Poskupljuju mobilne aplikacije u App Storeu, najjeftinije će stajati 1,19 eura

Apple je najavio developerima kako će cijene aplikacija i in-app kupovina na njihovom App Storeu biti povećane od 5. listopada, i to za ne baš zanemariv iznos

Sandro Vrbanus srijeda, 21. rujna 2022. u 07:18

Developeri koji razvijaju mobilne aplikacije za iOS dobili su ovih dana obavijest o tome da će Apple promijeniti cijene za sve aplikacije u velikom dijelu svijeta, što uključuje i nas, kao uskoro pripadnike eurozone. Apple piše da će cijene aplikacija i in-app kupovina unutar aplikacija biti povećane u Čileu, Egiptu, Poljskoj, Južnoj Koreji, Švedskoj i svim zemljama koje koriste euro. Dakle – u Hrvatskoj se ništa ne bi trebalo promijeniti, barem ne do 1. siječnja 2023.

Nema više 0,99 €

Uz obavijest developerima objavljene su i nove tablice razreda, prema kojima se određuju cijene u App Storeu. Nulti razred tako su besplatne aplikacije, a u prvome je velik broj onih najjeftinijih, koje su do sada uvijek koštale 0,99 dolara, ili 0,99 eura. Tako će najjeftinija mobilna aplikacija, plaćena u eurima, ubuduće na App Storeu koštati 1,19 eura. Poskupljenje je to od 20,2%.

Nakon toga, cijene idu redom – 2,49 eura, 3,49 eura, 4,99 eura i tako dalje, kroz svih 87 unaprijed zadanih razina. Kod cijena već od 3,99 eura, poskupljenje će biti "okruglo" jedan euro, odnosno 25%. Aplikacije koje su do sada koštale 10,99 ubuduće će koštati 12,99 eura, i tako dalje. Kad je riječ o najjeftinijim aplikacijama, developerima će se nuditi mogućnost da određene usluge naplate 0,49 ili 0,99 eura, no ti alternativni razredi namijenjeni su samo za posebne svrhe, kao što je prodaja aplikacija u zemljama u razvoju.

Usporedba novih i starih cijena prvih 20 standardnih razina u App Storeu
Usporedba novih i starih cijena prvih 20 standardnih razina u App Storeu

Apple nije za sada korisnicima dao nikakvo objašnjenje za poskupljenje, ali možemo naslutiti da su mu kumovali "inflatorni pritisci", tečaj eura u odnosu na dolar i slični razlozi koje mnoge kompanije posljednjih mjeseci navode kao razloge za povišenje cijena svojih proizvoda i usluga.