Tesline baterije vrlo sporo degradiraju, potvrdili

poruka: 37
|
čitano: 12.449
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Tesline baterije vrlo sporo degradiraju, potvrdili".
15 godina
online
Re: Tesline baterije vrlo sporo degradiraju, potvr

-vidiš.. tvoj navod je konkretniji (korisniji?) nego iz članka.. nemam nikakav poseban razlog (ne)vjerovati.

ev se puni svaki dan (zar ne..? pa i više puta, doma-posao..) + ako radi takvu kilometražu mora, ako se ne vozi, ako stoji tad manje.. ali vjerojatno vlanik priključi kad god može.. i to je tad u tri godine cca 1000 punjenja pa do cca desetak godina za 3000 koliko baterije deklariraju. Ta mi je matematika ok, dok je 300.000 km neka čudnovatija.. već nazvana 'exponencijalna'.. samo to. :)

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
7 godina
offline
Re: Tesline baterije vrlo sporo degradiraju, potvr
ihush kaže...

-vidiš.. tvoj navod je konkretniji (korisniji?) nego iz članka.. nemam nikakav poseban razlog (ne)vjerovati.

ev se puni svaki dan (zar ne..? pa i više puta, doma-posao..) + ako radi takvu kilometražu mora, ako se ne vozi, ako stoji tad manje.. ali vjerojatno vlanik priključi kad god može.. i to je tad u tri godine cca 1000 punjenja pa do cca desetak godina za 3000 koliko baterije deklariraju. Ta mi je matematika ok, dok je 300.000 km neka čudnovatija.. već nazvana 'exponencijalna'.. samo to. :)

 

Tu se misli na cikluse potpunog punjenja i pražnjenja.

Ukoliko netko npr. prazni do 40% a puni do 70% takvih ciklusa baterija bude izdržala i više desetaka tisuća.

Bitno je samo izbjegavati potpuno pražnjenje i stalno punjenje do 100%.

A proizvođači daju u datasheetu krivulju po kojoj se vidi degradacija baterije ukoliko se ista maksimalno prazni (do 2,75V) i tad već nakon 500 ciklusa baterija padne za 10%.

Zato se toliko i govori o tome, jer se točno zna koliko će baterija bez tvorničkih greški izdržati u određenom režimu, ali proizvođač ne zna kako će korisnik koristiti bateriju pa ni ne može davati izračune za svaki mogući scenarij.

U ovom slučaju u Tesli su pametno spriječili potpuno pražnjenje baterije, i zato ona traje tak dugo.

Naravno, više će trajati onima koji se drže idealnog scenarija, npr. od 45%-65% ili kak već ide, ne sjećam se više (scenarij koji si malo tko može organizirati) ali i ostali budu imali dugu životni vijek baterije.

 

P.S. datasheet slične Panasonicove:

https://www.batteryspace.com/prod-specs/NCR18650B.pdf

 

 

 

Kruha i igala...
16 godina
neaktivan
offline
Tesline baterije vrlo sporo degradiraju, potvrdili

Ne znam jeste li gledali rich rebuilds na YT, frajer je sastavio Teslu S od par razbijenih auta. Otvaro je bateriju i to sve. 

Auto jednostavno ne dopusta da se baterija isprazni skroz, i kad pokazuje 0%, nije 0% :)

ccna, ccda, ccnp, ccdp, ccie written, eci peci pec ti si mali zec, a ja mala vjeverica, eci peci pec
Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Tesline baterije vrlo sporo degradiraju, potvr
fer-de-lance kaže...

Pa gledaj to ovako, unutra su Panasonicove 18650 ćelije.

Koje imaju deklariarano pri režimu punjenja 10-90% cca. par ttisuća punjenja bez drastičnog pada kapaciteta (potražit ću datasheet).

Računaj npr. 3000 punjenja (pesimistično), a npr. sa 100 kWh baterijom Tesla drži oko 300 km i ako se ganjaš ko manijak (cca. 350Wh/km je maksimalni prosjek potrošnje ako se dobro sjećam).

Znači, 3000 punjenja od 10-90% x 300 km= 900000 km prijeđenih.

A same Panasonicove 18650 s punjenjem, pražnjenjem i balansiranjem kak spada dokazano su upotrebljive i puno više punjenja.

Tak da je milijun km zapravo ništa za takve baterije.

Btw, jedna tvrtka u kojoj imam puno poznanika koristi skoro iste ćelije kao u Tesli (isto Panasonic) za napajanje uređaja na terenu, i trenutno su na puno više od 2000 punjenja (2000. je bilo još prošle godine) i koliko čujem baterije im imaju oko 90% nazivnog kapaciteta (tj. imale su kad sam bio tamo u siječnju).

 Pozdrav!

 

Da se nadovežem na tvoj post i spomenem još neke druge - prvo bi ljudi htjeli da na baterijama piše Panasonic kao da ih se može vidjeti bilo gdje :) Panasonic je ovdje zbog kvalitete proizvoda, ali on to ne bi dugo ostao bez pravilnog korištenja, hlađenja i grijanja što je Teslina tehnologija. Također, ove baterije su izrađene po specifikacijama za Teslu, nije nešto što je Panasonic imao na lageru pa hajmo naći kupca. Mislim, kao i bilo koji drugi dio koji se ugrađuje u složeniji proizvod. Nije mercedes manje mercedes ako mu je ručica mjenjača proizvedena u Hrvatskoj. Isto tako, Nissan koristi kvalitetne baterije ali su drugog oblika, nemaju aktivno hlađenje, premalog su kapaciteta i postaju neupotrebljive već nakon 100 kkm.

 

Na kraju, lijepo je vidjeti da sve što rade ima potvrdu u praksi; to je jako važno u ovom prijelaznom periodu kada ljudi uglavnom nemaju povjerenja u "novu" tehnologiju.

Ja rekoh
14 godina
odjavljen
offline
Re: Tesline baterije vrlo sporo degradiraju, potvr
Feudalac kaže...

 Pozdrav!

 

Da se nadovežem na tvoj post i spomenem još neke druge - prvo bi ljudi htjeli da na baterijama piše Panasonic kao da ih se može vidjeti bilo gdje :) Panasonic je ovdje zbog kvalitete proizvoda, ali on to ne bi dugo ostao bez pravilnog korištenja, hlađenja i grijanja što je Teslina tehnologija. Također, ove baterije su izrađene po specifikacijama za Teslu, nije nešto što je Panasonic imao na lageru pa hajmo naći kupca. Mislim, kao i bilo koji drugi dio koji se ugrađuje u složeniji proizvod. Nije mercedes manje mercedes ako mu je ručica mjenjača proizvedena u Hrvatskoj. Isto tako, Nissan koristi kvalitetne baterije ali su drugog oblika, nemaju aktivno hlađenje, premalog su kapaciteta i postaju neupotrebljive već nakon 100 kkm.

 

Na kraju, lijepo je vidjeti da sve što rade ima potvrdu u praksi; to je jako važno u ovom prijelaznom periodu kada ljudi uglavnom nemaju povjerenja u "novu" tehnologiju.

 

Tesla koristi  consumer baterije, u roadsteru panasonic 18650CG, u S modelima do 85 kwh panasonic 18650BE (3200 mah 10A cont) i u novim do 100 kwh sanyo 18650GA (3500 mah 10A cont). To su sve baterije koje čovjek može kupiti, ja ih imam doma. Jedino se pretpostavlja da Tesli idu ajmo reći viša klasa tih istih :)

http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
8 godina
offline
Re: Tesline baterije vrlo sporo degradiraju, potvr
Teško je znati što je unutra. Definitivno su slične i ponašaju se slično kao modeli koje si naveo, međutim već kod predstavljanja s i x modela je rečeno da je roadster imao redovne baterije, a da su za ova dva sljedeća u suradnji s panasonicom prilagođene automobilskoj upotrebi. Otud valjda i oznaka tesle gore plus samo aaa klasa. Za model tri je sve jasno, potpuno novi format... kaj se tiče prilagodbe za s i x to je izjavio straubel i nikad ga nitko nije demantirao, što god ta prilagodba značila u stvarnosti, koliko beznačajna bila...
Ja rekoh
14 godina
odjavljen
offline
Re: Tesline baterije vrlo sporo degradiraju, potvr
Tesko je ali ja i jos neka ekipa sa endless sphere foruma smo dosli do toga uz pomoc otvaranja pameta i mnogo testova :-)

Ali da, te baterije su razvili za teslu pa ih onda poceli prodavati i vani, mozda su imali visak ovih koje nisu A razred.
http://www.bug.hr/forum/post/predstavljanje/slike-vaseg-hardvera/1959989.aspx
 
1 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice