Počeli WinDays20 - Kriza nas je digitalno transformirala

Započeli su 20. WinDaysi koje više od 500 sudionika prati putem live streama na WinDays.hr. Većina predavača i panelista predavala je uživo iz WinDays studija u zagrebačkom Mozaik Event Centru, a sudionici su mogli „šetati“ po dvoranama i gledati i slušati sve što ih zanima uz pomoć WinDays aplikacije na webu. Program se nastavlja sutra i prekosutra, a moći će se pogledati više od 60 predavanja i čak 8 panela.

Bug.hr ponedjeljak, 7. prosinca 2020. u 20:17

Tijekom prvog dana konferencije predavanja su se bavila alatima za kolaboraciju, aplikacijama, umjetnom inteligencijom, automatizacijom i poslovanjem u oblaku, a na panelima se raspravljalo o aktualnim temama: rastućoj gaming industriji i bumu online trgovine i dostave hrane tijekom 2020.

Tomislav Tipurić (Nephos)
Tomislav Tipurić (Nephos)

Tomislav Lulić (Cloud Consulting) predstavio je razlike SharePointa i Teamsa i objasnio kako tvrtku organizirati putem alata Office 365. Dok je SharePoint platforma za suradnju i upravljanje dokumentima te se kroz njega mogu kreirati događanja, Teams organizira grupu ljudi po definiranim projektima, a moguće je uključiti cijelu tvrtku. Tomislav Tipurić (Nephos) govorio je o razvoju aplikacija koje su budućnost poslovanja, a oblak je omogućio njihov brzi razvoj. Upravo su oni koji razvijaju aplikacije inovatori svog vremena jer utječu na budućnost poslovanja i života u svim segmentima. Nikola Kapraljević (Infinum) predstavio je suradnju Porschea i Infinuma, koja je rezultirala osnivanjem tvrtke Porsche Digital Croatia s uredom u Zagrebu.

Tijekom panela Samo bi se igrao sine. Nema ti tu para!... Ili ipak ima? moderator Dragan Petric (Bug) s gostima Mariom Čelanom (Razvojna agencija Sisačko – moslavačke županije), Danielom Lučićem (Croteam), Lukom Marušićem (Cr4zy AG) i Andrejem Kovačevićem (Exordium Games) je razgovarao o perspektivi gaming industrije u Hrvatskoj. Domaća industrija raste 50 posto godišnje i ove godine će doseći 400 milijuna kuna prihoda. Svi sudionici su na pitanje o perspektivi gaming industrije u Hrvatskoj odgovorili kratko i jasno – DA,  perspektiva je ogromna! Gaming je jedna od najlukrativnijih grana i u IT-ju i općenito, a kroz opću krizu uzrokovanu pandemijom to se dodatno osjetilo i vidjelo, čak i na našem mikrotržištu, na kojem su svi sudionici prošli neokrznuto te doživjeli i dodatne uspjehe. Igre nisu šala i gaming nije neozbiljna industrija, zaključak je ovog panela, koji je istaknuo i koliko je zdravo i dobro motivirati mlade da se, osim u igranje računalnih igara, zaljube i u njihov razvoj.

Darko Gebaei (Agrivi) predstavio je inovacije u poljoprivredi. Najstarija industrija na svijetu ima velik zadatak – u 30 godina povećati proizvodnju hrane za 60 posto da bi 2050. ispunila potrebe 9 milijardi stanovnika planete. Pokazao je kako inovirati uz pomoć Azure FarmBeatsa, odnosno pratiti situaciju na udaljenim poljima uz pomoć satelita i dronova, kako koristiti senzore da bi mehanizacija postala pametna i kako se primjenjuju robotika (autonomni traktori) i uz pomoć podatkovne znanosti analiziraju velike količine podataka.

Tomislav Tipurić vodio je panel Tata kupi mi auto, bicikl i romobil…onlajn! na kojem je sa panelistima Daliborom Sovićem (Konzum plus), Ivicom Kruhekom (Marker), Dimitrijem Trbovićem (Neostar), Tajanom Link (Hrvatska pošta) i Tanom Zimmermann (Bazzar.hr) o bumu online trgovine tijekom 2020. U prvom dijelu panela, sudionici su diskutirali o utjecaju korona-krize na rast, kako broja web shopova, tako i prometa. Složili su se da je kriza ubrzala proces transformacije, no i da je Hrvatska još uvijek na počecima te da se vide tek mali pomaci u usporedbi s ostalim državama Europe. Potencijal postoji i leži u faktorima diferencijacije koju će lokalni igrači biti u stanju ponuditi u odnosu na globalne online shopping platforme. Što se tiče budućnosti online trgovine nakon korona-krize, složili su se da će postojati oba oblika, i virtualni i fizički, te da je omni-channel ključ uspjeha za budućnost.

Online dostava hrane također bilježi ogroman rast, a Zagrepčani putem dostave najviše naručuju azijsku hranu, grill, pizzu i hamburgere. Petar Štefanić (Word) s ključnim igračima na području online dostave razgovarao je o njihovim iskustvima na panelu Nema papice bez digitalije, a pridružili su mu se David Ban Ostić (Bolt Services), Nebojša Veron (Dobartek.hr), Andrea Tawfik (Glovo) i Marko Burčul (Pauza.hr). Servisi za dostavu hrane ne vole se smatrati "dobitnicima" pandemije. Složili su se da su ugostiteljskom sektoru naprosto „pružili kisik". Vjeruju da će navike dostave u budućnosti, neovisno o korona-krizi, konstantno rasti i izvan segmenta hrane jer korisnicima  omogućavaju bolje raspolaganje slobodnim vremenom.

Sutra se program konferencije nastavlja s predavanjima i panelima u tri programska smjera (tehnološkom, poslovnom i poslovno – tehnološkom). Tehnološki smjer počinje od 9:00, a ostali od 11:00.