Kia ima ozbiljne planove za vodikove ćelije kao izvor energije

Korejska kompanija počinje izgradnju nove tvornice u kojoj će se izrađivati vodikove gorivne ćelije i sustavi koji će služiti kao izvor energije u automobilskoj i drugim industrijama

Sandro Vrbanus petak, 26. ožujka 2021. u 12:06

Osim Toyote, koja je godinama percipirana kao lider u području tehnologije vodikovih ćelija za automobile, te Nikole, upitno uspješnog startupa koji na njima planira temeljiti svoje kamione, u ovu domenu očito nešto ozbiljnije planira zakoračiti i južnokorejska grupacija Hyundai Motor Group.

Iz Kije, koja je dio ove automobilske grupacije, su izvijestili da su u kineskom gradu Guangzhou položili kamen temeljac za tvornicu HTWO, njihovu prvu tvornicu izvan Južne Koreje namijenjenu izradi sustava gorivnih ćelija.

Ova investicija svrstava grupaciju HMG među globalne lidere na području vodika. Predsjednik Kije Euisun Chung rekao je: "Grupacija će aktivno razvijati inovacije na području ekološki prihvatljivije mobilnosti, prije svega zahvaljujući svojim strateškim partnerstvima, vrhunskoj tehnologiji, svojim mogućnostima na području vodika, kao i s njima povezanim znanjem."

Tvornica će se graditi u distriktu Guangzhou, dijelu kineske provincije Guangdong, na području velikom čak 20,7 hektara. Izgradnja tvornice trebala bi biti dovršena u drugoj polovici 2022. godine, zajedno s centrom za inovacije koji će biti smješten pored nje.

Visoki kapaciteti

U novoj je tvornici sustava vodikovih gorivnih ćelija planirana godišnja proizvodnja od 6.500 jedinica, dok je cilj postupno povećanje proizvodnih kapaciteta u skladu s potražnjom na kineskom tržištu.

Planirani izgled nove tvornice
Planirani izgled nove tvornice

Zahvaljujući povećanju proizvodnje sustava vodikovih gorivnih ćelija, koji će služiti kao izvor energije u različitim industrijama, Hyundai Motor Group namjerava postati lider u postizanju ugljične neutralnosti. Još 2018. godine Grupacija je najavila da će do 2030. godine povećati svoje ukupne godišnje proizvodne kapacitete na 700.000 sustava vodikovih gorivih ćelija, što je dio srednjoročnog i dugoročnog plana za vodikovu tehnologiju "Fuel Cell Vision 2030".

Pomoću strateških partnerstava s tvrtkama s područja vodika, energije i logistike, Grupacija namjerava proširiti svoje poslovanje na području gorivih ćelija, s naglaskom na razvoju vodikovog društva i izgradnji temelja podbrenda HTWO, gdje će se fokusirati na glavna tržišta — Južnu Koreju, Europu, Kinu i SAD.

Prvo komercijalno predstavljanje Kijinih automobila pogonjenih vodikom, modela Kia Sportage FCEV i Sorento FCEV, predviđeno je za 2022. godinu.