Treba naglasiti da to nije najveća raketa ikad izgrađena. Saturn V je u mnogo čemu nadmašuje. Evo podataka:
Visina: 111 m
Masa: 2800 t
Masa tereta u nižu orbitu: 127 t
Masa tereta pema Mjescu: 45 t
Treba naglasiti da to nije najveća raketa ikad izgrađena. Saturn V je u mnogo čemu nadmašuje. Evo podataka:
Visina: 111 m
Masa: 2800 t
Masa tereta u nižu orbitu: 127 t
Masa tereta pema Mjescu: 45 t
pretpostavljam da će falcon light biti ista, samo s manje kalorija?
A šta će bit kad taj auto dođe do marsa. Da li će ga spuštati na mars ili će izgoriti u atmosferi.
Ništa, rekao je Musk da će "ostati u dubokom svemiru milijardu godina ako ne eksplodira pri polijetanju".
Negdje spominju da im je cilj Marsova orbita, pa onda opet to ne spominju. Valjda će raketa s autićem proći pored Marsa i to je to ...
Treba naglasiti da to nije najveća raketa ikad izgrađena. Saturn V je u mnogo čemu nadmašuje. Evo podataka:
Visina: 111 m
Masa: 2800 t
Masa tereta u nižu orbitu: 127 t
Masa tereta pema Mjescu: 45 t
A ako slucajno eksplodira pri polijetanju, i tu ima prilicno jaku konkurenciju po pitanju velicine i snage explozije u ruskoj N1 raketi.
Dakle.. Auto ne ide do Marsa, ne slijeće na njega, ne ulazi u orbitu, ne radi "flyby".
Imat će orbitu oko Sunca kojoj je perihel Zemljina orbita oko Sunca, a afel Marsova orbita oko Sunca.
Ovako će izgledati orbita:
Hohmann Transfer Orbit
U ovom slučaju će auto "zauvijek" ostati u toj orbiti.
Treba naglasiti da to nije najveća raketa ikad izgrađena. Saturn V je u mnogo čemu nadmašuje. Evo podataka:
Visina: 111 m
Masa: 2800 t
Masa tereta u nižu orbitu: 127 t
Masa tereta pema Mjescu: 45 t
A ako slucajno eksplodira pri polijetanju, i tu ima prilicno jaku konkurenciju po pitanju velicine i snage explozije u ruskoj N1 raketi.
Zašto su onda razvijali falcon heavy kad su mogli nastaviti sa N1 koja je bila skoro pa gotov proizvod. Mogli su otkupit licencu od rusa za mizerne pare.
Zašto su onda razvijali falcon heavy kad su mogli nastaviti sa N1 koja je bila skoro pa gotov proizvod. Mogli su otkupit licencu od rusa za mizerne pare.
Pa N1 nije nikada uspjesno poletio, ali ako ces tom logikom onda je ruska Energija (takodjer heavy lifter, dizajnirana za ruski space shuttle Buran) puno bolji izbor, a da ne spominjemo Saturn V koji debelo istestiran i pouzdan.
Kvaka je u cijeni. Jedno polijetanje Saturna V je kostalo (preracunato u danasnje dolare) oko $1.25mlrd
Falcon Heavy odleti gore za $90 milijuna (ako odleti)
Istina, nosivost mu je znatno manja, ali ukupni troskovi po kilogramu nosivosti su visestruko manji.
Danas su te firme koje si spomenuo npr energia i saturn u polu privatno državnom vlasništvu. Danas živimo u kapitalizmu i sve se vrti oko copyright-a i licenci. Znamo da je Buran bio bolji od space shuttle-a ali kao i druga vrhunska tehnologija zaboravljen je raspadom sovjetskog saveza. Kad bi netko imao dovoljno para mogao bi doista otkupiti licencu za N1 i Buran pa nastaviti tim stopama. Barem ako ništa drugo iskoristiti dijelove tehnologije za nešto novo. Jer naravno dogodit će se da ekipa iz space x razvija i ulaže dva puta u već razvijenu tehnologiju. Možda oni razbijaju glavu na nečemu što su sovjeti riješili 80ih samo je otišlo u zaborav. Isto je sa Saturn V svi stručnjaci su već mrtvi a papirologija je vjerojatno top secret i raštrkana među agencijama.
Danas su te firme koje si spomenuo npr energia i saturn u polu privatno državnom vlasništvu. Danas živimo u kapitalizmu i sve se vrti oko copyright-a i licenci. Znamo da je Buran bio bolji od space shuttle-a ali kao i druga vrhunska tehnologija zaboravljen je raspadom sovjetskog saveza. Kad bi netko imao dovoljno para mogao bi doista otkupiti licencu za N1 i Buran pa nastaviti tim stopama. Barem ako ništa drugo iskoristiti dijelove tehnologije za nešto novo. Jer naravno dogodit će se da ekipa iz space x razvija i ulaže dva puta u već razvijenu tehnologiju. Možda oni razbijaju glavu na nečemu što su sovjeti riješili 80ih samo je otišlo u zaborav. Isto je sa Saturn V svi stručnjaci su već mrtvi a papirologija je vjerojatno top secret i raštrkana među agencijama.
Buran je imao potencijala biti bolji od Space Shuttlea, ali nikako se ne moze reci da je bio bolji iz jednostavnog razloga sto je imao samo jedan let i to bez posade.
Medjutim, space shuttle (bio on americki ili ruski) je bio zapravo korak u nazad za ljudsko svemirsko istrazivanje jer je rijec o low earth orbit letjelicama, iznimno skupima. Kada je SS dizajniran trebao je imati jedno polijetanje tjedno, a nakraju je ispalo u 30 godina sve skupa oko 130tak misija.
Usput sovjeti/rusi nisu nikakvi genijalci niti imaju neko tajno super rjesenje.
Oni prakticki lete na letjelici dizajniranoj 1965 godine. Istina, ispalo je da im se dogodilo da su uspjeli napraviti najiskoristiviji raketni motor ( ironicno motor koji je bio dizajniran za N1 raketu ) kojeg danas amerikanci kupuju na redovnoj bazi za svoje Atlas V rakete i to je to.
Ako cemo biti iskreni razvoj svemirskih vozila poprilicno stagnira (Sojuz i dan danas leti u gotovo ne izmjenjenom obliku ), ili bi se cak moglo reci da se krece unazad, kao npr Orion koji je doslovno modernizirani i malo uvecani Apollo.
Danas su te firme koje si spomenuo npr energia i saturn u polu privatno državnom vlasništvu. Danas živimo u kapitalizmu i sve se vrti oko copyright-a i licenci. Znamo da je Buran bio bolji od space shuttle-a ali kao i druga vrhunska tehnologija zaboravljen je raspadom sovjetskog saveza. Kad bi netko imao dovoljno para mogao bi doista otkupiti licencu za N1 i Buran pa nastaviti tim stopama. Barem ako ništa drugo iskoristiti dijelove tehnologije za nešto novo. Jer naravno dogodit će se da ekipa iz space x razvija i ulaže dva puta u već razvijenu tehnologiju. Možda oni razbijaju glavu na nečemu što su sovjeti riješili 80ih samo je otišlo u zaborav. Isto je sa Saturn V svi stručnjaci su već mrtvi a papirologija je vjerojatno top secret i raštrkana među agencijama.
Zapravo je mnogo NASA tehnologije javno i SpaceX se dobro okoristio tim stvarima.
Ove godine bi trebalo postojati i ovo https://en.wikipedia.org/wiki/Space_Launch_System
Vjerojatno se zato i SpaceX žuri objaviti da su "prvi" i da grabe u razvoju i dalje. Nije bitno što nemaju što pametno lansirati. Bitno je da naprave vijest i da uspješno lansiraju neki teret, a crveni besmisleni auto vjerojatno donosi čitanost. Istovremenu pokazuju koliko jeftino lansiraju i testiraju tri uspješna spuštanja odvojenih boostera.
baš me zanima koliko će još dugo ovaj napis biti na početnoj stranici ...
baš me zanima koliko će još dugo ovaj napis biti na početnoj stranici ...
A?
O cem' ti divanis?