Apple Watch i u posljednjem kvartalu dominirao trž

poruka: 8
|
čitano: 3.012
|
moderatori: vincimus
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Apple Watch i u posljednjem kvartalu dominirao trž".
10 godina
offline
Apple Watch i u posljednjem kvartalu dominirao trž

 

Iz originalnog teksta kojeg sam našao na netu, nije mi razvidno na koji je način rađeno istraživanje, al' nema nekih prevelikih razloga sumanjati u isto:

 

Neka me osobno začudilo da na toj tablici nema pametnih satova od Garmina ili Suunta, ali kada sam pretražio net sa dodatnim informacijama, ipak se vidi da je Garmin

u tom poretku osmii, iza Fossila. Mislio sam da ekipa kupuje pametne satove radi njihovih funkcija, a ne kao produžetak svojih pametnih telefona. Međutim, nismo svi isti, 

te ne gledamo svi na satove kao produžetak mobitela. To ne znači da ne bi ili da neću nositi pametni sat, nego eto ne volim crossovere.

Pametni sat ima itekako naprednih funckija, pogotovo za ekipu koja vježba, što i meni treba, ali ne treba mi pametni sat da mi stigne sms, da bih eto mogao odgovoriti na njega, kada ne mogu sa mobitelom.

 

Kao što se i u originalnom tekstu veli, pametni satov postaju sve više kao pametni mobiteli, nešto kao miks pametnog telefona i pametnoga sata.

Još se u tom istraživanju veli za autonomiju baterije da utječe kao kriterij za kupnju. Pa, hm, kada treniraš nosiš pametni sat, a za EDC može i neki drugi Suunto kvarcni ili Seiko.

Panzerkampfwagen.d-ZG.Hard work, pays off.
Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Apple Watch i u posljednjem kvartalu dominirao trž

Nevjerojatan članak, stupidna greška! Što je najgore, ovaj čudan PR se copy&pastea globalno.
7 PUTA je nekakav postotak brojčano spomenut, egzaktno, u decimalu... ALI NIGDJE POSTOTAK OD KOJE TO TOČNO BROJKE???

 

"48% rasta" - ali od čega (odnosno u odnosu na što?), od 10 tisuća ili od milijarde???*

 

Postotak je varijabla, nepoznanica; ako nema pridruženu vrijednost (ne) znači gotovo pa ništa. Beskorisna informacija.

Uglavnom, nedostaje ključna informacija.

Provjerio sam na originalnom siteu, točni podaci su "dostupni" ali - "samo za klijente"   tako da čitavo istraživanje postaje besmisleno:

Plati pa provjeri - odn. mačak u vreći ("plati pa se žali")!

Naravno, u praksi, jeftinije je samo prenijeti polu-informaciju i vjerovati da nisu i ostali "prijenosnici" glupi da prenose samo polu-informacije.

 

Problem je tim veći ako se uzme u obzir da vjerojatno nema agencije koja se do sad nije osramotila friziranjem podataka "u ime klijenata". Dovoljno je vidjeti statistiku od prošlog desteljeća (renomiranih tvrtki koje se bave istraživanjem tržišta), glede tržišnog udjela Windows Phone platforme. Tek o njihovim projekcijama (prognozama) o istome da ne govorimo. Greške i "greške" u tisućama postotaka!

 

*Quick check - ispada da je 2018 total globalno isporučeno (ne i prodano!) tek 40-45 milijuna smartwatches godišnje

Brojka (isprva) djeluje impresivno, tržište je u rastu... a onda, postavimo gabarite:

tržište se broji u milijardama (potencijalnih) korisnika, odn. ovo su promili!

Usporedbe radi, samo Huawei je u samo prvom kvartalu 2019. isporučio cca 60 milijuna pametnofona - koji su u pravilu skuplji od pametnosatova.

https://www.bug.hr/biznis/huawei-je-sada-drugi-najveci-proizvodjac-mobitela-na-svijetu-9290

 

Ugl., pretpostavka je da je Apple hitno trebao neki hype nakon ove gore vijesti sa Huaweijem.
Nothing personal, it's just a business as usual. ;)

 
1 4 hvala 0
15 godina
offline
Re: Apple Watch i u posljednjem kvartalu dominirao

Iz prve rečenice u tekstu:

 

"Tvrtka Counterpoint Research predstavila je izvješće o stanju na tržištu pametnih satova tijekom prvog kvartala ove godine. Riječ je o tržištu koje je i dalje bilježi rast, u ovom slučaju od 48% na godišnjoj razini."

 

nisi uspio zaključiti da se navedeni postotak odnosi na tržišni rast izračunat na temlju broja isporuka u prvom kvartalu tekuće godine, u odnosu na broj isporuka u prvom kvartalu prethodne godine (YoY - Year over Year, u originalnom članku)?

 

Ali zato si bez problema pretpostavo da je Apple naručio tamo neko istraživanje kako bi sebi dao vjetra u leđa?!

 

 

8 godina
offline
Re: Apple Watch i u posljednjem kvartalu dominirao
maxym kaže...

nisi uspio zaključiti da se navedeni postotak odnosi na tržišni rast izračunat na temlju broja isporuka u prvom kvartalu tekuće godine, u odnosu na broj isporuka u prvom kvartalu prethodne godine (YoY - Year over Year, u originalnom članku)?

 

Hajde majstore, reci mi koji je to broj i gdje ga možeš vidjeti?

Bez tog broja, svodi se na "svakoga dana u svakom pogledu sve više napredujemo".

 

Pročitaj polako što si napisao: govoriš o postotku odnosa broja na broj, odn (a:b) * z%


Postotak od nekog x ne znači ništa ako nemaš taj x. Čak i ako ga zakamufliraš u "nešto_naprama_nešto".

5 godina
offline
Re: Apple Watch i u posljednjem kvartalu dominirao
maxym kaže...

Iz prve rečenice u tekstu:

 

"Tvrtka Counterpoint Research predstavila je izvješće o stanju na tržištu pametnih satova tijekom prvog kvartala ove godine. Riječ je o tržištu koje je i dalje bilježi rast, u ovom slučaju od 48% na godišnjoj razini."

 

nisi uspio zaključiti da se navedeni postotak odnosi na tržišni rast izračunat na temlju broja isporuka u prvom kvartalu tekuće godine, u odnosu na broj isporuka u prvom kvartalu prethodne godine (YoY - Year over Year, u originalnom članku)?

 

Ali zato si bez problema pretpostavo da je Apple naručio tamo neko istraživanje kako bi sebi dao vjetra u leđa?!

 

 

 100 pa skok na 148 i eto ti rasta od 48%.....KAo sto kolega kaze daj konkretne cifre.... 48% ne znaci apsolutno nista.... To se govori i za deterdžent za suđe. Bolji od prethodnog za 48%....

15 godina
offline
Re: Apple Watch i u posljednjem kvartalu dominirao
Zechina kaže...

 

Hajde majstore, reci mi koji je to broj i gdje ga možeš vidjeti?

Bez tog broja, svodi se na "svakoga dana u svakom pogledu sve više napredujemo".

 

Pročitaj polako što si napisao: govoriš o postotku odnosa broja na broj, odn (a:b) * z%


Postotak od nekog x ne znači ništa ako nemaš taj x. Čak i ako ga zakamufliraš u "nešto_naprama_nešto".

 

Ako te brojke zanimaju, nije ih problem naći (treba samo 'progooglati').

U konkretnom slučaju, ukupni broj isporuka za prvi kvartal 2018. godine bio je 25,1 milion uređaja (https://channellife.com.au/story/why-wearable-device-shipments-slowed-q1-2018),

iz čega proizlazi da je u prvom kvartalu 2019. godine isporučeno 37,1 milion uređaja.

 

Slažem se sa tobom, da ovaj podatak sam za sebe ne znači puno, ali onaj tko ovo tržište prati, pogotovo ako to radi zbog posla, već zna o kojem redu veličine se radi, pa mu ovaj postotak itekako ima smisla.

 

S druge strane, čak i ako nemaš podatak o konkretnom broju isporuka, ali imaš podatake o postotnom rastu (ili padu) za pojedne tvrtke, i ukupan iznos rasta tržišta, možeš vidjeti kako kome ide; npr. ako kompletno tržište raste 20% a udio neke trvtke raste 10% onda znaš da im baš i ne ide najbolje (i obrnuto).

 

Posmatrač kaže...

 

 

 100 pa skok na 148 i eto ti rasta od 48%.....KAo sto kolega kaze daj konkretne cifre.... 48% ne znaci apsolutno nista.... To se govori i za deterdžent za suđe. Bolji od prethodnog za 48%....

 

Misliš valjda na konkretne brojke, a ne cifre (ili znamenke)?

 

Ako je lani prodano 100 komada nečega u prvom kvartalu, a ovo godine 148 komada u istom kvartalu, to znači da je tržište, na godišnjoj razini poraslo 48%. I to tebi ne govori baš ništa?!

 

Vjerovao ili ne, ali, iz ovog članka se može pročitati koliko je tržište naraslo u istom kvartalu na godišnjoj razini, i koliki udio tržišta (i rast) imaju dva vodeća igrača na tržištu.

I sve to možeš pročitati, iako nigdje nisu navedene konkretne brojke, što znači da tvoja usporedba sa (samo)reklamom za deterdžent ne drži vodu.

 

 

 

Poruka je uređivana zadnji put pon 6.5.2019 15:31 (maxym).
8 godina
offline
Re: Apple Watch i u posljednjem kvartalu dominirao
maxym kaže.. 

Ako te brojke zanimaju, nije ih problem naći (treba samo 'progooglati').

 

Pa što bi trebalo nekoga zanimati nego li egzaktne informacije (brojke), a ne PR trend (da ne kažem hype)?

Te "brojke" (odn. relevantne podatke) nije tako lako pronaći (jer, kako sam već gore naveo, moraš platiti da bi ih vidio); smiješno je da se bar neka osnovna, bar jedna brojka ne spominje.

 

1) Link koji si stavio je od IDC, a ne od Counterpoint Research iz članka!

 

2) Prema IDC-u Apple je držao 16% tržišta (godišni prosjek), prema RC 35% (Q1)??? Čak i da su podaci komplementarni (što je u teoriji moguće, jer Apple ima ogroman raskorak po sezonama - najveću prodaju oko "novogodišnje rasprodaje"), očito je da je RC report manje relevantan od IDC (kvartalni trend vs godina) - u protivnom bi mogli raditi report isključivo za samo samo jedan tjedan godišnje, :D kad određena firma ima svoj top-sale!

 

3) Primjeti razliku u interpretaciji, vidljivu već u samom naslovu:

Ovdje (RC) je to "Apple Watch i u posljednjem kvartalu dominirao tržištem pametnih satova" - full pozitiva.
Realno (IDC): "Why wearable device shipments slowed in Q1 2018" - što je sukus stvari.

Razlika je bitna - Ako se uračuna koliko to čitavo tržište pada, Apple Watch proporcionalno "raste" (a u stvarnosti stagnira). Pream IDCu, glavni razlog pada je što opstaju samo "pametniji" gadgeti, a tu dolazi do drugog bitnog faktora - pametnih aplikacija (vidi niže).

 

maxym kaže.. 

Slažem se sa tobom, da ovaj podatak sam za sebe ne znači puno, ali onaj tko ovo tržište prati, pogotovo ako to radi zbog posla, već znao kojem redu veličine se radi, pa mu ovaj postotak itekako ima smisla.

 

 Upravo o tome se i radi!

Smart watches i wearables su trebali biti Appleov "next big thing" - ali je čitavo tržište omanulo. Kako bi stvar bila jošgluplja zanimljivija, brzo su ga išli kopirati i drugi: Samsung, Microsoft, Huawei, Xiaomi itd.
Svi su uglavnom flopnuli.

Microsoft je ovdje još ispao najpametniji jer je kompletno odustao od svoje varijante ("MS Band"), no (nažalost) samo zato jer je (nepotrebno) vezao svoj gadget uz failed WinPhone (dok s druge strane sad daje podršku za Android apps na Winsima, što je opet...).

Sad ću ti dati demonstraciju zašto je ovaj članak (kao i izvorni CR report) besmislen bez bazne brojke:

Prema tvom linku, po istim kriterijima, IDCov izvještaj se mogao naslovitl kao
"Huawei ostvario rast od 147% u godinu dana!"

Problem je samo u tome da se to odnosi na mizeran rast udjela od 2,1% na 5,2%. 


Da problem bude veći, sada ćetvrtinu do trećinu tržišta zauzimaju "others", dobrim dijelom no-brand uređaji koji za daleko manje para nude isto ili više. Ono što je još bitnije jest da je većina tih ostalih (ali i ostalih brendiranih "smart wearables" - osim Applea) upogonjena sa Wear OS - odnosno spec. verzijom Androida. U teoriji (ali i praksi), to znači da ako zamijeniš sat, kupljena aplikacija će ti raditi i na nekom drugom modelu drugog proizvođača.

Zašto je to bitno? Zato jer ti, novi uređaji, imaju podršku za Google Assistant (koji ovdje ima smisla), dok Siri tome (za sad, do daljnjega) ne može konkurirati -

- čak i prema riječima iKonzumenata:
https://www.macworld.com/article/3393188/four-pitfalls-apple-needs-to-avoid-with-an-on-device-apple-watch-app-store.html

Pojednostavljeno: za "premium" iskustvo trebaš još nešto osim EKG-a.

Da ne bi bilo sad da nešto izmišljam, evo ti sa istog sitea, također po IDCu:
https://channellife.co.nz/story/smartwatches-forecast-dominate-wearables-market-2022

IDC says while Apple will maintain its lead in this category, competing products from the likes of Fitbit, Garmin, and all the Wear OS (previously Android Wear) vendors will gain traction over time.

15 godina
offline
Re: Apple Watch i u posljednjem kvartalu dominirao
Zechina kaže...

 

Pa što bi trebalo nekoga zanimati nego li egzaktne informacije (brojke), a ne PR trend (da ne kažem hype)?

 

A što bi trebalo, zabraniti objavu postotaka bez objave apsolutnig vrijednosti na temelju kojih su oni izračunati?

 

 

Zechina kaže...

 

 

Te "brojke" (odn. relevantne podatke) nije tako lako pronaći (jer, kako sam već gore naveo, moraš platiti da bi ih vidio); smiješno je da se bar neka osnovna, bar jedna brojka ne spominje.

 

 

Želiš konkretne podatke, nema problema, plati i imat ćeš ih.

Ako ti je skupo, provedi svoje istraživanje ili sačekaj na objavu istih iz nekog drugog izvora.

 

Zechina kaže...

 

maxym kaže.. 

Slažem se sa tobom, da ovaj podatak sam za sebe ne znači puno, ali onaj tko ovo tržište prati, pogotovo ako to radi zbog posla, već znao kojem redu veličine se radi, pa mu ovaj postotak itekako ima smisla.

 

 Upravo o tome se i radi!

Smart watches i wearables su trebali biti Appleov "next big thing" - ali je čitavo tržište omanulo. Kako bi stvar bila jošgluplja zanimljivija, brzo su ga išli kopirati i drugi: Samsung, Microsoft, Huawei, Xiaomi itd.
Svi su uglavnom flopnuli.

Microsoft je ovdje još ispao najpametniji jer je kompletno odustao od svoje varijante ("MS Band"), no (nažalost) samo zato jer je (nepotrebno) vezao svoj gadget uz failed WinPhone (dok s druge strane sad daje podršku za Android apps na Winsima, što je opet...).

 

Da, tako je, ako želiš biti siguran da nećeš 'flopnuti' možeš jedino ne sudjelovati, kao što je to primjer sa Microsoftom koji si naveo. Ali tako niti ne možeš doći u priliku da zaradiš novce.

 

Smartwateches i wearables su i dalje Appleov 'next big thing', iako nije prvi startao sa smartwatch-ima i iako u ponudi ima samo modele u višim cjenovnim razredima, svejedno i dalje drži trećinu tržišta, što nije tako beznačajna stvar.

 

Možda je tržište smartwatch-a sada smješno malo u odnosu na tržište mobitela, ali to ne znači da je tako malo.

Uostalom, prema Canalys-u, Apple je u zadnjem kvartalu 2017 godine (tada su imali veliki skok prodaje) isporučio više smartwatch-eva nego što je čitava Švicska isporučila klasičnih satova (oni doduše isporučuju i primjerke koji su daleko skuplji i od najskupljeg Apple Watch-a, ali i satove koji su po cijeni usporedivi sa Appleovim cijenama, pa i jeftiniji od njih.

 

 

Zechina kaže...


Sad ću ti dati demonstraciju zašto je ovaj članak (kao i izvorni CR report) besmislen bez bazne brojke:

Prema tvom linku, po istim kriterijima, IDCov izvještaj se mogao naslovitl kao
"Huawei ostvario rast od 147% u godinu dana!"

Problem je samo u tome da se to odnosi na mizeran rast udjela od 2,1% na 5,2%. 

 

 

Ne možeš uspoređivati rast ili pad nekoga tko je pri vrhu ljestvice, sa nekim tko se jedva odlijepio od kategorije 'ostali'.

 

 

Zechina kaže...


Da problem bude veći, sada ćetvrtinu do trećinu tržišta zauzimaju "others", dobrim dijelom no-brand uređaji koji za daleko manje para nude isto ili više. Ono što je još bitnije jest da je većina tih ostalih (ali i ostalih brendiranih "smart wearables" - osim Applea) upogonjena sa Wear OS - odnosno spec. verzijom Androida. U teoriji (ali i praksi), to znači da ako zamijeniš sat, kupljena aplikacija će ti raditi i na nekom drugom modelu drugog proizvođača.

Zašto je to bitno? Zato jer ti, novi uređaji, imaju podršku za Google Assistant (koji ovdje ima smisla), dok Siri tome (za sad, do daljnjega) ne može konkurirati -

- čak i prema riječima iKonzumenata:
https://www.macworld.com/article/3393188/four-pitfalls-apple-needs-to-avoid-with-an-on-device-apple-watch-app-store.html

Pojednostavljeno: za "premium" iskustvo trebaš još nešto osim EKG-a.

 

Apple ne konkurira cijenom, to ti je valjda jasno, a ta priča da se 'za daleko manje para nudi isto ili više' jednostavno ne stoji, čak ni unutar pojedinih tržišta (WearOS, Android).

Uvijek je vrijedilo pravilo, 'koliko novaca - toliko muzike'. Jasno je da možeš naći kineski no name brand koji pruža isit broj mogućnosti kao npr. najskuplji Samsunogov model, ali korisničko iskustvo tih dvaju uređaja neće biti ni blizu sličan. To znaju svi oni koji su imali i jedne i druge modele.

 

Kod Apple je dodatni problem to što, ako želiš potpuno funkcionalan smartwatch, nemaš druge opcije osim kupnje Apple Watch-a, jer nitko drugi nije u toj mjeri kompatibilian sa iOS-om (naravno, 'zahvaljujući' samom Apple-u), tako da se uopće ne bojim za tržišni status Apple Watcha, niti sada, niti u skorijoj budućnosti.

 

 

1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice