Velike svjetske kompanije traže potpuno napuštanje

poruka: 45
|
čitano: 14.456
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Velike svjetske kompanije traže potpuno napuštanje".
15 mjeseci
offline
Velike svjetske kompanije traže potpuno napuštanje

Prvo, proizvodi od nafte nemogu nestati primjer su ulja/masti za podmazivanje.

Drugo, cime ce tocno zamjeniti dizel/benzin? Elektricna vozila su extra losa iskljucivo zbog nedovoljno kvalitetnih i efikasnih baterija.

Trece, cime ce se zamjeniti ugljen/lng ili neka druga fosilna goriva? Nuklearna energija je izuzetno zelena i efikasna energija, koju aktivisti koji se protive takvom obliku energije konstantno zastrasuju ljude kako je to nesigurno, vrlo cesto citirajuci sto se desilo u Cernobilu ili Fukushimi premda dobro znaju da je u oba slucaja ljudska greska dovela do tih problema buduci da se nisu provodila sigurnostna pravila vec se zanemarivalo probleme koje se moglo rijesiti.

 
24 11 hvala 1
15 godina
offline
Re: Velike svjetske kompanije traže potpuno napušt
Trebao je on u košarku.
 
0 0 hvala 0
3 godine
offline
Re: Velike svjetske kompanije traže potpuno napušt
HoceNece kaže...

Prvo, proizvodi od nafte nemogu nestati primjer su ulja/masti za podmazivanje.

Drugo, cime ce tocno zamjeniti dizel/benzin? Elektricna vozila su extra losa iskljucivo zbog nedovoljno kvalitetnih i efikasnih baterija.

Trece, cime ce se zamjeniti ugljen/lng ili neka druga fosilna goriva? Nuklearna energija je izuzetno zelena i efikasna energija, koju aktivisti koji se protive takvom obliku energije konstantno zastrasuju ljude kako je to nesigurno, vrlo cesto citirajuci sto se desilo u Cernobilu ili Fukushimi premda dobro znaju da je u oba slucaja ljudska greska dovela do tih problema buduci da se nisu provodila sigurnostna pravila vec se zanemarivalo probleme koje se moglo rijesiti.

 

Ugljen bi se mogao zamijeniti većom upotrebom prirodnog plina, a nuklearne elektrane imaju svojih problema krenuvši od rastućih cijena do dekomisije i radioaktivnih ispuštanja u okoliš.

14 godina
offline
Re: Velike svjetske kompanije traže potpuno napušt
Ima gdje popis kompanija iz kine, indije, afrika isto ajde?
VenAtoR#2231
Moj PC  
14 1 hvala 0
14 godina
offline
Re: Velike svjetske kompanije traže potpuno napušt
HoceNece kaže...

Prvo, proizvodi od nafte nemogu nestati primjer su ulja/masti za podmazivanje.

Drugo, cime ce tocno zamjeniti dizel/benzin? Elektricna vozila su extra losa iskljucivo zbog nedovoljno kvalitetnih i efikasnih baterija.

Trece, cime ce se zamjeniti ugljen/lng ili neka druga fosilna goriva? Nuklearna energija je izuzetno zelena i efikasna energija, koju aktivisti koji se protive takvom obliku energije konstantno zastrasuju ljude kako je to nesigurno, vrlo cesto citirajuci sto se desilo u Cernobilu ili Fukushimi premda dobro znaju da je u oba slucaja ljudska greska dovela do tih problema buduci da se nisu provodila sigurnostna pravila vec se zanemarivalo probleme koje se moglo rijesiti.

 
Kada kazes "Elektricna vozila su extra losa iskljucivo zbog nedovoljno kvalitetnih i efikasnih baterija."

O cemu tocno pricas? Koliko je potrebno da baterija bude efikasna da ti budes zadovoljan?

Definitivno bateriju ces morati dulje puniti nego da se natankas na benzinskoj, ali da stvari nisu efikasne, onda EV auti ne bi uopce funkcionirali.
(Doslovno kako se kaze "proof is in the pudding").

Da ne pricam sada previse o TESLA autima i slicno, ajmo pricati o elektricnim kamionima.



"The e Actros 600 has three battery packs, each with 207 kWh. These offer an installed total capacity of 621 kWh. It has a range of 500 kilometers without intermediate charging. Coming with CCS charging with up to 400 kW, the eActros 600 will later also enable megawatt charging (MCS). Mercedes eActros 600 has a gross combination weight of up to 44 tons and a payload of around 22 tons in the EU."

Sto tu nije efikasno tocno? Daj mi objasni?

Da li ti kuzis koliko ce ljudi (vlasnici) tih kamiona (flote) ustediti samo na gorivu kroz 100.000 - 300.000 kilometara?

(Ako ignoriramo uopce bilo kakva sranja vezano za ekologiju, zagadenje i ono, jeben nam se za zdravlje ljudi).

Samo kroz business case, se ovakvi kamioni isplate.

Stalno slusam ljude da su baterije "nisu efikasne" i da "zagaduju" okolis.





7 godina
protjeran
offline
Re: Velike svjetske kompanije traže potpuno napušt
Nemon kaže...
HoceNece kaže...

Prvo, proizvodi od nafte nemogu nestati primjer su ulja/masti za podmazivanje.

Drugo, cime ce tocno zamjeniti dizel/benzin? Elektricna vozila su extra losa iskljucivo zbog nedovoljno kvalitetnih i efikasnih baterija.

Trece, cime ce se zamjeniti ugljen/lng ili neka druga fosilna goriva? Nuklearna energija je izuzetno zelena i efikasna energija, koju aktivisti koji se protive takvom obliku energije konstantno zastrasuju ljude kako je to nesigurno, vrlo cesto citirajuci sto se desilo u Cernobilu ili Fukushimi premda dobro znaju da je u oba slucaja ljudska greska dovela do tih problema buduci da se nisu provodila sigurnostna pravila vec se zanemarivalo probleme koje se moglo rijesiti.

 
Kada kazes "Elektricna vozila su extra losa iskljucivo zbog nedovoljno kvalitetnih i efikasnih baterija."

O cemu tocno pricas? Koliko je potrebno da baterija bude efikasna da ti budes zadovoljan?

Definitivno bateriju ces morati dulje puniti nego da se natankas na benzinskoj, ali da stvari nisu efikasne, onda EV auti ne bi uopce funkcionirali.
(Doslovno kako se kaze "proof is in the pudding").

Da ne pricam sada previse o TESLA autima i slicno, ajmo pricati o elektricnim kamionima.



"The e Actros 600 has three battery packs, each with 207 kWh. These offer an installed total capacity of 621 kWh. It has a range of 500 kilometers without intermediate charging. Coming with CCS charging with up to 400 kW, the eActros 600 will later also enable megawatt charging (MCS). Mercedes eActros 600 has a gross combination weight of up to 44 tons and a payload of around 22 tons in the EU."

Sto tu nije efikasno tocno? Daj mi objasni?

Da li ti kuzis koliko ce ljudi (vlasnici) tih kamiona (flote) ustediti samo na gorivu kroz 100.000 - 300.000 kilometara?

(Ako ignoriramo uopce bilo kakva sranja vezano za ekologiju, zagadenje i ono, jeben nam se za zdravlje ljudi).

Samo kroz business case, se ovakvi kamioni isplate.

Stalno slusam ljude da su baterije "nisu efikasne" i da "zagaduju" okolis.





ušteda ce biti točno 0, jer te kamione kasnije neće nikom moći prodati.....fast charging je cijenom dosao kao i benzin (ekvivalent po kilometru), ti kamioni su dosta teži od trenutnih, samim tim i veća potrošnja guma (koje su enormno skupe za kamione).

ako ćemo o ekologiji, što cemo sa baterijama nakon upotrebe?

i gdje je sad točno ta ušteda i benefit od tih kamiona?

6 godina
offline
Re: Velike svjetske kompanije traže potpuno napušt
Najveći problem električnih automobila je što većina ljudi nema gdje redovno i efikasno puniti aute. Većina nema svoje garaže ili u najmanju ruku ograđena parkirna mjesta.
3 godine
offline
Re: Velike svjetske kompanije traže potpuno napušt
Tvpronlem kaže...
Nemon kaže...
HoceNece kaže...

Prvo, proizvodi od nafte nemogu nestati primjer su ulja/masti za podmazivanje.

Drugo, cime ce tocno zamjeniti dizel/benzin? Elektricna vozila su extra losa iskljucivo zbog nedovoljno kvalitetnih i efikasnih baterija.

Trece, cime ce se zamjeniti ugljen/lng ili neka druga fosilna goriva? Nuklearna energija je izuzetno zelena i efikasna energija, koju aktivisti koji se protive takvom obliku energije konstantno zastrasuju ljude kako je to nesigurno, vrlo cesto citirajuci sto se desilo u Cernobilu ili Fukushimi premda dobro znaju da je u oba slucaja ljudska greska dovela do tih problema buduci da se nisu provodila sigurnostna pravila vec se zanemarivalo probleme koje se moglo rijesiti.

 
Kada kazes "Elektricna vozila su extra losa iskljucivo zbog nedovoljno kvalitetnih i efikasnih baterija."

O cemu tocno pricas? Koliko je potrebno da baterija bude efikasna da ti budes zadovoljan?

Definitivno bateriju ces morati dulje puniti nego da se natankas na benzinskoj, ali da stvari nisu efikasne, onda EV auti ne bi uopce funkcionirali.
(Doslovno kako se kaze "proof is in the pudding").

Da ne pricam sada previse o TESLA autima i slicno, ajmo pricati o elektricnim kamionima.



"The e Actros 600 has three battery packs, each with 207 kWh. These offer an installed total capacity of 621 kWh. It has a range of 500 kilometers without intermediate charging. Coming with CCS charging with up to 400 kW, the eActros 600 will later also enable megawatt charging (MCS). Mercedes eActros 600 has a gross combination weight of up to 44 tons and a payload of around 22 tons in the EU."

Sto tu nije efikasno tocno? Daj mi objasni?

Da li ti kuzis koliko ce ljudi (vlasnici) tih kamiona (flote) ustediti samo na gorivu kroz 100.000 - 300.000 kilometara?

(Ako ignoriramo uopce bilo kakva sranja vezano za ekologiju, zagadenje i ono, jeben nam se za zdravlje ljudi).

Samo kroz business case, se ovakvi kamioni isplate.

Stalno slusam ljude da su baterije "nisu efikasne" i da "zagaduju" okolis.





ušteda ce biti točno 0, jer te kamione kasnije neće nikom moći prodati.....fast charging je cijenom dosao kao i benzin (ekvivalent po kilometru), ti kamioni su dosta teži od trenutnih, samim tim i veća potrošnja guma (koje su enormno skupe za kamione).

ako ćemo o ekologiji, što cemo sa baterijama nakon upotrebe?

i gdje je sad točno ta ušteda i benefit od tih kamiona?

 

Kamion nije kao auto da ga mijenjaš svake 3-4 godine. Kupiš ga i voziš ga dok ga dobrano ne otplatiš. Baterije se mogu gotovo u potpunosti reciklirati.

7 godina
protjeran
offline
Re: Velike svjetske kompanije traže potpuno napušt
Gallu kaže...
Tvpronlem kaže...
Nemon kaže...
HoceNece kaže...

Prvo, proizvodi od nafte nemogu nestati primjer su ulja/masti za podmazivanje.

Drugo, cime ce tocno zamjeniti dizel/benzin? Elektricna vozila su extra losa iskljucivo zbog nedovoljno kvalitetnih i efikasnih baterija.

Trece, cime ce se zamjeniti ugljen/lng ili neka druga fosilna goriva? Nuklearna energija je izuzetno zelena i efikasna energija, koju aktivisti koji se protive takvom obliku energije konstantno zastrasuju ljude kako je to nesigurno, vrlo cesto citirajuci sto se desilo u Cernobilu ili Fukushimi premda dobro znaju da je u oba slucaja ljudska greska dovela do tih problema buduci da se nisu provodila sigurnostna pravila vec se zanemarivalo probleme koje se moglo rijesiti.

 
Kada kazes "Elektricna vozila su extra losa iskljucivo zbog nedovoljno kvalitetnih i efikasnih baterija."

O cemu tocno pricas? Koliko je potrebno da baterija bude efikasna da ti budes zadovoljan?

Definitivno bateriju ces morati dulje puniti nego da se natankas na benzinskoj, ali da stvari nisu efikasne, onda EV auti ne bi uopce funkcionirali.
(Doslovno kako se kaze "proof is in the pudding").

Da ne pricam sada previse o TESLA autima i slicno, ajmo pricati o elektricnim kamionima.



"The e Actros 600 has three battery packs, each with 207 kWh. These offer an installed total capacity of 621 kWh. It has a range of 500 kilometers without intermediate charging. Coming with CCS charging with up to 400 kW, the eActros 600 will later also enable megawatt charging (MCS). Mercedes eActros 600 has a gross combination weight of up to 44 tons and a payload of around 22 tons in the EU."

Sto tu nije efikasno tocno? Daj mi objasni?

Da li ti kuzis koliko ce ljudi (vlasnici) tih kamiona (flote) ustediti samo na gorivu kroz 100.000 - 300.000 kilometara?

(Ako ignoriramo uopce bilo kakva sranja vezano za ekologiju, zagadenje i ono, jeben nam se za zdravlje ljudi).

Samo kroz business case, se ovakvi kamioni isplate.

Stalno slusam ljude da su baterije "nisu efikasne" i da "zagaduju" okolis.





ušteda ce biti točno 0, jer te kamione kasnije neće nikom moći prodati.....fast charging je cijenom dosao kao i benzin (ekvivalent po kilometru), ti kamioni su dosta teži od trenutnih, samim tim i veća potrošnja guma (koje su enormno skupe za kamione).

ako ćemo o ekologiji, što cemo sa baterijama nakon upotrebe?

i gdje je sad točno ta ušteda i benefit od tih kamiona?

 

Kamion nije kao auto da ga mijenjaš svake 3-4 godine. Kupiš ga i voziš ga dok ga dobrano ne otplatiš. Baterije se mogu gotovo u potpunosti reciklirati.

 ne znam skim tocno ti radis, al mi u firmi mijenjamo kamione svakih 5g, jer ulaze u fazu velikih troškova održavanja (ovisno o korištenju, al to je tu negdi cca 5godina)
Također tako rade i ostale kompanije koje se bave logistikom (znam jer smo prije koristili njihove usluge)

15 godina
offline
Velike svjetske kompanije traže potpuno napuštanje

dao sam riječ fosilnim gorivima kako ih neću napustiti, makar ih se svi odrekli. nisu ona jadna kriva što su fosilna i stegne me u prsima kad plaču od tuge i usamljenosti. 

I know that you believe you understand what you think I said, but I am not sure you realize that what you heard is not what I meant.
Moj PC  
15 0 hvala 0
3 godine
offline
Re: Velike svjetske kompanije traže potpuno napušt
Tvpronlem kaže...
Gallu kaže...
Tvpronlem kaže...
Nemon kaže...
HoceNece kaže...

Prvo, proizvodi od nafte nemogu nestati primjer su ulja/masti za podmazivanje.

Drugo, cime ce tocno zamjeniti dizel/benzin? Elektricna vozila su extra losa iskljucivo zbog nedovoljno kvalitetnih i efikasnih baterija.

Trece, cime ce se zamjeniti ugljen/lng ili neka druga fosilna goriva? Nuklearna energija je izuzetno zelena i efikasna energija, koju aktivisti koji se protive takvom obliku energije konstantno zastrasuju ljude kako je to nesigurno, vrlo cesto citirajuci sto se desilo u Cernobilu ili Fukushimi premda dobro znaju da je u oba slucaja ljudska greska dovela do tih problema buduci da se nisu provodila sigurnostna pravila vec se zanemarivalo probleme koje se moglo rijesiti.

 
Kada kazes "Elektricna vozila su extra losa iskljucivo zbog nedovoljno kvalitetnih i efikasnih baterija."

O cemu tocno pricas? Koliko je potrebno da baterija bude efikasna da ti budes zadovoljan?

Definitivno bateriju ces morati dulje puniti nego da se natankas na benzinskoj, ali da stvari nisu efikasne, onda EV auti ne bi uopce funkcionirali.
(Doslovno kako se kaze "proof is in the pudding").

Da ne pricam sada previse o TESLA autima i slicno, ajmo pricati o elektricnim kamionima.



"The e Actros 600 has three battery packs, each with 207 kWh. These offer an installed total capacity of 621 kWh. It has a range of 500 kilometers without intermediate charging. Coming with CCS charging with up to 400 kW, the eActros 600 will later also enable megawatt charging (MCS). Mercedes eActros 600 has a gross combination weight of up to 44 tons and a payload of around 22 tons in the EU."

Sto tu nije efikasno tocno? Daj mi objasni?

Da li ti kuzis koliko ce ljudi (vlasnici) tih kamiona (flote) ustediti samo na gorivu kroz 100.000 - 300.000 kilometara?

(Ako ignoriramo uopce bilo kakva sranja vezano za ekologiju, zagadenje i ono, jeben nam se za zdravlje ljudi).

Samo kroz business case, se ovakvi kamioni isplate.

Stalno slusam ljude da su baterije "nisu efikasne" i da "zagaduju" okolis.





ušteda ce biti točno 0, jer te kamione kasnije neće nikom moći prodati.....fast charging je cijenom dosao kao i benzin (ekvivalent po kilometru), ti kamioni su dosta teži od trenutnih, samim tim i veća potrošnja guma (koje su enormno skupe za kamione).

ako ćemo o ekologiji, što cemo sa baterijama nakon upotrebe?

i gdje je sad točno ta ušteda i benefit od tih kamiona?

 

Kamion nije kao auto da ga mijenjaš svake 3-4 godine. Kupiš ga i voziš ga dok ga dobrano ne otplatiš. Baterije se mogu gotovo u potpunosti reciklirati.

 ne znam skim tocno ti radis, al mi u firmi mijenjamo kamione svakih 5g, jer ulaze u fazu velikih troškova održavanja (ovisno o korištenju, al to je tu negdi cca 5godina)
Također tako rade i ostale kompanije koje se bave logistikom (znam jer smo prije koristili njihove usluge)

 

E to nisam znao, mada električni kamioni nemaju te troškove održavanja.

5 godina
offline
Re: Velike svjetske kompanije traže potpuno napušt
love2ml86 kaže...
Najveći problem električnih automobila je što većina ljudi nema gdje redovno i efikasno puniti aute. Većina nema svoje garaže ili u najmanju ruku ograđena parkirna mjesta.

 Najveći problem električnih automobila je održivost takvog modela poslovanja. To nije jedan problem nego čitav niz problema

  • kako proizvesti električnu energiju potrebnu za napajanje električnih automobila? Nafta bad, ugljen bad, struja good.... a ta struja se dobiva od....čega? Njemci gase nuklearke koje su najzeleniji oblik energije u korist.... ugljena.... radi lobiranja... zelenih  Mislim cijela ta šarada je predstava za javnost, nitko sa samita u Davosu nema promišljen plan šta i kako, nego lupetaju stvari koje dobro zvuče biračima.
  • kako proizvesti količinu baterija da cijeli svijet vozi Tesle? Kopanje metala koji se koriste u baterijama (litij, kobalt) je izrazito skupo, neetički i neodrživo skalirati na 8mlrd ljudi trenutnim modelom.
  • Kamo s tim baterijama poslije? 
  • kako ćeš ti predstavit tu skupu, neefikasnu računicu zemljama u razvoju koje bi valjda sad trebale ispaštati jer se Zapad razvio i sad bi mi da svi uspore malo? Probaj prodati carbon footprint teoriju nekome u Indiji, Brazilu, JAR-u tko živi na par dolara dnevno

 

Ništa od ovog nije napad na tebe i zapravo sam se ne odnosi na tebe nego su retorička pitanja za bilo koga tko čita.....citirao sam te da pokrenem raspravu 

14 godina
offline
Re: Velike svjetske kompanije traže potpuno napušt


*postao sam opet, ali ispod tocnog komentara

Poruka je uređivana zadnji put sri 25.10.2023 12:37 (Nemon).
13 godina
offline
Velike svjetske kompanije traže potpuno napuštanje

I oni idu u Dubai govoriti o zabrani korištenja fosilnih goriva?

kamenovat će ih :D

 
3 0 hvala 0
2 godine
protjeran
offline
Velike svjetske kompanije traže potpuno napuštanje

On topic, jako mi je drago da se zalazu za to.

 

Sta kazu, ko ce to sve da plati? Koliko novca oni daju za energetsku tranziciju? Hoce li sve opet ici preko ledja poreskih obveznika i malog covjeka kao i  do sada? Ne zelimo subvencije jer subvencije su preko ledja poreskih obveznika. Neka daju povrat novca na prodane proizvode u zavisnosti od profita. Npr, napravio si profit veci od 5 %, sve preko neka ide nazad kupcima koji su kupili proizvod u protekloj godini, nesto kao povrat poreza od strane drzave.

 

Ja ovo samo vidim kao pritisak na vlade da stisnu poreske obveznike i stoku sitnog zuba da isfinansiraju razvoj njihove tehnologije.

 
1 0 hvala 0
14 godina
offline
Re: Velike svjetske kompanije traže potpuno napušt
encoding kaže...
love2ml86 kaže...
Najveći problem električnih automobila je što većina ljudi nema gdje redovno i efikasno puniti aute. Većina nema svoje garaže ili u najmanju ruku ograđena parkirna mjesta.

 Najveći problem električnih automobila je održivost takvog modela poslovanja. To nije jedan problem nego čitav niz problema

  • kako proizvesti električnu energiju potrebnu za napajanje električnih automobila? Nafta bad, ugljen bad, struja good.... a ta struja se dobiva od....čega? Njemci gase nuklearke koje su najzeleniji oblik energije u korist.... ugljena.... radi lobiranja... zelenih  Mislim cijela ta šarada je predstava za javnost, nitko sa samita u Davosu nema promišljen plan šta i kako, nego lupetaju stvari koje dobro zvuče biračima.
  • kako proizvesti količinu baterija da cijeli svijet vozi Tesle? Kopanje metala koji se koriste u baterijama (litij, kobalt) je izrazito skupo, neetički i neodrživo skalirati na 8mlrd ljudi trenutnim modelom.
  • Kamo s tim baterijama poslije? 
  • kako ćeš ti predstavit tu skupu, neefikasnu računicu zemljama u razvoju koje bi valjda sad trebale ispaštati jer se Zapad razvio i sad bi mi da svi uspore malo? Probaj prodati carbon footprint teoriju nekome u Indiji, Brazilu, JAR-u tko živi na par dolara dnevno

 

Ništa od ovog nije napad na tebe i zapravo sam se ne odnosi na tebe nego su retorička pitanja za bilo koga tko čita.....citirao sam te da pokrenem raspravu 

 
1. Kako proizvesti struju? Kako je proizvodimo sada? Pitanje koje ne pitas je koliko nam struje dodatno treba za citav vozni park (Googlaj ima, EU je napravila istrazivanje, koliko nam struje treba ako bi nam vozni park bio 80% struja).

2. Kopanje materijala je skupo naprema cemu? Koliko kosta kopanje ugljena, nafte i plina? Znaci daj mi broj tipa vadenje nafte kosta 100 eura (bezveze bacam broj) vs vadenje cega tocno? i koja je razlika?

Isto tako valjda ti je jasno da NAFTU moras stalno vaditi, stalno obradjivati, stalno voziti okolo stalno etc, dok materijal koji ide u baterije vadis samo jednom.

3. Kamo sa baterijama poslije? Poslije cega? Kada baterije dodju do 70% or so, mozes ih koristiti za STORAGE - a kada i to bude "lose" recikliras ih. Govorimo o recikliranju od skoro 100% i onda isti materijal koristis opet za nove baterije.

Ovo je video prije 4 godine:



Reciklira se oko 95%-ish - sa time da ce u buducnosti se posebno paziti na plastiku, lijepila i slicne stvari da reciklaza bude sto je blizu 100% (Reciklira se cak i struja iz baterije ako vec nisu 100% prazne).

4. 3RD world - ajmo i o tome, naravno da je to veliki izazov, ali ja u svojim putovanjima sam vec vidio jako JAKO puno elektricnih skutera svih vrsta. Moji decki doma pune baterije za skutere u Indiji preko solara (imaju vise baterija pa ih mjenjaju). Ne ocekujem da ce svatko u zemljama treceg svijeta imati EV auto, kao sto nemaju niti ICE auto.

EV scooteri su hit u Indiji i doslovno ih svi zele imati. Imas na tisuce reviews na youtube.










14 godina
offline
Re: Velike svjetske kompanije traže potpuno napušt
Tvpronlem kaže...
Gallu kaže...
Tvpronlem kaže...
Nemon kaže...
HoceNece kaže...

Prvo, proizvodi od nafte nemogu nestati primjer su ulja/masti za podmazivanje.

Drugo, cime ce tocno zamjeniti dizel/benzin? Elektricna vozila su extra losa iskljucivo zbog nedovoljno kvalitetnih i efikasnih baterija.

Trece, cime ce se zamjeniti ugljen/lng ili neka druga fosilna goriva? Nuklearna energija je izuzetno zelena i efikasna energija, koju aktivisti koji se protive takvom obliku energije konstantno zastrasuju ljude kako je to nesigurno, vrlo cesto citirajuci sto se desilo u Cernobilu ili Fukushimi premda dobro znaju da je u oba slucaja ljudska greska dovela do tih problema buduci da se nisu provodila sigurnostna pravila vec se zanemarivalo probleme koje se moglo rijesiti.

 
Kada kazes "Elektricna vozila su extra losa iskljucivo zbog nedovoljno kvalitetnih i efikasnih baterija."

O cemu tocno pricas? Koliko je potrebno da baterija bude efikasna da ti budes zadovoljan?

Definitivno bateriju ces morati dulje puniti nego da se natankas na benzinskoj, ali da stvari nisu efikasne, onda EV auti ne bi uopce funkcionirali.
(Doslovno kako se kaze "proof is in the pudding").

Da ne pricam sada previse o TESLA autima i slicno, ajmo pricati o elektricnim kamionima.



"The e Actros 600 has three battery packs, each with 207 kWh. These offer an installed total capacity of 621 kWh. It has a range of 500 kilometers without intermediate charging. Coming with CCS charging with up to 400 kW, the eActros 600 will later also enable megawatt charging (MCS). Mercedes eActros 600 has a gross combination weight of up to 44 tons and a payload of around 22 tons in the EU."

Sto tu nije efikasno tocno? Daj mi objasni?

Da li ti kuzis koliko ce ljudi (vlasnici) tih kamiona (flote) ustediti samo na gorivu kroz 100.000 - 300.000 kilometara?

(Ako ignoriramo uopce bilo kakva sranja vezano za ekologiju, zagadenje i ono, jeben nam se za zdravlje ljudi).

Samo kroz business case, se ovakvi kamioni isplate.

Stalno slusam ljude da su baterije "nisu efikasne" i da "zagaduju" okolis.





ušteda ce biti točno 0, jer te kamione kasnije neće nikom moći prodati.....fast charging je cijenom dosao kao i benzin (ekvivalent po kilometru), ti kamioni su dosta teži od trenutnih, samim tim i veća potrošnja guma (koje su enormno skupe za kamione).

ako ćemo o ekologiji, što cemo sa baterijama nakon upotrebe?

i gdje je sad točno ta ušteda i benefit od tih kamiona?

 

Kamion nije kao auto da ga mijenjaš svake 3-4 godine. Kupiš ga i voziš ga dok ga dobrano ne otplatiš. Baterije se mogu gotovo u potpunosti reciklirati.

 ne znam skim tocno ti radis, al mi u firmi mijenjamo kamione svakih 5g, jer ulaze u fazu velikih troškova održavanja (ovisno o korištenju, al to je tu negdi cca 5godina)
Također tako rade i ostale kompanije koje se bave logistikom (znam jer smo prije koristili njihove usluge)

 

Odlicno! Znaci pitanja za tebe!

1. Koliko goriva ti kamioni potrose u 5 godina? (Mozes u litrama ili u EURIMA napisati)
2. Koliko servisa se godisnje potrosi i na koje tocno stvari?
3. Koliko kilometara su imali ti kamioni nakon 5 godina?
4. Koja je vrijednost bila tih kamiona nakon 5 godina VS pocetna vrijednost?

Ima puno videos na youtube vezano za ovu temu, ovo je jedna kompanija koja radi konverzije ICE to EV (Diesel kamione jelte) i doslovno glavni razlog je trosak goriva.

Konkretno: (Na 7+ minuta pricaju o financijama)



Znaci trosak (njihov je) 1 dollar (brijem da je to australski dollar) po kilometru VS struja koliko god da te kosta.

Znaci razlika troska je ogromna. Pricamo o stotinu tisuca dolara razlike na kamionu koji prodje 200.000KM (samo u razlici goriva).

Pogledajte svi gornji video, jer ima jako puno korisnih informacija.

Isto tako DIESEL kamioni, odrzavanje etc, je naravno puno skuplje nego EV vozila (ne samo kamioni nego i auti naravno) jer vecina stvari koje imaju ICE vozila ne postoje u EV vozilima.

Vidim po komentarima da doslovno nema dovoljno edukacije vezano za ovu temu, nitko ne pise nikakve "brojeve" sve su samo emocije i misljenja, jer eto, to je dovoljno za "dozak" zasto je nesto dobro ili lose.

16 godina
online
Velike svjetske kompanije traže potpuno napuštanje

Do 2030. godine emisije bi trebalo prepoloviti, obnovljive izvore utrostručiti, a energetsku efikasnost udvostručiti.

 

Dakle, i dalje se nitko ne zalaže da se spriječi Jevons paradoks, neograničeni rast ekonomije i populacije te posljedični rast energetskog otiska što jest srž problema. I dalje se traži maksimizacija novčanog profita samo se loptica prebacuje s jedne industrije na drugu uz serviranje iluzije da je udio CO2 otiska u ukupnom otisku ključni problem.

Iluzija je i totalno izbacivanje nafte iz upotrebe - produkata nafte ima u svemu i svačemu, čime samo zamijeniti plastiku koja je sveprisutna? Ti produkti uglavnom nemaju adekvatnu zamjenu a kamoli bolju i jeftiniju zamjenu što znači da izbacivanje nafte iz upotrebe povlači i nazadovanje civilizacije, žrtvovanje (ili poskupljenje) određenog komfora kojeg se ovisnici o njemu teško odriču. Naročito napaćeni dio civilizacije koji se sve više povećava i koji će teško podnijeti sve skuplji život a sve manju kvalitetu istog. 

Nitko se ovdje ne dotiče problema - bogati traže maksimizaciju profita a siromašni traže kvalitetniji život (što znači da sve manje podržavaju i sve manje mogu izdržati pritisak prelaska na obnovljive izvore). Maksimizacija profita u neograničenoj ekonomiji i kvalitetan život prosječne populacije su međusobno isključivi pojmovi pa imamo sve veće tenzije, sukobe i ratove što je pozitivni feedback koji sve tjera još dalje od srži problema i u još veću iluziju. 

 

Stvar je vrlo jednostavna, barem na papiru - obuzdajte rast populacije i ekonomije ako hoćete preživjeti. Ne samo preživjeti, nego živjeti kvalitetnije (jeftinije) a održivo. U ovom trenutku pak populaciju bi trebalo ne samo obuzdati nego i dobrano  smanjiti. Alternativa koja ne uključuje masovnu ekstinkciju jednostavno ne postoji. Održive zajednice (tipično na manjim otocima s ograničenim resursima) su pribjegavali i infanticidu ne bi li se kontrolirala populacija a ova u globalu ne samo da ne ograničava natalitet nego i starcima nastoji produžiti život. Malo je reći da se ide u krivom smjeru. Ali očito je samokontrola teška do nemoguća kad ti je mozak ograničen kratkoročnim interesima.

Amenoum
 
10 3 hvala 2
15 mjeseci
offline
Re: Velike svjetske kompanije traže potpuno napušt
Gallu kaže...
Tvpronlem kaže...
Gallu kaže...
Tvpronlem kaže...
Nemon kaže...
HoceNece kaže...

Prvo, proizvodi od nafte nemogu nestati primjer su ulja/masti za podmazivanje.

Drugo, cime ce tocno zamjeniti dizel/benzin? Elektricna vozila su extra losa iskljucivo zbog nedovoljno kvalitetnih i efikasnih baterija.

Trece, cime ce se zamjeniti ugljen/lng ili neka druga fosilna goriva? Nuklearna energija je izuzetno zelena i efikasna energija, koju aktivisti koji se protive takvom obliku energije konstantno zastrasuju ljude kako je to nesigurno, vrlo cesto citirajuci sto se desilo u Cernobilu ili Fukushimi premda dobro znaju da je u oba slucaja ljudska greska dovela do tih problema buduci da se nisu provodila sigurnostna pravila vec se zanemarivalo probleme koje se moglo rijesiti.

 
Kada kazes "Elektricna vozila su extra losa iskljucivo zbog nedovoljno kvalitetnih i efikasnih baterija."

O cemu tocno pricas? Koliko je potrebno da baterija bude efikasna da ti budes zadovoljan?

Definitivno bateriju ces morati dulje puniti nego da se natankas na benzinskoj, ali da stvari nisu efikasne, onda EV auti ne bi uopce funkcionirali.
(Doslovno kako se kaze "proof is in the pudding").

Da ne pricam sada previse o TESLA autima i slicno, ajmo pricati o elektricnim kamionima.



"The e Actros 600 has three battery packs, each with 207 kWh. These offer an installed total capacity of 621 kWh. It has a range of 500 kilometers without intermediate charging. Coming with CCS charging with up to 400 kW, the eActros 600 will later also enable megawatt charging (MCS). Mercedes eActros 600 has a gross combination weight of up to 44 tons and a payload of around 22 tons in the EU."

Sto tu nije efikasno tocno? Daj mi objasni?

Da li ti kuzis koliko ce ljudi (vlasnici) tih kamiona (flote) ustediti samo na gorivu kroz 100.000 - 300.000 kilometara?

(Ako ignoriramo uopce bilo kakva sranja vezano za ekologiju, zagadenje i ono, jeben nam se za zdravlje ljudi).

Samo kroz business case, se ovakvi kamioni isplate.

Stalno slusam ljude da su baterije "nisu efikasne" i da "zagaduju" okolis.





ušteda ce biti točno 0, jer te kamione kasnije neće nikom moći prodati.....fast charging je cijenom dosao kao i benzin (ekvivalent po kilometru), ti kamioni su dosta teži od trenutnih, samim tim i veća potrošnja guma (koje su enormno skupe za kamione).

ako ćemo o ekologiji, što cemo sa baterijama nakon upotrebe?

i gdje je sad točno ta ušteda i benefit od tih kamiona?

 

Kamion nije kao auto da ga mijenjaš svake 3-4 godine. Kupiš ga i voziš ga dok ga dobrano ne otplatiš. Baterije se mogu gotovo u potpunosti reciklirati.

 ne znam skim tocno ti radis, al mi u firmi mijenjamo kamione svakih 5g, jer ulaze u fazu velikih troškova održavanja (ovisno o korištenju, al to je tu negdi cca 5godina)
Također tako rade i ostale kompanije koje se bave logistikom (znam jer smo prije koristili njihove usluge)

 

E to nisam znao, mada električni kamioni nemaju te troškove održavanja.

 

Ocito da nisi, samo lupas td jer mislis da si pametan. Proguglaj ponekad neki info.

 

15 godina
offline
Re: Velike svjetske kompanije traže potpuno napušt
Gallu kaže...

 

Ugljen bi se mogao zamijeniti većom upotrebom prirodnog plina,

 

Mogao bi, kada se ne bi minirali plinovodi jeftinog i povoljnog plina i pritom izazvali najvecu eko katastrofu u novijoj povijesti.

Ta zelja za napustanjem fosilnih goriva je ponajmanje motivirana ekologijom, a ponajvise politikom, al narod pusi banane valjda pa guta sve sto mu se gurne niz grlo.

 

Sve su to puste zelje.

 

npr.:

Uz toliku medijsku kampanju oko elektrifikacije prijevoza, cim su pocele subvencije nestajati, pocela je nestajati i potraznja za EV-jevima, sto valjda govori koliko su popularni medju pukom.

https://www.businessinsider.com/automakers-over-estimated-electric-vehicle-demand-early-adopters-2023-10?international=true&IR=T

 

VW je poceo masovna otpustanja u EV segmentu poslovanja

https://financialpost.com/commodities/energy/electric-vehicles/vw-layoffs-ev-factory-cratering-demand

 

Da ne spominjemo da su EV-ijevi i opasni za transport.

Potonula su dva broda radi strujica. O jednom je pisao BOL, uz mentalnu gimnastiku level9000, kako mozda nije radi EV-a potonuo, a je (i to ne u jednom, nego u dva clanka), a drugi, Felicity Ace, godinu dana ranije "sal fondo" uz svesrdni doprinos EV-a.

Koliko je to daleko otislo govori i to da su i neke brodarske kompanije odustale od prijevoza EV-a.

 

 

 

Fosilna goriva, a pogotovo nafta ce biti s nama jos prilicno dugo, svidjelo se to nama ili ne.

 

Na kraju krajeva, sve ove glavonje i CEO-vi,  sudionici tog "ekoloskog" sumita ce i ovako doletjeti privatnim mlaznjacima.

 

What is the only way to generate a truly random string? Put a Windows user in front of VI and tell him to quit.
6 godina
offline
Velike svjetske kompanije traže potpuno napuštanje

chatGPT:

Kompanije be like:

 

  1. Bayer AG:

    • Controversy surrounding the herbicide glyphosate (Roundup), which Bayer acquired through its purchase of Monsanto. Thousands of lawsuits claimed that glyphosate causes cancer.
  2. Danone:

    • In 2013, Danone faced a major recall of its dairy products in several countries due to a contamination scare involving botulism.
  3. Heineken:

    • Allegations of environmental violations in some of its production facilities, including water pollution and excessive water usage in water-scarce regions.
  4. Ikea:

    • Accusations of using forced labor in the past, particularly in the supply chain of some of its products, using radioactive wood from chernobyl.
  5. Nestlé:

    • Controversies related to the marketing and sale of infant formula in developing countries, which led to criticism and boycotts,  CEO: Water Is Not a Human Right
  6. Unilever:

    • Environmental concerns, including deforestation linked to the production of palm oil used in its products, as well as allegations of labor rights violations in its supply chain.
  7. Volvo:

    • Safety recalls and quality issues with some of its vehicles over the years, although these are relatively common in the automotive industry.
  8. Deutsche Telekom:

    • Controversies related to data privacy and surveillance, including allegations of cooperation with intelligence agencies in monitoring communications.
  9. eBay:

    • In 2019, a group of eBay employees was accused of engaging in a harassment campaign against a couple who ran an e-commerce newsletter critical of the company.
  10. Electrolux:

    • Environmental concerns related to the energy efficiency of some of its appliances, as well as labor rights issues in its supply chain.
  11. Hewlett Packard (HP):

    • HP faced criticism for its involvement in selling technology to governments that were accused of human rights violations and censorship, locking thier printers to subscription service.
  12. Philips:

    • In the past, Philips faced antitrust fines and legal challenges related to price-fixing and anti-competitive behavior in the consumer electronics industry.
  13. Vodafone:

    • Controversies related to tax avoidance and alleged unethical practices in various countries where it operates.

 

NULL!=NULL
Poruka je uređivana zadnji put sri 25.10.2023 13:44 (VladRi).
 
4 1 hvala 1
3 godine
offline
Re: Velike svjetske kompanije traže potpuno napušt
HoceNece kaže...
Gallu kaže...
Tvpronlem kaže...
Gallu kaže...
Tvpronlem kaže...
Nemon kaže...
HoceNece kaže...

Prvo, proizvodi od nafte nemogu nestati primjer su ulja/masti za podmazivanje.

Drugo, cime ce tocno zamjeniti dizel/benzin? Elektricna vozila su extra losa iskljucivo zbog nedovoljno kvalitetnih i efikasnih baterija.

Trece, cime ce se zamjeniti ugljen/lng ili neka druga fosilna goriva? Nuklearna energija je izuzetno zelena i efikasna energija, koju aktivisti koji se protive takvom obliku energije konstantno zastrasuju ljude kako je to nesigurno, vrlo cesto citirajuci sto se desilo u Cernobilu ili Fukushimi premda dobro znaju da je u oba slucaja ljudska greska dovela do tih problema buduci da se nisu provodila sigurnostna pravila vec se zanemarivalo probleme koje se moglo rijesiti.

 
Kada kazes "Elektricna vozila su extra losa iskljucivo zbog nedovoljno kvalitetnih i efikasnih baterija."

O cemu tocno pricas? Koliko je potrebno da baterija bude efikasna da ti budes zadovoljan?

Definitivno bateriju ces morati dulje puniti nego da se natankas na benzinskoj, ali da stvari nisu efikasne, onda EV auti ne bi uopce funkcionirali.
(Doslovno kako se kaze "proof is in the pudding").

Da ne pricam sada previse o TESLA autima i slicno, ajmo pricati o elektricnim kamionima.



"The e Actros 600 has three battery packs, each with 207 kWh. These offer an installed total capacity of 621 kWh. It has a range of 500 kilometers without intermediate charging. Coming with CCS charging with up to 400 kW, the eActros 600 will later also enable megawatt charging (MCS). Mercedes eActros 600 has a gross combination weight of up to 44 tons and a payload of around 22 tons in the EU."

Sto tu nije efikasno tocno? Daj mi objasni?

Da li ti kuzis koliko ce ljudi (vlasnici) tih kamiona (flote) ustediti samo na gorivu kroz 100.000 - 300.000 kilometara?

(Ako ignoriramo uopce bilo kakva sranja vezano za ekologiju, zagadenje i ono, jeben nam se za zdravlje ljudi).

Samo kroz business case, se ovakvi kamioni isplate.

Stalno slusam ljude da su baterije "nisu efikasne" i da "zagaduju" okolis.





ušteda ce biti točno 0, jer te kamione kasnije neće nikom moći prodati.....fast charging je cijenom dosao kao i benzin (ekvivalent po kilometru), ti kamioni su dosta teži od trenutnih, samim tim i veća potrošnja guma (koje su enormno skupe za kamione).

ako ćemo o ekologiji, što cemo sa baterijama nakon upotrebe?

i gdje je sad točno ta ušteda i benefit od tih kamiona?

 

Kamion nije kao auto da ga mijenjaš svake 3-4 godine. Kupiš ga i voziš ga dok ga dobrano ne otplatiš. Baterije se mogu gotovo u potpunosti reciklirati.

 ne znam skim tocno ti radis, al mi u firmi mijenjamo kamione svakih 5g, jer ulaze u fazu velikih troškova održavanja (ovisno o korištenju, al to je tu negdi cca 5godina)
Također tako rade i ostale kompanije koje se bave logistikom (znam jer smo prije koristili njihove usluge)

 

E to nisam znao, mada električni kamioni nemaju te troškove održavanja.

 

Ocito da nisi, samo lupas td jer mislis da si pametan. Proguglaj ponekad neki info.

 

 Evo još jedan td kad si ti ti toliko "pametan" i uvijek provjeriš ono što napišeš i nikad nikome ne lupaš td ;)

Poruka je uređivana zadnji put sri 25.10.2023 13:52 (Gallu).
3 godine
offline
Re: Velike svjetske kompanije traže potpuno napušt
syncmaster245b kaže...
Gallu kaže...

 

Ugljen bi se mogao zamijeniti većom upotrebom prirodnog plina,

 

Ta zelja za napustanjem fosilnih goriva je ponajmanje motivirana ekologijom, a ponajvise politikom, al narod pusi banane valjda pa guta sve sto mu se gurne niz grlo.

  

 

Politiku na stranu, ugljen i teži ugljikovodici su teški otrov tako da itekako ima veze sa ekologijom...

15 godina
offline
Re: Velike svjetske kompanije traže potpuno napušt
Gallu kaže...

Politiku na stranu, ugljen i teži ugljikovodici su teški otrov tako da itekako ima veze sa ekologijom...

 Reci to njemackoj zelenoj stanci, koja u svom inzistiranju na odmaku od nuklearki, izazvala povratak termo elektrana na ugljen.

 

Kada takva inteligencije sebe postavi kao mjerodavne u ekologiji, onda normalan covjek vise nema sto za dodati.

 

 

What is the only way to generate a truly random string? Put a Windows user in front of VI and tell him to quit.
Poruka je uređivana zadnji put sri 25.10.2023 14:11 (syncmaster245b).
3 godine
offline
Re: Velike svjetske kompanije traže potpuno napušt
syncmaster245b kaže...
Gallu kaže...

Politiku na stranu, ugljen i teži ugljikovodici su teški otrov tako da itekako ima veze sa ekologijom...

 Reci to njemackoj zelenoj stanci, koja u svom inzistiranju na odmaku od nuklearki, izazvala povratak termo elektrana na ugljen.

 

Kada takva inteligencije sebe postavi kao mjerodavne u ekologiji, onda normalan covjek vise nema sto za dodati.

 

 

 

To je problem njemačke. Nisu ni oni najpametniji u svemu. Hrvatska, srećom, slijedi pametniji EE model. Još da zatvore Plomin, sagrade još par hidroelektrana i kud sreće.

13 mjeseci
offline
Re: Velike svjetske kompanije traže potpuno napušt
syncmaster245b kaže...
Gallu kaže...

Politiku na stranu, ugljen i teži ugljikovodici su teški otrov tako da itekako ima veze sa ekologijom...

 Reci to njemackoj zelenoj stanci, koja u svom inzistiranju na odmaku od nuklearki, izazvala povratak termo elektrana na ugljen.

 

Kada takva inteligencije sebe postavi kao mjerodavne u ekologiji, onda normalan covjek vise nema sto za dodati.

 

 

 Njemacki zeleni imaju povijesni problem zasto bjeze od nuklearki, citao sam u nekom clanku, ali sam lijen da potrazim. Znaci njima je to vise stvar politke nego zdravog razuma i ekologije. Samo zato sto se zovu zeleni, ne znaci da su zeleni. Nije Demokratska Narodna Republika Koreja ni demokratska, ni republika, ali eto stoji im u imenu.

16 godina
offline
Velike svjetske kompanije traže potpuno napuštanje
Nemon kaže...
... /cut


Vidim po komentarima da doslovno nema dovoljno edukacije vezano za ovu temu, nitko ne pise nikakve "brojeve" sve su samo emocije i misljenja, jer eto, to je dovoljno za "dozak" zasto je nesto dobro ili lose.

 

 

 

Lako što nema dovoljno edukacije među forumašima, ali glavni je problem što ove štetočine/veleizdajnici na vlasti koji su se uvezali sa korporacijskom mafijom nemaju pojma tko im glavu nosi, a još manje što je sve potrebno za tvz. 'zero emission' budućnost. Preliminarni brojevi su toliko veliki da je bolje da ih ne znate, ali kolega kad baš kad inzistirate izvolite:

 

 

 

 

 

 

 

You are like Michael Jordan of being a son of a bitch!
Moj PC  
0 0 hvala 0
6 godina
offline
Re: Velike svjetske kompanije traže potpuno napušt
Ajd još mogu zamisliti pokoji fensi aku kamiončić ali nikako ne mogu zamisliti tenk na baterije, a tek koja bi to težina (masa) bila. Ne mogu zamisliti vojsku bez dizela, a vojska jako puno zagađuje (troši naftu).

Zalažem se za čišću i zeleniju energiju ali sve te prijevozničke lobije treba shebat i vratiti teret na vlakove. Barem pola od ove robe što se prevozi kamionima može se prebaciti vlakovima. Pogotovo u RH, pruge hrđaju a autoceste pune kamiona. I onda meni naplaćuju naknadu za popravak ceste.
 
1 0 hvala 0
14 godina
offline
Velike svjetske kompanije traže potpuno napuštanje

Za početak sam naslov da se radi o 131 "velikoj svjetskoj kompaniji" je jako pretenciozan, 80% potpisnika su "patuljci" u globalnim razmjerima, a zaista velikih svjetskih kompanija je na spisku tek nekoliko.

 

A možemo ih razdjeliti na nekoliko grupa:
1) kompanije kojima je core business "zelena energija"

2) kompanije koje proizvodnju imaju u Indiji i Kini gdje se neće držati propisa, ali ako natjeraju regulatora da uvede propise za konkurente eto im prednosti.

3) kompanije koje vide interes kao proizvođači sintetskog goriva, niskoenergetskih objekata i slično

4) kompanije koje posluju u energetski ekstenzivnim industrijama pa su uskočili na bandwagon kako bi bili in

5) kompanije kojima treba greenwashing jer su do sad srale na veliko.

... i na kraju kompanije koje spadaju u nekoliko navedenih kategorija istovremeno (većina)

 

Cijela inicijativa bi se mogla nazvati amoralnom bljuvotinom.

 

edit: mnoštvo "tipfehlera" koji to nisu. Srušio mi se forum kad sam pokušao tekst pretvoriti u numeriranu listu formatiranjem u ovom editoru. Napravio screenshot pa OCRao jer sam lijen tipkati i eto grešaka. Nisam niti provjeravao output.

Poruka je uređivana zadnji put čet 26.10.2023 9:40 (jozef).
Moj PC  
10 0 hvala 0
2 godine
offline
Velike svjetske kompanije traže potpuno napuštanje

One crisp winter morning in Sweden, a cute little girl named Greta woke up to a perfect world, one where there were no petroleum products ruining the earth. She tossed aside her cotton sheet and wool blanket and stepped out onto a dirt floor covered with willow bark that had been pulverized with rocks. “What’s this?” she asked.
“Pulverized willow bark,” replied her fairy godmother.
“What happened to the carpet?” she asked.
“The carpet was nylon, which is made from butadiene and hydrogen cyanide, both made from petroleum,” came the response.
Greta smiled, acknowledging that adjustments are necessary to save the planet, and moved to the sink to brush her teeth where instead of a toothbrush, she found a willow, mangled on one end to expose wood fibre bristles.
“Your old toothbrush?” noted her godmother, “Also nylon.”
“Where’s the water?” asked Greta.
“Down the road in the canal,” replied her godmother, ‘Just make sure you avoid water with cholera in it”
“Why’s there no running water?” Greta asked, becoming a little peevish.
“Well,” said her godmother, who happened to teach engineering at MIT, “Where do we begin?” There followed a long monologue about how sink valves need elastomer seats and how copper pipes contain copper, which has to be mined and how it’s impossible to make all-electric earth-moving equipment with no gear lubrication or tires and how ore has to be smelted to a make metal, and that’s tough to do with only electricity as a source of heat, and even if you use only electricity, the wires need insulation, which is petroleum-based, and though most of Sweden’s energy is produced in an environmentally friendly way because of hydro and nuclear, if you do a mass and energy balance around the whole system, you still need lots of petroleum products like lubricants and nylon and rubber for tires and asphalt for filling potholes and wax and iPhone plastic and elastic to hold your underwear up while operating a copper smelting furnace and . . .
“What’s for breakfast?” interjected Greta, whose head was hurting.
"Fresh, range-fed chicken eggs,” replied her godmother. “Raw.”
“How so, raw?” inquired Greta.
“Well, . . .” And once again, Greta was told about the need for petroleum products like transformer oil and scores of petroleum products essential for producing metals for frying pans and in the end was educated about how you can’t have a petroleum-free world and then cook eggs. Unless you rip your front fence up and start a fire and carefully cook your egg in an orange peel like you do in Boy Scouts. Not that you can find oranges in Sweden anymore.
“But I want poached eggs like my Aunt Tilda makes,” lamented Greta.
“Tilda died this morning,” the godmother explained. “Bacterial pneumonia.”
“What?!” interjected Greta. “No one dies of bacterial pneumonia! We have penicillin.”
“Not anymore,” explained godmother “The production of penicillin requires chemical extraction using isobutyl acetate, which, if you know your organic chemistry, is petroleum-based. Lots of people are dying, which is problematic because there’s not any easy way of disposing of the bodies since backhoes need hydraulic oil and crematoriums can’t really burn many bodies using as fuel Swedish fences and furniture, which are rapidly disappearing - being used on the black market for roasting eggs and staying warm.”
This represents only a fraction of Greta’s day, a day without microphones to exclaim into and a day without much food, and a day without carbon-fibre boats to sail in, but a day that will save the planet.
Tune in tomorrow when Greta needs a root canal and learns how Novocain is synthesized.

Magia Posthuma
 
7 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice