Kia ima ozbiljne planove za vodikove ćelije kao iz

poruka: 37
|
čitano: 7.688
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Kia ima ozbiljne planove za vodikove ćelije kao iz".
14 godina
offline
Re: Kia ima ozbiljne planove za vodikove ćelije ka
Čitatelj kaže...

Vodik je buducnost - necu ulaziti u to jel zelen il ne - zeleniji je od velikih baterija,

a moze se vrlo lako dobiti iz obnovljivih izvora energije putem elektrilize -> kisik za industruju,

vodik za pogonsko gorivo - win-win situacija.

 

Prednosti vodika:

- Ne zahtjeva velike baterije

- Ne zahtjeva veliko povecanje mase vozila (15kg vodika = 55l benzina)

- Kaloricna vrijednost se ne gubi zbog utjecaja vanjske temperature

- Nus-produkt mu je voda i toplina - idealna za grijanje - zimi se ne koriste baterije vozila, da bi se ugrijalo vozilo

- Punjenje vozilo vodikom traje kao i tocenje benzina - 5min

- Naspram strujica, vodik je veoma siguran - mogucnost eksplozije je minimalna, manja od 1%, a u slucaju da se rezervar vodika probije,

on se prazni unutar 7s, tako da mogucnost zapaljenja zapravo ni ne postoji (pogledati testove Toyote i vodikovih spremnika i vozila)

 

Mane vodika:

- (Trenutno se) ne proizvodi putem obnovljivih izvora energije, ili zanemarivo malo (a sunca, vjetra i morske vode imamo dovoljno)

- Ne razvijena struktura punionica u svijetu (sve ih je vise, ali nema vozila - nema ni punionica)

- Relativno visoka pocetna cijena vozila, sto bi znacilo da samo visoka klasa gradjanstva si moze priustiti vozilo s vodikovim celijama (dok ne postane mainstreem)

 

Prednosti strujica:

- Ima ih dosta u proizvodnji i mogu se vec sad relativno povoljno kupiti

- Relativno niski troskovi odrzavanja, ali zahtjeva specijalizirane mehanicarske radionice, koji svoje ruke cijene 3x vise od obicnih mehanicara

 

Mane strujica:

- Proizvodnja velikih baterija koje se ne mogu reciklirati je prljavo, zahtjeva puno vode, ekoloski neprihvatljivo

- Masa vozila je ogromna, te se povecava sa dometom vozila, i domet vozila opet utjece na masu, masa na domet, i tako u krug

- Punjenje baterija zahtjeva brze punionice ili postavljanje punionice kod kuce - inace vam ne gine 12h punjenja na kucnoj mrezi

- Punjenje je jako sporo - put od 1000km na strujicu je patnja - ili ce te putovati sporije, da dobijete veci domet, ili putovati brze, pa puniti duze i cesce - loose-loose situacija

- Hladjenje i grijanje utjecu na domet vozila

- Plamen baterije je nemoguce zagasiti, u slucaju prometne nezgode gdje dolazi do ostecenje baterija, ako se vozilo zapali, sanse da prezivite (ako to zelite nakon takvih opeklina) su minimalne

 

 

Vec sam X puta napisao - strujici su samo medju-korak u evoluciji - vodik je buducnost.

Isto kao sto su parnjace na ugljen bile medju-korak, tako je i sa strujicima.

ugljen -> fosilna goriva

baterija -> vodikove celije

 

Isto tako je sadasnje benzince moguce modificirati da trose vodik, nije skroz zeleno, jer ipak sagorijeva i ulje,

ali je i dalje po CO2/gr manje nego bilo koji elektricni automobil - jer u samoj proizvodnji, strujic zahtjeva toliko

resursa, od poluvodica, vode te drugih kemijskih procesa - tako da je u startu "prljaviji" visestruko - a i elektricna energija

se ne dobija iz zelenih izvora, nego iz spalionica, nuklearki itd - a na to nitko ne racuna.

 

Plus potrebna je ogromna promjena infrastrukture, da bi gradove i sela osposobili sa elektricnom mrezom,

koja nebi propala, kad bi svi gradjani navecer ustekali vozilo na punjenje.

Kod vodikovih celija to ne postoji - samo je potrebno zamjeniti trenutne benzinske sa vodikovim.

 

Isto tako - u slucaju nepogoda, poplavi, pozara, potresa, snjeznih nameta, ratova, kometa itd. - strujic

je samo uteg za papir, nakon sto mu se baterija isprazni - vodikov spremnik kad je pun - odvest ce te 1000km,

a u tih 1000km ces sigurno naci ispravnu pumpu, a i u njemu se mozes grijati danima, dok na strujicu - tesko.

 

Drago mi je da KIA (Hyundai) razmisljaju malo vise na duze staze, od Tesle i ostalih strujica, koji ih proizvode

samo da pokriju CO2 norme u EU.

 

Da EU ne vrsi pritisak, nikad nebi ni proizvodili strujice, jer ocito je da su toi samo igracke, super kao drugo

ili trece vozilo u obitelji, samo za po gradu, i nista ozbiljnije - a da bi bili isplativi, moraju biti malene mase,

male baterije - da bi se brze punili, i kostati jako malo.

 

Vodik > Benzin/Dizel/Hibrid > Strujic > Ugljen/Drva

 
Ovo je tolika lista dezinformacija i lose edukacije da je katastrofa. 

Proci cu samo par stvari

Tezina?

Tesla model 3 - 1640 - 1840 KG (ovisi u modelu i baterijama).

Toyota Mirai - 1840 KG (Btw, domet je oko 500 KM ne tvojih 1000 KM koje si napisao).

Sljedece: "Isto tako - u slucaju nepogoda, poplavi, pozara, potresa, snjeznih nameta, ratova, kometa itd. - strujic

je samo uteg za papir"


Ne kuzim, ako dodje katastrofa, mozes svoju Teslu puniti na solarne ploce, a na sto ces puniti svoj auto na vodik? Pa ti pises kao da je vodik na svakom cosku.

Isto tako, imamo ODLICAN primjer sada u Texasu kada su ljudi koristili svoju Teslu da se griju DANIMA - jer baterija od 70 kWh je OGROMNA - nadam se da znas odraditi obicnu matematiku i skuzit ces koliko SATI doslovno mozes klimu vrtiti na toj kolicini kapaciteta.

Ljudi u Texasu su koristili grijanje u Teslama, a cim je dosla struja (nekada samo po par sati) su punili baterije na Teslama, sto je NEMOGUCE sa autima na vodik.

Ima jos puno gluposti koje si napisao, ali mi se neda, doslovno vidim po ljudima kao ti da ce trebati JAKO puno edukacije.

Samo za kraj - Toyota Mirai Chief Engineer je rekao sljedece: "“Elon Musk is right - it’s better to charge the electric car directly by plugging in."

Izvor: 

https://www.reuters.com/article/us-autoshow-tokyo-hydrogen-idUSKBN1CV0I2

https://insideevs.com/news/336281/toyota-mirai-chief-engineer-says-musks-right-about-electric-cars/

Znaci gotovo pa jedina kompanija koja proizvodi neke dobre aute na vodike kaze da su auti na struju bolji, ali evo tebe strucnjaka, kazes da to nije tako!

Ako zelis full reality check procitaj si ovo isto:

https://www.forbes.com/sites/jamesmorris/2021/02/06/why-are-we-still-talking-about-hydrogen/




7 godina
offline
Re: Kia ima ozbiljne planove za vodikove ćelije ka

A još mi je najjače onaj dio da kad ae baterije zapale si instant mrtav ili s opeklinama 10. stupnja, a vodik je tolko siguran dase nemre ništa dogodit - osim ako je baš slučajno pod velikim tlakom id ođe uz kontakt s kisikom, kojega, eto slučajno baš ima u zraku i najmanja iskra prouzrokuje takvu eksploziju da više ne budu uopće u svemiru pronašli atome od kojih si bio sastavljen, a kamoli ostatke grada u kojem se dogodila 

 

Kruha i igala...
Poruka je uređivana zadnji put sub 27.3.2021 20:37 (fer-de-lance).
3 godine
offline
Re: Kia ima ozbiljne planove za vodikove ćelije ka
Horatio_Hornblower kaže...

Jer zelena struja ce pokretat koje to tocno automobile?

U buducnosti do razvoja elektricnog prijevoza jedino moze doci u svrhu javnog nekog prijevoza komercijalno kako ce zamjenit to neki kombi kamion ili bilo sto? Kako ce se rjesit putenjenje i domet elektricnih auta? Baterije nisu i nikad nece bit rjesenje za pohranu velikih kolicina energije. Ovo sto se danas dogada je sve jedna tehnoloska makljaza gdje svaka strana vuce svoje konce a vidit cemo fgdhe to ide. Za sad jedino sto od struje vidim na cestama su romobili a mislim da je to maksimalni domet...

 

Pa zato se tu i spominje vodik kao rješenje koje pohranjuje velike količine energije. Ili misliš da će trenutne tehnologije ostati na ovome što sada nude i neće se poboljšati? Pa sam kapacitet li ion baterija se povećao u zadnjih 10ak godina za nekih 25%. Nove tehnologije niču svaki dan. Veliki se novci tu ulažu.

11 godina
neaktivan
offline
Kia ima ozbiljne planove za vodikove ćelije kao iz

Super za 100 godina ocekujemo baterije kojima mozemo proc 200 km sa upaljenim klimom punu se na 220v 10a mrezi za 5 min? Mislim da to ni za 100 goduna nece bas bit izvedivo...

Moj PC  
0 0 hvala 0
11 godina
neaktivan
offline
Re: Kia ima ozbiljne planove za vodikove ćelije ka
Nemon kaže...
Horatio_Hornblower kaže...

Jer zelena struja ce pokretat koje to tocno automobile?

U buducnosti do razvoja elektricnog prijevoza jedino moze doci u svrhu javnog nekog prijevoza komercijalno kako ce zamjenit to neki kombi kamion ili bilo sto? Kako ce se rjesit putenjenje i domet elektricnih auta? Baterije nisu i nikad nece bit rjesenje za pohranu velikih kolicina energije. Ovo sto se danas dogada je sve jedna tehnoloska makljaza gdje svaka strana vuce svoje konce a vidit cemo fgdhe to ide. Za sad jedino sto od struje vidim na cestama su romobili a mislim da je to maksimalni domet...

 
Gdje ti zivis i 1995 godini ?

Evo ti pa si gledaj 2021 BMW iX3 - range 400+ KM - da li je to savrsen domet? Nije, ali 90% voznji su ispod 100KM dnevno, tako da ne vidim smisao tvog sranja i da je diesel najbolje i slicno. Na nekom si jebenom ego tripu, jer kada kazes "Baterije nisu i nikad nece bit rjesenje za pohranu velikih kolicina energije." - to zvuci toliko debilno, ono, baterije su svuda oko nas, koristimo ih svaki dan, to je tehnologija koja ce se nastaviti razvijati and they are here to stay.

 Uzmi to auto i ostvari tu deklarirani range u "normalnim" uvjetima...  Mislim prije da ce bit 150 200 sto je nekako malo....

3 godine
protjeran
offline
Re: Kia ima ozbiljne planove za vodikove ćelije ka

Kod EV ide drugačiji stil vožnje.

Sve laganini radiš. A puniš ga tipa cca 10-60/70% i tako u krug. Nema naglih kočenja, naglih ubrzavanja i sl. Tad ćeš izvuć maksimum iz EV-a.

Što se tiče baterija, ta tehnologija jednostavnije nije namjenjena za EV već za prijenosne uređaje. Ona je na vrhu svog razvoja i dalje ne ide tako lako.

Life is meant to die. Accept your fates.
16 godina
offline
Kia ima ozbiljne planove za vodikove ćelije kao iz
Moj PC  
0 0 hvala 0
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice