NHTSA istražuje Tesle koje se zabijaju u vozila hitnih službi

Američka National Highway Traffic Safety Administration poslala je Tesli službeni upit na 11 strana tražeći da detaljno objasni kako funkcionira ugrađeni Autopilot i zašto se ima običaj sudarati sa zaustavljenim vozilima hitnih službi

Drago Galić četvrtak, 2. rujna 2021. u 15:23

Kako kaže James Bond: Jednom je slučajnost, dvaput je koincidencija, triput je zavjera. Ne zna se što bi točno rekao na čak 12 slučajeva gdje su se Tesle vođene svojim Autopilotom zabile u, uz cestu zaustavljena, vozila hitnih službi, jasno označenih i s aktivnim rotirkama, što je rezultiralo s čak 17 ozlijeđenih i jednom poginulom osobom.

Čini se da je i američka NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) primijetila neki obrazac u svemu tome pa su poslali Tesli pismo na 11 stranica u kojemu od njih traže da im predaju detaljne informacije o tome kako Autopilot prepoznaje i reagira na vozila hitnih službi. Na ovaj upit Tesla mora odgovoriti do 22. listopada pod prijetnjom kazne od 114 milijuna dolara ako ne ispoštuju rok.
NHTSA, prema pisanju AP-a želi znati sljedeće: „… kako sistem prepoznaje scenu sudara, uključivši bljeskajuća svjetla, cestovne baklje, svjetleće prsluke koje nose radnici hitnih službi, te vozila parkirana na cesti.“

Također se traži da Tesla objasni kako Autopilot radi u uvjetima smanjene vidljivost i što se događa kada sustav detektira opasnost.

Ono što bi moglo biti posebno problematično za Teslu je zahtjev da se predaju informacije i zapisi o svim pritužbama korisnika, uključivši sudske procese i arbitraže, gdje Tesla standardno ne daje na uvid logove Autopilota ni sudu ni tužiteljima, već daje svoje interpretacije, odnosno vlastite analize predmetnih zapisa, pa ujedno sama sebe faktički vještači.

NHTSA također traži detaljan opis procedura po kojima se odlučuje da je ažuriranje Autopilota dovoljno sigurno da se aplicira na sva vozila u prometu, odnosno, kvantificirane podatke o testiranjima zakrpa u realnim uvjetima i broju prijeđenih kilometara koje kompanijske procedure zahtijevaju za takve zakrpe da bi se ove pustile u službeni proces ažuriranja softvera za sve vozače.