Evo topic otvoren za one koje žele savjetovati (prvenstveno mene) ali i druge koje zanimaju ovakva vrsta poslovnih rješenja - po mogućnosti freeware. Ja se trenutno zabavljam sa SugarCRM-om (tema za diplomski) i ako bude sreće osvanut će i na hrvatskom jeziku.
CRM - preporuke i mogućnosti
- poruka: 16
- |
- čitano: 20.875
- |
- moderatori:
Lazarus Long, vincimus, pirat, XXX-Man
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Kako ide diplomski. Zainteresiran sam za prijevod Sugara
Ako ERP onda DataLab Pantheon
nije sto sam konsultatn za Pantheon nego sto je pantheon tito za poslovni software, ali kod takvog softwera nije bitan generalstab nego pjesadija, znaci da ako imas dobru podrsku to ti je puno bitnije od mogucnosti, cijene ili npr db-a na kojem to radi.
nego jedno pitanje
cemu sluzi i sta radi CRM, mozda zvuci glupo ali ja imam neku predstavu sta to teba raditi ali da bih bio siguran trebam pojasnjenje pa posto se vi zanimate za to a i ja se zanimam gdje ima para ima i mene pa molio bih par natuknica.
@Barbarosa: Normalno da se reklamiraš, potpuno te shvaćam, ali malo mi je čudno da za jednog konzultanta neznaš što je CRM.
Moje osobno mišljenje je CRM treba biti skrojen po mjeri firme za koju je. Također, CRM nije samo softver nego i promjena načina razmišljanja o poslovanju. Zbog ove dvije stvari CRM softveri bilježe vrlo velik postotak neuspješnih implementacija. Volio bih vidjeti neki primjer da je negdje u Hrvatskoj u potpunosti zaživio freeware CRM, ali vrlo sam skeptičan u pitanju freeware i open-source softvera u poslovnoj primjeni. Ako je free i dobar zasigurno neće biti dugo jer kad se sakupi kritična masa postat će komercijalan. Što mislim da je u redu.
e jbg j aopet ne skontah sta je crm :)
ja radim kako implementator poslovnog sistema pantheon i znam sta je to i kako je to i cemu sluzi i kako se implementira i sta ubrzava i kako ubrzava i za koga je i za sta je.
E sad imam firmu, pravim nesto, to moje nesto prodaje se po cijelom kontinentu, zasto bih ja nabavio taj crm i sta bi to meni ubrzalo?
Banalizujem koncepciju jer je to jedini nacin kako prodati software privatnom poduzetniku, na nacin koliko je on u plusu ako nesto nabavi, za erp kakav je pantheon sve mi je jasno i jako dobro radim svoj posao ali ozbiljno i najozbiljnije ne znam cemu sluzi crm i opet pitam da mi neko objasni
e jbg j aopet ne skontah sta je crm :)
ja radim kako implementator poslovnog sistema pantheon i znam sta je to i kako je to i cemu sluzi i kako se implementira i sta ubrzava i kako ubrzava i za koga je i za sta je.
E sad imam firmu, pravim nesto, to moje nesto prodaje se po cijelom kontinentu, zasto bih ja nabavio taj crm i sta bi to meni ubrzalo?
Banalizujem koncepciju jer je to jedini nacin kako prodati software privatnom poduzetniku, na nacin koliko je on u plusu ako nesto nabavi, za erp kakav je pantheon sve mi je jasno i jako dobro radim svoj posao ali ozbiljno i najozbiljnije ne znam cemu sluzi crm i opet pitam da mi neko objasni
Bio sam dosta ne aktivan na forumu u zadnje vrijeme ali evo me ponovo...Diplomski napreduje dobro, razvijaju se neki modulčići koji najčešće nedostaju open source verzijama, bit će od toga nešto...Što se tiče prevoda SugarCRM-a radio sam (i radim) nešto i na tom podučju, mada se taj posao ne isplati raditi ovako "iz zabave". Vidio sam da je već neka ekipa iz Hrvatske to pokušala napraviti i da su odustali. Nije teško, samo treba biti vezano na "nešto", može pm za daljni razgovor.
Završni rad koji pišem, između ostalog se bavi i "uvjeravanjem" čitatelja u dobrobiti CRM-a. Objašnjenje su prednosti i nedostatci upravo sa poslovnog aspekta gdje jedan decision maker mora odlučiti između nabave nekog BTO sustava koji će na neki način optimizirati i unaprijediti rad firme. Ako ste zainteresirani, možete preko pm dobiti dio rada koji je okrenut upravo toj problematici zašto se odlučiti za CRM.
SugarCRM testiramo već neko vrijeme, te ga koristimo i u konkretnom projektu.
Odgovor na pitanje što je Sugar: program koja pomaže tvrtki da lakše upravlja podacima i odnosima sa klijentima, odnosno bilježenom komunikacijom kako sa klijentima tako i među djelatnicima. Najistaktnutija značajka bi možda bila kod upravljanja prodajom/odjelom prodaje, većim brojem honorarnih suradnika itd., gdje jedan ili više osoba treba pratiti i koordinirati njihovim zadacima i realizacijom. Ukoliko su svi na istoj lokaciji problem je manji, ali ako želite imati mogućnost online pristupa i nadzora sustava i zadataka - situacija se definitivno komplicira. Ukoliko ne postoji CRM rješenje evidencija često izmiče kontroli, javlja se nekoliko verzija evidencije, dupla pojavljivanja klijenata, razlika u evidenciji bilježaka, nemogućnost kronološkog praćenja zadaća različitih djelatnika/odjela, problemi kod odaska nadležnog djelatnika na bolovanje jer netko drugi ne zna gdje su bilješke o pojedinom klijentu itd.. Sjedinjavanje decentraliziranih, "ručno" vođenih podataka ne treba spominjati kakav je posao.
Svi ovi problemi najistaknutiji su u tvrtkama koje imaju izrazito dinamične prodaje u pogledu dnevnog priliva novih klijenata.
Obzirom da se Sugar u nekim situacijama ponaša mušićavo, treba ocijeniti da li je početno uvođenje i učenje djelatnika na rad sa ovim sustavom - dugoročno isplativo. Po mojoj procjeni jeste, u svim situacijama gdje se radi o komercijalama sa nešto većim brojem djelatnika i čestim promjenama bilješki o klijentima, pogotovo ako je prodaja proaktivno orjentirana.
Pogodan je naravno i za mnoge druge situacije.
Pozdrav svima.
Da li neko ima nekog materijala vezanog za SugarCRM potrebno mi je za seminarski i projektni rad?
e jbg j aopet ne skontah sta je crm :)
ja radim kako implementator poslovnog sistema pantheon i znam sta je to i kako je to i cemu sluzi i kako se implementira i sta ubrzava i kako ubrzava i za koga je i za sta je.
E sad imam firmu, pravim nesto, to moje nesto prodaje se po cijelom kontinentu, zasto bih ja nabavio taj crm i sta bi to meni ubrzalo?
Banalizujem koncepciju jer je to jedini nacin kako prodati software privatnom poduzetniku, na nacin koliko je on u plusu ako nesto nabavi, za erp kakav je pantheon sve mi je jasno i jako dobro radim svoj posao ali ozbiljno i najozbiljnije ne znam cemu sluzi crm i opet pitam da mi neko objasni
Evo topic otvoren za one koje žele savjetovati (prvenstveno mene) ali i druge koje zanimaju ovakva vrsta poslovnih rješenja - po mogućnosti freeware. Ja se trenutno zabavljam sa SugarCRM-om (tema za diplomski) i ako bude sreće osvanut će i na hrvatskom jeziku.
Heh, svojevremeno sam se puno bavio CRM-ovima.. I radio sam na implementaciji njih nekoliko.
Zaključci?
Prvo, (nažalost) ne postoji apsolutno niti jedan CRM koji je out-of-box iskoristiv u bilo kakvom produkcijskom okruženju. Uzmi bilo koju tvrtku i 10 najpopularnijih CRM sustava i nećeš pronaći niti jedan koji će moći handle-ati poslovni sustav te tvrtke i CR poslove na dnevnoj bazi. Dakle, svaki ali baš svaki put kod implementacije bilo kakvog CRM sustava očekuj određeno vrijeme tweakanja i drljačenja po tom CRM-u da ga natjeraš da radi (pa makar i samo približno) ono što se očekuje od njega.
Drugo, spomenuta vremena implementacije i prilagodbe CRM-a konkretnom poslovnom okruženju kreću se (otprilike) u intervalu od 10-16 mjeseci, sa dodatnih 3-6 debuggiranja na testom i živom sustavu i onda X mjeseci aktivne podrške. X prvenstveno ovisi o tome kakav ćeš ugovor potpisati.
Treće (što direktno proizlazi iz prvog i drugog), CRM sustavi definitivno nisu jeftini sport i postoji razlog zbog čega "dobri" CRM sustavi koštaju toliko koliko koštaju - kako sam CRM, tako i kompletna podrška.
Iz svega rečenog (a što baziram na vlasitom iskustvu i iskustvu svojih kolega), u pravilu možeš zaboraviti na freeware rješenja kod iole kompleksnijih situacija. Iako sam načelo za freeware, ovo jednostavno nije područje gdje je takav koncept primjenjiv. Oni jednostavno nemaju dovoljnu "snagu" (čitaj: fleksibilnost i skalabilnost) da to u praksi vozi dovoljno dobro u odnosu na verzije koje se plaćaju. A poseban naglasak je na tome da se s $$$ dobija i support proizvođača CRM-a - vrlo važno u slučaju "nezgodnih situacija".
Zbog toga i Sugar CRM ima također i Pro verzije koje se plaćaju na godišnjoj razini po korisniku i to ne baš malo $$. Ključne 3 riječi su ovdje također: support, support, support.
Slažem se sa vama, podrška je jako važna.
znam da je tema malo zastarijela, ali možda se netko nađe ;)
zanima me ima li tko iskustva sa Zagreb Data?
imaju taj Apross ERP i čini mi se u redu.
Iskustva? preporuke za nešto slično ili bolje?
znam da je tema malo zastarijela, ali možda se netko nađe ;)
zanima me ima li tko iskustva sa Zagreb Data?
imaju taj Apross ERP i čini mi se u redu.
Iskustva? preporuke za nešto slično ili bolje?
Kolega je kod njih držao neke baze podataka (imaju uslugu Clouda).. Znam da je bio jako zadovoljan, sad ne znam za taj Apross...