Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća narud

poruka: 23
|
čitano: 1.903
1
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug Onlinea. U nastavku se nalaze komentari na "Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća narud".
16 mjeseci
offline
Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća narud

Računajte 30001....upravo se predbilježio...to me gazda,časti(VladaRH:)

mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
 
4 0 hvala 0
6 godina
offline
Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća narud

A svuda izjava Rimca da ce voziti vjerojatno i privatno Taycana, trenutno ima BMW i Mercedes ali Taycan ce mu biti glavno vozilo. Znam da Elon Musk kao glavno vozilo koristi Tesla S model koji je sam napravio, jest da je njego modificiran malo ali njegov je, zasto Rimac ne voza Concept One :D bar neku jefitniju varijantu za sebe ako mu je preskupa.

 
10 0 hvala 1
11 godina
offline
Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća narud

30002

Intel i7 8700K;asrock z370 extreme 4; Crucial 2X8 Gb 2400@2666 Mhz; SLI 2 X Nvidia GeForce 1080Ti; SSD Samsung EVO 500 Gb
Moj PC  
1 0 hvala 0
16 mjeseci
offline
Re: Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća n
@Gadgeti

Zato što se nevidljivi auto za sada u rh ne može registrirati
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
12 mjeseci
offline
Re: Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća n
30004
(ja naručio dva - ima se, može se)
Pis on ju, tu :P
Moj PC  
5 0 hvala 0
7 godina
offline
Re: Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća n
Antiseptik kaže...
30004
(ja naručio dva - ima se, može se)

Dva su nužnost. Jednog voziš, drugog puniš. Iako ne bi bilo loše imat trećeg za rezervu. Tek četvrti je luksuz. 

42
8 godina
offline
Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća narud

Iskreno, očekivao sam malo veću cijenu ali valjda se žele natjecati s P100D Model S-om, pa otud te cifre. 

 

Jedini auto njemačkog porijekla koji mi se ikad sviđao je bio upravo Porsche (odnosno Porsche-i, nije samo jedan model upao u oko :D), a pošto volim električne aute, Taycan mi je trenutno od svih auta - najdraži. Bilo bi lijepo kad bih si ga sada mogao i priuštiti 

 

Što se tiče Rimca, jedva čekam neki drag race, Concept_one (više se nadam C_Two ali ajde, može i ovo proći :D) vs Taycan. Možda da se uključi i Tesla Roadster, to bi bila perverzija 

 
3 0 hvala 0
4 godine
online
Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća narud

Sad cu se i ja tako uslikati. Hehe

Mozda jednog Dana 10posto.

 
0 0 hvala 0
9 godina
offline
Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća narud

Wow, 30000 je puno više od 150 i još auto ne bude nevidljiv 

 
1 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća n
Men je do dobar onaj njihov karavan 😍 hoćel i on dobiti elektrifikaciju?
3 godine
offline
Re: Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća n
ludizao kaže...

Wow, 30000 je puno više od 150 i još auto ne bude nevidljiv 

 a 10x manja cijena. i proizvodi ga tvrtka koja, ekšli, stvarno i proizvodi aute.

10 godina
offline
Re: Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća n
Gadgeti kaže...

A svuda izjava Rimca da ce voziti vjerojatno i privatno Taycana, trenutno ima BMW i Mercedes ali Taycan ce mu biti glavno vozilo. Znam da Elon Musk kao glavno vozilo koristi Tesla S model koji je sam napravio, jest da je njego modificiran malo ali njegov je, zasto Rimac ne voza Concept One :D bar neku jefitniju varijantu za sebe ako mu je preskupa.

 Vjerojatno zato sto se Model S proizovdi na veliko i kosta ~$90.000, a C1 kosta vise od milijun € i proizvedeno je manje od 10 primjeraka (ako se ne varam)  

Uvijek se mora naci jedan debil koji pljuje po Rimcu, a covjek opskrbulje elektricnom tehnologijom sve autokuce koje se ne zovu Tesla. Al eto, prosjecna 'Rvatina zna bolje od Porschea, Koenigsegga, Pininfarine...  

edit: nevermajnd

Poruka je uređivana zadnji put čet 1.8.2019 23:31 (KingNothing).
8 godina
offline
Re: Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća n
Dex.pwn kaže...
Men je do dobar onaj njihov karavan 😍 hoćel i on dobiti elektrifikaciju?

 

Ogroman fuj i na Panameru i na Macana i na Cayenne. Koliko znam, Panamera ima i hibridnu verziju, za ostale ne znam. Ali vjerojatno će i oni pratiti trend elektrifikacije, čim daju van Taycana. 

KingNothing kaže...

Uvijek se mora naci jedan debil koji pljuje po Rimcu, a covjek opskrbulje elektricnom tehnologijom sve autokuce koje se ne zovu Tesla. Al eto, prosjecna 'Rvatina zna bolje od Porschea, Koenigsegga, Pininfarine...

 Zato sam i počeo izbjegavati bilo kakve rasprave po tom pitanju, ne vode nigdje i nemaju veze s vezom. No koliko znam, Rimac je spomenuo kako bi ga "uzeo u razmatranje za privatni auto", ne da će ga kupiti. No, budimo iskreni, ako se i nama dopada, sigurno se dopada i njemu. 

9 godina
offline
Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća narud

očito ih ne žele proizvoditi i prodavati više nego je potrebno. Siguran sam da su ga namjerno napravili tako ružnim (prednja svjetla i profil zadnjeg kraja). Slično kao što Škodu Superb uvijek naprave naročito gadnu kako ne bi smetala prodaji modela iz premium brendova VAG grupe.

P.S. KingNothing gdje ti u ovom threadu vidiš pljuvanje po Rimcu?!

Poruka je uređivana zadnji put čet 1.8.2019 12:10 (jozef).
Moj PC  
0 0 hvala 0
6 godina
offline
Re: Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća n
KingNothing kaže...
Gadgeti kaže...

A svuda izjava Rimca da ce voziti vjerojatno i privatno Taycana, trenutno ima BMW i Mercedes ali Taycan ce mu biti glavno vozilo. Znam da Elon Musk kao glavno vozilo koristi Tesla S model koji je sam napravio, jest da je njego modificiran malo ali njegov je, zasto Rimac ne voza Concept One :D bar neku jefitniju varijantu za sebe ako mu je preskupa.

 Vjerojatno zato sto se Model S proizovdi na veliko i kosta ~$90.000, a C1 kosta vise od milijun € i proizvedeno je manje od 10 primjeraka (ako se ne varam)  

Uvijek se mora naci jedan debil koji pljuje po Rimcu, a covjek opskrbulje elektricnom tehnologijom sve autokuce koje se ne zovu Tesla. Al eto, prosjecna 'Rvatina zna bolje od Porschea, Koenigsegga, Pininfarine...

8 ili 88?

 

 

10 godina
offline
Re: Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća n
jozef kaže...

P.S. KingNothing gdje ti u ovom threadu vidiš pljuvanje po Rimcu?!

 Iskreno, nisam ni procitao kako treba. Refleksno sam napisao ono.

13 dana
protjeran
offline
Re: Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća n
KingNothing kaže...
Gadgeti kaže...

A svuda izjava Rimca da ce voziti vjerojatno i privatno Taycana, trenutno ima BMW i Mercedes ali Taycan ce mu biti glavno vozilo. Znam da Elon Musk kao glavno vozilo koristi Tesla S model koji je sam napravio, jest da je njego modificiran malo ali njegov je, zasto Rimac ne voza Concept One :D bar neku jefitniju varijantu za sebe ako mu je preskupa.

 Vjerojatno zato sto se Model S proizovdi na veliko i kosta ~$90.000, a C1 kosta vise od milijun € i proizvedeno je manje od 10 primjeraka (ako se ne varam)  

Uvijek se mora naci jedan debil koji pljuje po Rimcu, a covjek opskrbulje elektricnom tehnologijom sve autokuce koje se ne zovu Tesla. Al eto, prosjecna 'Rvatina zna bolje od Porschea, Koenigsegga, Pininfarine...  

edit: nevermajnd

 

Uvijek se nađu debili koji misle da je Rimac izumio struju.

Rimac sklapa baterijske ćelije koje kupuje od drugih. 

Koenigsegg koristi Yasa električni motor:

 

https://www.yasa.com/news/yasa-powers-record-breaking-hypercar/

Aston Martin koristi Integral Powertrain Ltd. električni motor:

https://integralp.com/communication/aston-martin-valkyrie-the-ultimate-hybrid-powertrain-for-the-ultimate-hypercar/

Pininfarina Battista = Concept Two, kao sto je Applus Idiada Volar-E = Concept One:

 

https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska/concept_one-postao-volar-e-preimenovali-rimcev-elektricni-bolid-i-uzeli-eu-milijune/1140617/

Taj isti Concept One je složen od raznih dijelova, šasija je GTM kit car, a recimo samo za primjer od raznoraznih dijelova, električni motori su AM Racing:

https://www.amracinginc.com/partnerships

https://abload.de/img/amracingqkje4.jpg

Radi se o "in the house" razvijenom motoru koje Rimac prodaje pod svoje: 

Naravno web link na originalnu stranicu vise ne radi jer Rimac budno i pozorno prati forume: 

http://storage.rimac-automobili.com/b2b-materials/docs/motors/RA_Motors_Overview.pdf

Ali zato web archive/wayback machine radi: 

http://web.archive.org/web/20180127134458/http://storage.rimac-automobili.com/b2b-materials/docs/motors/RA_Motors_Overview.pdf


Rimac radi jedino battery packove, odnosno kupuje baterijske celije i slaze ih... Motore i invertore kupuje, a prema ovome niti HMI i infotainment ne rade "sami iz nule", iako tvrde da SVE rade sami iz nule in-house:

Premium Vehicles Deserve Premium HMIs and That Is Exactly Why Rimac Automobili Choose to Use Qt and Toradex as Their Software and Hardware Platform. 

https://www.qt.io/rimac-automobili-built-with-qt

The in-vehicle infotainment and instrument panel cluster are built with Apalis System on Modules from Toradex. 

https://www.toradex.com/applications/automotive-infotainment/rimac

Naplatci:

https://www.hrewheels.com/news/road-to-rimac#.XUro-fkzbIU

Itd.

Toliko o firmi koja stalno prica kako in-house iz nule sve rade sami, evo i sa sluzbene stranice:

„With every aspect of the C_Two produced on-site at Rimac’s facility...“

"even the jigs and tooling for each individual piece are produced on-site"


https://www.rimac-automobili.com/en/

13 dana
protjeran
offline
Re: Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća n
Del_Boy97 kaže...
KingNothing kaže...
Gadgeti kaže...

A svuda izjava Rimca da ce voziti vjerojatno i privatno Taycana, trenutno ima BMW i Mercedes ali Taycan ce mu biti glavno vozilo. Znam da Elon Musk kao glavno vozilo koristi Tesla S model koji je sam napravio, jest da je njego modificiran malo ali njegov je, zasto Rimac ne voza Concept One :D bar neku jefitniju varijantu za sebe ako mu je preskupa.

 Vjerojatno zato sto se Model S proizovdi na veliko i kosta ~$90.000, a C1 kosta vise od milijun € i proizvedeno je manje od 10 primjeraka (ako se ne varam)  

Uvijek se mora naci jedan debil koji pljuje po Rimcu, a covjek opskrbulje elektricnom tehnologijom sve autokuce koje se ne zovu Tesla. Al eto, prosjecna 'Rvatina zna bolje od Porschea, Koenigsegga, Pininfarine...

8 ili 88?

