to sam i ja mislio.
ali sam negdlje naso na netu da me kilas sad di da se ih moze pospajat. ali ocigledno sam krivo protumacio.
LED rasvjeta
- poruka: 164
- |
- čitano: 87.617
- |
- moderatori:
DrNasty, pirat, XXX-Man, Lazarus Long, vincimus
Evo malo kako sam sebi rješio led rasvjetu u sobi. Pokušao sam par različitih ledica, na kraju sam skužio da su kineske power ledice smeća i da treba kupiti nešto brand name.
Prvo sam kupio dvije 10 W kineske ledice s dva 10 W drivera. Jedna žuta i jedna bijela. Nedugo nakon toga crknuo je prvi 10 W driver, pa sam ostao na jednoj žutoj ledici. To je bilo koma svijetlo, pa sam odlučio dodati jednu žutu 20 W ledicu i pripadajući 20 W adapter. Nedugo nakon toga, crkao je drugo 10 W driver, pa sam ostao na 20 W žutoj ledici. Svijetlo je bilo skoro dovoljno, ali sam odlučio dati šansu pravim ledicama, dakle ne kineskim, nego nekima koje su kvalitetne i imaju DATASHEET. Odabrao sam Lite On seriju M13 5000K, dakle čista bijela. To su 4 W ledice, stavio sam ih 8 komada, i svaka radi na 2.7 W i ništa se ne grije.
Sad, zašto su kineske tako loše? Prvo, kvaliteta svijetla je očajna, CRI je manji od 65 (što god pisalo na ebayu), efikasnost je nikakva (sumnjam da je veća od 75 ili 80 lm/W) i sve u svemu loše iskustvo. No, ove brand name ledice su prava stvar. Odabrao sam baš ove jer su dosta povoljne (mislim da me komad koštao 1.4€), imaju CRI od 80 (realni, ne kineski), te prekrasnu boju svijetla, skoro identična kao danja svijetlost. Ne volim slikati kako svijetlost izgleda, ali evo dvije slike da se bar nešto vidi. U stvarnosti je naravno puno bolje, i što je najbolje od svega, dobra rasvjeta stvarno pozitivno utječe na raspoloženje! :)
Najbitnije od svega, što i je poanta ledica, efikasnost. Pogledajte datesheet od ovih ledica:
http://www.tme.eu/hr/Document/ca7fb43346cbc4d793ec9b5bf73f27a6/LTPL-M13.pdf
Moj driver je 600 mA, a imam 4 ledice u seriji i dvije u paraleli, dakle svaka dobiva 300 mA, i pri tome ima efikasnost od 143(!) lm/W. Dakle imam isti driver kao i prije, a dobivam duplo više svijetla! Dakle trošim isto energije, a dobivam puno više za to. Moje svijetlo je ekvivalent reflektoru od 300 W, a ledice su snage 21.6 W
Pa da sad čujem neki argument protiv ledica...
Što se tiče hlađenja, dovoljno je imati običnu plafonjeru sa limenim dnom, malo pobrusiti i instalirati ledice pomoću termalnog ljepila. Ne griju se ništa jer su dosta efikasne i 8 ih je pa se toplina rasporedi.
Ona stara kineska 20W se toliko grijala da je otišla eloksacija sa ovog crnog hladnjaka na kojem je bila lol.
Sve u svemu, tko je upalio sunce efekt
Pozdrav!
Neznam jel pitam u pravoj temi, ali uzeo sam ovu led traku za unutrašnjost kućišta https://www.alzashop.com/akasa-vegas-blue-d527223.htm . Odrezo sam ju po mjeri gdje je ocrtano da se smije i uključio u molex i jednostavno ne radi. Neznam u čemu je problem, tako jednostavno bi trebalo bit al nema šanse da proradi.
Poslikaj traku. Slike prikazuju RGB traku s tipičnim konektorom za led trake, a ne s molexom pa mi nije baš jasno kako si to mogao uštekati u molex. Ako traka fakat tak izgleda, onda nemaš dobar kontakt.
Za jednobojnu 12V traku trebaju ti dvije žice: +12V (žuta žica na molex konektoru) i GND (crna žica na molex konektoru).
S jedne strane trake je bila extension "utičnica" i taj dio sam odrezo da taman stane gore u kućište. S druge strane ista utičnica al muška i dobio sam adapter koji ide na molex. Na tom adapteru jesu dvije žice i ukopčo sam u molex od napajanja, ali ništa. Probat ću još koji molex probat jer izgleda da je kontakt po svemu sudeći.
Poslikaj pa da vidimo kak traka i adapteri izgledaju.
Pozdrav!
Pred neko vrijeme kupio sam 50 W ledicu i pripadajucu 50 W driver.
Zanima me, kako odabrati pravo hladjenje?
Nasao sam ovo na eBay-u:http://www.ebay.com/itm/3Pin-Intel-CPU-Silent-Cooling-Cooler-Fan-Heatsinks-With-Thermal-Fin-Copper-Motor-/181730125804?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a4ff5a7ec
Dali ce to biti dosta za hladjenje?
Dali ce to biti dosta za hladjenje?
Trebao bi ti biti dovoljan, ali kak da ti mi to garantiramo? Znao bi da ga kupiš, montiraš i izmjeriš temperaturu ledice.
Međutim, iskreno rečeno taj hladnjak izgleda kilavo (ne sviđa mi se mala površina rebara i mala, neuglačana baza za procesor, odnosno LED-icu u tvom slučaju) i ne bih se iznenadio da je i dosta glasan. Osim toga, platio bi ga oko 40 kuna i čekao oko 3 tjedna, a kod nas u dućanu, za od 30 kuna nadalje, možeš kupiti vrlo sličan hladnjak (znači, možeš proći još jeftinije!) ili možeš dodati još malo novca i za 70-75 kuna kupiti osjetno bolji hladnjak (npr. ARCTIC COOLING Alpine 11 Plus), s dvije do šest godina garancije (ovisno gdje kupuješ). Dakle, nema apsolutno nikakvog razloga/opravdanja da naručiš taj s eBaya.
Uredu, hvala puno na savjetu!
Pozdrav!
Nisam slikao svoju traku jer je isprobana više puta i ne radi, očito sam dobio pokvarenu, ali nema veze ionako nije bila skupa i neda mi se slat nazad u češku. Sad me zanima kako kod nas nabavit neki led controller (npr. NZXT HUE), ili samo kvalitetno osvijetlit kućište ljepljivom LED trakom (tamno plave boje) koja je kvalitetna i koja će definitivno radit? Ova akasa mi se odljepila par puta sama, dakle jako loše ljepilo je bilo na njoj, vjerojatno nije bila skladištena primjereno.
A evo sta sam radio jucer rasvjeta za 300 litarni akvarij moduli su od 10W
Jesi upalio to? Ajd stavi neke slike u radu!
uf radi ko violina. s tim da sam stavio jos dvije od 10W znaci sveukupno 8 komada. prvih 6 se pale na jedan prekidac a druge dvije na drugi. slikice sutra ;) zaboravio na to ja
uf radi ko violina. s tim da sam stavio jos dvije od 10W znaci sveukupno 8 komada. prvih 6 se pale na jedan prekidac a druge dvije na drugi. slikice sutra ;) zaboravio na to ja
Zaboravio na slik'ce?
BTW jesi svjetlo led čipova nekako difuzirao ili ti ovako goli svijetle u vodu? Ja uskoro namjeravam staviti LED trake na svoj akvarij, ali sam malo zabrinut zbog usmjerenosti svjetla, da to ribama ne bi smetalo...
https://m.alzashop.com/philips-led-8-60w-e27-2700k-matte-6-pcs-set-d4535636.htm?catid=18852652
Mislim se dali da naručim.
jedno lagano pitanje.
U sobi imam rasvjetu na 12V MR16 žarulje sa ispravljačem (220V na 12V) na tavanu. Nedavno sam promjenio stari ispravljač i kupio ovaj
http://www.iskydance.com/index.php?c=product_show&a=index&id=1436
http://www.iskydance.com/uploads/goods_file/TE-75-12,TE-75-24.pdf (specifikacije)
te sam promjenio i obični prekidač za ovaj dimabilni regulator koji sam dobio (Tem modul EM13)
https://en.calameo.com/read/000262194d6c31a475bc2?page=4 (na 92. stranici kataloga odmah prvi je i njegove specifikacije)
Kupio sam i led dimabilne žarulje, ali s ebaya jeftine i pitanje je dal su dimabilne (makar je pisalo da jesu).
Problem je u tome što na dimabilnome regulatoru (prekidaču) dok ja okrenem regulator na max. i onda na min., promjena intenziteta svijetla je premala, tj. trebao bih moći prigušiti ili pojačati svijetlo dosta jače.
Sad da li je to do nekvalitetnih žarulja (treba uzeti Philips ili Osram) ili je i do prekidača, tj. regulatora?
Shemu spoja saljem u privitku.
Hvala :D
žarulje su mr16 12vdc 6w dimabilne (nekakve jeftine s ebaya) i takvih je 4 komada u stropu.
Ako sam dobro shvatio tebe muči što misliš da je trenutno raspon intenziteta npr. 0-40% ili možda 60-100% onoga koliko žarulje mogu svijetliti? (ne znam kako da se drugačije izrazim)
Možeš li na neki način spojiti samo jednu žarulju pa vidjeti koliko jako svijetli? Recimo spojiš samo jednu na taj dimmabilni ispravljač i onda jednu samo na izvor od 12V pa usporediš koliko jako svijetle. Postoji li mogućnost da ubaciš tipkalo umjesto regulatora pa dovedeš na ispravljač stalnu fazu pa da on radi dimmanje? Možda napraviti nešto na stolu samo za test?
žarulje su mr16 12vdc 6w dimabilne (nekakve jeftine s ebaya) i takvih je 4 komada u stropu.
Krivac bi mogle biti žarulje (ovisno o tome kako reguliraju jakost struje - ako na ulazu imaju kondenzator, znači da bi moglo slabo reagirati na PWM signal kakvog daje napajanje koje koristiš), a mogao bi biti i dimmer.
Što se događa kad umjesto žarulje spojiš 12 V traku na kontroler/napajanje? Možeš li onda to dimmati kako treba? Znači, trebaš utvrditi je li uzrok problema žarulja ili dimmer.
I reći ću jednu općenitu stvar - dimmanje na taj način je apsurdno. To se ne bi trebalo dimmati triacom (pa da se utječe na izmjeničnu struju), nego bi napajanje trebalo imati posebni "ulaz" za potenciometar i odgovarajući potenciometar. Ili daljinski upravljač umjesto potenciometra.
Probati ću danas ili sutra pa budem vidio.
Hvala na savjetima :D
Ako sam dobro shvatio tebe muči što misliš da je trenutno raspon intenziteta npr. 0-40% ili možda 60-100% onoga koliko žarulje mogu svijetliti? (ne znam kako da se drugačije izrazim)
Možeš li na neki način spojiti samo jednu žarulju pa vidjeti koliko jako svijetli? Recimo spojiš samo jednu na taj dimmabilni ispravljač i onda jednu samo na izvor od 12V pa usporediš koliko jako svijetle. Postoji li mogućnost da ubaciš tipkalo umjesto regulatora pa dovedeš na ispravljač stalnu fazu pa da on radi dimmanje? Možda napraviti nešto na stolu samo za test?
60-100% tako nekako jer ne mogu ih prigušiti tipa da one jedva svijetle.
A ove ostale savjete isprobam.
žarulje su mr16 12vdc 6w dimabilne (nekakve jeftine s ebaya) i takvih je 4 komada u stropu.
Krivac bi mogle biti žarulje (ovisno o tome kako reguliraju jakost struje - ako na ulazu imaju kondenzator, znači da bi moglo slabo reagirati na PWM signal kakvog daje napajanje koje koristiš), a mogao bi biti i dimmer.
Što se događa kad umjesto žarulje spojiš 12 V traku na kontroler/napajanje? Možeš li onda to dimmati kako treba? Znači, trebaš utvrditi je li uzrok problema žarulja ili dimmer.
I reći ću jednu općenitu stvar - dimmanje na taj način je apsurdno. To se ne bi trebalo dimmati triacom (pa da se utječe na izmjeničnu struju), nego bi napajanje trebalo imati posebni "ulaz" za potenciometar i odgovarajući potenciometar. Ili daljinski upravljač umjesto potenciometra.
Tako je bilo napravljeno prije cca 15 godina i bio je obicni ispravljac 220v na 12v (nije bilo zamisljeno da ce se jednoga dana stavljati dimmer), a i necu sada ici rasturati instalacije u potkrovlju, pa sam zato pitao za savjet. :)
Probaj s LED trakom da vidiš je li krivac dimmer ili žarulja pa onda eventualno možeš krenuti dalje.
Ako je u pitanju žarulja, trebao bi pronaći "glupe žarulje", znači žarulje koje su izvedene kao i LED trake - LED čipovi upareni s otpornicima. Ako je krivac dimmer, onda ili nabaviti drugi dimmer ili drugo napajanje (iako ti ništa ne garantira da će ti drugi uređaji biti kompatibilni, odnosno da ćeš moći postići to što želiš).
Probaj s LED trakom da vidiš je li krivac dimmer ili žarulja pa onda eventualno možeš krenuti dalje.
Ako je u pitanju žarulja, trebao bi pronaći "glupe žarulje", znači žarulje koje su izvedene kao i LED trake - LED čipovi upareni s otpornicima. Ako je krivac dimmer, onda ili nabaviti drugi dimmer ili drugo napajanje (iako ti ništa ne garantira da će ti drugi uređaji biti kompatibilni, odnosno da ćeš moći postići to što želiš).
Probat ću s led trakom pa javim, a za dimmer sam mislio uzeti od iste firme kao što je i ispravljač da bude kompatibilno.
http://www.iskydance.com/index.php?c=product_show&a=index&id=524
Također sam jučer s unimerom mjerio napon na priključcima u stropu gdje se žarulje utiču te kad je dimmer na najjače okrenut, napon je 11,96V, a kada ga okrenem na najslabije, padne na 6,6V i ne ide ispod.
A žarulje imaju u sebi nekakav el. sklop za zavojnicom.
Pa zašto ne pustiš da ti taj ispravljač radi dimmanje kada već ima mogućnost (ako ja gledam dobru dokumentaciju)? Treba ti samo tipkalo umjesto potenciometra i žica sa stalnom fazom (faza prije prekidača). Kao na slici, samo zanemariš ovo drugo napajanje.
Pa zašto ne pustiš da ti taj ispravljač radi dimmanje kada već ima mogućnost (ako ja gledam dobru dokumentaciju)? Treba ti samo tipkalo umjesto potenciometra i žica sa stalnom fazom (faza prije prekidača). Kao na slici, samo zanemariš ovo drugo napajanje.
Ok, savjet je dobar, ali moram ići podžbuknu kutiju otvarati i novu žicu vući po bužiru pa sam mislio da će možda ići bez da podžbuknu instalaciju moram dirati.
Ali svejedno hvala ti na savjetu, ako nikako drugačije ne uspijem, onda budem tak i napravio. :D
Za to bi bilo idealno imati osciloskop, da vidiš što se točno događa s izlazom iz napajanja. Trebao bi biti PWM signal na 500 Hz. Imaš na multimetru mjerenje frekvencije? Imaš možda i mjerenje duty cyclea? Recimo mjerenje duty cyclea dalo bi ti potpuniju informaciju, jer ti upravo duty cycle govori o tome kako napajanje regulira (je li na najjačem 100%, je li na najslabije blizu 0%).
Uglavnom, oko PWM-a - to ti zapravo znači da to napajanje radi tako da pušta 12 V, ali isprekidano, znači isključuje i uključuje izlaz. Napon koji ti javi multimetar je prosječni napon. Stvarni napon se 500 puta u sekundi prebacuje s 12 V na 0 V i natrag. E sad - shvaćam da bi želio da ih možeš jače prigušiti. No, jače prigušenje ti znači da će razdoblje svjetla biti kraće, a razdoblje mraka biti dulje (žarulje spojene na to napajanje zapravo će treperiti 500 puta u sekundi, iako to možda nećeš primijetiti golim okom, barem dok nisu jako prigušene), ilitiga efekti povezani s treperenjem bit će izraženiji.
Imaju i nekakav čip, možda ispod polegnutog kondenzatora?
Vidim da vrlo vjerojatno imaju četiri diode - to su stavili da bi bilo svejedno na koju stranu ih okreneš.
za taj model Tem EM13 dimmera kaže od 0-60W.