A cha se ne more ta raketa polegnuti vodoravno? Cha mora strsati ko dildo neki?
SpaceX izgubio raketu Falcona Heavy – na moru
- poruka: 23
- |
- čitano: 5.966
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Kad nešto visoko i tanko pada u stranu, poprečne sile su poprilične i praktički nije opcija osigurati raketu protiv ozbiljnih oštećenja prilikom pada na bok. Ta situacija ionako nastaje u situacijama kad ti je najmanji problem što se raketa skršila u padu. Čak i da se nešto može pametno izvesti, imaj na umu da, ako mogu skinuti s te rakete pola kg, skinut će pola kg. Btw, tvornički dimnjak kad pada u stranu, redovito puca još u padu, a dok stoji, stoji.
A cha se ne more ta raketa polegnuti vodoravno? Cha mora strsati ko dildo neki?
Srećom oborit megatonsku raketicu na valovitoj pučini nije nimalo težak zadatak.
Kad nešto visoko i tanko pada u stranu, poprečne sile su poprilične i praktički nije opcija osigurati raketu protiv ozbiljnih oštećenja prilikom pada na bok. Ta situacija ionako nastaje u situacijama kad ti je najmanji problem što se raketa skršila u padu. Čak i da se nešto može pametno izvesti, imaj na umu da, ako mogu skinuti s te rakete pola kg, skinut će pola kg. Btw, tvornički dimnjak kad pada u stranu, redovito puca još u padu, a dok stoji, stoji.
a zračni jastuk da se otvori prilikom pada, pogotovo u moru. Nema se onda kaj izgubit :D
a sad jedno drugo pitanje...
a zašto uopće idu na more spuštati ako ova druga dva potisnika su spustili na kopnu, i gle čuda, nisu ih valovi oborili... ????
a sad jedno drugo pitanje...
a zašto uopće idu na more spuštati ako ova druga dva potisnika su spustili na kopnu, i gle čuda, nisu ih valovi oborili... ????
Zato sto center core ima puno vecu brzinu i puno manje goriva, pa navedeni manevar nije moguc. Ne radi se o tome da su glupi, nego imas fiziku i zakone svemira protiv sebe.
Znaci konkretno:
BECO 5800 km/h (1611 m/s) na visini oko 58 kilometara
MECO 10730 km/h (2980 m/s) na visini oko 98 kilometara
Kao sto vidis, razlika je skoro pa dupla.
BECO = Booster Engine Cut-Off
MECO = Main Engine Cut-Off
pa nek odu u neki drugi lansirni centar u kojem putanja završava iznad kopna? ima ih, a ja nisam rekao da su glupi...
Evo i slikovno objašnjenje (link na veću sliku)
pa nek odu u neki drugi lansirni centar u kojem putanja završava iznad kopna? ima ih, a ja nisam rekao da su glupi...
Znaci, lansiranja iznad kopna se izbjegavaju koliko god je to moguce, jer rakete uvijek mogu eksplodirati i pasti. Ono sto tebi izgleda kao "ocito" u stvarnosti nije tako i naravno da imas hrpu pametnih ljudi koji su sve te opcije vec prosli.
jadni Rusi, oni u Bajkonuru 1500 km od mora, sve rade kontra Amera...
ap propos, duplo veća visina daje i duplo više vremena za kontrolu putanje natrag...
a sad jedno drugo pitanje...
a zašto uopće idu na more spuštati ako ova druga dva potisnika su spustili na kopnu, i gle čuda, nisu ih valovi oborili... ????
Pogledaj filmić koji pokazuje lansiranje i bit će ti jasno. Središnja raketa bez goriva ostaje negdje nasred oceana, predaleko od kopna, pa nije druge nego spustiti se na baržu. A vrijeme je takvo kakvo je, tu nema pomoći. Ipak je ovo veliki uspjeh, pa neće im valjda svaka raketa koja se spušta na more stradati, naći će oni načn da je osiguraju. A što se tiče potisnika koji su se onako lijepo i precizno spustili na kopno, nedaj bože oluju za vrijeme spuštanja, mogli bi proći kao i ova središnja raketa, ali naravno da se pazi na vremenske prilike i izbjegavaju problemi kad god je to moguće.
duplo veća visina daje i duplo više vremena za kontrolu putanje natrag...
Uz puno veće brzine i veće šanse za sve otići u k***, Ne!
Ne spuštaju oni na platformu samo kako bi pokazali svoju vještinu i hvalisali se time.
Sjeti se samo prvih pokušaja vertikalnog slijetanja. Više puta su morali uspješno spustiti raketu na platformu kako bi uopće izborili se za dozvolu slijetanja na kopnu.
jadni Rusi, oni u Bajkonuru 1500 km od mora, sve rade kontra Amera...
ap propos, duplo veća visina daje i duplo više vremena za kontrolu putanje natrag...
Ne kuzim tvoj problem? Imas neki ego issue ili kaj? Isto tako ne kuzis osnove matematike + fizike.
Kod rakete nisu stvari visine, nego delta v brzine sa kojima moras baratati. O kakvoj kontroli ti pricas? Ako imas brzinu od 10.000 KM/h i ako nemas goriva da to usporis, totalno je svejedno si na 200 ili 300 KM, nece se sa vremenom "usporiti", moras tu energiju nekako "potrositi" ili ju pretvoriti u neki drugi oblik (ili imati goriva za kocenje u suprotnom vektoru kretanja).
Moguce je koristiti atmosferu za kocenje, ali gore je nema dovoljno, a kada dodjes do guste atmosfere, ako ti brzina nije dovoljno mala, raspast ces se.
Jebote, kada moras ljudima objasnjavati fiziku iz 7 i 8 razreda na bug-u.
achhhhh jaaaaaa jjaaaaaa
da odgvoroim svoj trojici: znam dovoljno matematike i fizike, učio ju prije vas (bar 2 od 3 ice)...
oluja na kopnu je rjeđa nego na moru, konačno najveći problem je prelazak s mora na kopno, tu nastaju turbulencije...
govorimo o kontroli potisnicima? pa s velike visine se gle čuda da i jedriti... i onda se elegantno spustiti.... koliko težine goriva moraš imati za kontrolu potisnicima, koja ti umanjuje masu korisnog tereta koji može dići...
da se razumijemo, itekako cijenim njihove uspjehe, ali i prijašnji pokušaji lansiranja (sad govorimo o slijetanju) s površine mora su bili vezani uz izbjegavanje ovisnosti o nacionalnim raketnim centrima čim bliže Ekvatoru, pa zato su rađene te platforme..
SpaceX je privatan, ali i od američke vlade podržan upravo zato da se smanje troškovi te konačno umanji ovisnost o ruskom transportu u orbitu..
oni sve to naprave i onda izgube raketu u teglju do obale - e to je Pirova pobjeda...
achhhhh jaaaaaa jjaaaaaa
da odgvoroim svoj trojici: znam dovoljno matematike i fizike, učio ju prije vas (bar 2 od 3 ice)...
oluja na kopnu je rjeđa nego na moru, konačno najveći problem je prelazak s mora na kopno, tu nastaju turbulencije...
govorimo o kontroli potisnicima? pa s velike visine se gle čuda da i jedriti... i onda se elegantno spustiti.... koliko težine goriva moraš imati za kontrolu potisnicima, koja ti umanjuje masu korisnog tereta koji može dići...
da se razumijemo, itekako cijenim njihove uspjehe, ali i prijašnji pokušaji lansiranja (sad govorimo o slijetanju) s površine mora su bili vezani uz izbjegavanje ovisnosti o nacionalnim raketnim centrima čim bliže Ekvatoru, pa zato su rađene te platforme..
SpaceX je privatan, ali i od američke vlade podržan upravo zato da se smanje troškovi te konačno umanji ovisnost o ruskom transportu u orbitu..
oni sve to naprave i onda izgube raketu u teglju do obale - e to je Pirova pobjeda...
Jura, gle, ne zelim te pozivati na red niti nista, all is good ok? Medjutim znas ono kada ti klinci nekaj pricaju, a ti imas dovoljno iskustva da kuzis da zapravo muljaju i izvlace se? Tako i ti. Doslovno nacin na koji pises i argumente koje iznosis, pokazuju da ne razumijes osnove fizike (Kada kazem osnove, mislim prvenstveno na zakon ocuvanja energije, kineticka energije, tj energija tijela u gibanju).
Sve sto si napisao je doslovno krivo ili polu tocno. Naprimjer u svemiru nije moguce jedriti, jer nemas po cemu "jedriti", treba ti neki medij (ono sto mi zovemo zrak) a toga gore nema. Na 100 kilometara ti je pritisak skoro pa NULA (otprilike, jer nikada nije nula) - znaci padas prema zemlji i ne osjetis nista, nema otpora, nema nicega, tek kada "lupis" atmosferu ces poceti usporavati, ali kako je tvoja brzina bila 10.000 KM/h (to ti je blizu 3 kilometara u sekundi!) - nema nikakvog "jedrenja" - jednostavno eksplodiras.
100 km je rub svemira... ali OK istina, i Baumgartnerov skok je pokazao da otpora nema, i možaš skoro probiti zvučni zid... znači 340 m/s - cca 10 puta manje od 3 km/s....
ne gledajte čeljabinski meteor i slične brzine, uostalom gdje oni spominju terminalnu brzinu u padu 3 km/s ????
uostalom nema "zida" u atmosferi...
na 10 km visine (gdje lete avioni) je gustoća u odnosu na razinu mora otprilike 1/3, na 30 km je 1/70, ali valjda utječe i taj postepeni porast gustoće na usporavanje, ne?
velim, ne ulazim u njihove proračune, samo čemu inzistiranje na baržama u moru?
achhhhh jaaaaaa jjaaaaaa
govorimo o kontroli potisnicima? pa s velike visine se gle čuda da i jedriti... i onda se elegantno spustiti.... koliko težine goriva moraš imati za kontrolu potisnicima, koja ti umanjuje masu korisnog tereta koji može dići...
Jedrenje.... Mmmmm, zanimljivo. Pričao sam jednom sa nekim tipom koji se puno bolje razumije u aeronautiku i rakete. Na moju ideju da na potisne rakete stavimo mlazne motore koji bi radili pri povratku i smanjivali brzinu pri slijetanju, rekao je da je to u teoriji odlična ideja zato što mlazni motori trebaju puno manje goriva, pošto kisik uzimaju iz zraka. Slično je reagirao i na ideju o jedrenju. Ideja sama po sebi nije loša, ali je realizacija vrhunski zeznuta. Na kraju krajeva i Space shuttle je zapravo bio jedrilica i na njega se možda moglo ugraditi mlazne motore kako bi pri spuštanju imao bolje šanse ako se dogodi nešto pri slijetanju, pa to ipak nije napravljeno. Možda se nije moglo, a možda nije imalo smisla. Tako je i sa Falcon 9 raketama, osim toga one su konstruirane kao klasične rakete, a ne raketoplani, tako da je očito ovaj način spuštanja za njih primjereniji.
pa? lopatu u ruke i udri.. napravi ju...
jadni Rusi, oni u Bajkonuru 1500 km od mora, sve rade kontra Amera...
ap propos, duplo veća visina daje i duplo više vremena za kontrolu putanje natrag...
Mislim da ti ne kužiš kud ta raketa ide. Ona ne ide pravac u zrak, nego prema istoku. I kad se odvoji poprilično je udaljena od kopna. Znači na 100km visine i putuje 10 000kmh prema istoku. I sad bi ona po tebi trebala skroz stati, okrenuti se i vraćati se na floridu. Toliko goriva nema.
znam za to, jasna mi je rotacija Zemlje..
ali imaju Ameri i onu u Kaliforniji bazu, ne? i 3000 km kopna između obala oceana..
velim nije mi jasno inzistiranje na slijetanju na površinu fluida koji je puno nestabilniji od majčice Zemlje (u smislu, črne mati zemle)...