Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su već

poruka: 46
|
čitano: 11.101
|
moderatori: vincimus
+/- sve poruke
ravni prikaz
starije poruke gore
Ovo je tema za komentiranje sadržaja Bug.hr portala. U nastavku se nalaze komentari na "Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su već".
5 godina
online
Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su već

Tipičan overengineering, ajmo napraviti citavu industriju koja rjesava problem, koja zapravo pogorsava problem

 
9 0 hvala 0
2 godine
protjeran
offline
Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su već

Ko je htio da gleda, znao je da je to obicno sranje odmah na startu. To je svedska vlada promovirala kao dio rjesenja za dostizanje ciljeva 2050.

 

Sustinski problem je to sto koristenjem obradivih povrsina za proizvodnju goriva, cijena energije direktno utice na kolicinu dostupnih obradivih povrsina a samim tim i hrane.  Prosto da ne moze prostije. Na stranu ova analiza koja pokazuje da cak ne pomase ni kod redukcije CO2 emisija.

 

Da jos dodam da u Svedskoj se dobija dizel od ostataka drveta iz sumske i papirne industrije, dakle iz obnovljivih izvora. Posto je krajnji proizvod dizel, vlada zmiri na benefite i pravi se kao da to ne doprinosi rjesenju problema, doslovno.

Poruka je uređivana zadnji put pet 25.2.2022 12:18 (kirat).
 
7 0 hvala 0
15 godina
offline
Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su već

Nije mi jasno da se to odmah nije moglo kalkulirati, pa poznato je odavno da monokulture uništavaju okoliš.
A sad rade istu glupost s električnima autima jer e opet forsira samo jedno rješenje. Za 5 -10 god će skužiti kako su električni auti napravili više štete nego koristi.
Da budućnost je u električnim autima, ali trenutni stupanj razvoja, baterije i nečin proizvodnje el energije nemaju ekološki pozitivan učinak kao se želi prikazati i moguće je da isto rade više štete nego koristi.
Dok određena rješenja ne budu skroz čista, treba raditi kompromise koji su najbolji u datoj situaciji.
Osim poznate problematike koliko košta proizvodnja el automobila i koliko se co2 time meitira, od kud dolazi el energija za njih i koliko su to prljavi izvori,
je li itko stavio u kalkulaciju da je takav auto 3x skuplji od ekvivalentnog klasičnog automobila, koliko resursa se mora potrošiti da kupac takvog auta zaradi sredstva da bi gamogao kupiti.
Puno je tu nepoznanica a uvijek se forsira jedno rješenje i srlja prema tome. Elektrika je budućnost  ali treba tek doći do toga da bide ekološka budućnost jer ovo sad nije

 
11 0 hvala 0
3 godine
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
Točno, ali EU u zadnje vrijeme ulaže i puno sredstava u gorive ćelije, a trebala bi krenuti i proizvodnja goriva iz otpada.
Stavljati sva jaja u istu košaru nikada nije bilo pametno
8 godina
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
jedino što je istina da proizvodnja usjeva za bio gorivo podiže cijenu hrane, ostalo je glupost. na tim poljoprivrednim površinama neće rasti prirodna vegetacija, nego će izniknuti neka druga kultura koja ponovno neće apsorbirati ono o čemu istraživači pišu.
 
5 0 hvala 0
12 godina
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
Na cijenu električnog auta možeš gledati i na način da možda spriječi ljude da kupuju više od jednoga ili da koriste javni prijevoz kada god mogu. Nekako ne vjerujem da će eventualni dodatni rad kako bi se skupili novci za platiti ga negativno utjecati na CO2. Nije baš tako lako raditi 2 posla davno kako bi nešto priuštio. Ono što bi se moglo dogoditi je da ljudi nastave voziti smrdljivce umjesto da kupe električni, ali tada država može udariti po džepu dodatnim porezima na takva vozila. Zna se kako to ide - prvo mrkva pa onda batina.
14 godina
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su

OK, meni je cca 250 km dosega na EVu ok, dosta za dva dana puta na posel i loko vožnje...

 

ali iakakvo putovanje preko 100 km s obitelji - ne pouzdam se u njih...

 

A dva auta ni sad nemam, a kamoli da puknem 250.000 kn za novi EV....

 

a javni prijevoz meni za posao je nepostojeći...

Ju je je? Je ju je!
16 godina
offline
Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su već

Uzgajamo hranu da bismo hranili strojeve. Jel to kome još zvuči jezivo?

Pismenost ne zahtjeva fizički napor! Č, ć, -ije, -je, dž i đ nisu olovni utezi!
Moj PC  
5 0 hvala 0
15 godina
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
Pixel kaže...

Osim poznate problematike koliko košta proizvodnja el automobila i koliko se co2 time meitira, od kud dolazi el energija za njih i koliko su to prljavi izvori,
je li itko stavio u kalkulaciju da je takav auto 3x skuplji od ekvivalentnog klasičnog automobila, koliko resursa se mora potrošiti da kupac takvog auta zaradi sredstva da bi gamogao kupiti.

 Stavio je Volvo na papir pa je ispalo da njihov EV u proizvodnji generira 70% više CO2 u odnosu na isti ICE model, a da se brejk-evena tek nakon 110 000km, ili u najboljem slučaju 80 000km - ako ćemo se pretvarati da na kući imaš Višku solarnu elektranu u bekjardu Krš-Pađene, a u bašći hidroelektru Peruća i da ti Josipa Rimac sređuje papire.

 

Isto tako većina mladih koji si i mogu priuštiti EV je ili zauzeta popravkom Tesle ili pušenjem kurca Musku, a ima i onih koji voze Tvinga starog 14+ godina na posao od 6000kn, pa se nadaju "budućnosti", a ta budućnost je da razvaljenu Teslu od 200 000milja kojoj se raspadaju svi sustavi i kojoj je baterija opasnija od Rusko-Ukrajinske granice na oglasniku i dalje košta 20 000$+.

 

Dok je god prosjek vožnje 150 000km, i dokle god je prosjek godina 14+ (na razini EU), EV neće biti ništa osim zamjene za Audi A4 ili takvo vozilo.

Ekonomiju ne generira S klasa, ni A4, već upravo taj Tvingo od 2000eur kojeg "esencijalni radnici" voze na posao maštajući o budućnosti.

 

Vrijednost novijih Clia/Pola/Golfa/Octavija/Sandera koji su 90% prodaje novih automobila je upravo u visokoj vrijednosti buduće preprodaje.

Može nastati veći boom prodaje jeftinijih EV modela poput Dacie Spring ili takvih, ali to će se jednom/ubrzo odraziti na tržište rabljenih automobila, gdje će vrijednost tih jeftinih EVa - kojima će ionako slabašna baterija bit na zadnjihm km/kw izdržljivosti bit nikakava - tj. imati će novčanu vrijednost, ali neće imati uporabnu vrijednost, pa ih nitko ni neće prekupovati.

 

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
16 godina
moderator
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su

Jako dobar post, dođe mi skoro da ti posušim sve kartone koje sam ti da na forumu...

This space for rent!
6 godina
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
ja kotrljam Twinga kupljenog 2013 za 3000€...onda je bio već star 12 godina ali je imao 64000km... sad ima 170000km....ukupno kvarova do sada 1000kn:)

novi Twingo na elektrone je 170000kn bez poticaja... ali ti poticaji su( nema besplatnog ručka)

s obzirom na situaciju budem se još s njim kotrljao...dok me zakonom ne maknu s ceste:)

onog trenutka kada budem mogao dobiti isti taj Twingo... polovni na struju za 3000€...a do tada...zaboli me...zeleno je i onako prožeto velikim LICEMJERSTVOM
mnogo mudrosti,mnogo jada...što više znanja, to više boli.
Moj PC  
7 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
wyks kaže...

 

Dok je god prosjek vožnje 150 000km, i dokle god je prosjek godina 14+ (na razini EU), EV neće biti ništa osim zamjene za Audi A4 ili takvo vozilo.

Ekonomiju ne generira S klasa, ni A4, već upravo taj Tvingo od 2000eur kojeg "esencijalni radnici" voze na posao maštajući o budućnosti.

 

 Koliko se sjećam (davno je to bilo, a ja više ne pamtim kao nekoć), ni ICE automobili nisu počeli s Cliom. Tehnologija uvijek krene sa skupim modelima koji brzo zastare, a vremenom se razviju jeftiniji koji su znatno bolji od onih prvih skupih. Koliko su koštali prvi videorekorderi ili CD plejeri? Dokle god su proizvodni kapaciteti nedovoljni, a skupi modeli se prodaju neće biti jeftinih, to je neka osnova ekonomije. Da možeš napraviti 1000 automobila, a prodati 3000 skupih i 5000 jeftinih kako bi organizirao proizvodnju? Što ne znači da neće doći i jeftini jednog dana.

 

EV neće riješiti globalni problem CO2, ali hoće zagađenje u gradovima, a to nije mala stvar, bitno je imati zdrava pluća kad ti se grad nađe ispod morske razine.

 

No ako 80 milijuna Njemaca ima X milijuna vozila, koja emitiraju Y tona CO2, nije teško izračunati koliko bi tona emitiralo 40 milijuna Nijemaca. A cijela priča se skalira na sve oblike zagađenja. Rješenje za CO2 postoji, samo se ne smije o njemu govoriti.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
Poruka je uređivana zadnji put pet 25.2.2022 18:55 (Visak).
11 godina
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
Visak kaže...
wyks kaže...

 

Dok je god prosjek vožnje 150 000km, i dokle god je prosjek godina 14+ (na razini EU), EV neće biti ništa osim zamjene za Audi A4 ili takvo vozilo.

Ekonomiju ne generira S klasa, ni A4, već upravo taj Tvingo od 2000eur kojeg "esencijalni radnici" voze na posao maštajući o budućnosti.

 

 Koliko se sjećam (davno je to bilo, a ja više ne pamtim kao nekoć), ni ICE automobili nisu počeli s Cliom. Tehnologija uvijek krene sa skupim modelima koji brzo zastare, a vremenom se razviju jeftiniji koji su znatno bolji od onih prvih skupih. Koliko su koštali prvi videorekorderi ili CD plejeri? Dokle god su proizvodni kapaciteti nedovoljni, a skupi modeli se prodaju neće biti jeftinih, to je neka osnova ekonomije. Da možeš napraviti 1000 automobila, a prodati 3000 skupih i 5000 jeftinih kako bi organizirao proizvodnju? Što ne znači da neće doći i jeftini jednog dana.

 

EV neće riješiti globalni problem CO2, ali hoće zagađenje u gradovima, a to nije mala stvar, bitno je imati zdrava pluća kad ti se grad nađe ispod morske razine.

 

No ako 80 milijuna Njemaca ima X milijuna vozila, koja emitiraju Y tona CO2, nije teško izračunati koliko bi tona emitiralo 40 milijuna Nijemaca. A cijela priča se skalira na sve oblike zagađenja. Rješenje za CO2 postoji, samo se ne smije o njemu govoriti.

 Ovo boldano stoji, ali ne može se primijeniti na EV jer je baterija skupa i neisplativa za zamjenu. 

3 godine
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
Za sad...
12 godina
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
Visak kaže...
wyks kaže...

 

Dok je god prosjek vožnje 150 000km, i dokle god je prosjek godina 14+ (na razini EU), EV neće biti ništa osim zamjene za Audi A4 ili takvo vozilo.

Ekonomiju ne generira S klasa, ni A4, već upravo taj Tvingo od 2000eur kojeg "esencijalni radnici" voze na posao maštajući o budućnosti.

 

 Koliko se sjećam (davno je to bilo, a ja više ne pamtim kao nekoć), ni ICE automobili nisu počeli s Cliom. Tehnologija uvijek krene sa skupim modelima koji brzo zastare, a vremenom se razviju jeftiniji koji su znatno bolji od onih prvih skupih. Koliko su koštali prvi videorekorderi ili CD plejeri? Dokle god su proizvodni kapaciteti nedovoljni, a skupi modeli se prodaju neće biti jeftinih, to je neka osnova ekonomije. Da možeš napraviti 1000 automobila, a prodati 3000 skupih i 5000 jeftinih kako bi organizirao proizvodnju? Što ne znači da neće doći i jeftini jednog dana.

 

EV neće riješiti globalni problem CO2, ali hoće zagađenje u gradovima, a to nije mala stvar, bitno je imati zdrava pluća kad ti se grad nađe ispod morske razine.

 

No ako 80 milijuna Njemaca ima X milijuna vozila, koja emitiraju Y tona CO2, nije teško izračunati koliko bi tona emitiralo 40 milijuna Nijemaca. A cijela priča se skalira na sve oblike zagađenja. Rješenje za CO2 postoji, samo se ne smije o njemu govoriti.

 Razlika je u tome što je smjenu tehnologija koje si naveo diktiralo tržište. Model T je istjerao konje s ceste, kao što CD izbacio vinil bez ikakvih poticaja i regula. Primjerenija usporedba bi bila kako su državnom regulativom u to vrijeme očišćene Temza i Rajna.

15 godina
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
Visak kaže...
Koliko se sjećam (davno je to bilo, a ja više ne pamtim kao nekoć), ni ICE automobili nisu počeli s Cliom. Tehnologija uvijek krene sa skupim modelima koji brzo zastare, a vremenom se razviju jeftiniji koji su znatno bolji od onih prvih skupih. Koliko su koštali prvi videorekorderi ili CD plejeri? Dokle god su proizvodni kapaciteti nedovoljni, a skupi modeli se prodaju neće biti jeftinih, to je neka osnova ekonomije. Da možeš napraviti 1000 automobila, a prodati 3000 skupih i 5000 jeftinih kako bi organizirao proizvodnju? Što ne znači da neće doći i jeftini jednog dana.

 

EV neće riješiti globalni problem CO2, ali hoće zagađenje u gradovima, a to nije mala stvar, bitno je imati zdrava pluća kad ti se grad nađe ispod morske razine.

 

No ako 80 milijuna Njemaca ima X milijuna vozila, koja emitiraju Y tona CO2, nije teško izračunati koliko bi tona emitiralo 40 milijuna Nijemaca. A cijela priča se skalira na sve oblike zagađenja. Rješenje za CO2 postoji, samo se ne smije o njemu govoriti.

 Ne govorim ja ni o CO2 konkretno, ni o zagađenju.

 

Govorim o tome da je realnost takva da kompletan svijet ovisi o rabljenom Kliu, a trenutno sva EV vozila koja su kupljena unazad 10 godina do sada nikad neće imati ni isplativost, a nimalo ni eksploataciju kakvu ima Klio.

 

U slučaje veće prodaje EVa nauštrb prodaji Klia (ili na ukidanju manjih ICE gradskih auta) dogoditi će se socijalni problem da najosnovnija radnička klasa neće imati s čime ići na posao.

Zato su subvenicje morale ići isključivo u javni prijevoz, jer to jedino ne utječe na socijalno stanje - dapače, dobrano i najviše rješava problem zagađenja, a da ne stvara dodatne ovisnosti i npovoljna izlaganja siromašnih o i na "tržištu".

Svi EVovi od 2010-2020, će za 6 godina biti jako jako jako skupi otpad, dok će ICE tih godišta i dalje imati visoku radničku eksploataciju.

 

EV nije pokazatelj ničega, jer su kupci EVa u dvije kategorije:

1. Ili imaju love za bilo što

2. Ili imaju love, ali i podložni su trendovima - pa im život ne ovisi o nenadanom servisu, fluktuacijama na tržištu - već su sve svoje navike dovoljno bogati prilagoditi nečemu što ima kratak rok trajanja.

 

Zato je i valuacija Tesle kao tech kompanije promašena, jer nema i neće biti periodičkog obnavljanja kupnje novog proizvoda - ne znam u kojim optimističnim prognozama ljudi očekuju više kupaca automobila od 50 000eur+!?

Mislim, po toj logici smo svi trebali voziti Lexuse kad su izašli na tržište 90ih.

 

EV su kupili oni koji mogu (duh) ali taj broj je ograničen i ta kupnja ima posljedice na realno stanje.

Problem je što oni koji ne mogu, neće ih moći kupiti ni rabljene - čak i da tehnologija napreduje, pa da baterija ne postane smeće u 8 godina.

 

Eksploatacija vozila je klizni period, a kod EVa staje nakon 8 godina. Prosjek starosti EU je 14 godina.

Imaš period od 4-8 godina u kojima će neminovno doći do pomanjkanja potrebitih vozila.

 

Netko sa 10godina starom Oktavijom će doći potrošiti 10 000eur na more, ali nema 50 000eur za ekvivalent EVa ili 25 000eur za neki još sposoban rabljeni model.

 

Pazi - danas je izašla reklama za novi Leaf - osnovni model je 289 000 kuna.

U kojim snovima će takav auto završiti na oglasniku za 3-6000 eur?

A da je u voznom stanju?

 

Nije to smartphone koji je 1000eur troška.

Imaš milijune, milijarde ljudi koji su sposobni godišnje kupiti 1000eur vrijednu tehniku, ali im je kupnja auta od 25000-60000eur - nemoguća misija.

 

https://www.edmunds.com/inventory/srp.html?inventorytype=used%2Ccpo&make=tesla&sort=price%3Aasc

Evo - najjeftiniji model je Model S iz 2013 - 30 000$ i 100 000kilometara.

 

Ko će to kupit ikad? - Smeće.

(Ljudi zaboravljaju, kad se smiju da stari Bemveji/Mercedesi ko slonovi dolaze na smrt na Balkan, da to voze ljudi koji idu na posao.

Što će voziti ti ljudi za 5-10 godina?)

You can fall for chains of silver you can fall for chains of gold You can fall for pretty strangers and the promises they hold
14 godina
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
Visak kaže...

 A cijela priča se skalira na sve oblike zagađenja. Rješenje za CO2 postoji, samo se ne smije o njemu govoriti.

 Da pogodim, maltuzijanizam.

16 godina
moderator
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su

Vjerojatno je mislio na nuklearke.

 

 

This space for rent!
3 godine
neaktivan
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
Visak kaže...
wyks kaže...

 

Dok je god prosjek vožnje 150 000km, i dokle god je prosjek godina 14+ (na razini EU), EV neće biti ništa osim zamjene za Audi A4 ili takvo vozilo.

Ekonomiju ne generira S klasa, ni A4, već upravo taj Tvingo od 2000eur kojeg "esencijalni radnici" voze na posao maštajući o budućnosti.

 

 Koliko se sjećam (davno je to bilo, a ja više ne pamtim kao nekoć), ni ICE automobili nisu počeli s Cliom. Tehnologija uvijek krene sa skupim modelima koji brzo zastare, a vremenom se razviju jeftiniji koji su znatno bolji od onih prvih skupih. Koliko su koštali prvi videorekorderi ili CD plejeri? Dokle god su proizvodni kapaciteti nedovoljni, a skupi modeli se prodaju neće biti jeftinih, to je neka osnova ekonomije. Da možeš napraviti 1000 automobila, a prodati 3000 skupih i 5000 jeftinih kako bi organizirao proizvodnju? Što ne znači da neće doći i jeftini jednog dana.

 

Odmah sam se sjetio vica na ovaj dio.

Mujo dobio posao, pa mu šef kaže:- "Plaća ti je sad 400 eura, a kasnije će biti 600 eura."- "Važi, vraćam se ja onda kasnije."

16 godina
neaktivan
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
captain_soap_McTawish kaže...
Visak kaže...

 A cijela priča se skalira na sve oblike zagađenja. Rješenje za CO2 postoji, samo se ne smije o njemu govoriti.

 Da pogodim, maltuzijanizam.

 Ne baš, više https://en.wikipedia.org/wiki/Human_population_planning. Naravno ništa nasilno.

 

Problem populacije se povijesno uglavnom gledao kroz prizmu prehrane i zaključivalo se da se to novim tehnologijama može osigurati za daleko veći broj ljudi od trenutnog, no pojavio se drugi problem, koji nismo nikako u stanju riješiti ni za postojeći broj ljudi. Sadašnje zagađenje nije održivo, oni koji najviše zagađuju nisu voljni smanjiti potrošnju, već pokušavaju smisliti nekakav kamen mudraca koji će prljavu energiju magijom zamijeniti čistom, što vidimo da za sada ne uspijeva. S druge strane smišljaju se nove potrebe koje dodatno pojačavaju zagađenje (kriptovalute, svemisrki turizam) i time i one male efekte poništavaju. A tu su i oni koji trenutno malo zagađuju, ali žele standard onih koji puno zagađuju. Uz to se broj ljudi povećava. Dakle svi faktori, osim tih čistih tehnologija, koje na kraju i nisu previše čiste, vode u povećanje ukupnog zagađenja i za sada se ne vidi izlaz iz toga putem tehnologije jer ona naprosto ne može poništiti sve navedeno. Ostaje odricanje bogatih od postojećeg standarda ili siromašnih od poboljšanja, što također nisu izgledne opcije.

 

Znači sve navedeno kad se zbroji ne može realno riješiti problem. Tehnologija za sada ni matematički, dok odricanje može matematički, no teško u realnosti. I sad imamo kontrolu populacije, koja matematički to sigurno uspijeva, no postoji također problem provodivosti. Optimalno bi bilo koristiti sve navedeno, jer su efekti kumulativni, samo što nitko ne želi predložiti odustajanje od trećeg djeteta (nego se još i potiče), ali nije problem tražiti da smanjiš grijanje, isključiš klimu ili ideš biciklom na posao. Dakle ni sama rasprava o kontroli populacije, na najhumaniji mogući način, trenutno u javnosti nije moguća, pa se unaprijed odričemo jednog dodatnog, bez sumnje efikasnog, mehanizma smanjenja zagađenja, iako vidimo da ostali neće biti dovoljni.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
16 godina
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
Kako neki od vas ne kuže da živimo u distopijskom društvu i kako će stvari postajati samo gore za 90% populacije.

EV kao i hibridi i sl vozila su inherentno skuplja i puno manji broj ljudi ih može priuštiti, no ti ljudi su na puno jačim pozicijama moći od vozača Clia.

Trenutna situacija je takva da mi jedan poznanik uzima Mercedes GLE PHEV priko firme, uz ubrzanu amortizaciju i poticaje ispasti će ga recimo 45.000 eura dok bi bez toga ispao 65-70.000. Ironično je da ga ispada znatno jeftinije od obične ICE varijante.

Kad ga nakon amortizacije, za 2-3 g bude prodavao sa ~100.000km vjerojatno će izvući slične novce koje je platio i vozio se luksuzno za ništa.

S druge strane, uz kretenske regulative, prosječna osoba koja sad kupuje novi auto je osuđena na anemični trocilindraš od 0.9l zapremine na koji se primjenjuju strože eko regulative nego na ovu grdosiju iz Mercedesa i zbog dodatnih eko poreza platiti će više (tj cca 20.000 eura) nego prije 5-10g i dobiti lošiji auto sa motorom koji neće moći proći toliko km bez kvarova.

Znači, doslovno većina populacije kroz eko poreze financira bogate kojima se daju poticaji jer prosječni čovjek ionako jedva otplaćuje kredit za najjeftiniji novi auto dok se ista stvar radi i kroz namete za uvoz automobila gdje se su manja davanja za kupnju Hibrid SUVa od 2 tone i 50.000 eura nego na 1.4 benzinca od 3.000 eura.
 
9 0 hvala 0
16 godina
neaktivan
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
Mar kaže...
Kako neki od vas ne kuže da živimo u distopijskom društvu i kako će stvari postajati samo gore za 90% populacije.

 To što nazivaš distopijom zove se odricanje ili promjena ponašanja. Više si ne možemo dozvoliti da svi koliko nas ima vozimo aute koji zagađuju, pa će se regulativom ići na to da se njihov broj smanji. Naravno da će to završiti tako da bogati i dalje mogu. Bogatih je manje i imaju veću moć. I danas bogati imaju avione, a raja nema.

 

Smanjenje emisije naprosto ne može proći bez nekog oblika promjene ponašanja, što će mnogima biti odricanje od uobičajenih navika. EV jesu neisplativi u sadašnjim uvjetima, ali kada kroz par godina zabrane ulazak ICE u gradove, to će biti jedina opcija za osobne automobile, pa ako se želiš sam voziti onda je isplativost naglo porasla. Odjednom rabljeni ICE vrijedi puno manje od rabljenog EV. To što si ga ne može svatko priuštiti dodatno rješava prometne gužve i parkiranje. Naravno, ako javni prijevoz i taksisti ne povećaju kapacitete u dovoljnom broju, onda imaš drugi problem.

 

Sad, netko će to vidjeti kao distopiju, a netko kao napokon riješeni prometni kolaps.

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
16 godina
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
Haha, koji su ti naivac. Što misliš da će se nabijanjem cijena, smanjivanjem mogućnosti i mobilnosti naroda doprinijeti smanjenju zagađenja dok sve živo je napravljeno od plastike i dolazi s više plastike nego proizvoda. 🤣 Poanta je da se raja drži pod čizmom i da im se daju mrvice da se ne okuraže. Kakvo zagađenje ti spominješ? Da se to uistinu želi riješiti postoje brojne opcije koje su puno efikasnije od eko nameta na aute.
Poruka je uređivana zadnji put sub 26.2.2022 12:16 (Mar).
2 godine
neaktivan
offline
Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su već

Meni smiješno kad se priča o tome kako zelena energija je ekološka bolja a onda dođeš u park vjektroelektrana nemoze ni leptir preživit tamo... Isto ko solarne što uzmu koliko površine... U međuvremenu wall street likovi otvaraju šampanjce jer glupe mase troše koju lovu za "zeleniju" prirodu a dobro smo upoznati npr sa primjerom gdje se u Srbiji trebao vadit litij pa što sve treba uništiti da bi se došlo do zelene energije...  A kad je u jednoj Srbiji zaustavljeno koja je isto korumpirana mogu mislit sto je u nekim afričkim i sličnim državama. 

..

U međuvremenu zapad živi u uvjerenju kako je to co2 neutralno.... Ah blažena glupost i neznanje...

Živimo Hajduk
 
0 0 hvala 0
3 godine
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
Mislim da nisi baš prošao kroz neku vjetroelektranu ako ovako pričaš. A za fotonaponske ima jako dobrih pozicija kamo ih se može smjestiti a da ne uništavaju prirodni okoliš. I to im je bitna prednost nad svim ostalim elektranama.
14 godina
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
Mar kaže...
Haha, koji su ti naivac. Što misliš da će se nabijanjem cijena, smanjivanjem mogućnosti i mobilnosti naroda doprinijeti smanjenju zagađenja dok sve živo je napravljeno od plastike i dolazi s više plastike nego proizvoda. 🤣 Poanta je da se raja drži pod čizmom i da im se daju mrvice da se ne okuraže. Kakvo zagađenje ti spominješ? Da se to uistinu želi riješiti postoje brojne opcije koje su puno efikasnije od eko nameta na aute.

 evo svi imate one jebene antigenske testove... 

 

kad je gotov i očitate ga, razvalite ga...

 

imaš 3x8 mm papirne trake s reagensom - i ostatak plastike...

 

 

Ju je je? Je ju je!
16 godina
neaktivan
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
Mar kaže...
Haha, koji su ti naivac. Što misliš da će se nabijanjem cijena, smanjivanjem mogućnosti i mobilnosti naroda doprinijeti smanjenju zagađenja dok sve živo je napravljeno od plastike i dolazi s više plastike nego proizvoda. 

 Tebi izgleda nije jasno značenje riječi 'smanjenje'. Da, sve navedeno će smanjiti zagađenje. Neće ga potpuno ukinuti, neće ga dovoljno smanjiti, ali će ga definitivno smanjiti. Nijedna mjera sama za sebe ga neće dovoljno smanjiti, pa je pogrešno svaku pojedinačnu mjeru odbacivati jer eto ne rješava problem u potpunosti.

 

Mar kaže...
🤣 Poanta je da se raja drži pod čizmom i da im se daju mrvice da se ne okuraže. 

 To se radi i na sto drugih načina od kojih ta raja uopće nema koristi. Od ovoga će bar imati koristi. Osim ako čisti zrak i smanjenje klimatskih promjena ne smatramo korišću.

Ono sa čime se slažem je da novac ne bi smio biti kriterij tko se može voziti a tko ne, ali cijelo društvo nam je tako posloženo da novac određuje tko što može raditi. 

 

Mar kaže...
 Kakvo zagađenje ti spominješ? Da se to uistinu želi riješiti postoje brojne opcije koje su puno efikasnije od eko nameta na aute.

 Stvarno treba dokazivati da auti zagađuju?

Koje su to opcije?

Imamo nova kola radi dojma, imamo stav kad nemamo pojma...
8 godina
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
Visak:

Depopulacija? Prvo pitanje tebi je za koliko trebamo smanjiti ispuštanje CO2 (ekološki “otisak”)? 50% 99%?

E vidiš, zamjenom ugljena vjetrom imamo smanjenje od 99% odmah. Nije potreban dogovor na razini svijeta.
Ja rekoh
12 godina
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
Visak kaže...
samo što nitko ne želi predložiti odustajanje od trećeg djeteta(nego se još i potiče), ali nije problem tražiti da smanjiš grijanje, isključiš klimu ili ideš biciklom na posao. Dakle ni sama rasprava o kontroli populacije, na najhumaniji mogući način, trenutno u javnosti nije moguća, pa se unaprijed odričemo jednog dodatnog, bez sumnje efikasnog, mehanizma smanjenja zagađenja, iako vidimo da ostali neće biti dovoljni.

Slabo imaš na Zapadu treće djece. Iz tog razloga uvoze ljude iz zemalja gdje ih ima preko tri jer tvrde kako bi im ekonomija bez toga trenutno propala. Opet, u zemljama gdje ih ima preko troje slabo zagađuju jer se voze rikšom, a u obiteljima gdje je jedinac imaju dva SUV-a i tri psa. Bogati koji najviše zagađuju nam opet trebaju jer oni razvijaju EV i tehnologiju, a sirotinja koja se bezrazložno koti ima manji otisak. Pogubio sam se u apsurdima.

 

8 godina
offline
Re: Biogoriva na bazi usjeva nisu rješenje; ona su
Ante_etna:

Možda i nije tako apsurdno - veća ekonomija podrazumijrva korištenje svih resursa pa tako i žena. Žene koje rade ne mogu imati isti broj djwce kao one koje ne rade, iz više razloga. na taj način sistem sam sebe dovodi do ravnoteže.
Ja rekoh
Nova poruka
E-mail:
Lozinka:
 
vrh stranice