Istraživanje je pokazalo da televizija pozitivno utječe na današnje društvo

Inovacije u TV tehnologiji i programiranju pokreću pozitivne osobne i kulturne promjene među europskim potrošačima, pokazalo je online istraživanje neovisne agencije Foresight Factory

Stjepan Bilić četvrtak, 12. rujna 2019. u 06:00

Neovisna agencija za istraživanje tržišta, Foresight Factory, provela je online istraživanje kojemu je bilo cilj saznati kakav utjecaj na današnje društvo imaju moderne tehnologije, posebice inovacije na području televizije i programiranja. U istraživanju koje je provedeno tijekom travnja i svibnja 2019. godine sudjelovalo je 8.000 osoba starijih od 18 godina u osam europskih zemalja – Velike Britanije, Njemačke, Francuske, Italije, Španjolske, Švedske, Nizozemske i Poljske.

Istraživanje je pokazalo kako inovacije u TV tehnologiji i programiranju pokreću pozitivne osobne i kulturne promjene među europskim potrošačima. Današnja publika razvija se upravo uz ono što vide na ekranu. Istraživanje pokazuje da 73% Europljana tvrdi da je televizija poboljšala njihove životne vještine - bilo da je riječ o učenju novog jezika, isprobavanju novog sporta ili volontiranju dok jedna četvrtina ispitanika želi putovati na nova odredišta koja prethodno ne bi uopće razmatrali kao destinaciju nakon što su ih vidjeli na TV-u, a njih 38% se ohrabrilo isprobati nove recepte iz drugih kultura.

Nadalje, čak 57% ispitanih Europljana izjavilo je da ih je TV program koji su gledali potaknuo da promjene mišljenje o aktualnim društvenim temama, kao što su klimatske promjene, siromaštvo, ekonomska nejednakost i diskriminacija. Kao jedan od primjera naveli su BBC emisiju Blue Planet koja je motivirala 83% ispitanika na neku vrstu akcije, poput smanjenja korištenja plastike za jednokratnu uporabu. Dvije trećine Europljana pokazalo je interes za sadržaj koji je vezan uz aktualna društvena pitanja. Informativni program prati sve više korisnika, pri čemu njih 56% dokumentarne filmove navodi kao žanr koji je sadržajno najviše napredovao. Osim toga, u vrijeme kada je fraza fake news postala glavna tema, vrijednost TV vijesti i dalje ostaje ključna. Gotovo tri četvrtine (74%) Europljana ocjenjuje TV kao jedan od njihovih najpouzdanijih izvora za vijesti.

No, televizija nije samo bitan faktor u učenju i istraživanju novih stvari, ona je također važan faktor i prilikom odmaranja. Jedna četvrtina korisnika smatra da gledanje televizije doprinosi njihovom općem mentalnom blagostanju, dok jedna trećina navodi da je to njihov glavni način opuštanja. Istraživanje je pokazalo i kako je televizija i dalje prirođeno socijalno iskustvo te kako polovica korisnika vrijeme provedeno zajedno gledajući televiziju smatra kvalitetno utrošenim obiteljskim vremenom. Štoviše, više od jedne trećine (34%) Europljana smatra da je TV stvorio neka od njihovih najjačih zajedničkih uspomena, posebno prilikom ključnih sportskih događanja ili vijesti, dodatno pojačavajući televiziju kao platformu za pozitivna zajednička iskustva.

Ostali zaključci ovog istraživanja:

  • Povećanje rasne i etničke zastupljenosti na TV-u
  • 44% Europljana smatra da se rasna i etnička zastupljenost na TV-u drastično poboljšala u posljednjih 5 godina
  • TV proširuje naše kulturne horizonte
  • Više 40% Europljana kaže da gledanje stranih televizijskih programa pomaže proširiti njihove vidike.
  • Druženje uz TV
  • Jedna četvrtina Europljana svoja druženja fokusira na gledanje televizije barem jednom mjesečno.