 

 

 

 

The production is limited to only 88 units, 10 to 15 cars per year.

https://web.archive.org/web/20170721201206/http://www.rimac-automobili.com/en/press/releases/concept_one-competing-at-the-concorso-deleganza-villa-deste/

Stigle predbilježbe za 88 automobila:

https://www.24sata.hr/news/velika-potraznja-i-princ-uzdise-za-elektrojurilicom-iz-hrvatske-264457

Rimac o Concept_Oneu: Kupci nam stižu sa svih strana svijeta, već smo ih prodali deset!

https://www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/rimac-o-concept_oneu-kupci-nam-stizu-sa-svih-strana-svijeta-vec-smo-ih-prodali-deset/1724397/

 

I da ne zaboravimo i na nezasluzeno zapostavljeni Concept S, koji je prodan u dva primjerka:

Rimac prodao oba Concepta S, evo koliko su koštali

https://www.tportal.hr/tehno/clanak/rimac-prodao-oba-concepta-s-evo-koliko-su-kostali-20170315

 

E, sad ide jos bolji dio price, Hammond u intervjuu na 17:40 prica kako ih je sad ostalo samo 7 (od 8), na sto Mate odgovara - da, to ih cini jos rjedjim:

 

 

 

Hammond - i bio je privatni automobil, na sto Rimac kaze - da i da je kupac u redu, da ne brine, a znamo da je taj auto zapravo bio vlasnistvo Rimac automobila, te da su od osiguranja trebali dobili novce za auto:

 

https://www.docdroid.net/jJUMhBZ/rimac-revizorsko-izvjesce-2016.pdf#page=30

 

 

Na pitanje da li ce napraviti jos jedan automobil, Rimac odgovara da su rekli da ce napraviti 8, tako da je sad jedan manje.

 

Pa onda Concept Two:

Concept Two:

U SVETOJ NEDELJI OTVARAJU ŠAMPANJAC: Planulo svih 150 primjeraka modela C_Two ukupne vrijednosti 255 milijuna eura!

https://www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/u-svetoj-nedelji-otvaraju-sampanjac-planulo-svih-150-primjeraka-modela-c_two-ukupne-vrijednosti-255-milijuna-eura/7185876/

 

C_Two rasprodan, Rimac u samo tri tjedna prodao 150 primjeraka novog bolida

 

https://www.index.hr/vijesti/clanak/ctwo-rasprodan-rimac-u-samo-tri-tjedna-prodao-150-primjeraka-novog-bolida/1035378.aspx

 

 

Rimac već rasprodao cijelu planiranu proizvodnju superautomobila C_Two, tvrdi voditelj prodaje

 

https://www.bug.hr/elektricna-vozila/rimac-vec-rasprodao-cijelu-planiranu-proizvodnju-superautomobila-c_two-tvrdi-3550

 

 

Pa električne jahte:

NOVI POSLOVNI POTEZ MATE RIMCA Gradi prvu brzu električnu jahtu na svijetu

https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska/novi-poslovni-potez-mate-rimca-gradi-prvu-brzu-elektricnu-jahtu-na-svijetu/784954/

 

Jahta koja ne zagađuje duga je 15 metara i plovit će na struju 

 

https://www.24sata.hr/tech/jahta-koja-ne-zagauje-duga-je-15-metara-i-plovi-na-struju-389011

 

 

Luksuzne električne jahte tvrtke Rimac automobili od iduće godine će se proizvoditi u Elanovim pogonima u Obrovcu. Neće zagađivati okoliš i moći će se napuniti na običnoj utičnici marina.

 

Ima tu jos toga:

Garaža u Svetoj Nedelji koja je postala svjetski brand

 

https://eu.hina.hr/content/9070166

 

 

Tvornica ima kapacitet za izradu tri do četiri automobila godišnje, a proširenje planiraju za sljedeću godinu. Radeći automobile shvatili su da tehnologija koju u njima koriste može poslužiti i za druge stvari, pa su pod imenom Greyp bikes počeli izrađivati i električne bicikle.

 

Javljaju im se i za izradu invalidskih kolica, vlakova, letjelica na električni pogon, autobusa. Neke projekte pod velom tajne rade za velike automobilske industrije. Između ostalog, eksperimentiraju i s razvojem automobila bez vozača.

 

Sve što izađe iz tvornice kao finalni produkt tamo je dizajnirano i izrađeno, što je rijetkost u automobilskoj industriji u kojoj je praksa kupovanje potrebnih dijelova od vanjskih suradnika.

Dobivali su, naime, svakakve isplative ponude da presele svoju proizvodnju van Hrvatske. No usprkos nezahvalnoj poduzetničkoj klimi i pretjeranoj administraciji i birokraciji s kojom su se susretali, Rimac automobili ostali su u Sv. Nedelji.

 

"Počeci su bili dosta teški", potvrdila je Mikac, koja je u Rimac automobilima od početaka, kada je i ona pomagala u sklapanju dijelova automobila.

Danas su problemi ove firme, čiji vlasnik ima samo dvadeset i sedam godina, iza njih, a Hrvatska je dobila svoje mjesto na karti svijeta automobilske industrije.

 

Greyp G6 osvaja Europu, a priča se i o električnom motociklu

 

https://privredni.hr/greyp-g-6

 

Mate Rimac na TV-u najavljuje električne jahte, hovercraftove i LETEĆE AUTOMOBILE:

 

A u međuvremenu ministrica obrazovanja najavljuje Rimca u svemiru:

 

Divjak: Možda ćemo uskoro imati i Rimac automobil u svemiru

 

https://www.index.hr/vijesti/clanak/divjak-mozda-cemo-uskoro-imati-i-rimac-automobil-u-svemiru/1026917.aspx

 

Možda će uskoro Rimac biti u svemiru

 

http://www.poslovni.hr/hrvatska/divjak-potpisala-sporazum-s-esa-om-mozda-ce-uskoro-rimac-biti-u-svemiru-337790

 

Hype je ogroman, ne podliježu pod utjecaj samo odrasli, nego i djeca:

https://abload.de/img/001g0jzf.jpg

Jer ipak djeca uce o tom geniju, izumitelju i inovatoru, cak je u u udjbeniku prirode i drustva za cetvrti razred osnovne skole... Na 74. stranici nalazi se Mate Rimac, gdje pise da je u Frankfurtu 2011. godine predstavljen Concept One, prvi hrvatski elektricni automobil, konstruktora Mate Rimca.

'OVO JE LASTA KOJA NAJAVLJUJE PROLJEĆE' Mate Rimac u udžbeniku Prirode i društva za 4. razred osnovne škole

https://100posto.hr/news/mate-rimac-u-udzbeniku-prirode-i-drustva-za-4razred-osnovne-skole

 

O svome tome oduševljeno se na svom Facebook profilu raspisala jedna učiteljica i otkrila da djeca već četvrtu godinu zaredom uče o Rimcu. 

"Mate Rimac u udžbeniku Prirode i društva za 4.razred. I to u ovom predreformskom izdanju! Da se mene pita zauzeo bi on puno više stranica. Mi smo ga zato proširili na cijeli sat: moji su klinci istraživali njegov lik i djelo online i na kraju sata me zatrpali bilježnicama. Ovo neka bude svjetlo u ovom mračnom danu po jugu. Ovo je lasta koja najavljuje proljeće.... To da su spomenuli sportaše, političke događaje i nije neko čudo.... Ali: Mate Rimac u lekciji o suvremenoj RH!!! Da ne povjeruješ....", sretno je napisala, a i mi dijelimo njezino oduševljenje. 

Jeste li znali da je Mate Rimac u udžbenicima za osnovnu školu?

https://www.index.hr/vijesti/clanak/jeste-li-znali-da-je-mate-rimac-u-udzbenicima-za-osnovnu-skolu/1034699.aspx

 

Nema veze sto je DOK-ING xD (kasnije nazvan Loox), predstavljen godinu dana ranije u Ženevi, o čemu je izvještavao i HRT, u emisiji Dnevnik prikazanoj 13.2.2010. na HRT1:

 

 

 

Još malo iz škola:

 

https://abload.de/img/rimac-osnovna-skolasejis.jpg

Pa malo iz medija:

Naglasak je na velikim umovima čija su dostignuća imala utjecaj na cijeli svijet, od Nikole Tesle i Ruđera Boškovića do Mate Rimca

 

https://novac.jutarnji.hr/aktualno/foto-donosimo-detalje-projekta-kojim-ce-se-hrvatska-predstaviti-na-izlozbi-expo-2020/9202847/

 

Jebes Preloga, Ruzicku, Vucetica, Belusica, Boskovica, Kovacevica, Hanamana, Schwarza, Kiepacha, Kajfeza, Plivin tim koji je izumio azitromicin (Sumamed), imamo Rimca!

 

Divjak na sastanku s Rimcem: "Hrvatskoj trebaju ljudi poput Mate"

MINISTRICA znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak sastala se s hrvatskim poduzetnikom i inovatorom Matom Rimcem, a na sastanku je istaknuta nužnost bolje suradnje ustanova u sustavu znanosti i visokoga obrazovanja s gospodarskim sektorom. 

Sastanak je bio prilika da u Ministarstvu čuju ideje Mate Rimca o tome kakve strateške projekte u tom području Hrvatska treba.

https://www.index.hr/vijesti/clanak/divjak-na-sastanku-s-rimcem-hrvatskoj-trebaju-ljudi-poput-mate/2104146.aspx

 

Could Mate Rimac’s electric supercars overtake Tesla?

 

The Bosnian refugee was 22 when his beat-up BMW, powered by his own electric engine, beat billionaire Elon Musk’s Tesla in a race. Nine years later, Mate Rimac is not only redefining the limits of electric cars, but transforming the automotive industry itself. Tom Whipple goes for a (very speedy) test drive

 

It took less than five seconds for a twenty-two-year-old to defeat a billionaire.

 

Nine years ago, on the streets of Zagreb, there was a drag race. One of the participants was driving the new Tesla Roadster. The Roadster, on a promotional visit to Croatia, was the embodiment of Elon Musk’s vision that electric cars could be not just clean but cool. It was the most advanced supercar on the planet, the result of tens of millions of dollars of investment and hundreds of engineers.

 

And, Musk claimed, it was also the fastest electric car in the world.

The other car was a 26-year-old BMW, driven by a Bosnian-born former refugee, who only converted it to electricity because he could not afford to put in a…

 

Taj drag race koji se spominje bi valjda bio ovo:

 

 

Sto se clanka tice, niti Ivan niti Mate Rimac nikada nigdje nisu rekli da su izbjeglice. Ivan Rimac je u velikom intervjuu koji je bio na naslovnoj stranici Jutarnjeg lista rekao da je otisao raditi na baustelu, gdje su zidali, salovali, radili zeljezo, znali su raditi od 5 ujutro do 22 navecer, godisnje je prelazio 180.000 km automobilom, obitelj bi vidjeo samo nedjeljom ili na proputovanju kada bi promijenio garderobu, te da 1996. kupuje kucu u Samoboru u kojoj i danas zive.

 

http://online.jutarnji.hr/info/jutarnji-list-2228.html

 

https://abload.de/img/01n0r2x.jpg

 

https://abload.de/img/02dnqrk.jpg

 

https://abload.de/img/0327qtc.jpg

 

https://abload.de/img/043xqes.jpg

 

Prica gotovo istovjetna svim novopecenim poslijeratnim milijunasima - samo me nemojte pitati za prvi milijun, sve ostalo cu vam reci.

Takodjer, prica slicna kako je Kuscevic objasnio kako do 5 milijuna kuna do 44. godine:

https://www.telegram.hr/politika-kriminal/u-ovom-videu-kuscevic-daje-savjete-kako-zaraditi-5-milijuna-kuna-do-44-godine-nema-dalje/

 

Mate je to u vise navrata u raznim medijima potvrdio:

„...otac je radio na bauštelama, od Münchena do Hamburga, a majka je čistila stanove, hotele, kuće, ja sam ostao sa bakom i dedom i godinu dana kasnije kad sam ja imao tri godine, sam ja došao gore i išao sa majkom, isto tako me vodila po tim mjestima gdje je ona radila, jel i dosta skromno smo živjeli na početku, sjećam se da smo dijelili WC sa ostalim stanovima u zgradi gdje smo došli na početku, ali da, mislim, to vrijeme u Frankfurtu, ja sam do kraja 5 razreda osnovne škole živio u Frankfurtu, pa smo 2000. Došli u Hrvatsku.“

 

https://vijesti.hrt.hr/412647/mate-rimac-u-nu2-svega-se-odreci-u-svom-zivotu-i-raditi-na-svojoj-viziji

Da li je clanak placen, to ne znam, ali iz zadnjeg revizijskog izvjesca lijepo se vidi da su Rimac automobili, unatoc trecoj godini uzastopnog minusa, na marketing potrosili oko 10 milijuna kuna.

Takodjer iz proslih financijskih izvjesca mogli smo vidjeti da u toj „HARD-CORE MANUFACTURING“, „R&D & MANUFACTURING IN-HOUSE“ tvornici prihodi od prodaje usluga nadmasuju prihode od prodaje proizvoda, takodjer je bilo zanimljivo da je cca. 11. 000 kn troska energije u proizvodnji, i cca. 38.000 kn troska energije u administraciji, dok recimo na marketing trose cca. 13 puta vise nego na enegiju!

Sto se tice ovog dijela da nije mogao priustiti motor za kockicu, pa je zato presao na elektromotor, sto se spominje i u drugim clancima:

”Bilo mi je 18 godina i želio sam se utrkivati, a najjeftiniji način da to postignem bio je da se bavim driftingom. Tako sam kupio stari BMW serije 3 sa stražnjim pogonom. Imao je kraći diferencijal koji sam zavario i pobrinuo se da imam i rezervne gume. Dvaput sam nastupio prije nego je motor eksplodirao, pa sam ga želio zamijeniti s 4.0 V8 motorom iz E39 M5. No, bio je preskup, pa sam umjesto toga instalirao električni motor."

https://www.index.hr/vijesti/clanak/mate-rimac-za-topgear-radim-od-5-do-23-zelimo-biti-apple-auto-industrije/2088794.aspx

 

“I turned 18 and wanted to go racing, so the cheapest way to do that was to get into drifting. So I bought an old BMW 3-Series – rear-drive. It had a shorter diff which I welded – and made sure I had some spare tyres. I did two events before the engine blew up, and wanted to replace it with the 4.0-litre V8 in the E39 M5. That was way too expensive, so I installed an electric engine instead.”

 

https://www.topgear.com/car-news/electric/mate-rimac-big-interview#4

 

 

Hello guys, I’m new here.

 

I have a BMW E30 with an 300hp engine that I’m using as an fun/track car. I would like to convert it to an EV. My goal is to make it as strong as possible, to be a race EV. How possible is that? The most EVs are slow cars, made to save money. For me, money is no problem. I would like to start the project as soon as possible but I don’t know if it is even possible to make an EV that strong without being to heavy. What do you think? I was thinking to build in two electric engines (1 engine = 1 rear wheel - no looses trough the gearbox) with two separate battery packs.

 

 

https://community.electricforum.com/t/possibility-of-an-race-ev/1107

 

Dude, Croatia is not Zimbabwe! We have the best roads in Europe and a few race tracks. 

Why wouldn't they want to sell me their product? I will pay the same money as a US citizen. 

I already own a Ferrari F430, BMW M6 convertible, BMW X6, Audi A8, Porsch 911 Turbo... 

I don't know what picture of Croatia you have in your head but I guess you think that here is a war or something

https://www.ffcars.com/forums/42-factory-five-gtm-forum/229801-planing-1000hp-electric-gtm.html

 

What are you? Secretary of the Treasury over there?

What should that mean? 

You think that people in Croatia can't have the money for such a project?

No insult intended to you or Croatia. Just that your component selection is quite pricey. I'd ask the same of anyone, no matter where they live. For the cost of the motors and battery, you could buy a Tesla Roadster. You have a very ambitious project.

Good luck with it.

Yes, it is pretty expensive but it should be one of the fastest EVs on the planet. May be even the fastest car with an AC motor as far as I know (?) Isn't that worth the money? What else could I buy for this money?! (I don't like the Tesla)

I payed my BMW M6 convertible 200.000€ and there are thousands of such cars in the world. I would be ready to spend the same amount of money on this project. And when this one is finished there will be more. A lot of it If this project works out fine I will sell my ICE powered BMW M6 and X6 and spend the money on EVs. 

So I buy two of the motors and controllers, spend 40.000$ and than see that the claimed specs are fake.

If that pack has the claimed performance, costs $40k each and UQM want to sell it to me I will definitely use two of this systems! That would be 80.000$ for the motor-controller unit, about 60.000$ for the battery pack = 140.000$ (without tax) 

+ diffs, BMS, cooling/heating of the battery, modifications of the car... OMG 

But I don't give up, I will finish this project!

http://web.archive.org/web/20090604181917/http://www.diyelectriccar.com/forums/showthread.php/bmw-bi-moto-ev-project-28287.html

 

 

I tako naš novi Tesla u svoju tvornicu dolazi u 3h ujutro, a odlazi iz nje u 23h navecer, te radi i vikendom, od 13:51 na videu:

 

https://vijesti.hrt.hr/412647/mate-rimac-u-nu2-svega-se-odreci-u-svom-zivotu-i-raditi-na-svojoj-viziji

 

 

Ovdje radi od 5h ujutro do 23h navecer, jer zeli biti Apple auto industrije:

 

https://www.index.hr/vijesti/clanak/mate-rimac-za-topgear-radim-od-5-do-23-zelimo-biti-apple-auto-industrije/2088794.aspx

 

 

U slobodno vrijeme zadnje dvije godine je radio na prezentaciji koju je predstavio vladi RH o privlacenju autoindustrije:

 

https://www.vecernji.hr/vijesti/rimac-pune-dvije-godine-radio-na-prezentaciji-o-privlacenju-autoindustrije-1328263

 

 

Odnosno ne radi samo kada spava i kenja: 

 

https://www.24sata.hr/tech/mate-rimac-u-nu2-ne-radim-samo-kada-spavam-i-kenjam-546097

 

 

A uz ogromnu kolicinu kenjanja u slobodno vrijeme bavi se editiranjem starih postova na forumima, ovog je editirao 19.10.2017.:

 

https://www.diyelectriccar.com/forums/showthread.php/bmw-bi-moto-ev-project-28287p22.html

 

 

https://web.archive.org/web/20110701164542/https://www.diyelectriccar.com/forums/showthread.php/bmw-bi-moto-ev-project-28287p22.html

 

Inace Stankovic je od raznih forumasa dobio razna pitanja koja ga je mogao pitati, a medju njima je bilo i ovo koje je Rimac editirao, eto, nekim cudom, bas netom prije emisije.

Pored toga, Stankovic u emisiji sam kaze da su se prije emisije intenzivno druzili. Bas zgodna koincidencija...

 

 

 

4 godine
offline
Re: Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća n

 

Uvijek se nađu debili koji misle da je Rimac izumio struju.

Rimac sklapa baterijske ćelije koje kupuje od drugih. 

Koenigsegg koristi Yasa električni motor:

 

https://www.yasa.com/news/yasa-powers-record-breaking-hypercar/

Aston Martin koristi Integral Powertrain Ltd. električni motor:

https://integralp.com/communication/aston-martin-valkyrie-the-ultimate-hybrid-powertrain-for-the-ultimate-hypercar/

Pininfarina Battista = Concept Two, kao sto je Applus Idiada Volar-E = Concept One:

 

https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska/concept_one-postao-volar-e-preimenovali-rimcev-elektricni-bolid-i-uzeli-eu-milijune/1140617/

Taj isti Concept One je složen od raznih dijelova, šasija je GTM kit car, a recimo samo za primjer od raznoraznih dijelova, električni motori su AM Racing:

https://www.amracinginc.com/partnerships

https://abload.de/img/amracingqkje4.jpg

Radi se o "in the house" razvijenom motoru koje Rimac prodaje pod svoje: 

Naravno web link na originalnu stranicu vise ne radi jer Rimac budno i pozorno prati forume: 

http://storage.rimac-automobili.com/b2b-materials/docs/motors/RA_Motors_Overview.pdf

Ali zato web archive/wayback machine radi: 

http://web.archive.org/web/20180127134458/http://storage.rimac-automobili.com/b2b-materials/docs/motors/RA_Motors_Overview.pdf


Rimac radi jedino battery packove, odnosno kupuje baterijske celije i slaze ih... Motore i invertore kupuje, a prema ovome niti HMI i infotainment ne rade "sami iz nule", iako tvrde da SVE rade sami iz nule in-house:

Premium Vehicles Deserve Premium HMIs and That Is Exactly Why Rimac Automobili Choose to Use Qt and Toradex as Their Software and Hardware Platform. 

https://www.qt.io/rimac-automobili-built-with-qt

The in-vehicle infotainment and instrument panel cluster are built with Apalis System on Modules from Toradex. 

https://www.toradex.com/applications/automotive-infotainment/rimac

Naplatci:

https://www.hrewheels.com/news/road-to-rimac#.XUro-fkzbIU

Itd.

Toliko o firmi koja stalno prica kako in-house iz nule sve rade sami, evo i sa sluzbene stranice:

„With every aspect of the C_Two produced on-site at Rimac’s facility...“

"even the jigs and tooling for each individual piece are produced on-site"


https://www.rimac-automobili.com/en/

Kad je to već tako lako da samo kupiš razne dijelove onda daj i ti to napravi i možeš fino zaradit na sklapanju dijelova. 

 

Zapravo zaboravi sve što sam rekao, kad bi to napravio, to bi bilo veliko postignuće a takvo što ti ne možeš jer ti je najveće postignuće u životu da se registriraš na forum samo da sereš po drugima. 

4 godine
offline
Re: Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća n
dtdtdt kaže...

 

Uvijek se nađu debili koji misle da je Rimac izumio struju.

Rimac sklapa baterijske ćelije koje kupuje od drugih. 

Koenigsegg koristi Yasa električni motor:

 

https://www.yasa.com/news/yasa-powers-record-breaking-hypercar/

Aston Martin koristi Integral Powertrain Ltd. električni motor:

https://integralp.com/communication/aston-martin-valkyrie-the-ultimate-hybrid-powertrain-for-the-ultimate-hypercar/

Pininfarina Battista = Concept Two, kao sto je Applus Idiada Volar-E = Concept One:

 

https://www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska/concept_one-postao-volar-e-preimenovali-rimcev-elektricni-bolid-i-uzeli-eu-milijune/1140617/

Taj isti Concept One je složen od raznih dijelova, šasija je GTM kit car, a recimo samo za primjer od raznoraznih dijelova, električni motori su AM Racing:

https://www.amracinginc.com/partnerships

https://abload.de/img/amracingqkje4.jpg

Radi se o "in the house" razvijenom motoru koje Rimac prodaje pod svoje: 

Naravno web link na originalnu stranicu vise ne radi jer Rimac budno i pozorno prati forume: 

http://storage.rimac-automobili.com/b2b-materials/docs/motors/RA_Motors_Overview.pdf

Ali zato web archive/wayback machine radi: 

http://web.archive.org/web/20180127134458/http://storage.rimac-automobili.com/b2b-materials/docs/motors/RA_Motors_Overview.pdf


Rimac radi jedino battery packove, odnosno kupuje baterijske celije i slaze ih... Motore i invertore kupuje, a prema ovome niti HMI i infotainment ne rade "sami iz nule", iako tvrde da SVE rade sami iz nule in-house:

Premium Vehicles Deserve Premium HMIs and That Is Exactly Why Rimac Automobili Choose to Use Qt and Toradex as Their Software and Hardware Platform. 

https://www.qt.io/rimac-automobili-built-with-qt

The in-vehicle infotainment and instrument panel cluster are built with Apalis System on Modules from Toradex. 

https://www.toradex.com/applications/automotive-infotainment/rimac

Naplatci:

https://www.hrewheels.com/news/road-to-rimac#.XUro-fkzbIU

Itd.

Toliko o firmi koja stalno prica kako in-house iz nule sve rade sami, evo i sa sluzbene stranice:

„With every aspect of the C_Two produced on-site at Rimac’s facility...“

"even the jigs and tooling for each individual piece are produced on-site"


https://www.rimac-automobili.com/en/

Qwerty0001

Kad je to već tako lako da samo kupiš razne dijelove onda daj i ti to napravi i možeš fino zaradit na sklapanju dijelova. 

 

Zapravo zaboravi sve što sam rekao, kad bi to napravio, to bi bilo veliko postignuće a takvo što ti ne možeš jer ti je najveće postignuće u životu da se registriraš na forum samo da sereš po drugima. 

 

13 dana
protjeran
offline
Re: Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća n
dtdtdt kaže...

Kad je to već tako lako da samo kupiš razne dijelove onda daj i ti to napravi i možeš fino zaradit na sklapanju dijelova. 

 

Zapravo zaboravi sve što sam rekao, kad bi to napravio, to bi bilo veliko postignuće a takvo što ti ne možeš jer ti je najveće postignuće u životu da se registriraš na forum samo da sereš po drugima. 

 
Da, tako je lako, kupiš dijelove i platiš inženjeru Kvočiću da ti to složi, iako Mate Rimac tvrdi: „...sa 20 godina sam

napravio prvi električni auto sa svojim rukama u svojoj garaži...“

https://vijesti.hrt.hr/412647/mate-rimac-u-nu2-svega-se-odreci-u-svom-zivotu-i-raditi-na-svojoj-viziji

U ovom videu se vidi i BMW M6 Cabrio, a vidi se i naš poznati inženjer Zlatko Kvočić:



Tu je bitan dio gdje Mate Rimac priča da je pronašao adresu nekoga tko ima strojeve, znanje i iskustvo za izradu dijelova za auto.

Za one koji ne znaju tko je inženjer Zlatko Kvočić, neka pročitaju članak o njemu:

 

https://www.docdroid.net/anlU42U/zlatko-kvocic.pdf

 

Ukratko, kako u članku za njega kažu, da živimo u nekoj drugoj zemlji, on bi bio u Formuli 1, uz bok šefovima momčadi.

Dakle osim sto se na videu vidi kako Kvocic izradjuje dijelove za Rimca, o tome postoji i clanak:

Samoborac izradio najbrži električni auto na svijetu

https://www.vecernji.hr/auti/samoborac-izradio-najbrzi-elektricni-auto-na-svijetu-319971

 

Hrvatska proizvodnja

U modernom razvojnom centru i proizvodnom pogonu u industrijskoj zoni u Svetoj Nedelji punom parom radi dvadesetak ljudi. Ukupno 50-ak ljudi radi na projektu. Od toga 40 u Hrvatskoj, a i kooperanti su većinom hrvatske tvrtke. U Lipik glasu se rade stakla, karbonske dijelove radi zagrebačka MAC moto plastika, izradu i glodanje kalupa Board Guardian iz Zagreba, infotainment tvrtka Xylon. Vanjski dizajn potpisuje mladi hrvatski dizajner Adriano Mudri, a unutrašnjost dizajner talijanske Pininfarine, Srbin s talijanskom adresom Goran Popović i njegova ekipa. 

– U posljednje dvije godine smo zaposlili osam mladih inženjera koji su stigli s fakulteta. Tu je i tvrtka Kvočić koja izrađuje strojne dijelove za prijenos snage i sada radi isključivo za nas – govori Mate Rimac, pokazujući priznanja s inovatorskih sajmova i izložbi u Genevi, Koreji, Nürnbergu, Budimpešti... 

Najbitniji dio automobila je Battery Management System koji omogućuje da baterijski paket kapaciteta 92 kWh valjano radi. Za mehaniku automobila je zadužen poznati zagrebački inženjer Zlatko Kvočić koji je slagao automobil Niki Puliću. Jeftiniji od Paganija – Raditi automobil na struju izgleda jednostavnije nego auto s običnim motorom jer nema mjenjača i mnogih dijelova, ali brzo shvatite da je to zapravo jednako komplicirano – kaže Kvočić. 

O novcu uloženu u projekt Rimac nerado priča.

Sto se tice vrhunskog znalca, dok je novi Tesla koji je jos u skoli mijesao mjerne jedinice kW, kWh, pojmove struje, napona, kapaciteta i ostale nebitne detalje, na forumima nije znao razliku izmedju DC i AC struje, a kada je to ovdje na forum.hr napisano promptno je brisao i editirao postove na forumima na kojima je pisao gluposti, te kada vrhunski vodeci svjetski strucnjak za elektricne automobile izjavljuje samo godinu i pol prije negoli radi najbolji e-auto na svijetu, evo da citiram jer ovo se jos nije sjetio editirati ili obrisati:

"Pošto neću imat prijenosa sa mjenjačem nego direkt će biti dobro ako motor može vrtit u oba smjera

A ako nije moguće onda treba samo jedan mali motor ugradit koji auto može pogurat par metara u nazad"

http://www.e-vozila.com/forum/viewtopic.php?p=22889&sid=fea613d915c5b16c81bf1e3836d2daad

 

U međuvremenu uspješnog poduzetnika iza leđa su prozivali bivši srednjoškolski učitelji, gdje nastavnici o Rimcu i njegovoj kompaniji uglavnom pričaju negativno, omaložavaju njegov poslovni uspjeh i tvrde da je bio loš učenik:

 

https://www.telegram.hr/politika-kriminal/mate-rimac-genijalnim-statusom-na-facebooku-izrekao-bolnu-istinu-o-hrvatskom-skolstvu-i-drustvenim-vrijednostima/

 

 

Rimac se s njima „obračunao“ preko društvenih mreža, na što se pak javio Predrag Tanasić koji je stao u obranu te škole, koju je i sam pohađao:
„...kad se sjetim jednog razgovora dok ste vi nakon završene srednje tehničke škole u nekoliko navrata miješali mjerne jedinice kW, kWh, pojmove struje, napona, kapaciteta i ostale nebitne detalje, postaje mi jasnije zašto vas ne smatraju baš najboljim tehničarom u generaciji...“

„...Svatko ima neke druge kvalitete, možda bi npr. bili najbolji ekonomist da ste išli u srednju ekonomsku.“

Dio sa srednjom ekonomskom je zanimljiv jer je Mate Rimac nakon srednje škole upisao VERN, prvo hrvatsko privatno poslovno visoko učilište. Tu kao brucoš pobjeđuje u Business Plan Contestu gdje se pobjednički poslovni plan temeljio na osnivanju tvrtke koja bi proizvodila već patentirane Rimčeve proizvode kao što je njegova čarobna rukavica i osvaja nagradu od 15.000 kn.

https://www.index.hr/vijesti/clanak/brucosi-verna-pobijedili-na-natjecanju-business-plan-contest/351102.aspx

 

Također, Mate Rimac se sa profesorima „obračunao“ tako što je naveo dva patenta i razne nagrade sa natjecanja. Patenti i razne nagrade sa natjecanja se spominju u raznim člancima, a Mate Rimac o njima priča i tokom gostovanja u emisiji Nedjeljom u 2, kod Aleksandra Stankovića.

Ono što je zanimljivo je da u međuvremenu izjavljuje: „...Dok sam ja išao na natjecanja jedna žena je donijela grah salatu i za to dobila nagradu za inovaciju...“

https://www.vidi.hr/Non-Tech/Hrvatska/Mate-Rimac-Automobil-dolazi-po-vas

 

Da se vratimo na tvoju početnu premisu - Kad je to već tako lako da samo kupiš razne dijelove onda daj i ti to napravi i možeš fino zaradit na sklapanju dijelova

 

Mate Rimac je sa svojih 17-18 godina vozio M6 cabrio i predstavljao na forumima svoju ergelu automobila, stavljao slike sa raznoraznih derneka sa "picama čobanicama", a između ostalog naveo i ovo:

"Tu dolazimo do najzanimljivijeg i najbitnijeg dijela gdje Mate Rimac piše da je došao u Ministarstvo gospodarstva, gdje je tadašnji zamjenik ministra sa mladim Rimcem išao do direktora Končara, gdje je njegov otac (Ivan Rimac) ponudio da će platiti razvoj i sve ostalo:

Kao što je vidljivo iz napisanoga, direktora Končara to nije zanimalo, da citiram Matu Rimca: „Njima je dobro kako im je sad i gleda samo ravno ko konj.“ Dalje piše da je bio kod još nekih naših firmi, ali sve je propalo jer su mu nudili polovična rješenja s argumentacijom – a kaj bi ti, pa nismo mi Apple, te je nakon toga izgubio volju. Tu još piše da su ga kontaktirali neki Amerikanci i IBM, ali mu se to sve činilo kao “patka“, pa mu se nije dalo ulaziti u posao s njima.

Na kraju piše da u Hrvatskoj nema niti jedne prave inovativne tvrtke, da se Ericsson Nikola Tesla hvali da je inovativna, ali ništa fizički ne proizvode i ne izvoze, te mladi Mate Rimac nije impresioniran s njima.

Na kraju zaključuje da će sam nešto napraviti, iako je dobio poziv da iseli u USA."

Na stranici 34 i 35:

 

https://drive.google.com/file/d/1RGOpgHymSoDwB0WsaE3jeJPmE1YmWaSD/view

 

Sav taj kapital za sve to je omogućio otac koji je bio predsjednik nadzornog odbora Rimac automobili:

 

https://narodne-novine.nn.hr/clanci/oglasi/2629936.html

 

Početni kapital je omogućio čovjek koji je tražen od Interpola u Njemačkoj, bio u pritvoru u Srbiji i Hrvatskoj, te optužen za više malverzacija... Od poznatih afera se spominje prilazna cesta za Lidl, Slavonija DI, HNK Hajduk i Sibinj, Mossac Fonseca i Panama Papers offshore pranje novaca...

 

To je ovaj čovjek:

https://abload.de/img/924011wkw8.jpeg

 

A ovo je samo jedna od zadnjih afera:

Čudna priča o dva lokalna čelnika, komadu ceste u Brodu, USKOK-u i pozivima iz ureda predsjednice

Ured za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta, 21. studenoga, poslana je kaznena prijava protiv Ivana Rimca, osnivača tvrtke RIMC iz Svete Nedjelje i bila bi to jedna od mnogih, ni po čemu različitih prijava kakve svakodnevno dolaze USKOK-u, da se u njoj ne spominju dr. Mate Granić, savjetnik predsjednice Republike za vanjsku politiku, ministar graditeljstva i potpredsjednik hrvatske Vlade Predrag Štromar te državni tajnik u tom ministarstvu, Danijel Meštrić.

 

Poduzetnik Rimac prijavljen je za niz kaznenih djela, od prijetnje, prijevare, zlouporabe položaja i ovlasti, davanja mita, trgovanja utjecajem i davanja mita za trgovanje utjecajem. Kaznena prijava nije bila anonimna, podnio ju je, u ime Upravnog odjela za graditeljstvo, prostorno uređenje i zaštitu okoliša u Gradu Slavonski Brod, pročelnik Damir Klaić.

Poruka je uređivana zadnji put sri 7.8.2019 21:26 (Qwerty0001).
13 dana
protjeran
offline
Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća narud

Samo još da nadodam, gdje su svi ti silni rasprodani Concepti Two? Nema ih ni pod stavkom kapara:

 

https://i.postimg.cc/2SCvCZxV/untitled.png

 

Prihodi od prodaje proizvoda pali s 24 na 5 milijuna kuna. Žiro račun isti ko i prošle god, a potraživanja prema kupcima veća za nekih 12 milijuna kn. Teško da se tu moglo ugurati tih 150 c2, pogtovo s obzirom da su sada duplo veći i za očekivati je i da prodaju više baterija i ostalih stvari.

Sudeći po troškovima materijala ne izgledaju kao da će tako skoro u serijsku proizvodnju...

Inače, obožavaju pisat razne nepotrebne eseje u bilješkama i napomenama, a prodanih 150 se naravno nigdje ne spominje, da to postoji bi iskakalo posvuda.
Uz to, HR vlada je izjavila da Rimac pozicionira Hrvatsku kao predvodnika na tržišitu električnih bicikala:
Inace Greyp je vec nekih 7 godina u konstantnom minusu, prema zadnjim podatcima -7,71 milijuna kuna i 43 zaposlenih sa prosjecnom placom od 3.564 kn
Zanimljivo je da je također sastavljen od kupljenih komponenti, elektricni motor je:

 

 
5 1 hvala 4
13 dana
protjeran
offline
Za Porsche Taycana već zaprimljeno 30 tisuća narud

Jakovp, hvala na dislajkovima, da li radis kod Rimca za sendvic ili samo bolujes od kognitivne disonance?

 
3 0 hvala 0
1
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice