Za dovršetak razvoja i komercijalizaciju trebat će im, kažu, tri do pet godina.
Živi bili pa vidjeli
Za dovršetak razvoja i komercijalizaciju trebat će im, kažu, tri do pet godina.
Živi bili pa vidjeli
I prođe meni život u čekanju nove baterije..
Opet nove, super-duper ba(k)terije, jače, jeftinije, nezapaljive, bolje... Jedino što ih još nigdje nema, a sada koliko treba vjerovati da će se pojaviti na tržištu za 3-5 godina treba vidjeti. Ajar, nadam se da si vidio najavu novih baterija, znam da to pratiš kao i ja.
Ove baterije ako postoje puno vise imaju smisla za mobitele / laptope / satove / dronove - bilo sto nego odmah u automobile. Naravno da bi bilo super da auti imaju takve baterije, ali profit na mobitelima su puno veci nego na automobilima, i puno manje kapitala / truda / novaca treba da radis baterije za mobitele nego za automobile (Jedan automobil je par tisuca mobitela).
Uglavnom, vise mi izgleda kao PR za skupiti novce nego real life stuff.
Sa ovom baterijom, mobiteli bi trajali 3-4 puta duze, sto bi doslovno bila revolucija.
Opet nove, super-duper ba(k)terije, jače, jeftinije, nezapaljive, bolje... Jedino što ih još nigdje nema, a sada koliko treba vjerovati da će se pojaviti na tržištu za 3-5 godina treba vidjeti. Ajar, nadam se da si vidio najavu novih baterija, znam da to pratiš kao i ja.
ofkors. jedna revolucionarna (viva zapata!) baterijska tehnologija tjedno neophodna mi je za preživljavanje. i japanci će, navodno, načiniti cisternu od 5000 litara koja stane u džep.
Sto ne bi taj range mogao bit ostvaren postojecim Tesla setupom smanjenom snagom na cca 200KS (?)
Sto ne bi taj range mogao bit ostvaren postojecim Tesla setupom smanjenom snagom na cca 200KS (?)
Mislim da ne bi. Nije problem u snazi motora, pošto električni motori imaju praktički samoregulaciju snage, t.j. kada dostigne određeni broj okretaja, uzima samo onoliko struje koliko mu treba da održi te okretaje. Ako automobil ide brzo, treba više energije za svladavanje raznih otpora - otpor zraka i otpor kotrljanja, da ne pričamo o savladavanju visinske razlike. S obzirom da za razliku od benzinskog motora koji ima oko 20-25% korisnog djelovanja električni motor ima oko 90 % korisnog djelovanja, samo malo bi se možda dobilo na smanjenju potrošnje, tako da nema drugog načina za povećanje dometa osim: a) smanjenje ukupne mase vozila, b) poboljšanje aerodinamike i smanjenje otpora kotrljanja i c) povećanje kapaciteta akumulatora (a ne baterija, što uporno neispravno pišu). Sa smanjenjem snage motora samo bi dobili lošije performanse u ubrzanju i penjanju uzbrdo, ali ne i ukupno smanjenje potrošnje energije na određenom putu.
Ove baterije ako postoje puno vise imaju smisla za mobitele / laptope / satove / dronove - bilo sto nego odmah u automobile. Naravno da bi bilo super da auti imaju takve baterije, ali profit na mobitelima su puno veci nego na automobilima, i puno manje kapitala / truda / novaca treba da radis baterije za mobitele nego za automobile (Jedan automobil je par tisuca mobitela).
Uglavnom, vise mi izgleda kao PR za skupiti novce nego real life stuff.
Sa ovom baterijom, mobiteli bi trajali 3-4 puta duze, sto bi doslovno bila revolucija.
Slažem se s tobom, ali razgledajući malo po bespućima Interneta naišao sam na zgodan filmić o upotrebi akumulatora (baterije se ne pune, akumulatori da) na električnim avionima. Svi mislimo kako to nije neko rješenje, ali ispada da mali jednosjedi ili dvosjedi mogu sasvim dobro funkcionirati i sa ovakvim Liion akumulatorima, dok veliki ne mogu zbog prevelike mase. Ako bi imali ove 4 puta lakše-jače baterije, njihova iskoristivost bi bila puno veća. Recimo, smanje masu baterije za pola, a povećaju kapacitet za duplo. Takav avion bi bio znatno lakši i mogao bi imati više nego duplo veći domet zbog smanjene mase. Slovenski Pipistrel je već napravio neke male dvosjede na struju, sa malim i jakim elektromotorom za pogon, a rade na tome i Siemens i drugi. Kada baterije stvarno postanu bar 4 puta jače nego danas, to će biti revolucija. Usput, već godinama se priča o litij - zrak baterijama, koje bi trebale biti 10 puta jače, ali do sada ih još nitko nije vidio mada se najavljuju zadnjih 10-15 godina.
Ja tvrdim ako izaberete mene za premijera da će Hrvatska biti bogatija od Švicarske. (disklejmer - nisam rekao u čemu)
'Opet revolucija?'
Što se dešava kod punjenja litij-zrak baterija ?
Ili to nisu punjive baterije u rangu Al-C baterija ?
edit:
našao sam članak
https://www.iflscience.com/technology/lithium-air-battery-breakthrough-explained/
Još malo da ih stanje pa će se smatrati hladnim oružjem.
Jos jedan startup izvlaci pare i mast napacenom narodu. Napravi je misko pa onda vici, ovako je samo jeftini PR da privuku investitore.
Mislim da ne bi. Nije problem u snazi motora, pošto električni motori imaju praktički samoregulaciju snage, t.j. kada dostigne određeni broj okretaja, uzima samo onoliko struje koliko mu treba da održi te okretaje.
Točno, ali malo drugačije.
Nije samo to nakon što dostigne određeni broj okretaja, nego elektromotor konstantno pokušava izjednačiti okretni moment s momentom tereta, zbog održavanja magnetnog polja (Faraday-Lenzov zakon indukcije).
A moment mu je direktno proporcionalan snazi koju u tom trenutku ima (koliko struje povlači iz mreže, tj. baterije).
Zbog toga elektromotor lako izgori ako ga preopteretiš, jer bude uvijek vukao onoliko struje koliko moment tereta traži (nemreš ga "ugušiti" teretom kao ICE) i onda je bitno da ima neki oblik zaštite, inače izgore namotaji.
Naravno, kratkotrajni burstovi iznad nazivne snage su isto mogući bez značajnih posljedica, tj. znatnog skraćenja životnog vijeka motora, naravno uz obavezno dobro hlađenje motora.
Al dobro, sad samo malo previše offtopic, pa stajem dok se nisam ihushovski raspisao
Mislim da ne bi. Nije problem u snazi motora, pošto električni motori imaju praktički samoregulaciju snage, t.j. kada dostigne određeni broj okretaja, uzima samo onoliko struje koliko mu treba da održi te okretaje.
Točno, ali malo drugačije.
Nije samo to nakon što dostigne određeni broj okretaja, nego elektromotor konstantno pokušava izjednačiti okretni moment s momentom tereta, zbog održavanja magnetnog polja (Faraday-Lenzov zakon indukcije).
A moment mu je direktno proporcionalan snazi koju u tom trenutku ima (koliko struje povlači iz mreže, tj. baterije).
Zbog toga elektromotor lako izgori ako ga preopteretiš, jer bude uvijek vukao onoliko struje koliko moment tereta traži (nemreš ga "ugušiti" teretom kao ICE) i onda je bitno da ima neki oblik zaštite, inače izgore namotaji.
Naravno, kratkotrajni burstovi iznad nazivne snage su isto mogući bez značajnih posljedica, tj. znatnog skraćenja životnog vijeka motora, naravno uz obavezno dobro hlađenje motora.
Al dobro, sad samo malo previše offtopic, pa stajem dok se nisam ihushovski raspisao
b.t.q.: ništa ugodnije do li pročitati pojašnjenje onoga koji se kuži u dinamiku latice na tratinčici i utjecaj polarnog svjetla na pubertet pingvina u sahari. em ponavljam gradivo, em naučim štogod. diš bolje?!
Mislim da ne bi. Nije problem u snazi motora, pošto električni motori imaju praktički samoregulaciju snage, t.j. kada dostigne određeni broj okretaja, uzima samo onoliko struje koliko mu treba da održi te okretaje.
Točno, ali malo drugačije.
Nije samo to nakon što dostigne određeni broj okretaja, nego elektromotor konstantno pokušava izjednačiti okretni moment s momentom tereta, zbog održavanja magnetnog polja (Faraday-Lenzov zakon indukcije).
A moment mu je direktno proporcionalan snazi koju u tom trenutku ima (koliko struje povlači iz mreže, tj. baterije).
Zbog toga elektromotor lako izgori ako ga preopteretiš, jer bude uvijek vukao onoliko struje koliko moment tereta traži (nemreš ga "ugušiti" teretom kao ICE) i onda je bitno da ima neki oblik zaštite, inače izgore namotaji.
Naravno, kratkotrajni burstovi iznad nazivne snage su isto mogući bez značajnih posljedica, tj. znatnog skraćenja životnog vijeka motora, naravno uz obavezno dobro hlađenje motora.
Al dobro, sad samo malo previše offtopic, pa stajem dok se nisam ihushovski raspisao
A čim ujednači okretni moment s momentom tereta, struja se stabilizira na nekoj određenoj veličini. Motor koji se vrti stvara protunapon, pa iako je motor recimo na 400V napajanja, efektivno je zbog protunapona napon, pa sukladno tome i snaga manja nego što bi bila da protunapona nema. Ne želim komplicirati, samo sam na najjednostavniji način želio čovjeku odgovoriti zašto nema neke velike koristi od smanjenja snage elektromotora, jer na taj način neće znatnije utjecati na izdržljivost baterije i samim time na domet. A poznata je (dobra) osobina elektromotora da u startu može kratkotrajno dati i 3-5 puta veću snagu od nominalne, samo se sa tim ne smije pretjerati da ne dođe do uništenja motora, kao što si i ti rekao.
Ali dobro, sad je ovo fakat preveliki offtopic, i nije ni bitno, tek toliko neke osnovne stvari koje je ok znati (premda sumnjam da uopće postoji normalan čovjek koji kuži elektromagnetizam na bazičnoj razini, to je black magic inače za sve koji su elektro struke, a vjerovatno i za većinu fizičara).
Ova vijest je trebala biti objavljena 01.04.