Volkswagenov električni bolid srušio rekord Pikes

poruka: 69
|
čitano: 19.687
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Volkswagenov električni bolid srušio rekord Pikes ".
8 godina
offline
Re: Volkswagenov električni bolid srušio rekord Pi
Jura iz druge galaksije kaže...
Feudalac kaže...
 

Međutim, to nije sve - VW je morao platiti skoro 20 milijardi dolara odštete ...

 

 Da, to su morali platiti jer su im Ameri zaprijetili da više neće ni romobil prodati u SAD pod tim logom. I onda stupa mutti Angela i daje im porezne olakšice u tom iznosu da slučajno lažljiva menađerska banda ne bi ostala bez kojeg ojra. I sad kad ih Trump nagazi carinama kmeče o nepravdi. Ma udri Trampe neka gori i nebo i zemlja.

 Vidim da je u pitanju privatni animozitet, povlačim se...

Ja rekoh
8 godina
offline
Re: Volkswagenov električni bolid srušio rekord Pi
mystik kaže...

Evo netko je pitao zašto ID.R nije brendiran ko Porsche ako je vozač bio Porsche factory driver. Činjenica je da iza ovog projekta stoji Volkswagen Motorsport, a ne Porsche Motorsport. VM kaže da je PM pomogao malo oko aero dijela vozila, iako su testiranja navodno rađena u Sauberovom wind-tunnelu. Također, baza vozila je bila Norma M20 koju je prethodnih godina Dumas privatno vozio na Pikes Peaku. Otud onda i Dumas u Volkswagenovom autu. Nije čudno u sportscar utrkama da vozači skaču između raznih vozila za različite utrke, pogotovo ne treba čuditi kad su dvije firme iz istog koncerna.

 

E što tiče Porschea. Danas su sa 919Evo dvaput srušili Nordschleife rekord. Prvo 5:24, zatim 5:19. Odnosno 52 sekunde brže od prijašnjeg rekorda. Kao što sam rekao, volio bi vidjet i ID.R tamo, ok, definitivno ne može ispod 5:19 u ovoj PP konfiguraciji, ali 5:40 bi mogao izvuć. 

 800 kg težine, to stvarno nema veze s bilo čime što bi se moglo nazvati cestovnim vozilom. Ali rekord će ostati, da.

Ja rekoh
12 godina
offline
Re: Volkswagenov električni bolid srušio rekord Pi
Feudalac kaže...
BlueMax kaže...

 

 2. U gradu i okolici je registrirano 6500 automobila. 80% stanovništva parkira po kvartu a to je često i 200-300m od stana. Pošto ti kažeš kako je infrastruktura nebitna i cijena je jedini bitan faktor, objasni mi ko bi normalan kupio električni auto kad u gradu imaju dva javna punjača od kojih je jedan samo za goste hotela gdje je postavljen? Znači svi moji susjedi i ja možemo birati hoćemo li s 5 kata potegnuti 300m produžnog kako bi po noći punili auto ili, će nas 2-3k čekati u redu za taj punjač. S vremenom punjenja oko 1h na 45-50 prijeđenih km procijeni koliko bi čekao u redu.

 Ne znam otkud ti ovakvi podaci, ali očito se radi o malom gradu od 10-15 tisuća duša. Takvi gradovi nemaju nebodere, obično dvoetažne kuće/zgrade, rijetki do 4 kata pa samim time rijetko imaju problem s parkiranjem kakav ti spominješ. Izuzetno, priobalje? Ne vidim kako se takvi ne bi mogli snaći vezano za punjenje.

 Makarska, 15k stanovnika. Pola stanovnika živi u stambenim zgradama, pola u kućama od kojih ogromna većina nema garažu pa ni parking. I to je, baš kako kažeš, milost božja prema velikim gradovima u kojima većina ljudi živi u zgradurinama. Ne mogu ni zamisliti na što bi ličio moj život da imam ečektrični auto. Infrastruktura je osnova. 

8 godina
offline
Re: Volkswagenov električni bolid srušio rekord Pi
BlueMax kaže...
Feudalac kaže...
BlueMax kaže...

 

 2. U gradu i okolici je registrirano 6500 automobila. 80% stanovništva parkira po kvartu a to je često i 200-300m od stana. Pošto ti kažeš kako je infrastruktura nebitna i cijena je jedini bitan faktor, objasni mi ko bi normalan kupio električni auto kad u gradu imaju dva javna punjača od kojih je jedan samo za goste hotela gdje je postavljen? Znači svi moji susjedi i ja možemo birati hoćemo li s 5 kata potegnuti 300m produžnog kako bi po noći punili auto ili, će nas 2-3k čekati u redu za taj punjač. S vremenom punjenja oko 1h na 45-50 prijeđenih km procijeni koliko bi čekao u redu.

 Ne znam otkud ti ovakvi podaci, ali očito se radi o malom gradu od 10-15 tisuća duša. Takvi gradovi nemaju nebodere, obično dvoetažne kuće/zgrade, rijetki do 4 kata pa samim time rijetko imaju problem s parkiranjem kakav ti spominješ. Izuzetno, priobalje? Ne vidim kako se takvi ne bi mogli snaći vezano za punjenje.

 Makarska, 15k stanovnika. Pola stanovnika živi u stambenim zgradama, pola u kućama od kojih ogromna većina nema garažu pa ni parking. I to je, baš kako kažeš, milost božja prema velikim gradovima u kojima većina ljudi živi u zgradurinama. Ne mogu ni zamisliti na što bi ličio moj život da imam ečektrični auto. Infrastruktura je osnova. 

 Bio sam par puta dolje kod prijatelja, simpatičan grad, jako mi se svidjelo kako vam je uređena šetnica uz more. Po uslužnosti kao Istrijani, to je kompliment. Vi ste baš specifični, stvarno imate puno zgradurina, sve načrčkano. A sunčanih dana dva puta više nego kod mene, šteta. Svejedno, imate dovoljno parkirnih mjesta tako da bi uključivanjem grada to moglo biti riješeno.

Ja rekoh
12 godina
offline
Re: Volkswagenov električni bolid srušio rekord Pi
Feudalac kaže...

 Makarska, 15k stanovnika. Pola stanovnika živi u stambenim zgradama, pola u kućama od kojih ogromna većina nema garažu pa ni parking. I to je, baš kako kažeš, milost božja prema velikim gradovima u kojima većina ljudi živi u zgradurinama. Ne mogu ni zamisliti na što bi ličio moj život da imam ečektrični auto. Infrastruktura je osnova. 

 Bio sam par puta dolje kod prijatelja, simpatičan grad, jako mi se svidjelo kako vam je uređena šetnica uz more. Po uslužnosti kao Istrijani, to je kompliment. Vi ste baš specifični, stvarno imate puno zgradurina, sve načrčkano. A sunčanih dana dva puta više nego kod mene, šteta. Svejedno, imate dovoljno parkirnih mjesta tako da bi uključivanjem grada to moglo biti riješeno.

 Dakle govorimo o izgradnji infrastrukture. Moj komentar se odnosio na ono "nije bitan domet, nije bitna infrastruktura, 99% ljudi bi kupili električni auto da košta isto kao obični". Da mi ga netko pokloni ne znam što bi s njim. Da je infrastruktura riješena tj. da mogu preko noći puniti auto možda bi ga i kupio kao drugi (tj. treći jer žena vozi pa sad imamo dva) auto, za po gradu i bližoj okolici. Ovako kad ima jedan javni punjač na cijeli grad to nikakvog smisla nema. Auto je sredstvo koje služi za olakšavanje života. Ako se ja moram misliti kako ću ga napuniti onda to nije to.

 

Što se Makarske tiče, daleko je to od onog grada kakav je bio prije rata. Danas je pronaći parking jednako teško kao sresti nekoga ko govori makarskim dijalektom. Parkinga jedva da ima i zimi a službeni jezik je bosanski. Nemam ja ništa protiv Bosanaca no u Makarsku se doseljava uglavnom ološ koja čim ukrade dovoljno para za kupiti nekretninu u Makarskoj, eto ti njih. S obzirom da sam u arhitekturi i poslu s nekretninama muka mi dođe kad vidim kakav polusvijet tu dolazi. Djeci već dajem do znanja kako im je najbolje bježati odavde iako imaju pozadinu da ne bi trebali nikad ništa ozbiljno raditi. No to je već druga tema pa neću dalje.

16 godina
offline
Re: Volkswagenov električni bolid srušio rekord Pi
kerum kaže...
BlueMax kaže...
kerum kaže...

Slaba zastupljenost el automobila nema nikakve veze s dometom, infrastrukturom punionica, vremenom punjenja itd. Jedan i jedini razlog je CIJENA. Ukoliko bi postojala opcija kupovine dvije verzije automobila gdje je jedina razlika u motoru, a cijena je ista, 99% ljudi bi se odlucilo za el motor. Kao i uvijek, cijena je visoka za early adoptere te ce se kasnije normalizirati kroz razvoj novih tehnologija, pojeftinjenje proizvodnje, vise konkurencije ili zakonske mjere protiv zagadivaca na ulicama.

 Odakle ti ova glupost? Ogromna većina ljudi ne bi uzela električni automobil ni da je upola jeftiniji od običnog.

Ocito smo okruzeni razlicitim profilima ljudi, tako da je tebi ta izjava glupost, a meni realnost.

U tvoje ime govori i podatak da su poticaji za kupnju ekološki prihvatljivih (čitaj hibridnih i električnih) vozila razgrablejni u roku keks. 
https://www.bug.hr/automobili/poticaji-za-kupnju-eko-vozila-razgrabljeni-u-dan-i-pol-3992
Ali opet, ima istine i u nemogućnosti punjenja i održavanja automobila čiji vlasnici nemaju nikakvo mjesto za aute, nego ih ostavljaju po ulicama. To je već problam stihijske gradnje (nekoć je svaka zgrada imala svoje garaže, ali sad je samo sagradi i prodaj stambeni prostor, jer samo to donosi profit) i stambenih građevina koje su povijesne starine poput dubrovačkih... treba uzeti u obzir i da nesvjesno cijelu industriju e-auta projiciramo na ovu našu banana hrvatska realnost. što baš za velike proizvođače i nije reprezentativan primjer ni referenca.

Feudalac kaže...
Overhaul: 
Sviđa mi se ton tvoje poruke, ali mislim da mali auto s malim baterijama nikako nije dobra propozicija za EV. EV bi trebao biti trajniji i u konačnici koštati manje ako želimo s tom vrstom pogona zamijeniti naftu. Jer koji je onda smisao ekologije, oderati ljude nametanjem inferiornog proizvoda? Naime, prosječan automobil je projektiran za životni vijek od 250 kkm, premium poslovne limuzine mogu i dvostruko više. Smartić s baterijom od 30 kWh i dometom od 120 km treba napuniti 2000 puta u životnom vijeku što današnje baterije ne mogu izdržati, pogotovo one dovoljno jeftine da bi takav auto bio jeftin. I onda nakon 5 godina dolazi zamjena baterije po cijeni od 5000 eurića i cijela priča pada u vodu. Vidi primjer Leafa, rabljeni se gotovo pa poklanjaju. S druge strane pošten automobil koji ima bateriju od 70-80 kWh uopće ne treba zamjenu baterije, može potegnuti par puta godišnje i na dulje relacije s dovoljno malo planiranja da drugi automobil ili rentanje nije potrebno. Cijena takvog automobila kada se počnu proizvoditi u milionskim serijama može biti veća za 75 kWh po 200 eura - 15000 eura i to pokriva sve troškove goriva šparnog dizela, o benzincu da ne govorimo, a ostaju luksuzne performanse, tišina, ekologija, geopolitička stabilnost itd

 A sad, nebih se složio da je za mojih priželjkivanih 50 000 kn/7000€ za električni autić za po gradu inferioran proizvod?
Leaf se "maltene poklanja", jer je njegova ispisna cijena bila lažna- nitko ga nije kupio za to, nego su svi uzimali državni poticaj (pričam o državama gdje se prodavao, ne nama ljupteljima dizla). Drugo, ta cijena je bila grozno prenapuhana - taj mali skromni autić (čak u usporedbi sa golfom) je u americi koštao 35 000$ to je ono kod nas kolko, 260 000 kn?! Tako da to što je pala cijena nakon 5 godina na 12. 000 je samo realna cijena rabljenog - tolko im košta i rabljeni golf takve starosti, plus leasing za njega je bio strašno povoljan jer je i to država subvencionirala, to je zbog leasing uvjeta bio i sastavni dio ponude rent a carova, pa je to standardno sa vozilima koja oni izraubaju. I što, zbog tih uvjeta ih je na tržištu nakon leasing roka završilo strašno puno u prodaji rabljenih. Dakle ništa od toga nema veze s baterijama. E sad, ako se vratimo u rvacku nama kompleksašima, možda je bitnije kupovati rabljeni dizlo porsche kayene/Wolksvagen passat ili audi Q6 jer u gradu (pričam o nečemu tipa zagreb i ostali veliki gradovi) se automobili kreću prosječnom brzinom 30 kmh, prevozi sama sebe 75% situacija samo jedna osoba, i mjesta za parking grdosija koje su u modi (navedeni "SUV" i razni "crossoveri" i limuzinčine američkih dimenzija), u gradskim jezgrama baš i nema. 
Uzmi u obzir da se mali auto manjih baterija onda i brzo puni. A dali će ili kad će baterije biti toliko moćne da poganjaju kombije, kamione i autobuse u tranzitnom prometu, to je daleko izvan teme "Volkswagenov električni bolid srušio rekord Pikes Peaka" (daleko je i ovo što sad tipkam, ali nitko osim mystika, nitko se čini se više ne zamara s time gdje sad uopće tipkamo)  Računajmo i da bi samo jedna runda standardizacije: napon, konektori i dimenzije baterijskih ćelija cijenu izmjene tih potrošnih elemenata sveo na istu situaciju kao kad mijenjamo baterije za kamere ili laptope. Za to netreba nova tehnologija, samo standard. Dakle, što bi bilo kad bi takvi malci imali lako izmjenjive baterije koje bi se kod kuće punile na punjaču... nestao bi problem koji spominje BlueMax - auti daleko od nepostojeće garaže. Kod ovakvih čudovišta poput rimčevih, tesla ili ovog olkswagen I.D.R. baterijski sklop sigurno nebi mogao ni izvaditi a ni odnijeti na 4 kat zgrade na brdu.

http://www.bug.hr/forum/post/lcd-plazma-televizori/stvarni-vlasnici-brandova/2909836.aspx
8 godina
offline
Re: Volkswagenov električni bolid srušio rekord Pi
Naravno, infrastruktura blago kaska. Ali, doista, za količinu el vozila koja sad cirkulira našim cestama u pravilu ima dovoljno punionica, posebno imajući u vidu da su early adopteri ljudi koji ionako imaju kuće. Bit će, bit će.

Kaj se tiče promjena u stanovništvu, da još malo skrenemo s teme, to su doživjeli svi u Hr. Rat je sranje. Ali evo, jedino sam u Makarskoj doživio da mi prodavačica u konzumu pomogne spakirati stvari u vrećice dok Boduli za kineski shit od upaljača za 15 kuna komad kažu, uz grohot, ovo je Krk. S druge strane prvi su bili s kućnim odvajanjem otpada, kontejner mi dostave u minut da nativarim travu i ostale gluposti na proljetnom čišćenju, kvart mi već ne znam koliko dugo ima kablovsku, sve komunalije su podzemne itd itb, punionica ima dost... stvar lokalnih vlastodržaca, ponajviše. Krk je primjer kako se to radi...
Ja rekoh
12 godina
offline
Re: Volkswagenov električni bolid srušio rekord Pi
BlueMax kaže...

 Dakle govorimo o izgradnji infrastrukture. Moj komentar se odnosio na ono "nije bitan domet, nije bitna infrastruktura, 99% ljudi bi kupili električni auto da košta isto kao obični". Da mi ga netko pokloni ne znam što bi s njim. Da je infrastruktura riješena tj. da mogu preko noći puniti auto možda bi ga i kupio kao drugi (tj. treći jer žena vozi pa sad imamo dva) auto, za po gradu i bližoj okolici. Ovako kad ima jedan javni punjač na cijeli grad to nikakvog smisla nema. Auto je sredstvo koje služi za olakšavanje života. Ako se ja moram misliti kako ću ga napuniti onda to nije to.

Ok, tu ti priznam da je u HR vrlo vjerojatno jos uvijek losa situacija po pitanju infrastrukture, ali nece jos dugo. Ja sam se orijentirao na DE jer tu zivim i tu mi je svakodnevica. Na poslu imamo cijela parkiralista na vise etaza koja su elektrificirana, po gradu se nade tu i tamo koji punjac (obicni, ne brzi) te ih ima ponesto na autoputu, ali sve je to jos uvijek jako daleko od dobre pokrivenosti. Dakle, i ovdje je stanje s infrastrukturom tek u pocecima, ali nije da nema bas nicega. U ovakvom okruzenju 99% ljudi s kojim komuniciram mi govori da bi rado uzeli el vozilo da nisu toliko preskupi. Nije nikome bitno moze li prevaliti 1000km ili 500km s jednim punjenjem jer ionako moras napraviti odmor na toliko dugom putu.

8 godina
offline
Re: Volkswagenov električni bolid srušio rekord Pi
overhaul kaže...

 
Uzmi u obzir da se mali auto manjih baterija onda i brzo puni. A dali će ili kad će baterije biti toliko moćne da poganjaju kombije, kamione i autobuse u tranzitnom prometu, to je daleko izvan teme "Volkswagenov električni bolid srušio rekord Pikes Peaka" (daleko je i ovo što sad tipkam, ali nitko osim mystika, nitko se čini se više ne zamara s time gdje sad uopće tipkamo)  Računajmo i da bi samo jedna runda standardizacije: napon, konektori i dimenzije baterijskih ćelija cijenu izmjene tih potrošnih elemenata sveo na istu situaciju kao kad mijenjamo baterije za kamere ili laptope. Za to netreba nova tehnologija, samo standard. Dakle, što bi bilo kad bi takvi malci imali lako izmjenjive baterije koje bi se kod kuće punile na punjaču... nestao bi problem koji spominje BlueMax - auti daleko od nepostojeće garaže. Kod ovakvih čudovišta poput rimčevih, tesla ili ovog olkswagen I.D.R. baterijski sklop sigurno nebi mogao ni izvaditi a ni odnijeti na 4 kat zgrade na brdu.

 Odličan post, čini se da na kraju u ovoj i hrpi drugih tema u zadnje vrijeme imamo prilično konstruktivne i civilizirane, iako ne uvijek tematske, rasprave.

 

Kaj se tiče standardnih, izmjenjivih baterija, i ja sam slično razmišljao u kontekstu punionica. S vremenom sam uvidio da sa sadašnjim stanjem gravimetrijske i volumetrijske gustoće energije to nije praktično, a ne pomaže ni činjenica da su EV-ovi još u povojima; kuda će razvoj otići otvoreno je pitanje. Samo za primjer, baterije za 300 km vožnje su pola tone - to naprosto nije moguće ugraditi u automobil da bude lako za izvaditi, a da se zadrži strukturalna stabilnost baterije i vozila i da vozilo s takvim izmjenjivim baterijama ima dobre, prvestveno sigurne, vozne osobine.

 

Za tvoj primjer malih automobila - te gradske kantice imaju baterijicu od 20 kWh kaj je jedva dovoljno za treći auto u familiji. Ali ta baterijica je s gustoćom od 200 Wh po kg teška 100 kg plus kablovinje i ostale strukture. Nije nešto što bi itko vadio ikada bez prijeke potrebe i dizalice. Čak i da je 20 kg, previše je za svaki dan do trećeg kata i natrag. Ništa od toga, ikada.

Ja rekoh
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice