Vodik je buducnost - necu ulaziti u to jel zelen il ne - zeleniji je od velikih baterija,
a moze se vrlo lako dobiti iz obnovljivih izvora energije putem elektrilize -> kisik za industruju,
vodik za pogonsko gorivo - win-win situacija.
Prednosti vodika:
- Ne zahtjeva velike baterije
- Ne zahtjeva veliko povecanje mase vozila (15kg vodika = 55l benzina)
- Kaloricna vrijednost se ne gubi zbog utjecaja vanjske temperature
- Nus-produkt mu je voda i toplina - idealna za grijanje - zimi se ne koriste baterije vozila, da bi se ugrijalo vozilo
- Punjenje vozilo vodikom traje kao i tocenje benzina - 5min
- Naspram strujica, vodik je veoma siguran - mogucnost eksplozije je minimalna, manja od 1%, a u slucaju da se rezervar vodika probije,
on se prazni unutar 7s, tako da mogucnost zapaljenja zapravo ni ne postoji (pogledati testove Toyote i vodikovih spremnika i vozila)
Mane vodika:
- (Trenutno se) ne proizvodi putem obnovljivih izvora energije, ili zanemarivo malo (a sunca, vjetra i morske vode imamo dovoljno)
- Ne razvijena struktura punionica u svijetu (sve ih je vise, ali nema vozila - nema ni punionica)
- Relativno visoka pocetna cijena vozila, sto bi znacilo da samo visoka klasa gradjanstva si moze priustiti vozilo s vodikovim celijama (dok ne postane mainstreem)
Prednosti strujica:
- Ima ih dosta u proizvodnji i mogu se vec sad relativno povoljno kupiti
- Relativno niski troskovi odrzavanja, ali zahtjeva specijalizirane mehanicarske radionice, koji svoje ruke cijene 3x vise od obicnih mehanicara
Mane strujica:
- Proizvodnja velikih baterija koje se ne mogu reciklirati je prljavo, zahtjeva puno vode, ekoloski neprihvatljivo
- Masa vozila je ogromna, te se povecava sa dometom vozila, i domet vozila opet utjece na masu, masa na domet, i tako u krug
- Punjenje baterija zahtjeva brze punionice ili postavljanje punionice kod kuce - inace vam ne gine 12h punjenja na kucnoj mrezi
- Punjenje je jako sporo - put od 1000km na strujicu je patnja - ili ce te putovati sporije, da dobijete veci domet, ili putovati brze, pa puniti duze i cesce - loose-loose situacija
- Hladjenje i grijanje utjecu na domet vozila
- Plamen baterije je nemoguce zagasiti, u slucaju prometne nezgode gdje dolazi do ostecenje baterija, ako se vozilo zapali, sanse da prezivite (ako to zelite nakon takvih opeklina) su minimalne
Vec sam X puta napisao - strujici su samo medju-korak u evoluciji - vodik je buducnost.
Isto kao sto su parnjace na ugljen bile medju-korak, tako je i sa strujicima.
ugljen -> fosilna goriva
baterija -> vodikove celije
Isto tako je sadasnje benzince moguce modificirati da trose vodik, nije skroz zeleno, jer ipak sagorijeva i ulje,
ali je i dalje po CO2/gr manje nego bilo koji elektricni automobil - jer u samoj proizvodnji, strujic zahtjeva toliko
resursa, od poluvodica, vode te drugih kemijskih procesa - tako da je u startu "prljaviji" visestruko - a i elektricna energija
se ne dobija iz zelenih izvora, nego iz spalionica, nuklearki itd - a na to nitko ne racuna.
Plus potrebna je ogromna promjena infrastrukture, da bi gradove i sela osposobili sa elektricnom mrezom,
koja nebi propala, kad bi svi gradjani navecer ustekali vozilo na punjenje.
Kod vodikovih celija to ne postoji - samo je potrebno zamjeniti trenutne benzinske sa vodikovim.
Isto tako - u slucaju nepogoda, poplavi, pozara, potresa, snjeznih nameta, ratova, kometa itd. - strujic
je samo uteg za papir, nakon sto mu se baterija isprazni - vodikov spremnik kad je pun - odvest ce te 1000km,
a u tih 1000km ces sigurno naci ispravnu pumpu, a i u njemu se mozes grijati danima, dok na strujicu - tesko.
Drago mi je da KIA (Hyundai) razmisljaju malo vise na duze staze, od Tesle i ostalih strujica, koji ih proizvode
samo da pokriju CO2 norme u EU.
Da EU ne vrsi pritisak, nikad nebi ni proizvodili strujice, jer ocito je da su toi samo igracke, super kao drugo
ili trece vozilo u obitelji, samo za po gradu, i nista ozbiljnije - a da bi bili isplativi, moraju biti malene mase,
male baterije - da bi se brze punili, i kostati jako malo.
Vodik > Benzin/Dizel/Hibrid > Strujic > Ugljen/Drva
Ovo je tolika lista dezinformacija i lose edukacije da je katastrofa.
Proci cu samo par stvari
Tezina?
Tesla model 3 - 1640 - 1840 KG (ovisi u modelu i baterijama).
Toyota Mirai - 1840 KG (Btw, domet je oko 500 KM ne tvojih 1000 KM koje si napisao).
Sljedece: "Isto tako - u slucaju nepogoda, poplavi, pozara, potresa, snjeznih nameta, ratova, kometa itd. - strujic
je samo uteg za papir"
Ne kuzim, ako dodje katastrofa, mozes svoju Teslu puniti na solarne ploce, a na sto ces puniti svoj auto na vodik? Pa ti pises kao da je vodik na svakom cosku.
Isto tako, imamo ODLICAN primjer sada u Texasu kada su ljudi koristili svoju Teslu da se griju DANIMA - jer baterija od 70 kWh je OGROMNA - nadam se da znas odraditi obicnu matematiku i skuzit ces koliko SATI doslovno mozes klimu vrtiti na toj kolicini kapaciteta.
Ljudi u Texasu su koristili grijanje u Teslama, a cim je dosla struja (nekada samo po par sati) su punili baterije na Teslama, sto je NEMOGUCE sa autima na vodik.
Ima jos puno gluposti koje si napisao, ali mi se neda, doslovno vidim po ljudima kao ti da ce trebati JAKO puno edukacije.
Samo za kraj - Toyota Mirai Chief Engineer je rekao sljedece: "“Elon Musk is right - it’s better to charge the electric car directly by plugging in."
Izvor:
https://www.reuters.com/article/us-autoshow-tokyo-hydrogen-idUSKBN1CV0I2
https://insideevs.com/news/336281/toyota-mirai-chief-engineer-says-musks-right-about-electric-cars/
Znaci gotovo pa jedina kompanija koja proizvodi neke dobre aute na vodike kaze da su auti na struju bolji, ali evo tebe strucnjaka, kazes da to nije tako!
Ako zelis full reality check procitaj si ovo isto:
https://www.forbes.com/sites/jamesmorris/2021/02/06/why-are-we-still-talking-about-hydrogen/