Stanovnici finskog Oula se baš i ne bi složili-pola ljudi biciklira čitavu godinu a četvrtina svih vožnji se obavlja biciklom.
Dakle, prvenstveno je riječ o gotovanskom pristupu, lijenosti, sebičnosti, snobizmu i primitivizmu. Dok se u nizozemskoj i danskoj prinčevi, kraljice i premijeri voze biciklom, u jednoj zaostaloj balkanskoj zemlji vlada mnijenje da je javni prijevoz za sirotinju i neuspješne u životu, da bicikle voze redikuli, djeca i turisti a auto je statusni simbol, glavni magnet za komade i dokaz da si uspio u životu.
Onda dodaj još infrastrukturu staza i vlakova koji su, kako rekoh- bliži afričkim državama nego europi i uviđaš koliko je ovo promašena poredba i pitanje.
P.S. Koliko je ono bilo snježnih dana ove godine?
P.P.S. Nakaradno je ujutro kad je rush vidjeti 95% auta s jednim putnikom
Vozim biciklu kroz cijelu godinu weekendom, rekreativno. Po kisi i jugu, buri i nesnosljivoj hladnoci, blatu i lokvama i to iskljucivo iz gusta i zadovoljstva nakon radnoga tjedna.
Nema sanse da bih zamjenio auto biciklom ili bilo kojim drugi sredstvom a da to nije auto, ono nema sanse.
Jesi li ti ikada bio na bicikli mokar? Zaledjen? Na buri koja ne staje? Dovoljno je i zimi, po suncu ujutro sjesti na biciklu u 7, ne trebas ekstremnije.
Ili ljeti u podne :D Mogu bajkom na plazu, mogu do frena na joint... ali na posao? u goste nekome? po namirnice u trgovinu? ccccc
Zbog svog izbora bih ja trebao biti snob? Ljen? Primitivan? koliko ti kilometara godisnje odradis na bicikli? Ja najmanje duplo nego automobilom!
Ali se limenog ljubimca nikada ne bih odrekao. Da u 95% slucajeva sam jedini putnik u svom automobilu i di je tu problem?
Bicikla je zabava, strast, ljubav, automobil je prijeka potreba... svidjelo se to tebi ili ne!
A zašto vlastiti primjer projiciraš na sve druge i čemu tako obrambeni nastup? Pa ako je tebi auto prijeka potreba, nije svima? Bez straha, nitko ti neće oduzeti limenog ljubimca, hrvatska država te čak neće ni pokušati odvratiti modernom gradnjom staza i povezanijim linijama javnog prijevoza sa TGV nalik vlakovima jer se ogromna lova namakne od svakogodišnje registracije, tehničkog i cijene benzina kojom financira svoje životarenje na začelju europe i vojsku uhljeba. Tko normalan uopće može pomisliti da bi se primjenjivali skandinavski postulati na nas, pa zagrepčani su tek prošle godine otkrili recikliranje?!
Francuska nakana, kao i ona skandinavaca, nije izopćenje svih automobila i izbor ili/ili, već zamjena auta kome zbilja nije nužan jer ima gro ljudi koji bi komotno mogli na posao biciklom i javnim prijevozom, tim više kad bi se u iste više i uložilo kao kod prije spomenutih gdje je sve prepuno biciklista, staza, onih gradskih bicikla na najam i kako se slika drastično mijenja odlaskom na jug (uz štošta drugih stvari). Pa nisu ni oni savršeni, samo su u svim stvarima daleko bolji od nas
Na kraju krajeva, ja sam krenuo od teze koliko je promašena poredba sa zapadnim svijetom, i to infrastrukturno kao i kulturološki, što ovakve teme i većina upisa i potvrđuju, na fejsu bi bilo još kudikamo gore ali zato i jesmo tu di jesmo-nigdje
P.S. Dojitsa me naknadno podsjetio na enormnu količinu morona koji voze djecu 500 metara do škole svako jutro i tako im pružaju poučan primjer za daljnji život-stvaraju nove generacije debelih debila, ciklus života na balkanu se nastavlja