realno, hu kerz. ionak putnici nemaju pojma je li itko u kabini ili ne, tko spava, nateže "kabinsko osoblje", opija se ili kaj već, a većinu leta se obavlja prema uputama zemaljske kontrole i hrpom elektronike (osim polijetanja i prizemljivanja). jedan u kabini, trijezan, čitav u glavi i koliko-toliko pri svijesti je dovoljan. uostalom, bolje avioni bez pilota nego piloti bez aviona (pusa damiru k., ma gdje bio).
Airbus može poluautonomne putničke zrakoplove proi
- poruka: 12
- |
- čitano: 4.768
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
čekaj malo ba ... pa mislio sam da avioni već sad rade skoro pa autonomno, osim kad polijetaju i slijetaju, tada trebaju pomoć pilota. U letu automatski skreću isl., a većina tih "procesa" je automatizirana i pilot ga samo nadzira.
Neka me netko iskusniji ispravi.
čekaj malo ba ... pa mislio sam da avioni već sad rade skoro pa autonomno, osim kad polijetaju i slijetaju, tada trebaju pomoć pilota. U letu automatski skreću isl., a većina tih "procesa" je automatizirana i pilot ga samo nadzira.
Neka me netko iskusniji ispravi.
U pravu si.
čekaj malo ba ... pa mislio sam da avioni već sad rade skoro pa autonomno, osim kad polijetaju i slijetaju, tada trebaju pomoć pilota. U letu automatski skreću isl., a većina tih "procesa" je automatizirana i pilot ga samo nadzira.
Neka me netko iskusniji ispravi.
sad će još ispast da su piloti beskorisni. Kontrola radio veze, komunikacija s kontrolom leta, navigacija, upravljanje gorivom... sve to i još hrpu toga radi pilot i kopilot (tj. kapetan i prvi časnik leta). Ako govorimo o potpuno autonomnom komercijalnom zrakoplovu onda bi on morao biti u stanju komunicirati s kontrolom leta, komunicirati s drugim zrakoplovima, ne samo radijski već i vizualno (opažati), imati potpuni nadzor nad zrakoplovom, a to je puuuuno više od visine, brzine i smjera kao u autopilotu. AI bi morao razumjevati i vremenske prilike, i donositi odluke u skladu s politikom kompanije, uvjetima, kašnjenjima, cijenama koridora... Ima još hrpa toga što nisam naveo. Inače, novi zrakoplovi mogu samostalno i sletjeti, ali ne mogu poletjeti - jer ne mogu sami samostalno konfigurirati zrakoplov tj. sami sebe :-) Nije to baš tako jednostavno kao što se čini.
Mislim da nisi u pravu.
Ovo što si nabrojao nema veze s autonomijom leta.
Za te stvarni je čovjek jednostavno potreban. Konfiguriraš avion za let, on sam poleti, leti i sleti(u zračnu luku naravno).
Neka me netko iskusniji ispravi.
eo, ja ću: ne sjedi tako pogrbljen!
Hibridizacija i elektrifikacija avionskog prometa isključivo sa brutalnim napretko tehnologije baterija. Nešto revolucionarno je potrebno da to uspije.
Evo što o smanjivanju s 2 na 1 pilota u kokpitu kaže stručnjak...
Ukratko - krajnje nerealno.
Nešto slično će možda doći godinama (desetljećima) nakon što će biti posve uobičajeni samovozni vlakovi i kamioni...
Podsjećam da "smo" u 60-ima maštali o računalima s umjetnom inteligencijom prije kraja stoljeća... itsl.