TS100 mi je najbolja investicija ikada, za moje potrebe lemilica je odlična ...
Elektronika - pitanja, odgovori, tutoriali
- poruka: 7.593
- |
- čitano: 1.850.737
- |
- moderatori:
DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
U konfiguraciji TS100 ti dozvoljava da staviš i bateriju od 9V (nisam stigao isprobati to) ...
Ali svi preporučaju adapter od laptopa (19-22V) ...
Lemilica je odlična, i čak ako treba konfigurirati nešto, vrlo se lako da podesiti ...
ne radi ni od 12V a kamo li od 9V problem je kad se ukljuci padne napon na bateriji i lemilica se iskopca... isprobano na 12V akumulatoru od motora 9Ah i ne stigne se ugrijati nakon nekoliko sekundi se iskopca
ne radi ni od 12V a kamo li od 9V problem je kad se ukljuci padne napon na bateriji i lemilica se iskopca... isprobano na 12V akumulatoru od motora 9Ah i ne stigne se ugrijati nakon nekoliko sekundi se iskopca
Thx na info,ušparao si mi koji sat igranja za vikend :-)
Vjerojatno bi radila na 12V auto akumulatoru to nisam isprobao ja imam bateriju od rucnog alata bušilice 18V i na njoj radi
Kupio sam nedavno DPS3003. Nakon par dana korištenja, mogu reći da sam impresioniran. Uz solidan UI, CC, CV ima i OPP zaštitu što je zapravo dosta korisno(npr. traženja kratkog spoja na PCBu). Preporučam ako neko treba CC CV napajanje za radionu/lab.
Da bude praktičnije napravio sam custom kućište sa dvije banane, ON/OFF rokerom i DC 5.5/2.5 konektorom za ulazno napajanje. Kućište ima mašinski navoj da se može lako otvarati.
Imam pitanja za PCB dizajn.
Naime, imam četiri komponente(fotootpornik, dva hall senzora i jedan pot) koji si spojeni na analogne pinove(STM32, no to je nebitno). Zanima me da li će biti smetnji(pogotovo kod hall senzora) ako su traceovi(vodovi) pre blizu(slika je dole)?
Drugo pitanje je da li će fotootpornik raditi ispravno(tj da li će MCU dobivati ispravan napon) ako je fotootpornik spojen na sljedeći način:
3V3->Fotootpornik->Analogni Pin->10k otponik->GND
Ili mora ići baš
3V3->Fotootpornik->10k otpornik->GND
->Analogni Pin
Slika je isto dole(zanemarite trace koji vodi nikud).
Mislim da smetnji ne bi trebalo bit osim ako nemaš zavojnice njih je dobro staviti pod 90 stupnjeva i na kraju pcb.
Ako je baš frka odvoji senzore sa pcb :https://www.bareconductive.com/make/how-to-use-shielded-cable/
Odg na prvo: https://maker.pro/storage/rxLovpz/rxLovpzpwzU9Nfo3lCQLFSifq9YqPH77iOAxS7uF.jpeg
Ili: http://static.cactus.io/img/hookups/arduino/hookup-arduino-to-LDR-sensor.jpg
I ako ja tebe mogu pitati u cemu crtas PCB i gdje izrađuješ?
Te dvije slike mi ne pomažu. Znam da se tako "normalno" spaja, no zbog prostora sam spojio da prvo ide u pin pa onda u otpornik
Bok,
imam jedan problemcic s motorom brisaca od auta(Bosch/BMW)
Radi se o 12V motoru s 2 žice. Na njemu je puzna getriba(manje bitno)
E sad kad ga spojim na olovni akumulator(12V) on se vrti u jednom smjeru brze nego u drugom.
I u slucaju kad se vrti brze malo smrdi.
Meni sad tu nije jasno zbog cega dolazi do promjene brzine u slucaju promjene polariteta?
Ako se ne varam, morala bi se mjenjati samo brzina.
Motor nisam jos otvarao.
Nekaj očito šteka unutra, pa zato smrdi i ide sporije jer se motor muči.
A budući je samo u jednom smjeru, vjerovatno neki zupčanik.
Nekaj očito šteka unutra, pa zato smrdi i ide sporije jer se motor muči.
A budući je samo u jednom smjeru, vjerovatno neki zupčanik.
Evo otvorio sam motor i mislim da cetkice smrde jer su "usmjerene" odnosno je sjedaju pod 90°.
Ima li nade da takav motor koristim u oba smjera bez nakih problema u blizoj buducnosti?
Ali cudno mi je da smrdi kad je motor brzi.
Bilo bi logicnije da smrdi kad je sporiji i zapinje.
Osim rotora ima PCB s cetkicama, 2 kondenzatora i 2 zavojnice.
Aha, četkice mi ni nisu pale na pamet.
Ako imaju još dosta materijala pošmirglaj ih da dobro sjedaju na komutator, i njega očisti, ali nježno, pazi da ge ne izgrebeš.
Trenutno me vise muci zasto smrdi u brzem smjeru, imas kakvo objasnjenje za to?
Probal sam rucno vrtiti rotor i cini se da ne zastaje.
Vjerovatno onda četkice slabije sjedaju pa zato smrdi.
Vjerovatno onda četkice slabije sjedaju pa zato smrdi.
Sad sam gledao smjer i kad ide u smjeru u kojem bi cetkice trebale bolje sjedati je sporiji, a u suprotnom smjeru brzi.
I to ne malo nego otprilike duplo...
EDIT: Zbog cetkica je. Nesto sto se zove DC motor timing. Radi se o promjeni kuta cetkica kako bi se povecala snaga u jednom smjeru vrtnje.
E sad kolko je stetno vrtiti takav motor u krivom smjeru...
Nisam nasao nista konkretno, samo neki kazu da se brze trose cetkice sto me ne muci previse.
Budem probao napraviti kontrolu brzine i viditi dal ce onda smrditi.
Namjena motora mi je otvaranje ograde i on ce raditi dnevno 10 puta po 2 minute(i manje) tako da mislim da ce biti ok.
Ako ima netko malo vise znanja o ovome nek odgovori kolko je to zapravo stetno za motor.
Vjerovatno onda četkice slabije sjedaju pa zato smrdi.
Sad sam gledao smjer i kad ide u smjeru u kojem bi cetkice trebale bolje sjedati je sporiji, a u suprotnom smjeru brzi.
I to ne malo nego otprilike duplo...
EDIT: Zbog cetkica je. Nesto sto se zove DC motor timing. Radi se o promjeni kuta cetkica kako bi se povecala snaga u jednom smjeru vrtnje.
E sad kolko je stetno vrtiti takav motor u krivom smjeru...
Nisam nasao nista konkretno, samo neki kazu da se brze trose cetkice sto me ne muci previse.
Budem probao napraviti kontrolu brzine i viditi dal ce onda smrditi.
Namjena motora mi je otvaranje ograde i on ce raditi dnevno 10 puta po 2 minute(i manje) tako da mislim da ce biti ok.
Ako ima netko malo vise znanja o ovome nek odgovori kolko je to zapravo stetno za motor.
Jako je štetno, dolazi do kružne vatre na komutatoru i on se puno brže degradira, a toplina može spaliti i namotaje blizu komutatora.
I kut četkica nije radi povećanja snage nego radi smanjenja kružne vartre, tj. reakcije armature.
Sad sam jos skuzio da motor ima 3 cetkice...
Moze netko objasniti o cemu se tu radi?
uz to su jos 2 kondenzatora i 2 zavojnice na PCB-u.
Sad sam jos skuzio da motor ima 3 cetkice...
Moze netko objasniti o cemu se tu radi?
uz to su jos 2 kondenzatora i 2 zavojnice na PCB-u.
Da se nadovezem:
Kondenzatori su paralelno s napajanjem. Pretpostavljam za peglanje napona kad se koristi pwm.
Zavojnice(s metanom jezgrom u seriji s cetkicom, jedna na +, druga na -) i 3. cetkica je spojena na kuciste(ne kuzim svrhu)
Pretpostavljam da su zavojnice tu zbog smanjenja pocetne struje, ali nisam siguran. Moze netko to malo pojasniti svrhu pojedinih komponenti?
Možeš.
Koliko vdim, dva lijeva pina su spojena skupa i dva desna su spojena skupa.
Samo tak postavi novi prekidač, da krajevi koji nisu inače spojeni dođu jedni nasuprot drugih.
Edit: možda krivo vidim, kad odlemiš pogledaj jesu li kontakti spojeni skupa, vjerovatno jesu, samo pitanje jrl po dva sa svake strane skupa, ili gore i dolje.
Da, to sam i namjeravao, hvala!
Ali baš me zanimalo što su ovi brojevi, onako su, baš značajno napisani gore :)
Super izgleda :)
Najbolji način skidanja lema s pločice?
Imao sam pumpicu i sad imam nekakvu ispletenu bakrenu žicu. S njom mi je baš teško raditi.
Da se vratim na pumpicu? Imate kakav prijedlog za točno određeni model?
Moraš ju natopiti fluxom, onda ide bez problema.
Moraš ju natopiti fluxom, onda ide bez problema.
Cool, hvala!
A što onda? Ponovo otopiti lem s te žice? Ili odrezati dio poslije svakog skidanja?
Odrezati i baciti. Ako imaš lošiju lemilicu onda prvo odrežeš komadić pletenice i onda dolemiš.