Elektronika - pitanja, odgovori, tutoriali
- poruka: 7.593
- |
- čitano: 1.850.524
- |
- moderatori:
DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Ali ja sam u komentarima vidio da treba spojiti 12v i 3v (15v) kako bi napunio.
U videu je 12v
Bilo mi je malo sumljiva ideja korititi -12v rail. No dobro, to lik s videa nije niti radio.
On koristi 12v za punjenje akumulatora. Ukratko, zaboravi........
Vjerojatno - u teoriji, ne nužno i u praksi. Samo što na -12V imaš jako slabu struju, ne? Ne znam koje je napajanje u pitanju ni koliko je staro - pretpostavljam ispod 1A.
I vjerojatno bi trebao staviti diodu na izlaz iz napajanja.
Za takve stvari inače postoje boost konverteri, znači dizači napona, a neki od njih imaju i opciju ograničavanja jakosti struje.
Postoji mogucnost promjene napona na 12V railu varanjem feedbacka na napajanju, ali to je sve samo ne jednostavna stvar posto moras raditi neki tip reverse engineeringa na napajanju.
Da obrazložim svoje mišljenje "uglavnom zaboravi"
Napajanje za PC je CV napajanje, dakle isporučuje konstani napon, što znači da nema mogućnost strujnog ograničenja. Ako bi takav izvor napajanja koristili za punjenje akumulatora to znači da bi inicijalna struja punjenja bila velika. U praksi takav način punjenja baterija nije preporučen.
Ako bi koristili -12v i 3v izvod, zapravo koristimo 3,3v, to sve skua iznosi 15,3v(u praksi gotovo uvijek iznad) što znači da bi napon bio iznad preporučenog za većinu baterija. Struja bi samim time bila i znanto viša pri inicijalnom punjenju......sve skupa bi rezultiralo nepovoljnim uvijetima za punjenje.
Ako bi se sekundar modificirao i napon prilagodio, još uvijek nam ostaje nepreporučen CV tip punjača.
Na ebayu se da naći DC-DC pretvarača koji imaju mogućnost podešenja napona ali i ograničavanja struje.
Jedan primjer je ovaj 12A, s kojim tada dobivamo mogućnost preporučenog CC-CV punjenja, te prilagodbe za prepuruke punjanja od samog proizvođača datim u dataheetu.
Radi toga mislim da kemijanje s sekundarom nije vrijedno truda.
PS -12V izvod ako se ne varam je izvod koji nije nadgledan u većini jeftinijih napajanja a struja koju može isporučiti je uglavnom 1A ili manje što znači da bi u CV punjenu baterija u većini slučajeva opteretili izvod nedopuštenom strujom a za razliku od 12V izvoda koji je nadgledan, spržili bi napajanje svaki put prilikom spajanja prazne baterije na punjač.
Ako bi koristili 12v i 3v izvod, zapravo koristimo 3,3v, to sve skua iznosi 15,3v(u praksi gotovo uvijek iznad) što znači da bi napon bio iznad preporučenog za većinu baterija.
Nije mi jasno kako bi se tu došlo do 15 V. Kak ćeš serijski spojiti dva strujna kruga koji imaju zajedničku masu?!
Ugl. Probao sam ponovo i spojio sam plavu na - i narandžastu na +
I sad puni se akumulator,al voltaža nije trajna,nego postepeno opada.
Al napuni se,nije da nikako ne puni,čak sam mogao malo i zaverglat(akum je od motora)
E sad to sam punio nekih 1h,možda da sam više i upalio bi
Ugl. Probao sam ponovo i spojio sam plavu na - i narandžastu na +
I sad puni se akumulator,al voltaža nije trajna,nego postepeno opada.
Al napuni se,nije da nikako ne puni,čak sam mogao malo i zaverglat(akum je od motora)
E sad to sam punio nekih 1h,možda da sam više i upalio bi
Napajanja imaju zastite protiv ljudske gluposti(osim ako nije bas neka ekstremna glupost), po tom pitanju nemas brige, ali imaj na umu da nece to dugo raditi jer koristis rail koji je slab, a uz to jos i prevelik napon za akumulator.
Samo je pitanje dal ce prvo napajanje otici ili akumulator.
Danas bar ti punjaci nisu skupi...
Napon na klemama mi očita 13v kad spojim,tako da nije velik.
Vidi vjerujem da ovo ne može napunit skroz akum,ali isto vjerujem da može napunit toliko da upališ motor,ostalo punjenje će dovršit regler
Škakljivo je igrati se sa stvarima s kojima nisi "na ti". Istina, od nečeg treba početi, svi smo mi ispočetka (a i svako malo nakon toga ) napravili neku piz*ariju. Ovo sad ti je mala pouka - ako nisi 100% siguran u to što radiš, nemoj se oslanjati samo na neki video s YouTubea, nego ovdje pitaj ekipu.
Ako bi koristili 12v i 3v izvod, zapravo koristimo 3,3v, to sve skua iznosi 15,3v(u praksi gotovo uvijek iznad) što znači da bi napon bio iznad preporučenog za većinu baterija.
Nije mi jasno kako bi se tu došlo do 15 V. Kak ćeš serijski spojiti dva strujna kruga koji imaju zajedničku masu?!
Ma nikako.
Ugl. Probao sam ponovo i spojio sam plavu na - i narandžastu na +
I sad puni se akumulator,al voltaža nije trajna,nego postepeno opada.
Al napuni se,nije da nikako ne puni,čak sam mogao malo i zaverglat(akum je od motora)
E sad to sam punio nekih 1h,možda da sam više i upalio bi
Sve 5, al imaj uzmi u obzir ono što sam napisao u predhodnom upisu....
Ti imaš u tom slučaju 15,3v al ova -12 je obično izvod male snage i rijetko nadziran. I čak ako je akumulator pun i to koristiš za održavanje, napon ti je previsok. Ako ti je akumaltor većeg kapaciteta i prazan vrlo vjerovatno će ti stradati to napajanje.....ta ideja jednostavno nema smisla, kako god okreneš
Jedina opcija koja meni pada napamet a ima smisla je ona iz linka, ako ti se već da igrati s time......
Ako je akumulator prazan ili napola dopunit će ga tih 12-13 V sa napajanja samo za ograničiti struju punjenja spoji serijski preko auto sijalice od fara (oko 55W) i ostavi do ujutro .
Ti akumulatori/baterije se u pravilu pune 13.9V i limitom (osiguračem) od max 3.15A ... (u pravilu je osigurač 1A) ...
Inače ako na napajanju (ATX npr.) ako spojite +12 i +3.3 dobiti ćete 15.3V (neko je to napomenuo) -12 i + 3.3 dobiti ćete 8.7V ...
Uostalom sve to ispitajte prvo multimertom,bilo za napon,bilo za struju,a inače u seriju sa plusom stavite osigurač pa čete samim time limitirati struju ...
" Ti akumulatori/baterije se u pravilu pune 13.9V i limitom (osiguračem) od max 3.15A ... (u pravilu je osigurač 1A) ...
Inače ako na napajanju (ATX npr.) ako spojite +12 i +3.3 dobiti ćete 15.3V (neko je to napomenuo) -12 i + 3.3 dobiti ćete 8.7V ... "
1.Olovni automobilski akumulatori se pune naponom od 14.4V ( vidi na alternatorima).
2.Potpuno obrnuto ovo sa zbrajanjem napona nego si napisao.
Kad serijski spajaš baterije ide + na - slijedeće da bi zbrojio napon.
Kod PC napajanja +3,3v i +12v je spojeno - sa - i to nikako nemože dati veći napon.
Ako koristiš -12 i +3.3 dobiješ viši napon ali znajući da je -12v max oko 0.5A tada taj napon od 15,3 nesmiješ opteretiti većom strujom od tih 0.5A
Osigurač ne dolazi u obzir za ograničenje struje jer ako akumulator normalno hoće povuć veću struju tada se prekine punjenje ako izgori osigurač.
Naj jednostavnije je otpornikom ( moj primjer sijalica) napraviti ograničenje jer kod veće struje padne napon i time se ograniči da akumulator ne vuče veću struju.
ps: Mana ovog načina sa otpornikom je što se grije tj. troši više struje nego što akumulator prima tj. imamo gubitak (kuna)
Postoji i način za prepravku PC napajanja sa regulacijom napona i struje....samo treba googlat malo i znati koristiti lemilicu.
Lijep pozdrav. Imam jedno pitanje u vezi struje u stanu kod susjeda. Znaci na grlo zarulje dolazi samo 12V a u kutiji bude 220V. Sta bi mogao bit problem?
Inače ako na napajanju (ATX npr.) ako spojite +12 i +3.3 dobiti ćete 15.3V (neko je to napomenuo) -12 i + 3.3 dobiti ćete 8.7V ...
Obratno....
Gledaj to kao razliku potencijala, između 12v i 3,3v je 8.7v.......između -12 i 3,3 je 15,3v.......
Hmmm, frend na faksu ima neki programski da mora napravit kao neki sintisajzer s ATMega16 čipom, kao ne smije bit Arduino.
Možete li mi pojasniti zašto? Ako se ne varam, to je obični 8 bitni MCU koji koristi i Arduino.
LOL Pitaj frenda. Ako on ne zna, nek pita profesora.
Pretpostavio bih zato da mu zagorča život, s obzirom da za Arduino vjerojatno već postoje gotove biblioteke za tako nešto.
LOL Pitaj frenda. Ako on ne zna, nek pita profesora.
Pretpostavio bih zato da mu zagorča život, s obzirom da za Arduino vjerojatno već postoje gotove biblioteke za tako nešto.
Misliš biblioteke za sintisajter il šta već?
Pretpostavljam da ga žele nauciti da sam instalira toolchain i optimizira kod za specifičnu platformu na kojoj radi.
Arduino biblioteke iako su portane na sve i svašta nekad nisu optimizirane pa troše resurse ili su jednostavno spore.
Evo na primjer, psx pad, odnosno biblioteka za čitanje PSX controllera je užasna jer bit banga podatke, a
bez problema se mogao iskoristiti SPI interface koji je pristuan na mnogim atmegama i ostalim mikrokontrolerima.
Po meni koristan pristup. Ako znaš koristiti avr toolchain znat ćeš i Arduino.
Kako bi to na kraju izgledalo?
Mislim nije mi problem napravit kod za to ni shemu, al me zanima kak će prenjet kod na to?
Mal im je iskreno glupo to, zagorčali im život.
Ak je na faksu gdje se ozbiljno bave elektronikom, onda to uopće nije glupo, nego jako korisno - da se nauči kako stvari funkcioniraju na nižoj razini. Druga je sad stvar ako on to nije sposoban usvojiti...
Kako bi to na kraju izgledalo?
Mislim nije mi problem napravit kod za to ni shemu, al me zanima kak će prenjet kod na to?
Mal im je iskreno glupo to, zagorčali im život.
Isto kao kad zapisuješ bootloader za arduino, spojiš na ICSP i flešaš putem avrdude-a (arduino u pozadini vrti avrdude).
Valjda su mu dali neki avr programmer, ako ne može iskoristiti neku arduino pločicu (Arduino as ISP), to valjda smije...
Kako bi to na kraju izgledalo?
Mislim nije mi problem napravit kod za to ni shemu, al me zanima kak će prenjet kod na to?
Mal im je iskreno glupo to, zagorčali im život.
Isto kao kad zapisuješ bootloader za arduino, spojiš na ICSP i flešaš putem avrdude-a (arduino u pozadini vrti avrdude).
Valjda su mu dali neki avr programmer, ako ne može iskoristiti neku arduino pločicu (Arduino as ISP), to valjda smije...
Budem vidio to s Arduinom kao ISP
Punio sam 12h i bez problema upalio motor.Napajanje isto uredno radi.
Pozz, uzeo sam ovo pojačalo
I sad me zanima koji DC jack koristi to pojačalo
Kad dođem ovdje, vidim da ima različitih promjera.
Također me zanima dal mislite dal će adapter koji daje 1.5A@12V moći gurati to pojačalo s jednim zvučnikom?
Nemoguće je znati samo po slici, ali vjerojatno 5.5/2.1mm
Nemoguće je znati samo po slici, ali vjerojatno 5.5/2.1mm
Gotovo sigurno je taj, jer je to takoreći nepisani standard. Da je neki drugi, onda bi napisali koji točno.