Njemački spoj električnog automobila i bicikla

Njemački proizvođač električnih bicikala Canyon prikazao je kako, prema njihovom mišljenju, izgleda budućnost električne gradske mobilnosti

Sandro Vrbanus utorak, 15. rujna 2020. u 06:00

U gradskom okruženju koje se sve više mijenja, bicikli postaju sve važniji i korišteniji oblik prijevoza. Kad je riječ o izbjegavanju prometnih gužvi i beskrajnog traženja mjesta za parkiranje, oni su idealni, a dodatkom elektrifikacije pogona postaju i prijevozno sredstvo kojim se mogu bez previše umora prevaliti veće udaljenosti. Ove činjenice uzeli su u njemačkoj kompaniji Canyon koja se bavi električnim biciklima kao polaznu točku za daljnje unaprjeđenje koncepta gradske električne mobilnosti, i došli su do nečega što nazivaju upravo tako, "Future mobility concept".

Njihova vizija, dakle, neke buduće mobilnosti u gradskim središtima jest ovaj "revolucionarni" koncept koji su nedavno predstavili – spoj električnog automobila i bicikla, namijenjen kako za svakodnevnu vožnju na posao i kući, ali i za odlazak u trgovinu ili na izlet.

Je li ovo budućnost električne mobilnosti?
Je li ovo budućnost električne mobilnosti?

Canyon je u svojem konceptnom vozilu, osmišljenog u suradnji s Tehničkim sveučilištem u Aachenu, spojio malene dimenzije bicikala sa zatvorenom kabinom i stabilnošću na 4 kotača iz automobila. Dakako, konceptu je pridodan i električni pogon, pa on predstavlja vozilo koje bi trebalo popuniti prazninu između električnih bicikala i automobila.

Ovakvo bi vozilo zadovoljilo potrebe onih koji se žele kretati kao biciklom, izbjegavati gužve i lako se parkirati gdje god požele, a da su pritom zaštićeni od vremenskih nepogoda, vjetra, kiše ili snijega. Tako su došli do koncepta "kapsule na kotačima" koja je više nalik malenom električnom automobilu, ali se njome vozi i upravlja kao da je riječ o električnom biciklu. Vozač mora okretati pedale, ali mu pri tome pomaže i elektromotor – barem tijekom prvih 150 kilometara koliko to jedno punjenje baterija dozvoljava. Brzine se kreću na razini biciklističkih, pa je planirano da za ovakva vozila najviša brzina bude ispod 60 km/h.

Iz Canyona kažu kako imaju u planu početi ostvarivati svoju viziju nove električne mobilnosti, u obliku ovog koncepta ili nečeg sličnoga, i to u vrlo bliskoj budućnosti.