Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

poruka: 394
|
čitano: 59.435
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren".
8 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv

XFX:

Daj budi pametan. Gdje se tvrdi da sva energija za punjenje dolazi isključivo iz solara?

24 mjesta za 1500 punjenja dnevno daje 20-tak minuta po sesiji minus iskoristivost 10-15 minita maks po sesiji što je nekih 35-40 kwh ako svaki od njih dođe skoro potpuno prazan. To bi onda bilo 1500x 40=60.000 kWh dnevno ili 2500 kw angažirane snage stalno, prebaci to na 10 h sunca po danu, trebaš 6000 kwp snažne panele ili 20.000, dvadeset tisuća komada po 300wp. To bi zauzelo min. 32000 kvadrata - 100x320 metara, preko tri hektara. Storage za tu priču je cca 40 MWh u najgorem slučaju ili nekoliko MWh u malo boljem, ako većina dođe puniti po danu, ali onda ne govorimo o tolikom kapacitetu punionice.

Tamo odoka ima oko 400 panela ili tek pedeseti dio potrebnog za tu priču. (400 * 0,3 = 120 kWp, otprilike pola snage za jedan jedini auto.

Nikom se ne čini usluga ako se iznose neprovjerene i vjerojatno neistinite tvrdnje

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put sub 20.7.2019 10:23 (Feudalac).
14 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv

Pa dobro, to je kad bi zaista bilo tih 1700 dnevno, a nema ih ni 200 dnevno. Koliko vidim da tamo jos ima mjesta za dodatne panele koji bi mogli generirati dodatnu el. energiju.

Naravno da ce dio morati uzeti iz mreze ukoliko ih zaista bude toliki broj od 1700 dnevno, ali to je samo teoretski, naravno da se nece doci ni do 500 dnevno u blizoj buducnosti. Veliku vecinu toga ce moci zadovoljiti iz obnovljivih izvora....  

8 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
XFX:

U međuvremenu našao članak koji kaže da im je izdana dozvola za cca 90 kWp panela, bio sam jako blizu. Uglavnom, kada bi sunce pržilo 10 sati dnevno cijelu godinu (što je u Vegasu otprilike tako), mogu dopuniti 10-tak auta, dakle niti jedan posto kapaciteta ugrađenih punjača. Ali dobro je za aute jer su natkriveni dok se pune...
Ja rekoh
14 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv

Zasto bi uopce investirali onda u sustav panela i baterija da je to tako? Radi 10-ak auta? To onda nema nikakvog smisla tako da ta tvoja prica ne drzi vodu. Tko bi normalan uopce radio tako nesto da imas tako male energije... probaj proracunati jos jednom ili daj link gdje to pise. Da im je do krova, onda bi natkrili obicnim krovom, a ne bi toliko investirali u solarne i baterijske sustave da bi se napunilo 10-ak auta dnevno..

16 godina
online
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
=XFX=PlayHard kaže...

Zasto bi uopce investirali onda u sustav panela i baterija da je to tako? Radi 10-ak auta? To onda nema nikakvog smisla tako da ta tvoja prica ne drzi vodu. Tko bi normalan uopce radio tako nesto da imas tako male energije... probaj proracunati jos jednom ili daj link gdje to pise. Da im je do krova, onda bi natkrili obicnim krovom, a ne bi toliko investirali u solarne i baterijske sustave da bi se napunilo 10-ak auta dnevno..

Cijeli svijet bi bio jako sretan kad bi s tako malo panela mogao generirati el. energije za sve te punjače.

Ti punjači imaju snagu prosječne poslovne zgrade.

15 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
=XFX=PlayHard kaže...

Zasto bi uopce investirali onda u sustav panela i baterija da je to tako? Radi 10-ak auta? To onda nema nikakvog smisla tako da ta tvoja prica ne drzi vodu. Tko bi normalan uopce radio tako nesto da imas tako male energije... probaj proracunati jos jednom ili daj link gdje to pise. Da im je do krova, onda bi natkrili obicnim krovom, a ne bi toliko investirali u solarne i baterijske sustave da bi se napunilo 10-ak auta dnevno..

Zato sto ce vecina kupaca Tesle, poput tebe, odmah na prvu bez ikakve provjere i kontrole napadati ostale i bez ikakvih ustezanja povjerovati u svaku rijec iz tog promo videa.

Ne samo to - ti si jos rekao da je ovo buducnost - solarni panel. Znas li koliko sunca ima Las Vegas? Skoro 4000 sati, samo 20 kisnih dana. Zagreb ima 2000 sati, s time da u sjecnju ima 70-ak, u srpnju 300.

 

Zasto im se isplati? Pa ekoloska voznja im je cijela platforma za prodaju - a prodaju sustave a ne samo automobile. U biti katastrofalno je da ovo nisu ponudili jos prije, a Musk je (opet karakteristicno za njega) najavljivao ovo jos 2016.

Ako je kompaniji koja svo ulaganja u milijardama ulaze u stvaranje ekoloski pokretanih automobila trebalo 3 godine za ovakav sustav, zasto bi itko drugi ulagao u ovo?

 

Pa ovo je uzasan proof-of-concept. Plus sto ne zivimo u teletabiji, pa Tesla ovdje ima vlastita rjesenja, a drugi bi trebali sto sad? Kupiti njihovo odmah na temelju lazljivog promo videa?

 

U kojem ces ti gradu u USA imati 32000 kvadrata za postaviti solarne panele? Medju neboderima?

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
8 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
XFX:

Promocija, prije svega. Drugo, kad kažu da mogu napuniti 1500 vozila dnevno, to je maksimum. Vjerojatnije je da će tamo puniti 100-tinjak vozila u početku a onda solar već utječe s 10% i u kombinaciji s baterijama im omogućuje smanjivanje vršnog opterećenja i manje troškove prema elektri. U početku, dok stanica ne bude preopterećena... za njihove uvjete trošak panela je vjerojatno ispod pola dolara po Wp a to je cijena jednog priključka na punjaču, zanemarivo.

Međutim, ono što nije zanemarivo je građevinsko zemljište, ne možeš usred Las Vegasa naći parcelu od tri hektara a kamoli kupiti je i zaraditi na tome
Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put pet 19.7.2019 12:18 (Feudalac).
8 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Wyks:

Ja već dugo argumentiram da paneli, koji imaju potencijal proizvoditi značajne količine energije u svjetskim razmjerima ne trebaju biti postavljeni od strane pojedinaca na njihove krovićke. Najveći efekt bi bio iskoristiti pusta prostranstva koja nisu za život i poljoprivredu, gubici na transportu 1000 km daleko s modernim HVDC dalekovodima su svega 3%, zanemarivo. Na taj način imamo otprilike 2-3 puta jeftiniji solar, standardne igrače na tržištu, manju rascjepkanost itd, mogućnost reguliranja snage, trgovinu.
Ja rekoh
5 godina
neaktivan
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Feudalac kaže...
Wyks:

Ja već dugo argumentiram da paneli, koji imaju potencijal proizvoditi značajne količine energije u svjetskim razmjerima ne trebaju biti postavljeni od strane pojedinaca na njihove krovićke. Najveći efekt bi bio iskoristiti pusta prostranstva koja nisu za život i poljoprivredu, gubici na transportu 1000 km daleko s modernim HVDC dalekovodima su svega 3%, zanemarivo. Na taj način imamo otprilike 2-3 puta jeftiniji solar, standardne igrače na tržištu, manju rascjepkanost itd, mogućnost reguliranja snage, trgovinu.

S time što su ta pusta prostranstva - barem kada je Europa u pitanju - u "krivim" zemljama ovisnost od kojih politika svaku cijenu želi što više smanjiti, dakle sjeverna Afrika. Već godinama postoji projekt https://www.desertec.org/ u koji su se inicijalno uključili svi koji nešto znače u energetici Europe, a koji se u međuvremenu za sve praktične primjene raspao, uglavnom iz političkih razloga, klijentelizma i straha od stvaranja energetske ovisnosti o tim "krivim" zemljama. Projekt je preuzela sumnjiva savjetnička kuća sa sjedištem u Dubai-u iza koje stoje Arapi i Kinezi i koji navodno i dalje namjeravaju graditi solarne elektrane u pustinjama sjeverne Afrike ali nije jasno kada, koliko i za koga. U sve je upleten još i Innogy koji je nastao kao "ekološki" spin-off njemačkog energetskog koncerna RWE. Sve u svemu, još ćeš se načekati dok u Zagrebu ne dođu prvi kilovati struje proizvedene u Alžiru, a ako ikad i dođu, platit ćeš ih kao suho zlato. 

5 godina
neaktivan
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
=XFX=PlayHard kaže...

Zasto bi uopce investirali onda u sustav panela i baterija da je to tako? Radi 10-ak auta? To onda nema nikakvog smisla tako da ta tvoja prica ne drzi vodu. Tko bi normalan uopce radio tako nesto da imas tako male energije... probaj proracunati jos jednom ili daj link gdje to pise. Da im je do krova, onda bi natkrili obicnim krovom, a ne bi toliko investirali u solarne i baterijske sustave da bi se napunilo 10-ak auta dnevno..

Vegas se nalazi na 400km od LA, grada s najvećom koncentracijom Tesli na svijetu i turističkog magneta iz kojeg svakodnevno tisuće ljudi putuje u Vegas na kockanje. Dakle taman da ne zarađuje ništa, svaki Tesla koji iz LA dođe do Vegasa, doći će zadnjim atomima snage, PR efekt je dovoljan. A i tvoja više nego ushićena reakcija (a takvih superushićenih iz Instagram generacije kao ti je danas jako puno) još jedan dokaz da mu se to već isplatilo. It's awsome.

8 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
GUID:

Afrika je daleka opcija, u svakom pogledu. Poznata mi je priča o desertecu. Više sam mislio na naša silna nenastanjena prostranstva na jugu zemlje. Jednostavno je daleko jeftinije i efikasnije napraviti centralu na 10 hektara nego prtljati s 5000 kuća na sitno. To mi nema ekonomskog smisla niti bilo kojeg drugog praktičnog razloga.
Ja rekoh
5 godina
neaktivan
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Feudalac kaže...
GUID:

Afrika je daleka opcija, u svakom pogledu. Poznata mi je priča o desertecu. Više sam mislio na naša silna nenastanjena prostranstva na jugu zemlje. Jednostavno je daleko jeftinije i efikasnije napraviti centralu na 10 hektara nego prtljati s 5000 kuća na sitno. To mi nema ekonomskog smisla niti bilo kojeg drugog praktičnog razloga.

 Hm, sve što je na jugu Hrvatske i ima dovoljno sunca je kandidat za turizam i kada bi tu pokušao izgraditi tako velike elektrane i prateću infrastrukturu isti tren bi se javile gomile zemljoposjednika i drugih tezgaroša i tražile odštete ili podigle tužbe i tako blokirale projekt u zaštiti vlastitih financijskih i političkih interesa.

15 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Feudalac kaže...
GUID:

Afrika je ... Jednostavno je daleko jeftinije i efikasnije napraviti centralu na 10 hektara nego prtljati s 5000 kuća na sitno. ..

- tu je pitanje čiji interes gledaš, hep-biza i zarade ili potrošača..

- realnost? takva da nemaš ni jedno od tog dvoje kao i to da je kako god računaš optimalno spojiti proizvodnju-potrošača i time eliminirati transport-gubitak-trošak, ali tad to nije biz u kojem hep zarađuje i naravno da to desetljeće opstruira. Karikirana realnost? Zamislimo sad nemoguće, da hep ima neku ''sf-centralu'' može solar, može na žganjce.. koja proizvodi neograničene količine besplatne energije.. želi li hep to? ne, tj želi prodati po što višoj cijeni, zaraditi, ne imati besplatan izvor, jer ne znači ništa ako je zarada manja ili ista, a ponudom bi postala manja, čisti zakon tržišta.. tad kao paradox imaš pravilo da će hepu biti u interesu poslupljenje, nestašica i sl. .. sasvim suprotno od korisnika mada su direktno povezani. .. jedino što je to nepovezano s temom, EV-tesla ili obaranje nekog besmislenog rekorda, kao i rekord u izjednaju npr hotdoga .. :)

-tko zarađuje ako se postavi 5000 panela po kućama? Zaradi trgovac-trgovina koja prodaje robu, jednokratno-maržu, država pdv, proizvođač panela, baterije, opreme i softa-licence.. npr neki austrijanac, ali hep ništa.. zašto bi tad hep to podržao? Naravno da će tad svaka studija u tom smjeru biti negativna iz sasvim pragmatičnih razloga dok dozvole i deklarativno poticanje ugradnje solara i prodaje viška struje hepu ... opstrukcija, pragmatični razlozi, interes hepa mada je deklarativno država za kao i poticaji ili preuzete obveze o obnovljivim i sl. pa čak i moguće kazne ako nešto ne provedemo u dogovorenim rokovima, kao otpad-smeće i sl.. .. i to nam već stiže na naplatu.

-zašto? pa zato međuostalim jer je tako podjeljen biz u EU, njemačka termo-ugljen, francuska nuklearke, austrija vjetar-solar-alternative, nizozemska i sl.. a mi to trebamo plaltiiti, kupiti, ne zarađivati ili popraviti standard, ne konkurirati državama koje to kontroliraju nego samo biti potrošač-kupac i to u mjeri koliko imaš novca.

 

-Afrika? -vidimo rezultat. Mada je sahara, kad se treba uložiti veći novac tad svi traže druge, dok zaradu naravno želimo ''mi'' (svatko za sebe). Proizoditi struju u sahari je 'super' ideja, solarno, đabe.. osim sitnice.. nemaš porošače, oni su u npr EU, ne samo potrošač, nego kupac, tj onaj koji plati potrošeno, koji plati puno, ne malo.. a dovesti stuju nije baš lako, lakše je tanker nafte osim kad ga netko zapljeni u perzijskom zaljevu. Kao i plinovodi, usa-cccp prema eu.. isti problem, tj više stvar tko će sve na toj trasi zaraditi, tko će platiti ceh-trošak a tko imati zaradu.. i nitko pametan neće u deal s velesilama, jer kako natjerati drugu stranu na poštivanje ugovorenog, kome tužiti usa-cccp? Afrika, sad i kina tamo radi što rade i druga dvojica, tj trojica ako zasebno gledamo UK ili jedan ako to nazovemo NATO a tad i EU.. i zato već +5 godina ništa od nekog ''mira'' tj trgovačkog sporazuma, jer je nemoguć s konstelacijom velesila, zato trumpek stornira sve i resetira.. a eu se kao fol dogovara s usa.. kao i brexit.. i ništa se zapravo ne dogovore, jer interesi su jednostavno suprotni-nepomirljivi. Ne mogućnost, znanost, nego interesi. Da nije tog, već bi možda (nikad sigurno) imali stotine solarnih panela, možda bi i afrika imala struju.. ovako ima safari parkove i piktoresna sela za turiste, mi more i konobare usput, ... i pričamo o nekom imaginarnom automobilu ili vozaču (što je važnije u ovoj priči, rekord?? osoba ili brand? ili ruta-autobahn?) .. imaginarnom jer Musk ispunjava obečanje o povećanju proizvodnje, knjigovodstveno, ne stvarno, tako da holda prodaju iz prošlog kvartala i pribroji idućem, tad brojke štimaju, no to je naštimavanje.. ništa realnog, ništa stvarnog kao ni saharska struja, samo pijesak.. i interesi velikih.

