Dassault Rafale - Francuska: Asterix i Obelix
- poruka: 122
- |
- čitano: 37.125
- |
- moderatori:
vincimus
19 000 [eura/satu i avionu] * 7 000 [sati] = 133 000 000 [eura/avionu] * 12 [aviona] = 1 596 000 000 [eura]. Jebote, 1,5 milijarda eura samo da bi letjeli. A di je održavanje, nauražanje i municija, obuka pilota i ostale pizdarije. Pa ovi bi trebali da nam poklone te avione, a mi ih ni onda ne bi trebali uzeti.
Tih 19000€ po satu uključuje neko održavanje, zar ne?! Sigurno ne troši 19000€ kerozina na sat.
EDIT: Ako je istina da je cena ponuđenog francuskog paketa u opsegu od 0,7 do 1 milijardi dolara, dok je najverovatnija cena američkog paketa 1,8 milijardi, rekao bih da to ostavlja dosta lufta da avion bude skuplji u eksploataciji, ali da TCO bude vrlo približan.
Nista od toga.
Nase paradno zrakoplovstvo nema niti dimne efekte.
Monachus monachus kakav dokaz očekuješ? Dokaze ti ne može pružiti nitko, samo nagađanja ili hrpu pretpostavki iz javnih publikacija. U ovoj temi nitko ne može reći "100% je tako" za niti jednu tvrdnju.
Za poprilicno stvari (govorimo o ovoj temi o zrakoplovima) postoje provjereni dokazi i cinjenice.
Nazalost, vidim da vecina forumasa trabunja i baljezga, lupa podatke iz guzice ili iskrivljuje cinjenice.
Osobno znam 2 osobe iz NATO zrakoplovstva i niti jedna od njih mi ne može/ne želi dati nikakvu konkretnu informaciju (nije baš da sam pitao, ali kad pričaš s njima o toj temi sve je onako - da, ne, otprilike).
Osobno znam vise (vojnih) pilota i privatno mozes saznati stosta...
Stvar je i u tome da tamo vojni piloti i osoblje nisu kao kod nas plaćeni kikiriki (zato nam između ostalog u HRZ i jest takvo stanje)
To je samo dio problema.
Jane's, DW, MA i slično dobri jedino za obrisat stražnjicu i da niti mnogi "vojni analitičari" nemaju pojma, a kamo li mi koji ovdje raspravljamo.
Slazem se sa svime osim oko Jane's-a.
Točno. Ovdje se može govoriti o tehničkim karakteristikama ponuđenih zrakoplova, o uplivu politike, o održavanju, o obuci..., ali o cijeni ponude nikako. Ovi iznosi na koje nailazimo u fantastičnim Draginim tekstovima i komentarima su ipak puka nagađanja jer nigdje nitko nije iznio javno podatke, a i normalno da nije.
Drago nije iznosio cijene ponuda jer su one (trenutno) nepoznate.
Te cijene su iznosili forumasi, gdje su pisali da su neke ponude jeftinije od drugih.
Imam dojam po stilu pisanja da je monahus ona budala VFA sa vojnog podforuma na forum.hr s kojim se tamo sprdaju. Ponekad malo procitam tah podforum, ovaj lik iste gluposti pise tamo i tu
Ne, nisam niti VFA-125 koji je istina naporan i iritantan, ali od kojeg se moze saznati puno tocnih cinjenica, niti sam ostatak ekipe koja tamo pise, ali aktivno citam.
No za razliku od tebe, pisem provjerljive cinjenice i dokaze, dok ti lupetas i iskrivljavas cinjenice.
Nama je najveci problem nas korumpirani uhljebnicki sustav drzave koji je prisutan i u vojsci.
Nadzvucni avioni su vrh vojne tehnologije, samo su podmornice tome blizu.
Znaci zahtjevaju izabrane skolovane ljude. A takvi cesto ne zele radit u prethodno navedenom sustavu, pogotovo jer su im vrata otvorena po svijetu.
Prve avione nove F-16 USA moze isporucit prije nego cemo mi naci potencijalne pilote i mehanicare i odskolovati ih u potrebnom broju. Brze ce oni isporucivati uz sve dodatne narudzbe nego mi osposobit ljude koji ce njima upravljati.
Ovo je jedino tocno sto si do sada napisao.
Vaše slutnje kojeg ćemo nakraju nabaviti:
Evo, na ovom zadnjem sam cak i glasao.
A Hrvatska ima?
mislim da je jedini problem cijena Dassault Rafale
ono kaj mene brine zašto se ide na rabljeni?
nema se novaca?
pa manje novaca u hercegovinu i lako kupimo 12 komada glanc novih Dassault Rafale
https://www.aircraftcompare.com/aircraft/dassault-rafale/
sa cijenom od 100 milja po komadu
a kad je bal, nek je bal
uostalom ako kupimo Rafale, dobiti ćemo francuze za saveznike, a nama treba jak saveznik u Europi i EU
da nas ne države kao slovenija ne za*ebavaju više
jao Drago, na slici nije F-86D nego F :)
F-86E/Canadair CL-13 F.4 Sabre. Moja greška, hvala, ispravljeno.
19 000 [eura/satu i avionu] * 7 000 [sati] = 133 000 000 [eura/avionu] * 12 [aviona] = 1 596 000 000 [eura]. Jebote, 1,5 milijarda eura samo da bi letjeli. A di je održavanje, nauražanje i municija, obuka pilota i ostale pizdarije. Pa ovi bi trebali da nam poklone te avione, a mi ih ni onda ne bi trebali uzeti.
Tih 19000€ po satu uključuje neko održavanje, zar ne?! Sigurno ne troši 19000€ kerozina na sat.
EDIT: Ako je istina da je cena ponuđenog francuskog paketa u opsegu od 0,7 do 1 milijardi dolara, dok je najverovatnija cena američkog paketa 1,8 milijardi, rekao bih da to ostavlja dosta lufta da avion bude skuplji u eksploataciji, ali da TCO bude vrlo približan.
Toliko košta da leti, sleti, servisiraš, natankaš i isplatiš dnevnice. TCO neke vrste, doduše bez da pucaš okolo :)
Pa realno i je.
Ako zažmiriš na to da je komad naoružanja skuplji od amera i da je dvomotorac, pa time skuplji za održavanje, to je najbolja ponuda i najbolji avion u tom izboru.
Ono što nitko ne priča je to kako se koji avion uklapa u naš vojni sustav? Ipak avijacija nije magic wand koji sam pobjeđuje sukob ili rat, već sudjeluje u sustavu, combined arms.
Za Rafalea spominju da mu ne treba podrška Awacsa i ostale plejade za jamming neprijateljskih sustava već je u stanju sam, u eskadrili, se zaletiti i riješiti više stvari odjednom i sam ih ometat, a to je po meni opaki plus.
19 000 [eura/satu i avionu] * 7 000 [sati] = 133 000 000 [eura/avionu] * 12 [aviona] = 1 596 000 000 [eura]. Jebote, 1,5 milijarda eura samo da bi letjeli. A di je održavanje, nauražanje i municija, obuka pilota i ostale pizdarije. Pa ovi bi trebali da nam poklone te avione, a mi ih ni onda ne bi trebali uzeti.
Tih 19000€ po satu uključuje neko održavanje, zar ne?! Sigurno ne troši 19000€ kerozina na sat.
EDIT: Ako je istina da je cena ponuđenog francuskog paketa u opsegu od 0,7 do 1 milijardi dolara, dok je najverovatnija cena američkog paketa 1,8 milijardi, rekao bih da to ostavlja dosta lufta da avion bude skuplji u eksploataciji, ali da TCO bude vrlo približan.
Toliko košta da leti, sleti, servisiraš, natankaš i isplatiš dnevnice. TCO neke vrste, doduše bez da pucaš okolo :)
u stvari toliko košta i čistačica u vojnoj bazi di je taj avion
ali u stvarnosti to izgleda, avio poleti, sleti, poleti sleti (ništa se ne dira)
onda ispali raketu od 1 milje $ i eto TCO poraste....
pa opet leti mjesec dva i košta samo gorivo, a onda opa, 2 milje za servis...
pa onda kad to razvučeš na xx godina i koliko koštaju dijelovi i mehaničari (satnica) dođeš do te brojke
ali kako su kod nas plaće manje, tako je i TCO manji (plaće osoblja i pilota)
Ja ću se zbljuvati ako još negdje pročitam još jedan od ovih "mudrih" komentara tipa "zašto rabljeni".
Hrvatska je u "najboljim danima" letjela MiG-ovima 100 sati godišnje.
Uz taj rate bi nam novi F-16 trajali 120 godina, a ovakvi rabljeni Rafali 90 godina.
Na primjer, ove godine je prvi put USAF-ov F-16 u Europi probio 10.000 sati.
Za to mu je trebalo 27 godina.
Dakle, Ameri sa svojom suludom logistikom lete 370 sati godišnje.
Uz to, Lockheed Martin je na testnom stolu ispitao F-16 do 25.000 sati:
Ne vjerujem da bi Rafale imao problem replicirati taj rezultat.
Treba li Hrvatskoj danas zrakoplov koji bi koristila 200 godina?
Da rezimiramo, imamo ponudu za Rafale modernizirane na zadnji francuski standard, koji najstariji ni teorijski ne može biti stariji od prosinca 2006. jer su tada ušli u upotrebu s Francuskim zrakoplovstvom i ostat će kod Francuza u upotrebi još najmanje 40 godina.
I to nije dovoljno dobro (nekim) Hrvatima?!
I još bi se kladio da 95% (vjerojatno i više) ekipe koja "ima problem" s kupnjom rabljenih zrakoplova u životu nije kupila novi automobil (da ne kažem da voze tatin).
Ja ću se zbljuvati ako još negdje pročitam još jedan od ovih "mudrih" komentara tipa "zašto rabljeni".
I još bi se kladio da 95% (vjerojatno i više) ekipe koja "ima problem" s kupnjom rabljenih zrakoplova u životu nije kupila novi automobil (da ne kažem da voze tatin).
ja imam problem samo sa riječi "rabljeni"
ako se već kupuje nek se kupi novi avion, a to se odnosi i na Rafaele
... ja imam vise problema sa rijeci "politicka" (odluka), nego s rijeci "rabljeni"...
Jesi li pročitao činjenice u mome postu?
Nećemo potrošiti resurse ni jednog ni drugog prije nego zastare.
Šta, trebali bi istovariti 80% više novaca, ako pričamo o F-16 (koji je manje sposoban od Rafala) ili dati isti novac za potpuno inferiorne Gripene?!
A "argument" bi bio: Darky ima fetiš na miris novog automobila.
U kabini višenamjenskog borbenog aviona.
Da nema političkog elementa, onda bi na natječaj zvali i Rusiju, Kinu, Indiju i Pakistan.
Politički element nas na neki način štiti i od kupnje Gripena.
A što se tiče F-16 / Rafale priče, oba zrakoplova su sjajna (Rafale bolji, ali F-16 ima širi spektar jeftinijeg naoružanja) ali zadnju riječ će imati politika, s obzirom da Amerima moraš caltati 100% pa onda nosi svoje avione (pitaj Bugare koji su prošle godine platili 1.25 milijardi u komadu). Francuzi će vjerojatno bez problema dati poček, otplatu itd...
K tome, sve to za bolji avion, i od zemlje koja je jedna od dvije najvažnije članice EU-a. No-brainer što se mene tiče.
Sve u svemu, bilo da se odluče za F-16 ili Rafale, neće puno pogriješiti.
Ja ću se zbljuvati ako još negdje pročitam još jedan od ovih "mudrih" komentara tipa "zašto rabljeni".
Hrvatska je u "najboljim danima" letjela MiG-ovima 100 sati godišnje.
Uz taj rate bi nam novi F-16 trajali 120 godina, a ovakvi rabljeni Rafali 90 godina.
...
I još bi se kladio da 95% (vjerojatno i više) ekipe koja "ima problem" s kupnjom rabljenih zrakoplova u životu nije kupila novi automobil (da ne kažem da voze tatin).
Digresija, piloti trebaju letjeti bar sto sati godišnje, idealno bi bilo imati nekoliko pilota po jednom zrakoplovu, to treba pomnožiti.
Uz to, u sat leta se dodatno računaju faktori dodatnog opterećenja, tako da nije 1:1.
No da su nam ti preostali resursi dovoljni, jesu. Nažalost, i kod Izraelskog F-16.
... politicka odluka na tragu Svicarske - da, politicka odluka na tragu Hrvatske - NE!... lobiranje i korupcija je na ovim prostorima opce prihvaceno djelovanje, tak da sam siguran da ce to bit takva "politicka" odluka... zivi bili pa vidjeli...
19 000 [eura/satu i avionu] * 7 000 [sati] = 133 000 000 [eura/avionu] * 12 [aviona] = 1 596 000 000 [eura]. Jebote, 1,5 milijarda eura samo da bi letjeli. A di je održavanje, nauražanje i municija, obuka pilota i ostale pizdarije. Pa ovi bi trebali da nam poklone te avione, a mi ih ni onda ne bi trebali uzeti.
Tih 19000€ po satu uključuje neko održavanje, zar ne?! Sigurno ne troši 19000€ kerozina na sat.
EDIT: Ako je istina da je cena ponuđenog francuskog paketa u opsegu od 0,7 do 1 milijardi dolara, dok je najverovatnija cena američkog paketa 1,8 milijardi, rekao bih da to ostavlja dosta lufta da avion bude skuplji u eksploataciji, ali da TCO bude vrlo približan.
Održavanje je i remont, održavanje je i kad galeb uleti u motor pa to treba popravit, održavanje je i kad se oguli boja pa ga treba prefarbat, itd. Osim toga ako pročitaš peti nastavak vidjet ćeš da tih 19 000 eura i nije puno (a vjerovatno nije ni točno, odnosno znatno više je), a i Astrijski izračuni troškova eksplatacije baš ne ohrabruju.
Sve u svemu skup sport. Možemo li ga si priuštit? Trenutno ne. Možda nekad u budućnosti, ako malo bolje uredimo državu, ali sad teško. I zato će ti avioni (ako ih i kupimo) satajati parkirani i letjet će svake prestupne godine.
Sve u svemu skup sport. Možemo li ga si priuštit? Trenutno ne. Možda nekad u budućnosti, ako malo bolje uredimo državu, ali sad teško. I zato će ti avioni (ako ih i kupimo) satajati parkirani i letjet će svake prestupne godine.
ako si hrvatska nešto ne može priuštiti to je HDZ na vlasti, a opet oni su već 25+ godina izabrani ....
... politicka odluka na tragu Svicarske - da, politicka odluka na tragu Hrvatske - NE!... lobiranje i korupcija je na ovim prostorima opce prihvaceno djelovanje, tak da sam siguran da ce to bit takva "politicka" odluka... zivi bili pa vidjeli...
Da, naravno. Švicarsko/njemačko/šveCko govno je bolje od hrvatske pite.
A znaš li ti, kad već pričamo o korupciji i tako tome, da je Švicarska već odabrala Gripena iako je bio daleko najlošiji od ponuđenih zrakoplova i s najvećim troškovima održavanja (da, ukupni troškovi Gripena su veći od troškova dvomotornog Rafala)?
I to bi prošlo da nije procurilo ovo izvješće što je dovelo do skandala koji je završio referendumom na kojem su odbacili kupnju.
Toliko o skandinavskom poštenju i švicarskoj nepotkupljivosti.
Da vidim, molim te, tko bi se u Hrvatskoj usudio napraviti tako nešto: odabrati najlošije rješenje za skoro jednak novac kao i najbolje.
Al' nema veze, samo dalje neselektivno hraćkati po svemu, jer to jako pomaže kada STVARNO treba po nečemu hraćkati.
A da ne spominjem što nitko tko se bavi ovim stvarima, od novinara pa do ekipe koja komentira ispod tekstova ili po forumima, nije niti pokušala doći do stvarnih podataka.
Recimo Drago Galić (kojeg inače volim čitati) uredno preuzme cifru za održavanje od Jane's Defencea (jer, oni su kao neki autoritet), a likovi preuzeli Saabovu propagandu gdje su pod operativne troškove stavili gorivo i radne sate ekipe koja tanka i oprema avion, bez ostalog održavanja.
Stvarna cifra je dobivena na švicarskom natječaju i iznosi 24.000CHF/satu leta, više od Rafala koji je imao 20.000CHF/satu leta.
I to su brojevi i novac iz 2008. godine.
19 000 [eura/satu i avionu] * 7 000 [sati] = 133 000 000 [eura/avionu] * 12 [aviona] = 1 596 000 000 [eura]. Jebote, 1,5 milijarda eura samo da bi letjeli. A di je održavanje, nauražanje i municija, obuka pilota i ostale pizdarije. Pa ovi bi trebali da nam poklone te avione, a mi ih ni onda ne bi trebali uzeti.
Tih 19000€ po satu uključuje neko održavanje, zar ne?! Sigurno ne troši 19000€ kerozina na sat.
EDIT: Ako je istina da je cena ponuđenog francuskog paketa u opsegu od 0,7 do 1 milijardi dolara, dok je najverovatnija cena američkog paketa 1,8 milijardi, rekao bih da to ostavlja dosta lufta da avion bude skuplji u eksploataciji, ali da TCO bude vrlo približan.
Održavanje je i remont, održavanje je i kad galeb uleti u motor pa to treba popravit, održavanje je i kad se oguli boja pa ga treba prefarbat, itd. Osim toga ako pročitaš peti nastavak vidjet ćeš da tih 19 000 eura i nije puno (a vjerovatno nije ni točno, odnosno znatno više je), a i Astrijski izračuni troškova eksplatacije baš ne ohrabruju.
Sve u svemu skup sport. Možemo li ga si priuštit? Trenutno ne. Možda nekad u budućnosti, ako malo bolje uredimo državu, ali sad teško. I zato će ti avioni (ako ih i kupimo) satajati parkirani i letjet će svake prestupne godine.
Pričaš gluposti, kažeš ne možemo priuštiti ?
Ali možemo priuštiti da nekom drugom plaćamo da nam čuva nebo ?
Izračunaj samo koliko iznosi plaćanje drugoj zemlji da ti čuva nebo.
Pričaš gluposti, kažeš ne možemo priuštiti ?
Ali možemo priuštiti da nekom drugom plaćamo da nam čuva nebo ?
Izračunaj samo koliko iznosi plaćanje drugoj zemlji da ti čuva nebo.
@Monachus monachus je već pričao o ovome, navodno ne plaćamo nikome da nas čuva, ali ako mi čuvamo, onda će se nama plaćati to čuvanje. Ovako "samo" ne dobijamo pare, ali ni ne plaćamo nikome, ako sam ja dobro shvatio.
Pričaš gluposti, kažeš ne možemo priuštiti ?
Ali možemo priuštiti da nekom drugom plaćamo da nam čuva nebo ?
Izračunaj samo koliko iznosi plaćanje drugoj zemlji da ti čuva nebo.
@Monachus monachus je već pričao o ovome, navodno ne plaćamo nikome da nas čuva, ali ako mi čuvamo, onda će se nama plaćati to čuvanje. Ovako "samo" ne dobijamo pare, ali ni ne plaćamo nikome, ako sam ja dobro shvatio.
nije istina, cijena air policinga je minimalno 40 milijuna dolara
19 000 [eura/satu i avionu] * 7 000 [sati] = 133 000 000 [eura/avionu] * 12 [aviona] = 1 596 000 000 [eura]. Jebote, 1,5 milijarda eura samo da bi letjeli. A di je održavanje, nauražanje i municija, obuka pilota i ostale pizdarije. Pa ovi bi trebali da nam poklone te avione, a mi ih ni onda ne bi trebali uzeti.
Tih 19000€ po satu uključuje neko održavanje, zar ne?! Sigurno ne troši 19000€ kerozina na sat.
EDIT: Ako je istina da je cena ponuđenog francuskog paketa u opsegu od 0,7 do 1 milijardi dolara, dok je najverovatnija cena američkog paketa 1,8 milijardi, rekao bih da to ostavlja dosta lufta da avion bude skuplji u eksploataciji, ali da TCO bude vrlo približan.
Održavanje je i remont, održavanje je i kad galeb uleti u motor pa to treba popravit, održavanje je i kad se oguli boja pa ga treba prefarbat, itd. Osim toga ako pročitaš peti nastavak vidjet ćeš da tih 19 000 eura i nije puno (a vjerovatno nije ni točno, odnosno znatno više je), a i Astrijski izračuni troškova eksplatacije baš ne ohrabruju.
Sve u svemu skup sport. Možemo li ga si priuštit? Trenutno ne. Možda nekad u budućnosti, ako malo bolje uredimo državu, ali sad teško. I zato će ti avioni (ako ih i kupimo) satajati parkirani i letjet će svake prestupne godine.
Pričaš gluposti, kažeš ne možemo priuštiti ?
Ali možemo priuštiti da nekom drugom plaćamo da nam čuva nebo ?
Izračunaj samo koliko iznosi plaćanje drugoj zemlji da ti čuva nebo.
Hvala na obavjesti!
Treba kupit F16.. i gotovo. Ameri su pravi saveznici, ovo ostalo se okrece kako vjetar puse. Ne zaboravimo tko je nakon 5 godina navlacenja Europe, Lord Owen i Xavier Solana su pregovarali "mir" dok su tisuce umirali dnevno. Dok nisu Amerkanci dosli i napravili rez jos dan danas bi rat bio. A nije ni njihov kontinent. Plus oni nam uvijek nesto doniraju od vojne opreme... Francuzi samo salju kolut sira i mozda bocu vina. ..piff..
Ne zaboravimo tko je nakon 5 godina navlacenja Europe, Lord Owen i Xavier Solana su pregovarali "mir" dok su tisuce umirali dnevno.
Da, ne zaboravimo tko nam je držao blokadu na nabavu naoružanja... Možda najbolje da nabavimo ruske modele.
Ne zaboravimo tko je nakon 5 godina navlacenja Europe, Lord Owen i Xavier Solana su pregovarali "mir" dok su tisuce umirali dnevno.
Da, ne zaboravimo tko nam je držao blokadu na nabavu naoružanja... Možda najbolje da nabavimo ruske modele.
Blokada je bila pod Bushom starijim. Sve se promijenilo dolaskom Clintona.
Srećom je Bush stariji bio predsjednik, recimo, Švedske.