Bilo je lijepo dok je trajalo. Odrzavam taj sustav u jednoj HR banci, nadam se da nece biti nikakavih izmjena zatrazenih...
GDPR je prevladan: nakon više od godine dana vraća
- poruka: 7
- |
- čitano: 2.967
- |
- moderatori:
vincimus
- +/- sve poruke
- ravni prikaz
- starije poruke gore
Da je zakon definiran kako treba, skrivene naknade ne bi postojale jer bi bile bile ilegalne. Ne samo kod banaka vec i kod telekom operatera (A1) i svih ostalih koji rado plivaju u mutnoj kapitalistickoj kaljuzi.
Da je zakon definiran kako treba, skrivene naknade ne bi postojale jer bi bile bile ilegalne. Ne samo kod banaka vec i kod telekom operatera (A1) i svih ostalih koji rado plivaju u mutnoj kapitalistickoj kaljuzi.
ma dobro, nisam mislio samo na stvarno skrivene, već na one vidljive ali neistaknute, koje većina potrošača-gotovana niti ne zna da postoje jer im se ne da pročitati 30 stranica 'uvjeta korištenja'
doduše postoji usporedna lista ponude kredita koju izrađuje hnb - link, ali mislim da je to daleko od onoga što su banke mogle vidjeti o nama putem hrok-a i da bi jedan takav sustav bio izuzetno dobrodošao, a nema previše ni problema s gdprom kao što to ima hrok, jer se ionako ne radi o privatnim osobama, već o bankama koje takve podatke moraju dati javnosti na uvid, bilo po uvjetima poslovanja, bilo po financijskim i drugim izvješćima na koja su obavezni kao financijske institucije
e sad, tu bi hnb sve te informacije trebao posložiti poput ove liste o kreditima, pa da mi imamo fino usporedni uvid u sve informacije na jednom mjestu
EDIT:
evo recimo, hnb u dijelu informacija potrošačima, za primjerice tekući račun (link), kaže između ostalog i ovo:
Ako se namjeravate koristiti većim brojem usluga, svakako je poželjno razmotriti pakete usluga koji se nude uz tekući račun jer je pravilo da se za konkretan paket usluga plaćaju niže mjesečne naknade nego što bi se plaćalo da se tim uslugama koristi pojedinačno odnosno izvan "paketa"
e sad, da je hnb ono što bi trebao biti - servis građanima, pa tek onda bankama, onda bi uz ovu informaciju stajala i "informativna lista paketa usluga" po bankama, slično kao i ova informativna lista o kreditima, koja je vjerojatno međunarodna obveza sustava zaštite potrošača koju su morali ispoštivati
međutim, te informativne liste usluga uz tekući račun nemamo jer vjerojatno nije obveza prema pravilima o zaštiti potrošača, a ili zahtjeva previše posla za našu birokraciju ili jednostavno ne odgovara bankama da su popis i cijene tih usluga transparentni i usporedivi
Da je zakon definiran kako treba, skrivene naknade ne bi postojale jer bi bile bile ilegalne. Ne samo kod banaka vec i kod telekom operatera (A1) i svih ostalih koji rado plivaju u mutnoj kapitalistickoj kaljuzi.
ma dobro, nisam mislio samo na stvarno skrivene, već na one vidljive ali neistaknute, koje većina potrošača-gotovana niti ne zna da postoje jer im se ne da pročitati 30 stranica 'uvjeta korištenja'
doduše postoji usporedna lista ponude kredita koju izrađuje hnb - link, ali mislim da je to daleko od onoga što su banke mogle vidjeti o nama putem hrok-a i da bi jedan takav sustav bio izuzetno dobrodošao, a nema previše ni problema s gdprom kao što to ima hrok, jer se ionako ne radi o privatnim osobama, već o bankama koje takve podatke moraju dati javnosti na uvid, bilo po uvjetima poslovanja, bilo po financijskim i drugim izvješćima na koja su obavezni kao financijske institucije
e sad, tu bi hnb sve te informacije trebao posložiti poput ove liste o kreditima, pa da mi imamo fino usporedni uvid u sve informacije na jednom mjestu
EDIT:
evo recimo, hnb u dijelu informacija potrošačima, za primjerice tekući račun (link), kaže između ostalog i ovo:
Ako se namjeravate koristiti većim brojem usluga, svakako je poželjno razmotriti pakete usluga koji se nude uz tekući račun jer je pravilo da se za konkretan paket usluga plaćaju niže mjesečne naknade nego što bi se plaćalo da se tim uslugama koristi pojedinačno odnosno izvan "paketa"
e sad, da je hnb ono što bi trebao biti - servis građanima, pa tek onda bankama, onda bi uz ovu informaciju stajala i "informativna lista paketa usluga" po bankama, slično kao i ova informativna lista o kreditima, koja je vjerojatno međunarodna obveza sustava zaštite potrošača koju su morali ispoštivati
međutim, te informativne liste usluga uz tekući račun nemamo jer vjerojatno nije obveza prema pravilima o zaštiti potrošača, a ili zahtjeva previše posla za našu birokraciju ili jednostavno ne odgovara bankama da su popis i cijene tih usluga transparentni i usporedivi
--------
Pa usporedba naknada u HR bankama postoji i dostupna je od kraja 2018.
https://www.hnb.hr/temeljne-funkcije/platni-promet/usporedba-naknada
Pa usporedba naknada u HR bankama postoji i dostupna je od kraja 2018.
https://www.hnb.hr/temeljne-funkcije/platni-promet/usporedba-naknada
zahvaljujem, doduše malo mi izgleda sve to zakopano - lista usporedbi za kredite je na zaštiti potrošača - O nama/Zaštita potrošača/Informacije potrošačima/Bitne informacije/Informativna lista/Informativna lista ponude kredita potrošačima
..a ove druge su na sasvim drugom kraju - Temeljne funkcije/Platni promet/Usporedite bankovne naknade/Naknade za pakete koji uključuju vođenje kunskog tekućeg računa
ali da, ne opravdava me to za krive informacije i nedovoljni trud da provjerim prije pisanja
u svakom slučaju hvala na informaciji
imaš nešto. nije baš o svemu i zapetljano je sučelje ali može pomoći.