C64/TurboModul-OpenSourceProject.org.cn.部分作品为网上收集整理,供开源爱好者学习使用
5 godina
neaktivan
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren
 
1 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv

 Kako je gore rekao Old Iggy  - igracka za bogate - i tu ne mislim samo na novac - vec na bogate vremenom i bogate manjkom familije, bogate manjkom posla, i bogate manjkom hobija.

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
16 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
wyks kaže...

 Kako je gore rekao Old Iggy  - igracka za bogate - i tu ne mislim samo na novac - vec na bogate vremenom i bogate manjkom familije, bogate manjkom posla, i bogate manjkom hobija.

Jednako kao i izgradnja zgrade u HR ili poslovanje vlastitom firmom u HR - gomila prepreka i stvari koje ne funkcioniraju.

Sam život u HR je teži i s puno više glupih i besmislenih prepreka nego u uređenijim državama, pa opet to ne znači da nije vrijedan življenja.

Stvarno ne znam za što bi tocno ovo gore trebao biti argument osim za to da živimo u smeće državi.

Gledam te!
10 godina
neaktivan
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

Električni auto je idealan za prigradska naselja, ljude koji imaju kuću i mogu puniti auto preko noći da imaju prevoz do posla i nazad, kratke relacije, a da im kiša ne pada za vrat. Mana je skupi auto. Razlika u cijeni ne pokriva isplativost ni na duži rok. Za sad pratiti pa jednog dana možda.

Moj PC  
0 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
ihush kaže...
Feudalac kaže...
GUID:

Afrika je ... Jednostavno je daleko jeftinije i efikasnije napraviti centralu na 10 hektara nego prtljati s 5000 kuća na sitno. ..

- tu je pitanje čiji interes gledaš, hep-biza i zarade ili potrošača..

- realnost? takva da nemaš ni jedno od tog dvoje kao i to da je kako god računaš optimalno spojiti proizvodnju-potrošača i time eliminirati transport-gubitak-trošak, ali tad to nije biz u kojem hep zarađuje i naravno da to desetljeće opstruira. Karikirana realnost? Zamislimo sad nemoguće, da hep ima neku ''sf-centralu'' može solar, može na žganjce.. koja proizvodi neograničene količine besplatne energije.. želi li hep to? ne, tj želi prodati po što višoj cijeni, zaraditi, ne imati besplatan izvor, jer ne znači ništa ako je zarada manja ili ista, a ponudom bi postala manja, čisti zakon tržišta.. tad kao paradox imaš pravilo da će hepu biti u interesu poslupljenje, nestašica i sl. .. sasvim suprotno od korisnika mada su direktno povezani. .. jedino što je to nepovezano s temom, EV-tesla ili obaranje nekog besmislenog rekorda, kao i rekord u izjednaju npr hotdoga .. :)

-tko zarađuje ako se postavi 5000 panela po kućama? Zaradi trgovac-trgovina koja prodaje robu, jednokratno-maržu, država pdv, proizvođač panela, baterije, opreme i softa-licence.. npr neki austrijanac, ali hep ništa.. zašto bi tad hep to podržao? Naravno da će tad svaka studija u tom smjeru biti negativna iz sasvim pragmatičnih razloga dok dozvole i deklarativno poticanje ugradnje solara i prodaje viška struje hepu ... opstrukcija, pragmatični razlozi, interes hepa mada je deklarativno država za kao i poticaji ili preuzete obveze o obnovljivim i sl. pa čak i moguće kazne ako nešto ne provedemo u dogovorenim rokovima, kao otpad-smeće i sl.. .. i to nam već stiže na naplatu.

-zašto? pa zato međuostalim jer je tako podjeljen biz u EU, njemačka termo-ugljen, francuska nuklearke, austrija vjetar-solar-alternative, nizozemska i sl.. a mi to trebamo plaltiiti, kupiti, ne zarađivati ili popraviti standard, ne konkurirati državama koje to kontroliraju nego samo biti potrošač-kupac i to u mjeri koliko imaš novca.

 

 Tvoja argumetnacija u osnovi štima, naravno. Svaki igrač mora zaraditi inače će propasti.

 

Međutim, tržište el. energije je regulirano, HEP je i do sada bio monopolist i ostao u nekim stvarima, tamo gdje je došla konkurencija opet su u igri velike firme, oligopol. I opet je struja povoljna, skupa je u vražjoj Njemačkog gdje već svaka peta kuća ima svoj panel. 

 

Problem kućnog solara je višestruk. Mala instalacija pa je papirologija, gubitak vremena, priprema, jako veliki trošak po kw instalirane snage. Radovi su također puno skuplji - dovući kamion do svake uličice, radnike, na svakoj kući iznova tražiti rožnice, provlačiti kablovinje i sve ostalo košta puno u odnosu na svaki instalirani kw. Troškovi su puta 3 u odnosu na sam panel, a kad se gleda cijena same ćelije, omjer je puta dvadeset. Onda na to dolazi drugi problem - kućanstva zapravo troše zanemarive količine energije tijekom dana dok je najveća insolacija pa tako i generacija. Efektivno, kućna instalacija je elektrana koja HEPu prodaje struju koju taj isti korisnik mora navečer kupiti, ali ovaj puta generiranu od strane vršne plinske elektrane koja je najskuplja u cijelom sustavu. Matematika - HEP kupuje struju za par eurocenti po kWh i s maržom pokriva sve troškove. Njemu se doista ne isplati prebiti tvoju potrošnju kwh za kwh jer ćeš mu ti u osnovi po ljeti generirati svu svoju konzumaciju, a po zimi ćeš od njega tražiti ono što je generirano termoelektranama. Uredske zgrade, distributivni centri, poslovni objekti većinom - sasvim druga priča. Oni konzumiraju po danu i tko god ima dovoljno krova može odmah krenuti u instalaciju jer je to sada posve isplativo bez ikakvih poticaja.

 

Nadalje, kada solar uzme maha, kao u Njemačkoj, pa se pojave situacije kada solar generira više nego što treba cijeloj zemlji, kako to regulirati? Nikako. I onda se struja poklanja (čak se i plaća preuzimanje viška), gase se elektrane koje se ne mogu gasiti pa one onda rade na prazno (ugalj), mreža postaje nestabilna, potrošači (industrija) mora ugrađivati stabilizatore napona bez kojih se roboti resetiraju, strojevi kiksaju... Definitivno je bolje da su elektrane masivne, da operator distribucije ima kontrolu nad radom svake elektrane. I sve to je na kraju jeftinije. Puno jeftinije. Kako po angažiranom kapitalu tako i po završnoj cijeni za potrošača.

 

Postoji treća varijanta za kućnog korisnika, spremanje. Trošak toga je neprihvatljiv čak i za minimalno pokrivanje potreba, gotovo da nema mogućnosti da se korisnik, kućanstvo, kompletno odvoji od mreže jer bi sezonski storage koštao više nego kuća i njena potrošnja energije preko HEP-au cijelom životnom vijeku. Cijela priča je naopako postavljena i to je, po meni, neodrživo na ovakav način.

 

EDIT: Vezano za Afriku - Maroko radi čuda u zadnje vrijeme, očito treba samo malo političke stabilnosti...

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put sub 20.7.2019 10:16 (Feudalac).
8 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv

U članku ti lijepo kaže na kraju - svaka selendra ima Teslin supercharger. I to je pokazatelj da je jedino Tesla složio koncept kako treba, s pouzdanim i stvarno brzim punjačima. Da ne govorimo o groznoj rastrošnosti e-trona...

Ja rekoh
Poruka je uređivana zadnji put sub 20.7.2019 9:45 (Feudalac).
5 godina
neaktivan
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Feudalac kaže...

U članku ti lijepo kaže na kraju - svaka selendra ima Teslin supercharger. I to je pokazatelj da je jedino Tesla složio koncept kako treba, s pouzdanim i stvarno brzim punjačima. Da ne govorimo o groznoj rastrošnosti e-trona...

 U Hrvatskoj ima točno osam superchargera, https://www.tesla.com/en_EU/findus/list/superchargers/Croatia. Ostalo su uglavnom punionice od 22kW sa svim ograničenjima i problemima opisanim u članku. 

Poruka je uređivana zadnji put sub 20.7.2019 10:14 (GUID).
5 godina
neaktivan
offline
Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otvoren

I inače, koncept “mobilnosti” u kojem svaki proizvođač i provider ima svoju mrežu punionica s vlastitim standardima, cijenama, sustavom naplate i vlastitim karticama i u kojem tankanje na mreži drugog proizvođača ili providera s kojim nemam ugovor ili nije moguće ili se često kažnjava plaćanjem roaminga nije sustav mobilnosti nego nemobilnosti i dodatno demotivira svakog tko uopće pomisli na kupovinu elektro auta za duge staze. 

 
2 0 hvala 0
8 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
GUID kaže...
Feudalac kaže...

U članku ti lijepo kaže na kraju - svaka selendra ima Teslin supercharger. I to je pokazatelj da je jedino Tesla složio koncept kako treba, s pouzdanim i stvarno brzim punjačima. Da ne govorimo o groznoj rastrošnosti e-trona...

 U Hrvatskoj ima točno osam superchargera, https://www.tesla.com/en_EU/findus/list/superchargers/Croatia. Ostalo su uglavnom punionice od 22kW sa svim ograničenjima i problemima opisanim u članku. 

 Znam, treba ih i više. Međutim, ono što sam htio naglasiti a nije u tvojoj poruci je da se članak ne odnosi na Teslu već na Audi, čak je autor spomenuo Teslu u pozitivnom kontekstu. Iz toga, dakle, ne treba izvlačiti generalizacije, a Tesle u pravilu imaju daleko bolji doseg.

Ja rekoh
8 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
GUID kaže...

I inače, koncept “mobilnosti” u kojem svaki proizvođač i provider ima svoju mrežu punionica s vlastitim standardima, cijenama, sustavom naplate i vlastitim karticama i u kojem tankanje na mreži drugog proizvođača ili providera s kojim nemam ugovor ili nije moguće ili se često kažnjava plaćanjem roaminga nije sustav mobilnosti nego nemobilnosti i dodatno demotivira svakog tko uopće pomisli na kupovinu elektro auta za duge staze. 

 Slažem se, takav način je katastrofa. Mercedes, izgleda ima istu taktiku kao i Tesla - novi EQC će se moći priključiti na bilo koji javni punjač u EU i početi puniti odmah, bez ikakve kartice i bilo kakvog tipkanja.

Ja rekoh
5 godina
neaktivan
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Feudalac kaže...
GUID kaže...
Feudalac kaže...

U članku ti lijepo kaže na kraju - svaka selendra ima Teslin supercharger. I to je pokazatelj da je jedino Tesla složio koncept kako treba, s pouzdanim i stvarno brzim punjačima. Da ne govorimo o groznoj rastrošnosti e-trona...

 U Hrvatskoj ima točno osam superchargera, https://www.tesla.com/en_EU/findus/list/superchargers/Croatia. Ostalo su uglavnom punionice od 22kW sa svim ograničenjima i problemima opisanim u članku. 

 Znam, treba ih i više. Međutim, ono što sam htio naglasiti a nije u tvojoj poruci je da se članak ne odnosi na Teslu već na Audi, čak je autor spomenuo Teslu u pozitivnom kontekstu. Iz toga, dakle, ne treba izvlačiti generalizacije, a Tesle u pravilu imaju daleko bolji doseg.

U članku se spominju i dva Leafa i jedan e-Up. Problem se tiče svih elektro auta pa i Tesli iako nešto manje. Ali i s Teslom ćeš brzo imati problema ako je voziš po autoputu kako se po autoputu vozi, dakle 130-150km/h, dva-tri putnika, prtljaga, klima, radio, svjetla, navigacija, dakle klasičan turistički auto na hrvatskim autocestama, pa još ako se voziš na tipičan vikend kad je smjena turista i gužva - tada se i na običnim pumpama čeka na red, a na tih par punionica koje kada se koriste istovremeno daju puno manje snage od nazivne (vrijedi i za superchargere) čekalo bi se satima ili danima ako broj eauta bude rastao brže nego prateća infrastruktura. 

5 godina
neaktivan
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Feudalac kaže...
GUID kaže...

I inače, koncept “mobilnosti” u kojem svaki proizvođač i provider ima svoju mrežu punionica s vlastitim standardima, cijenama, sustavom naplate i vlastitim karticama i u kojem tankanje na mreži drugog proizvođača ili providera s kojim nemam ugovor ili nije moguće ili se često kažnjava plaćanjem roaminga nije sustav mobilnosti nego nemobilnosti i dodatno demotivira svakog tko uopće pomisli na kupovinu elektro auta za duge staze. 

 Slažem se, takav način je katastrofa. Mercedes, izgleda ima istu taktiku kao i Tesla - novi EQC će se moći priključiti na bilo koji javni punjač u EU i početi puniti odmah, bez ikakve kartice i bilo kakvog tipkanja.

 “Bilo koji” je pretjerano. Usluga se zove “Mercedes me Charge” i iza nje stoji mreža ionity.eu i naplata preko firme Digital Charging Solutions https://digitalchargingsolutions.com/web/dcs-global koja je pak spin off od BMWa i nedavno se iz zgrade BMWa preselila u iznajmljene urede preko puta moje firme, dakle oni koji su sponzorirali putešestviju lika u Tesli iz izvornog članka. Ionity je joint venture Daimlera, BMWa, VWa i Forda i cilj im je izgraditi mrežu brzih punionica uzduž glavnih evropskih autoputa, no trenutno pokrivaju uglavnom DACH regiju kao što se vidi na karti na https://ionity.eu. Osim na ionityjevim punionicama preko me Chargea će se moći puniti i na nekim drugim javnim punionicama iako nije jasno na kojim točno i pod kojim uvjetima. Plaćanje je preko auta, aplikacijom ili RFID karticom ovisno o punjaču. Kao i sve ostalo i tomje tek u povojima i vidjet ćemo kako će se razvijati. Za sada izgleda baš i nemaju previše prometa, skoro svaki tjedan tankam jednom na jednoj benzinskoj prije Minhena gdje ionity ima svoje chargere i do sada nisam još niti jednom vidio niti jedan auto da se tamo puni, ne mora ništa značiti ali je upadljivo. 

15 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Veliki Brat kaže...
wyks kaže...

 Kako je gore rekao Old Iggy  - igracka za bogate - i tu ne mislim samo na novac - vec na bogate vremenom i bogate manjkom familije, bogate manjkom posla, i bogate manjkom hobija.

Jednako kao i izgradnja zgrade u HR ili poslovanje vlastitom firmom u HR - gomila prepreka i stvari koje ne funkcioniraju.

Napisao sam da pojedinac mora biti bogat u 3 kategorije:

- Novcem

- Vremenom

- Manjkom familije

 

Sto ti clanak govori - da cak i ako uzmes automobil od milijun kuna (a toliko je i Tesla) ne rjesava druga dva bogatstva koja moras imati da bi uzivao u tom automobilu.

 

Tisuce zgrada se grade po hrvatskoj i Hrvatska je rijetka drzava na planeti koja je imala proces legalizacije - proces u kojem su bogatiji u nedostatku vremena, novcem rjesili problem.

Treba li drzava izaci u susret bogatima do te mjere? Koja je korist? Ekologija?

 

I koji standard cemo uvesti?

Veliki Brat kaže...
Sam život u HR je teži i s puno više glupih i besmislenih prepreka nego u uređenijim državama, pa opet to ne znači da nije vrijedan življenja.

Biti cu specifican za nas jer nas novac se trosi - zivimo u drzavi koja ima uvoz skupih proprietery rjesenja, a da lokalna infrastruktura jos nije rjesila osnovne probleme tipa kanalizacija.

Sa el. automobilima smo naizgled u situaciji kao i sa internetom prije mnogo godina, kada su ADSL ili 3G postajali svakodnevica u djelovima inozemstva i koji su donosili objektivne blagodati.

I tu je sasvim odlicno da se na sirenju u nas radilo (nije dovoljno napravljeno) jer u toj blagodati ne moras biti bogat da bi uzivao - zato se uvrstava u komunaliju.

 

No, ovdje imamo problem i rjesenje koje se popularizira pod egidom ekologije, no ne mozes sa cvijetom od 100 000 eur zamaskirati deponij. I ne postoji kolicina argumentiranja koja bi u nas opravdala javno trosenje novca na punjace za manje od 5% prometa, dok se ne rijese ostali ekoloski problemi (ukoliko je glavni argument i dalje ekologija).

Gradnja zgrade je individualna investicija i individualni trosak, i najvaznije od svega privatna blagodat u kojoj se privatno uziva. Ovdje bi interes trebao nadvisti druge javne interese za privatnu blagodat.

 

Veliki Brat kaže...

Stvarno ne znam za što bi tocno ovo gore trebao biti argument osim za to da živimo u smeće državi.

Ovo je tocno jer je nama smece veci problem. U Vrgorcu imas Tesla punjace, ali Karepovac je u Splitu. I sto bi sad trebali kao javni interes sredjivati, opet pod egidom ekologije?

 

Vratiti cu se na bogate - gdje moze buknuti prodaja el. automobila? Izuzev velikih gradova - tj. koncentacije industrije, imas pozitivan primjer Dubrovnika koji se prometno prilagodjava situaciji, pa stoga imas najveci postotak motora i Smart vozila po glavi stanovnika - ovih potonjih je stvarno drasticno vise nego igdje u Hrvatskoj. Tamo imas i pozitivan primjer gdje hoteli sami investiraju u punjace, ali i gdje gradska uprava planira-prijeti regulacijom taksija na samo EL vozila. I sto je najbolje, Dubrovnik, zbog masovnih prihoda od privatnog izanmljivanja ima i najmladji i najskuplji vozni park u Hrv (sto dokazuje i cinjenica da se za drugi automobil ne kupuje Twingo vec Smart) te bi se i po tim pretpostavkama stanovnistvo vjerojatno najbrze prilagodilo EV trendu - jer Smart nije automobil s kojim se ide u Split u soping.

 

Kao moguce rjesenje imas znaci dva puta:

1. Drzavna investicija - kome, pod kojim opravdanjem, i za ciji interes (projekt Eko otok Krk koji cini daleko vise za ekologiju je kostao 350 milijuna kuna iz EU fondova)

2. Tesla punionice - proprietary rjesenje, sa svim beneficijama koje donosi ugradnja rjesenja volatilne kompanije ciji automobili nikada nece biti pristupacni javnosti koja bi financirala te punjace.

 

 

Nisam se dotakao problem distribucije jer o tome nemam pojma.

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
8 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
GUID kaže...
Feudalac kaže...

 Znam, treba ih i više. Međutim, ono što sam htio naglasiti a nije u tvojoj poruci je da se članak ne odnosi na Teslu već na Audi, čak je autor spomenuo Teslu u pozitivnom kontekstu. Iz toga, dakle, ne treba izvlačiti generalizacije, a Tesle u pravilu imaju daleko bolji doseg.

U članku se spominju i dva Leafa i jedan e-Up. Problem se tiče svih elektro auta pa i Tesli iako nešto manje. Ali i s Teslom ćeš brzo imati problema ako je voziš po autoputu kako se po autoputu vozi, dakle 130-150km/h, dva-tri putnika, prtljaga, klima, radio, svjetla, navigacija, dakle klasičan turistički auto na hrvatskim autocestama, pa još ako se voziš na tipičan vikend kad je smjena turista i gužva - tada se i na običnim pumpama čeka na red, a na tih par punionica koje kada se koriste istovremeno daju puno manje snage od nazivne (vrijedi i za superchargere) čekalo bi se satima ili danima ako broj eauta bude rastao brže nego prateća infrastruktura. 

 Slažem se većinom. Uz napomenu da SC puni sa do 150 (to ionako ne traje cijelu sesiju), a kad su dva istovremeno priključena, dijeli se na pola. To u pravilu znači da i ovaj koji dođe kasnije može dobiti barem 80. V3 puni do 250, svako priključeno vozilo.

Ja rekoh
15 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Feudalac kaže...

Slažem se većinom. Uz napomenu da SC puni sa do 150 (to ionako ne traje cijelu sesiju), a kad su dva istovremeno priključena, dijeli se na pola. To u pravilu znači da i ovaj koji dođe kasnije može dobiti barem 80. V3 puni do 250, svako priključeno vozilo.

Problem sa Teslom je da ima proprietary rjesenje.

 

Kad bi gledali po udjelu luksuznih vozila, u Hrvatskoj je u 2018 prodano oko 3.5% Audija, i po 2.5% BMW/Mercedes sto skupa sa ostalim luksuznim brandovima cini 10%.

Zanemariti cemo geografsku preraspodjelu (jer je dio DE trojke kupljeno u sluzbene svrhe).

 

Kako Tesla, cak ni sa pojeftinjenjem proizvodnje (koja drzi cijenu Zoe automobila iznad svoje realne cijene u klasi) ne moze uzeti veci komad trzista, a drugi proizvodjaci su jasno rekli da nece preuzeti Teslin standard, dogoditi ce se da ces sa Teslom i u buducnosti biti jako ogranicen - jer sa klasom u kojoj su model S i X pozicionirani nikada nece prijeci 2.5%.

 

Za raspraviti je koliko ce promet turista utjecati na sirenje Tesline mreze (jer kupnja 4 Tesle godisnje - podatakl iz 2018.) nije podloga za investiciju.

Drzava zbog javnog interesa ima INA-u, pa gradi i benzinske, ali ne gradi benziznske Tifonu, pa stoga ne treba ni Tesli ni ijednom drugom proprietary rjesenju.

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
8 godina
offline
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
wyks kaže...

 

Kao moguce rjesenje imas znaci dva puta:

1. Drzavna investicija - kome, pod kojim opravdanjem, i za ciji interes (projekt Eko otok Krk koji cini daleko vise za ekologiju je kostao 350 milijuna kuna iz EU fondova)

  Na tragu ovog rješenja je i zadnja serija punionica po autocestama, mislim da su nekih 25% troškova projekta dobili od unije. Takve stvari kod nas treba podržavati, iako u svemu tome ima svakojakih bedastoća. Koliko je Krk očistio otok Krk i paze da se ne truje dalje, pojedina rješenja su malo nakaradna. Primjerice, otpad se odvaja u pet kategorija, niti jedna od njih se ne zbrinjava osim hrane od koje se radi kompost. Sve ostalo svejedno završava na deponiju, a to je vidljivo i po tome da u kantu za papir možeš i trebaš odložiti tetrapak koji se nigdje u svijetu još ne reciklira. Ove godine su iz grada maknuli gotovo sve kante za smeće, jedan dan me napao vlasnik fast fooda. Dok sam konzumirao njegovu tortilju, bacim u kantu malu foliciju od keksića kaj je dijete pojelo a on podivljao.... I sad trebaš zamazanu maramicu od sladoleda nositi u torbi kilometar ili doma dok ne nađeš mjesto za odložiti je. Ali podržavam uzimanje para od unije :-))

 

Čitam pak za Međimurje, tamo su isto krenuli sa kućnim sortiranjem i onda uvode taktiku plati koliko proizvodiššto je suludo - nitko od nas ne proizvodi otpad zato što eto baš to hoće već je otpad posljedica konzumacije proizvoda i za koju država i svi ostali mole boga da bude što veća, to je mjerilo današnjeg uspjeha. Otpad proizvode proizvođači robe, a ne potrošači. Kako da doneseš mlijeko djetetu na 8. kat? Nekad si mlijeko kupovao tako da ostaviš bocu pred vratima, ujutro te čeka puna. Nema otpada. Stvari su se nosile u košarama od pruća ili vrećama od prirodnih vlakana - kad su dotrajale jednostavno bi ih odložili u kut ili bacili bilo gdje, a priroda bi jedva dočekala poklon. Po meni bi trebalo krenuti s te strane, zabraniti sve što se ne može ponovo koristiti, a ako nešto mora imati jednokratnu i neiskoristivu ambalažu - neka je proizvođač uzme natrag.

Ja rekoh
16 godina
online
Re: Teslom u 24 sata prešao 2.781 kilometar na otv
Feudalac kaže...

 Slažem se većinom. Uz napomenu da SC puni sa do 150 (to ionako ne traje cijelu sesiju), a kad su dva istovremeno priključena, dijeli se na pola. To u pravilu znači da i ovaj koji dođe kasnije može dobiti barem 80. V3 puni do 250, svako priključeno vozilo.

Problem je gdje možeš dobiti n puta po xxx kW.

Problem EV-a je cijeli sustav - izvedba, cijena, punjenje, standardi. Praktički je ICE u svemu bolji.

Hoćemo li se jednom svi voziti u EV? Možda, ali dok se sve navedeno ne riješi i dalje će biti igračke. Kad ja svako malo zatupim "nema infrastrukture", nje stvarno nema. A za razliku od benzinskih postaja elektro punionice moraju prvo biti standardizirane, nakon toga investirane, s realnim business caseom iza.

Trenutno nema ničeg, ne samo u pogonu već ni na vidiku. Primjer Tesla SC je jako lijep, ali ne vidim kako bi ga se u praksi ozbiljno izvelo. A ako bi svaka grupacija išla sa svojim "standardom" ispao bi neupotrebljivi kaos.

Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice