Obnovljiva energija je super cool dok se daju poticaji za nju, da nema poticaja za obnovljivu energiju nitko to nebi koristio jer je jednostavno preskupa.
Ista situacija je i sa el autima, dok se daju poticaju ljudi ce kupovati ali cim se ukinu poticaji jednostavno el auto postaje preskupo.
Obnovljiva energija je super cool dok se daju poticaji za nju, da nema poticaja za obnovljivu energiju nitko to nebi koristio jer je jednostavno preskupa.
Ista situacija je i sa el autima, dok se daju poticaju ljudi ce kupovati ali cim se ukinu poticaji jednostavno el auto postaje preskupo.
U Arabiji je upravo solarna elektrana na natječaju uspostavila tarifu od desetak lipa, što je daleko jeftinije od tržišne cijene struje. Vjetroelektrane u Njemačkoj na natječajima nude cijenu energije koja je ispod tržišne cijene, tako da ne znam o čemu pričaš.
Uostalom, ako u 21. stoljeću gledamo samo na trošak u novcu onda smo prilično glupi, treba gledati i ostale cijene, odnosno posljedice korištenja klasičnih oblika energije.
Obnovljiva energija je super cool dok se daju poticaji za nju, da nema poticaja za obnovljivu energiju nitko to nebi koristio jer je jednostavno preskupa.
Ista situacija je i sa el autima, dok se daju poticaju ljudi ce kupovati ali cim se ukinu poticaji jednostavno el auto postaje preskupo.
U Arabiji je upravo solarna elektrana na natječaju uspostavila tarifu od desetak lipa, što je daleko jeftinije od tržišne cijene struje. Vjetroelektrane u Njemačkoj na natječajima nude cijenu energije koja je ispod tržišne cijene, tako da ne znam o čemu pričaš.
Uostalom, ako u 21. stoljeću gledamo samo na trošak u novcu onda smo prilično glupi, treba gledati i ostale cijene, odnosno posljedice korištenja klasičnih oblika energije.
To za Njemacku mi potkrijepi nekim dokazom, linkom..., bilo cime. Sto se tice S. Arabije, oni imaju tolko love da mogu sta hoce a i prze se na +50 cjelu godinu :) pa je i moguce.
Nikad cuo da struja dobivena iz obnovljivih izvora (bez poticaja) moze biti jeftinija, iskreno se nadam da sam u krivu.
Sto se tice cuvanja prirode i svega sto prati klasican oblik energije se slazem, treba ici u obnovljive samo sam zelio reci da nije sve ruzicasto kako se prica o obnovljivim izvorima energije, bar sto se tice cijene
Inače, da svi osobni automobili odjednom postanu električni trošili bi manje struje nego što se trenutno izgubi samo pri distribuciji električne energije (trafostanice, dalekovodi itd.) i puno manje od postojeće rezerve snage kojom raspolažu elektrane u svijetu.
Tak da su el. auti zanemariva trošila taman da su i svi osobni automobili na svijetu električni.
Problem leži u teretnim vozilima, ali zato baš npr. solarne elektrane, da imaju negdje prodat višak generirane ekstra jeftine energije.
To za Njemacku mi potkrijepi nekim dokazom, linkom..., bilo cime. Sto se tice S. Arabije, oni imaju tolko love da mogu sta hoce a i prze se na +50 cjelu godinu :) pa je i moguce.
Nikad cuo da struja dobivena iz obnovljivih izvora (bez poticaja) moze biti jeftinija, iskreno se nadam da sam u krivu.
Sto se tice cuvanja prirode i svega sto prati klasican oblik energije se slazem, treba ici u obnovljive samo sam zelio reci da nije sve ruzicasto kako se prica o obnovljivim izvorima energije, bar sto se tice cijene
http://www.dw.com/en/german-offshore-wind-park-to-be-built-without-subsidies/a-38430493
Evo, vjetroelektrana od 900MW će biti izgrađena bez ugovorenih poticaja, dok će drugi vjetropark dobivati poticaj od 0.44 eurocenti po kWh, što je u biti gotovo ništa kad uzmeš u obzir da je cijena el. energije u Njemačkoj oko 0.3 eura po kWh. Znači poticaj iznosi oko 1.5 posto cijene el. energije, a to će vrlo vjerojatno pasti na nulu ovim tempom.
To za Njemacku mi potkrijepi nekim dokazom, linkom..., bilo cime. Sto se tice S. Arabije, oni imaju tolko love da mogu sta hoce a i prze se na +50 cjelu godinu :) pa je i moguce.
Nikad cuo da struja dobivena iz obnovljivih izvora (bez poticaja) moze biti jeftinija, iskreno se nadam da sam u krivu.
Sto se tice cuvanja prirode i svega sto prati klasican oblik energije se slazem, treba ici u obnovljive samo sam zelio reci da nije sve ruzicasto kako se prica o obnovljivim izvorima energije, bar sto se tice cijene
https://www.thenational.ae/business/energy/world-s-cheapest-prices-submitted-for-saudi-arabia-s-first-solar-project-1.663842
I to je zapravo relativno skupo na tak velikoj skali.
Homemade DIY likovi u SAD-u imaju ROI od dvije godine na maloj skali s grid tied sustavima, tak da nije ništa čudno da netko u daleko lošijoj situaciji komercijalno može imat ROI na jako niskoj cijeni.
A te fore kao nikad nisi čuo da netko može jeftino proizvodit struju iz obnovljivih izvora su gluposti.
I zaboravi Hrvatsku u toj priči.
Bez ikakvih poticaja možeš danas bez problema imat jeftiniju struju iz npr. solarnih elektrana.
Ali je tržište u banani i pod hitno ga treba liberalizirat i omasovit.
A od ovog zadnjeg me inače uvijek glava zaboli.
Nitko me nikad ne bude uspio uvjeriti da proizvodnja solarnih panela npr. je toksičnija za okoliš od elektrane na fosilna goriva, i to ne samo kroz cijeli životni vijek, nego fosilne budu već nakon par dana rada nadoknadile "zaostatak".
To su priče za malu djecu.
A da ne pričamo da se u proizvodnji lako uvede neka stroga regulativa, budući da su to uspjeli s npr. rafinerijama nema smisla uopće mislit da je nekaj takvo nemoguće nametnuti proizvođačima tih mističnih ekstra zagađujučih tvari koje se koriste u PV modulima.
Bojim se za budućnost ove civilizacije, ali samo zato kaj su neki već zagazili u područje negativnog IQ-a, a još veće budale ih slijede i ponavljaju ko papagaji za njima....
To za Njemacku mi potkrijepi nekim dokazom, linkom..., bilo cime. Sto se tice S. Arabije, oni imaju tolko love da mogu sta hoce a i prze se na +50 cjelu godinu :) pa je i moguce.
Nikad cuo da struja dobivena iz obnovljivih izvora (bez poticaja) moze biti jeftinija, iskreno se nadam da sam u krivu.
Sto se tice cuvanja prirode i svega sto prati klasican oblik energije se slazem, treba ici u obnovljive samo sam zelio reci da nije sve ruzicasto kako se prica o obnovljivim izvorima energije, bar sto se tice cijene
http://www.dw.com/en/german-offshore-wind-park-to-be-built-without-subsidies/a-38430493
Evo, vjetroelektrana od 900MW će biti izgrađena bez ugovorenih poticaja, dok će drugi vjetropark dobivati poticaj od 0.44 eurocenti po kWh, što je u biti gotovo ništa kad uzmeš u obzir da je cijena el. energije u Njemačkoj oko 0.3 eura po kWh. Znači poticaj iznosi oko 1.5 posto cijene el. energije, a to će vrlo vjerojatno pasti na nulu ovim tempom.
Eto super, ako je tako onda nema prepreka da se dalje to razvija svukuda po svijetu.
U Arabiji je upravo solarna elektrana na natječaju uspostavila tarifu od desetak lipa
Imaš li računicu te cijene od 10lipa? zašto je tarifa10lipa?
Što kad sunce zađe? nafta?
Inače, da svi osobni automobili odjednom postanu električni trošili bi manje struje nego što se trenutno izgubi samo pri distribuciji električne energije (trafostanice, dalekovodi itd.)
A solarke i vjetro elektrane imaju nekakav drugačiji oblik distribucije električne energije?
Homemade DIY likovi u SAD-u imaju ROI od dvije godine na maloj skali s grid tied sustavima
Daj reci koliko mu plaćaju po kw/h, a kolika je cijena kw/h?
Evo, vjetroelektrana od 900MW će biti izgrađena bez ugovorenih poticaja, dok će drugi vjetropark dobivati poticaj od 0.44 eurocenti po kWh, što je u biti gotovo ništa kad uzmeš u obzir da je cijena el. energije u Njemačkoj oko 0.3 eura po kWh. Znači poticaj iznosi oko 1.5 posto cijene el. energije, a to će vrlo vjerojatno pasti na nulu ovim tempom.
, a što kada nema dovoljno vjetra ili kada je vjetar prejak?
veliš 0.44centa je "ništa", jer cijena struje je 0.3EUR Znaš li zašto je cijena struje 0.3EUR? Koliko vidim kapacitet vjetro elektrane je 1490MW, to je 1490000kW
poticaj je 0.44centi po kw/h, dakle svakih sat vremena dok vjetar puše njima kapne 655 600centi = 6556EUR Ništa? Meni je to dosta.
No cijena jedne tipične vjetroturbinice sa ugradnjom je cca 3MEUR, Mega eura, dakle 3 milijuna sa ugradnjom. Dakle ako vjetar puše 458 sata jedna turbina je plaćena u cjelosti samo od poticaja, to je cca 19 dana i jedna turbinica je plaćena, sa instalacijom.
Ispada da je čitav projekt isplaćen samo od poticaja za cca 39 godina pod uvjetom da su za 750 turbina platili divljačku cijenu od 3 milje eura po turbni sa ugradnjom. Mislim da bi ista išla fest dole za toliku količinu.
Nije to loše, a onda ide pravi problem:
Turbinaš: Gle vjetar puše ima struje ko dreka...
Elektra: boli nas kita, nije nam potrebno, već smo sve pogasili, ne treba nam toliko.
Ali ja imam struje..
Elektra: ok.. zaustavi pokoju turbinu, sve ok.
Elektra.. ej gle sad ide navala, treba nam struja
Turbinaš... sorry stari nema vjetra :).
Energija na zahtjev.. ti je rak rana solarki i vjetroturbina, ono što vi entuzijasti nikako ne vidite, pa vas niti autonomija EV nikako ne pogađa, jer se ionako vrlo vjerovatno slabo koristite osobnim vozilom.
Imaš li računicu te cijene od 10lipa? zašto je tarifa10lipa?
Što kad sunce zađe? nafta?
Probaj odokativno računati koliko bi te npr. koštao cijeli ustav na maloj skali, i onda računaj da nekoga tko to radi na većoj skali kompletni sustav s potrebnom infrastrukturom ne može koštati više od duplog iznosa te cifre.
Primjera radi, u HR su ti cijene modula oko 4 kune/W, s tim da su to ogromne cijene.
A ovi Arapi iz mog primjera (600 MW i 1,1 GW)računaj npr. da imaju samo pola nazivne snage kroz 12 sati dnevno u prosjeku (a imaju možda i više) pa si računaj koliko je to love dnevno.
Npr. s 600 MW sistemom to ti je 3,6 GWh dnevno, tj. 3,6 milijuna kWh po 10 lipa dnevno (360000 kuna) iliti malo više od 130 milijuna kuna godišnje.
Da im je cijena kompletnog sustava onak kak piše na linku (oko pola dolara po W) sustav ih je koštao 300 milijuna dolara (oko 2 milijarde kuna), što znači da uz ove konzervativne procjene uz cijenu od 10 lipa budu u plusu nakon malo više od 15 godina, realno za desetak.
Naravno, to su odokativne procjene ali nisu puno fulane.
A kad sunce zađe postoje i dalje obnovljivi izvori koji tad rade (vjetar, hidro, itd.) a i sve popularniji su baterijski sustavi pohrane na tak velikoj skali (Teslin primjer s oko 400 $ po kWh).
Inače, da svi osobni automobili odjednom postanu električni trošili bi manje struje nego što se trenutno izgubi samo pri distribuciji električne energije (trafostanice, dalekovodi itd.)
A solarke i vjetro elektrane imaju nekakav drugačiji oblik distribucije električne energije?
Krivo si skužio, rekao sam da bi električni auti trošili manje struje nego kaj danas izgubimo u distribucijskom sustavu, a oko čega se ne vode baš neke žustre rsprave i svi rado platimo te gubitke...
Naravno da se nadodaju i na to novi gubici, ali budući da je to mala količina energije i taj gubitak je malen u odnosu na gubitke cijelog sustava.
Tak da nije to neka količina energije koja bi bila neki udar na proizvodni i distributivni sustav, ionak je predimenzioniran zbog loših faktora snage.
Homemade DIY likovi u SAD-u imaju ROI od dvije godine na maloj skali s grid tied sustavima
Daj reci koliko mu plaćaju po kw/h, a kolika je cijena kw/h?
Koliko sam vidio većina saveznih država im nema nikakav sustav sufinanciranog otkupa nego samo ugrade brojilo koje mjeri omjer ulazne i izlazne snage, i sav višak koji korisnik generira mu oduzmu od cifre koju kupi od elektre.
Znači, kod njih je 1 kWh=1 kWh, a ne ovaj glupi sistem ko kod nas.
Naravno, onda im je u interesu da ne predimenzioniraju sustav, jer ako budu stalno u plusu lovu nikakvu ne budu dobili za to.
Ali tak to i mora biti.
A da ne pričam kak je jednostavno tam pokrenuti takav homemade projekt.
Kod velikih proizvođača je sasvim druga spika, oni normalno nude struju na tržište i konkuriraju cijenom i ostalim uvjetima.
Uglavnom, velika razlika između tržišnog kapitalizma i ovog našeg remanentnog jugosocijalizma.
1. A kad sunce zađe postoje i dalje obnovljivi izvori koji tad rade (vjetar, hidro, itd.) a i sve popularniji su baterijski sustavi pohrane na tak velikoj skali (Teslin primjer s oko 400 $ po kWh).
2. Krivo si skužio, rekao sam da bi električni auti trošili manje struje nego kaj danas izgubimo u distribucijskom sustavu, a oko čega se ne vode baš neke žustre rsprave i svi rado platimo te gubitke...
1. Oni to imaju ili ti samo navodiš opcije? Zanim me kompletna računica postrojenja, imaš li ju? Solarke zauzimaju površinu koja se inače koristi i za druge namjene, 10lipa je promet, zarada je nešto drugo. Imaš li kompletnu računicu?
2. Nisam primjetio da netko sa veseljem plaća račun za struju. meni je doslovno zlo kad si zamislim more neradnika koji cuclaju HEP, i ostale trošarine na sve energente. Nisam shvatio i još uvijek ne shvaćam poredbu gubitaka u elektrodistribucijskom sustavu sa količinom EV, što bi to trebalo reći...da su EV vozila super jer ne troše ništa, ima ih malo ili da su gubitci veliki?
3. Dve godine otplata. Super da nema poticaja, to jedino priznam za sve industrije bez iznimke, ali ako je dve godine otplata to znači skupa struja ili oprema košta kikiriki?
1. Poticaji služe tome da se organizira tržište, uspostavi mreža i potiče razvoj tehnologije.
2. Tehnologija strelovito napreduje. Prve fotonaposnke ćelije (1954. g.) stajale su 10.000 dolara po vatu(!) izvršne snage.
3. Ako hoćemo uvesti električne aute moramo imati obnovljive izvore energije. Za njih je karakteristična neredovita proizvodnja, pa bi se upravo taj višak mogao skladištiti u baterije auta, po bagatelnim cijenama (npr. u garažama).
Sve u svemu neka nam pouka bude razvoj aviona. Oni su sve do 1. svjetskog rata bili tek igračke zagrijanih amatera, nestabilni na vjetru i dobri samo za aeromitinge. No nakon iskušavanja 10.000 modela, danas avioni dominiraju i ratom i mirom.
Kad se rijesi pitanje baterija sve ostalo bude easy peasy.
Litijske baterije sve to zadovoljavaju, i sa njima se već rade farme baterija za balansiranje mreže. Problem je još u cijeni, a za aute i u težini.
http://www.dw.com/en/german-offshore-wind-park-to-be-built-without-subsidies/a-38430493
Evo, vjetroelektrana od 900MW će biti izgrađena bez ugovorenih poticaja, dok će drugi vjetropark dobivati poticaj od 0.44 eurocenti po kWh, što je u biti gotovo ništa kad uzmeš u obzir da je cijena el. energije u Njemačkoj oko 0.3 eura po kWh. Znači poticaj iznosi oko 1.5 posto cijene el. energije, a to će vrlo vjerojatno pasti na nulu ovim tempom.
prema eurostatu, u 2015 godini je njemačka imala duplo skuplju struju nego mi u hrvatskoj. evo razlog zašto je moguće takvu centralu izgraditi bez poticaja.
dakle, ako želiš elektrane bez poticaja, pripremit ćeš novčanik za duplo skuplji račun struje.
Struja duplo skuplja, a place pet puta veće. Sapienti sat (pametnome dosta).
eto kolega iz njemacke (njemac je) ima placu 40 000 kn kaze da mu ostane svaki mj oko 15 000 kn cca 2 keke€ pa sto je to svabama .nista (inacer stanarina im je najveci iznos mjesecno)
kad već pišemo gluposti, in vino veritas.
eto kolega iz njemacke (njemac je) ima placu 40 000 kn kaze da mu ostane svaki mj oko 15 000 kn cca 2 keke€ pa sto je to svabama .nista (inacer stanarina im je najveci iznos mjesecno)
Zao mi je sto te moram razocarati, ali malo tko u DE ima mjesecnu placu vecu od 5000€ tako da cu ovu informaciju pohraniti kao jos jednu lovacku pricu. Sto ne znaci da tvoj kolega nema mozda 5000€ BRUTO placu te mu ostaje 2000€ neto (meni ostaje 1000 - 1500 rezerve svaki mjesec), ali to je potpuno nerealan prikaz prosjecnih prihoda jer ogromna masa ljudi radi za ispod 2000€ neto.
On topic:
NEW_MAN ima potpuno pravo po pitanju tih nesternih baterija - jos uvijek nisu niti priblizno na zadovoljavajucoj razini te kada njih rijese, eksplozija elektrifikacije svega (i brata takoder) je neminovna. Do tada imamo entuzijaste, drzavne poticaje i poduzetnike koji su ih u stanju iskoristiti.
Ja definitivno navijam i nadam se sto skorijoj buducnosti bez buke motora i zagadenja od ispusnih plinova, ali ona nikako da stigne.
U Arabiji je upravo solarna elektrana na natječaju uspostavila tarifu od desetak lipa, što je daleko jeftinije od tržišne cijene struje.
Ako pričamo o fotonaponskim, onda su to idioti neviđeni.
Ako pričamo o termosolarnoj elektrani, onda to nije ništa čudno, ali je problm s istom što je poprilično izbirljiva po pitanju udaljenosti od ekvatora. Kod nas bi možda bila isplativa u južnoj Dalmaciji.
I to je zapravo relativno skupo na tak velikoj skali.
Homemade DIY likovi u SAD-u imaju ROI od dvije godine na maloj skali s grid tied sustavima, tak da nije ništa čudno da netko u daleko lošijoj situaciji komercijalno može imat ROI na jako niskoj cijeni.
Kad računaš ROI za kućnu elektranu, onda ne gledaš samo otkupnu cijenu, već i uštedu koju ostvariš, a ona ne ovisi o otkupnoj cijeni struje, već o cijeni za krajnje potrošače (uključujući i poreze i druga davanja). Zbog toga, bez poticaja, mali kućni proizvođači imaju daleko brži povrat.
Tu veliki izazov predstavlja distribucija - auti su parkirani tamo gdje su ljudi, a to znači da uvijek koriste onaj dio mreže koji je tad ionako opterečeniji.
Struja duplo skuplja, a place pet puta veće. Sapienti sat (pametnome dosta).
Cijena rada nema značajni utjecaj na cijenu struje, odnosno, na onim područjima na kojima ima (a to su ulaganja), države s niskim prosjekom plaće u pravilu plaćaju strane kompanije po višoj cijeni, pa opet nema razlike.
Ako pričaš općenito o standardu, poskupljenje struje neće dovesti do rasta plaće, pa to što pričaš nema veze s vezom.
1. Poticaji služe tome da se organizira tržište, uspostavi mreža i potiče razvoj tehnologije.
2. Tehnologija strelovito napreduje. Prve fotonaposnke ćelije (1954. g.) stajale su 10.000 dolara po vatu(!) izvršne snage.
3. Ako hoćemo uvesti električne aute moramo imati obnovljive izvore energije. Za njih je karakteristična neredovita proizvodnja, pa bi se upravo taj višak mogao skladištiti u baterije auta, po bagatelnim cijenama (npr. u garažama).
Sve u svemu neka nam pouka bude razvoj aviona. Oni su sve do 1. svjetskog rata bili tek igračke zagrijanih amatera, nestabilni na vjetru i dobri samo za aeromitinge. No nakon iskušavanja 10.000 modela, danas avioni dominiraju i ratom i mirom.
Sačuvaj me Bože tržišta koje uspostavlja država sa poticajima.
Tehnologija ne napreduje strelovito, manje više tapka na istom mjestu oveći sepet godina.
Ne znam tko hoće uvesti električne aute. već imamo povoljne, eko frendly i user frendly aute.
Vidio si ugovore? posao okvirno vrijedi oko 2,2 milijarde eura cca 16,8 milijardi kuna. i netko ti ponudi odplatiti pozamašan dio toga posla, ostalo budeš namaknuo prodajom struje koju je začetnik poticaja ionako gurnuo na vrlo visoke razuine. Tak se da "biti poduzetnik".
Prodaja dieselaša sa SCRom je dobra stvar, ekološki i povoljno, bolje od EVa.
Porez na dieselaše za ekološko razmišljanje? A ti si kupio Teslu ili bar folciku Up?
Struja duplo skuplja, a place pet puta veće. Sapienti sat (pametnome dosta).
Daj si malo proguglaj... prosječna plaća u njemačkoj ti je cca 2200EURa neto. To je daklem prosjek. Koliko vrediš toliko možeš više zaraditi i zaista se može jako dobro zaraditi, no ne "samo tak". 5x HR prosjek je cca 4000EUR neto.. to je lijepa velika neto plaća za većinu ljudi koji žive i rade u Njemačkoj.
1. Oni to imaju ili ti samo navodiš opcije? Zanim me kompletna računica postrojenja, imaš li ju? Solarke zauzimaju površinu koja se inače koristi i za druge namjene, 10lipa je promet, zarada je nešto drugo. Imaš li kompletnu računicu?
2. Nisam primjetio da netko sa veseljem plaća račun za struju. meni je doslovno zlo kad si zamislim more neradnika koji cuclaju HEP, i ostale trošarine na sve energente. Nisam shvatio i još uvijek ne shvaćam poredbu gubitaka u elektrodistribucijskom sustavu sa količinom EV, što bi to trebalo reći...da su EV vozila super jer ne troše ništa, ima ih malo ili da su gubitci veliki?
3. Dve godine otplata. Super da nema poticaja, to jedino priznam za sve industrije bez iznimke, ali ako je dve godine otplata to znači skupa struja ili oprema košta kikiriki?
1. to je normalan sistem kod njih, nemaju poticaje ko naši jer nemaju nacionalnu energetsku firmu ko mi.
Tak da im je tržište skroz otvoreno (pričam za SAD jer su idealno posloženo tržište, za arape nitko ne zna).
A taj sistem koji koriste da se računa razlika generirane i potrošene energije je zakon.
Znači, kućanstvo koje samo proizvodi struju nemre ju prodavat nego samo razmjenjuje kredite (razlika generirane i potrošene struje) i ako konstantno troši manje nego kaj proizvodi zapravo poklanja struju ostalim kućanstvima, a firme koje ubiru račune zarade na tome.
Opširnije: https://diynewman.wordpress.com/2016/07/24/how-to-install-solar-panels-yourself-for-4k-diy-7kw/
2. ne, nego sam rekao da je bezvezarija da su EV opterećenje na postojeći proizvodni i distribucijski sustav el. energije jer je rezerva ogromna, tolika da bi kompletna potrošnja svih osobnih el. auta bila manja nego trenutni gubici u distribuciji, a sustav ima još ogromne rezerve i uopće ni ne treba ništa mijenjati u njemu da bi se uvela masovna elektrifikacija osobnih vozila.
Naravno, problem su lokacije gdje bi jako gusto bile natisnute punionice, ali tu je ionak ogromni financijski interes pa se lako ojača distribucijski sustav.
3. oprema košta kikiriki, struju ne prodaju.
Takav sistem treba i nama, poticaji su slijepa ulica.
ALi prvo treba uvesti Hrvatsku u 21. stoljeće i početi razmišljati u duhu vremena, a ne biti jugonostalgičan i osjećati neprikrivenu ljubav prema HEP-u i voljeti državne firme i HDZ više nego vlastitu obitelj...
Litijske baterije sve to zadovoljavaju, i sa njima se već rade farme baterija za balansiranje mreže. Problem je još u cijeni, a za aute i u težini.
Nije više ni problem u cijeni, stavio sam na jednoj temi link na kojem u SAD-u i Australiji neke firme već na masovnoj skali uvode to uz razumno produženje ROI ciklusa, ali se elektrane ionak rade planski, a ne stihijski.
Zao mi je sto te moram razocarati, ali malo tko u DE ima mjesecnu placu vecu od 5000€ tako da cu ovu informaciju pohraniti kao jos jednu lovacku pricu. Sto ne znaci da tvoj kolega nema mozda 5000€ BRUTO placu te mu ostaje 2000€ neto (meni ostaje 1000 - 1500 rezerve svaki mjesec), ali to je potpuno nerealan prikaz prosjecnih prihoda jer ogromna masa ljudi radi za ispod 2000€ neto.
On topic:
NEW_MAN ima potpuno pravo po pitanju tih nesternih baterija - jos uvijek nisu niti priblizno na zadovoljavajucoj razini te kada njih rijese, eksplozija elektrifikacije svega (i brata takoder) je neminovna. Do tada imamo entuzijaste, drzavne poticaje i poduzetnike koji su ih u stanju iskoristiti.
Ja definitivno navijam i nadam se sto skorijoj buducnosti bez buke motora i zagadenja od ispusnih plinova, ali ona nikako da stigne.
Baš to, takvih se genijalaca naslušam kad se vrate za praznike doma.
Možda dvojica su iskreni, a ostali prodaju lovačke priče.
S tim da su neki tam se ubacili u balkanske posle i počeli se kiminalom bavit.
Srećom neki su otišli tam za stalno i ozbiljno rade i imaju dobar standard.
Ali ih je malo u odnosu na ove lažljive jebivjetre.
A kaj se baterija tiče, počelo je to i na velikoj skali....
A ovo zadnje je meni i tebi možda idila, ali vjeruj mi da prosječni balkanac jedino kaj želi je na svom traktoru (Golf I ili II ) razrezat auspuh fleksom da se čuje i nalijat lože u rezervoar da cijelo selo vidi da on ima "besnu pilu"...
Žalosno ali istinito.
Daleko smo mi od civilizacije.
U Arabiji je upravo solarna elektrana na natječaju uspostavila tarifu od desetak lipa, što je daleko jeftinije od tržišne cijene struje.
Ako pričamo o fotonaponskim, onda su to idioti neviđeni.
Ako pričamo o termosolarnoj elektrani, onda to nije ništa čudno, ali je problm s istom što je poprilično izbirljiva po pitanju udaljenosti od ekvatora. Kod nas bi možda bila isplativa u južnoj Dalmaciji.
I to je zapravo relativno skupo na tak velikoj skali.
Homemade DIY likovi u SAD-u imaju ROI od dvije godine na maloj skali s grid tied sustavima, tak da nije ništa čudno da netko u daleko lošijoj situaciji komercijalno može imat ROI na jako niskoj cijeni.
Kad računaš ROI za kućnu elektranu, onda ne gledaš samo otkupnu cijenu, već i uštedu koju ostvariš, a ona ne ovisi o otkupnoj cijeni struje, već o cijeni za krajnje potrošače (uključujući i poreze i druga davanja). Zbog toga, bez poticaja, mali kućni proizvođači imaju daleko brži povrat.
Tu veliki izazov predstavlja distribucija - auti su parkirani tamo gdje su ljudi, a to znači da uvijek koriste onaj dio mreže koji je tad ionako opterečeniji.
Ako pričaš općenito o standardu, poskupljenje struje neće dovesti do rasta plaće, pa to što pričaš nema veze s vezom.
1. nisu idioti; sustav je jeftin, insolacija im je ekstremna.
Btw, arapi već tisućama godina imaju solarno grijanje kuća uz jako neefikasne materijale, a mi sumnjamo u isplativost bilo kakvog PV sustava tamo...
Da namotaju hrpu šlaufa tam i griju vodu za parne turbine imali bi računicu, a kamoli ne ovak.
Primjera radi, cijela Saudijska Arabija ima godišnju insolaciju duplo veće od Dalmacije koja je inače jedna od sunčanih meka Europe.
A kod nas je PV sistem već komercijalno isplativ bez ikakvih subvencija.
O čemu mi onda pričamo?
2. slažem se.
Ali još jednom ponavljam, naš sustav treba hitne preinake, i država mora shvatit da tržište mora biti liberalno.
3. kad bude financijskog interesa da vidiš kak brzo bude nicala infrastruktura i kak budu nicali novi vodiči na sve strane.
Primjera radi, jedno solarno selo blizu mene, HEP tražio enormne cifre da im isfura struju premda do najbliže trafostanice (blago opterećene imaju manje od kilometra zračne linije).
Ljudi masovno prešli na PV module (ima već skoro 15 godina ak se ne varam), tek tolko, da imaju za dvije žarulje i TV jer su tam samo vikendice.
Odjednom dobili skoro 90% nižu ponudu od HEP-a i nitko se nije htio prikopčati.
Čak je i općina im išla apelirat (imali smo korumpiranog načelnika) i nitko nije pristao.
Ugalvnom, provukli su onuda vodove prema susjednoj županiji
A u okolici više ni jedno kućanstvo, a najbliže selo 5 km zračne linije dalje.
Uglavnom, vodove su ispeljali bezveze i ne koriste ih za ništa.
A mi sumnjamo da bi im bio problem dopeljat dodatne vodove do punionica...
A lova tek takva.
4. točno, ali mislim da je kolega mislio samo na to da švabe ni ne pogađa fulani energetski sustav kad i skupu struju lako plate.
A kaj se naše države tiče, ni nema smisla uopće koristiti logičko razmišljanje, indukciju i dedukciju jer kod nas ništa nema veze s mozgom (samo općenita opaska, ne komentiram konstatacije).
1.Sačuvaj me Bože tržišta koje uspostavlja država sa poticajima.
2. Tehnologija ne napreduje strelovito, manje više tapka na istom mjestu oveći sepet godina.
3. Ne znam tko hoće uvesti električne aute. već imamo povoljne, eko frendly i user frendly aute.
1. tu se slažemo
2. normalno, pa fizikalna ograničenja se znaju već pedesetak godina, a vidiš da ljudi ne odustaju i od tak "neefikasnih" tehnologija poput PV modula.
Stvar je isključivo u računici, a tehnologija je tak jeftina da se itekako isplati proizvoditi struju na taj način.
A da ne pričamo koliko samo postoji komplementarnih tehnologija koje dopuštaju da se fosilna goriva potpuno izbace iz upotrebe u generiranju el. energije i pogonu osobnih vozila, a onda lako i teretnih kopnenih vozila.
3. otom potom, "eko friendly" su samo zato kaj se forsiraju stroge norme koje ionak kasnije proizvođači ne poštuju i varaju na testovima.
I opet nisu ni blizu eko friendly u odnosu na ukupni proces koji se bude brzo formirao glede el. vozila i elektrana na obnovljive izvore energije.
A tek kad skuže kak pohranit energiju koju dobivaju nuklearnom fuzijom...
A mi (neki nadležni, ne mi direktno) smatramo smrdljivi dizel i benzin eko friendly tehnologijom zato jer su uspjeli u 40 godina strogim normama 20% smanjit zagađenje iz tih "čuda tehnologije"
Krajnje je vrijeme da se svi kolektivno samoubijemo ak je tak.
2. Vidio si ugovore? posao okvirno vrijedi oko 2,2 milijarde eura cca 16,8 milijardi kuna. i netko ti ponudi odplatiti pozamašan dio toga posla, ostalo budeš namaknuo prodajom struje koju je začetnik poticaja ionako gurnuo na vrlo visoke razuine. Tak se da "biti poduzetnik".
3. Prodaja dieselaša sa SCRom je dobra stvar, ekološki i povoljno, bolje od EVa.
4.Porez na dieselaše za ekološko razmišljanje? A ti si kupio Teslu ili bar folciku Up?
1. upravo to.
A kaj je najgore prodaju floskule koje im je netko prodao.
Ali kaj je najgore, i da sad instantno imaju čistu računicu ne bi vjerovali, jer im je Bog i ova država dao 1,9 TDI i to je svetinja !!!
Bespredmetno je uopće razmišljat o hrvatinama u okviru razmišljanja o homo sapiensima općenito.
Svi smo mi još u Krapini, htjeli mi to priznat ili ne.
Krapinu za glavni grad !!!!
2. zato uber alles i rvačka i propadaju.
Uber alles se bar lako bude spasio jer imaju sposobno vodstvo, nama spasa nema.
A to je žalosno, jer kak mogu arapi i ameri možemo i mi.
3. generaliziraš.
Ekološki je u odnosu na tehnologiju staru 200 godina koja se trenutno kotrlja po cestama.
Povoljno odavno nije u odnosu na EV.
Naravno, do sad su svi el. tutači ili nakaradni šrot kaj je ekstra povoljan i savršen samo po gradu ili modeli za pokazivanje i za elitu.
Ali se to jako brzo mijenja, već u narednim godinama se i veliki proizvođači aktivno budu orijentirali na to područje, a ne ovak iz zajebancije ko do sad.
Došla im bude brzo voda do grla (čega su i sami svjesni)...
4. definitivno je.
A sljedeći korak je i pritiskanje velikih proizvođača el. energije iz fosilnih izvora.
Uvijek to ide isključivo silom.
I ne gledaj to kroz prizmu sadašnjeg stanja.
Kompletna situacija kaj se EV i obnovljivih izvora tiče je krivo postavljena, ali se u svijetu stvari jako brzo kreću u dobrom smjeru, zaboravi balkan u toj priči.