvatljivu elektranu čija nam struja treba, trebalo bi minimalno pola godine da se tek započne s projektiranjem zbog žalbi, a prva lopata ne bi bila zabijena u periodu od najmanje 5 godina plus trajanje same gradnje. nemoj misliti da vani nije slična stvar. danas svaka šuša ima pravo uvida u projekte, primjedbe, upravne sporove, žalbe koje odugovlače cijelu priču. mijenjanje gup-a, traje, izvlaštenje prije dozvole također traje. što je površinski veći projekt, to su veći problemi. termo elektrane imaju drugačijih problema. čitaj s ekologijom. to su pravile europe, ne naša izmišljotina. demokracija, ne. ovo ti je problem rješavanja problema samo s novime elektranama. gdje su rješenja drugih problema?

baterije su još najmanji problem, sve drugo je enorman problem koji se ne riješava potezom čarobnog štapića, niti se uopće riješava lakonskim "lako ćemo" principom, onako kako neki ovdje misle. lopata, malo morta i evo elektrane, evo punionica na svakom ćošku, tri šarafa i evo solarnih ploča na krovu. nije frka, dat će država poticaje, problem riješe. dečki, tako svijet ne funkcionira.

Poruka je uređivana zadnji put pet 10.11.2017 8:20 (bruno1026).
 
2 1 hvala 0
15 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el

Besmisleno.

Ne pričamo da će to biti danas 50% auta na cesti električnih.

Infrastruktura prati realnu situaciju.

Ako kažemo da tvoj idući auto može biti električni ne znači da mora i ne znači da će odjednom 50% ljudi kupiti takav auto i to posebice kod nas.

Goji mrtvi GUP? Za otvoriti punionicu. Joj, saberi se.

16 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Mandor kaže...

Besmisleno.

Ne pričamo da će to biti danas 50% auta na cesti električnih.

Infrastruktura prati realnu situaciju.

Ako kažemo da tvoj idući auto može biti električni ne znači da mora i ne znači da će odjednom 50% ljudi kupiti takav auto i to posebice kod nas.

Goji mrtvi GUP? Za otvoriti punionicu. Joj, saberi se.

Infrastruktura ni danas ne prati realnu situaciju.

I bolje da ne znaš što je sve potrebno za takvo nešto. Posebno što ide van "standardnog" za HEP.

15 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Old Iggy kaže...

Infrastruktura ni danas ne prati realnu situaciju.

I bolje da ne znaš što je sve potrebno za takvo nešto. Posebno što ide van "standardnog" za HEP.

 Jel radi? Radi. Koliko često nemam struje? 10 minuta dvaput godišnje kad je neko jako nevrijeme.

8 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
Mandor kaže...

Besmisleno.

Ne pričamo da će to biti danas 50% auta na cesti električnih.

Infrastruktura prati realnu situaciju.

Ako kažemo da tvoj idući auto može biti električni ne znači da mora i ne znači da će odjednom 50% ljudi kupiti takav auto i to posebice kod nas.

ono o čemu sam pričao. upravo si mi dao za pravo. "lako ćemo".

pričamo o 50% jer je to njegova svetost musk rekao, a neki se složili s "nešto manje od 50%". da i kod nas bude 20%, struja koju već sad uvozimo će vjerojatno past s neba na besplatne solare, koji će puniti aute preko besplatnih punionica koje će netko, naravno, napravit besplatno. i da, auto će biti besplatan, a domet će se sam od sebe povećati, vjerojatno besplatno. problemi riješeni.

nastavljamo po starom, trlababalan...

 

Mandor kaže...
Goji mrtvi GUP? Za otvoriti punionicu. Joj, saberi se.

jesam ja spomenuo izmjenu gup-a za punionicu ili za elektranu? trolaš ili si stvarno malo glup?

15 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
bruno1026 kaže...
Mandor kaže...

Besmisleno.

Ne pričamo da će to biti danas 50% auta na cesti električnih.

Infrastruktura prati realnu situaciju.

Ako kažemo da tvoj idući auto može biti električni ne znači da mora i ne znači da će odjednom 50% ljudi kupiti takav auto i to posebice kod nas.

ono o čemu sam pričao. upravo si mi dao za pravo. "lako ćemo".

pričamo o 50% jer je to njegova svetost musk rekao, a neki se složili s "nešto manje od 50%". da i kod nas bude 20%, struja koju već sad uvozimo će vjerojatno past s neba na besplatne solare, koji će puniti aute preko besplatnih punionica koje će netko, naravno, napravit besplatno. i da, auto će biti besplatan, a domet će se sam od sebe povećati, vjerojatno besplatno. problemi riješeni.

nastavljamo po starom, trlababalan...

 

Mandor kaže...
Goji mrtvi GUP? Za otvoriti punionicu. Joj, saberi se.

jesam ja spomenuo izmjenu gup-a za punionicu ili za elektranu? trolaš ili si stvarno malo glup?

 Krivo sam oko gupa. A tko kaže da nova elektrana mora biti na novoj lokaciji? obično se i dograđuju stare.

 

 

“Probably in 10 years, more than a half of new vehicle production is electric in the United States,” said Musk, adding “half of all production will be EV, I think almost all cars produced will be autonomous.” --Elon Musk

https://www.teslarati.com/elon-musk-50-new-cars-will-electric-10-years-no-steering-wheel-20-years/

 

Dakle, u SAD. A ti se brineš da nama Krško ne eksplodira?

Neće u Hrvatskoj sutra skočiti potrošnja struje za 50%. 

Dakle, saberi se.

13 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
ivanoile kaže...

zoki.zlikowski 

 

Iskreno mjerit VW i Teslu nije ni priblizno moguce. Prvo VW je puno veca kompanija, sa iskustvom u izradi auta preko 50 godina. Sto znaci da VW ima vec sredene i dobavljace i tvornice i vecinu toga za masovnu proizvodnju svojih modela. Takoder VW trenutno se ne financira kao Tesla, dakle Tesla kompanija koja od svog pocetka nije imala profitabilan kvartal ulazi samo u dublje dugove. Do kad moze to radit, samo Teslini ulagaci to znaju, ali trenutno ne izgleda najbolje.

 

Tesla trenutno nema ni dobru prognozu u svojoj vlastitoj firmi, znaci drugi ne daju lose prognoze, vec Tesla je ta koja stalno produljuje datume i obecanja odgada. 

 

Tesla trenutno nema konkurencije (prave, u prodaji), ali kada VW grupacija uleti u el. automobile vrlo lako moze izgurat Teslu sa trzista, kako cijenom tako i proizvodnjom. Tesla ne moze proizvodit ni 1/100 onog sto VW u svojim tvornicama moze, Tesla si ne moze priustit nisku cijenu (Tesla 3 je najjeftinije od Tesle u sljedecih 5-10 god, zasigurno), VW si moze priustit losu kritiku(dieselgate), Tesla ne moze...

 

I zaboravlja se to, da ima razloga zasto druge auto kompanije ne ulaze el. aute,a Tesla to forsira.

 

 

Imala je i Nokia, a Apple nije imao. 

 

jozef kaže...
zoki.zlikowski kaže... 

Tu ti je sve prikazano, baterije ce za 5 godina biti 3 puta jeftinije i 2 puta lakse (kapacitetnije): https://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2017/08/daily-chart-8

Proces je spor, ali eksponencijalan, isto kao i solarni paneli. Ako imas informacije od prosle godine onda imas uzasno zastarjele informacije.

 Jel kao i što su ove danas 3 puta jeftinije i 2 puta lakše u odnosu na one iz 2012.? 

 I jesu, pogledaj elektricne aute iz 2012. (cijene i kapacitete baterija) u odnosu na 2017. Tada si imao Smarta (16,5 kWh) i Leafa (mislim oko 18 kWh), a danas imas Bolta (60 kWh), Leafa (40 kWh), Zoea (mislim oko 40 kWh) itd. Cijena? Otprilke 30-40% niza, cijeli auto, ne samo baterija.

13 godina
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
MrBlc kaže...
BlueMax kaže...

450 000 ljudi je rezerviralo automobil za koji je rečeno kako će 2017. ići u masovnu proizvodnju. Masovna proizvodnja se svodi na 250 komada mjesečno.

Čak je pitanje koliko je ovakav oblik rezervacije legalan u različitim pravnim sustavima (a koji se primjenjuje je pitanje jer informacija o pravnoj osobi na stranici nema - da li ima lokalne tvrtke gdje ima i poslovnice ili ne). Kupac plaća rezervaciju, a prodavatelj se na ništa ne obvezuje. Kad se radi o predujmu, prodavatelj je vezan rokovima, a ako ih prekorači, imaš pravo na povrat uplate + kamate u iznosu kamata na neoročenu štednju prodavateljevoj poslovnoj banci. Tako je u Hr, a vjerojatno se ne razlikuje previše u ostatu EU (ipak, ono što nismo kopirali od Njemaca nam ionako EU nameće).

 

Tesla izmišlja svoju neku novu definiciju kako predujam ne bi bio predujam i zaobilazi pravila.

Jednu stvar ne razumijete. Tih 450.000 ljudi bi i poklonilo taj novac Tesli, uopce ih ne zanima auto. Tesla je danas najjaci brend na svijetu, a uopce nije bitno hocemo li se voziti u Tesli ili elektricnom Hyundaiu, bitno je da je Elon Musk sam natjerao automobilsku industriju na promjene sto nitko nije uspio 100 godina. I samim time zasluzuje da mu svatko od nas pokloni tisucu eura zbog zdravlja nase djece koji nece umirati 10-tak godina prerano zbog smoga u gradovima.

15 godina
odjavljen
offline
Re: Musk je muljator - vaš idući auto neće biti el
zoki.zlikowski kaže...

Jednu stvar ne razumijete. Tih 450.000 ljudi bi i poklonilo taj novac Tesli, uopce ih ne zanima auto.

Da, to razumijem, kao što sam i napisao u jednom postu u okolici citiranog, zajedno sa vlastitim mišljenjem o takvim ljudima.

 

zoki.zlikowski kaže...

Tesla je danas najjaci brend na svijetu

Malo pretjeruješ, ali nisi daleko. Međutim, Tesla je to što jest zbog Muskove karizme i nastupa, a ne zbog rezultata. Postizanje takvog statusa bez rezultata je što? Hint: pogledaj naslov.

 

zoki.zlikowski kaže...

bitno je da je Elon Musk sam natjerao automobilsku industriju na promjene sto nitko nije uspio 100 godina.

a.) Automobilska industrija se u zadnjih 100 godina promijenila daleko više nego što promjenu predstavlja promjena pogonskog agregata

b.) Koga je to i na što Elon Musk natjerao? Proizvođači su i prije koketirali s alternativama, kao što i danas stidljivo puštaju probne balone u vidu modela koji i ne ostvaruju neke posebne uspjehe, pa time ne daju zeleno svijetlo za neki masovniji prelazak. Jedino je možda svojim nastupima uspio uvjeriti političare da je prijelaz neminovan prije nego je za to došlo vrijeme.

 

zoki.zlikowski kaže...

I samim time zasluzuje da mu svatko od nas pokloni tisucu eura zbog zdravlja nase djece koji nece umirati 10-tak godina prerano zbog smoga u gradovima.

Ne nego će umirati zbog zagađenog povrća i zagađene vode zbog izmiještanja zagađenja u ruralna područja koja hrane gradove. Umirati će još više djeca u ruralnim krajevima koja će sad "uživati" u zagađenju, dok će ljudi u gradovima koristiti benefite tih zagađenja.

 

Umirati će djeca u zemljama trećeg svijeta zbog prljavih industrijskih procesa proizvodnje i reciklaže baterija, solara.

 

Umirati će djeca - robovi u rudnicima kobalta koji je nužan za baterije. Možda da mu oni poklone dvije tisuće eura.

 

Privatne poruke su za privatne razgovore. Ne odgovaram na općenita pitanja vezana uz neku temu.
Poruka je uređivana zadnji put pet 10.11.2017 12:00 (MrBlc).
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice