UILA, 3D ispisom izrađen spoj bicikla i električnog vozila

Neobična kreacija djelo je berlinskog dizajnerskog studija nFrontier, a cijelo vozilo izrađeno je uz pomoć 3D pisača kompanije Stratasys. Služi kao koncept vozila za gradsku mobilnost budućnosti

Sandro Vrbanus nedjelja, 27. studenog 2022. u 20:11

Istraživanja kažu da bi do 2040. godine na cestama diljem svijeta moglo biti i više od 750 milijuna malenih električnih vozila na dva ili tri kotača. Tranzicija ka čišćem gradskom prijevozu, onom koji je ekološki prihvatljiv i tehnološki napredan, morat će donijeti i brojne inovacije u to područje, kako bi ljudi prihvatili nove načine transporta. Berlinski studio za inovacije nFrontier u suradnji je s kompanijom za 3D ispis, Stratasys, izradio vozilo koje bi moglo pokazati smjer razvoja segmenta mikromobilnosti u budućnosti.

Bicikl za do 70 km/h

Predstavili su vozilo UILA, ostvarenje dizajnerske vizije za smanjenje energije, uštedu vremena i resursa, a sve uz ekološki održiv i zdrav način kretanja gradom. UILA je hibrid električnog vozila i bicikla. Iako izgleda poput neke malene kapsule za osobnu mobilnost, u ovo neobično prometalo može se smjestiti dvoje ljudi, a pogon se pokreće – okretanjem pedala, uz pomoć elektromotora.

📷 nFrontier
nFrontier

Tehnički gledano, dakle, ovdje je riječ o električnom biciklu, ali onome koji može postići brzinu do čak 70 km/h. Pored dvije osobe, ukupni teret koji njegova struktura može podnijeti je 250 kg. Inače, UILA u dužinu mjeri 230 cm, 90 cm širine te 170 cm visine, a teži tek 70 kg. Kompaktne dimenzije konstrukcije omogućile su da cijela karoserija bude ispisana na FDM 3D pisačima kompanije Stratasys, a malena masa vozila ostvarena je upravo korištenja aditivnih tehnika proizvodnje.

📷 nFrontier
nFrontier

U unutrašnjosti je smješteno i putno računalo, koje vozačev pametni telefon pretvara u infotainment sustav ovog hibridnog vozila. Od digitalnih mogućnosti, UILA se ističe opcijom pronalaska vlasnika – tj. pozivom unutar mobilne aplikacije vozilo će se izvesti s mjesta gdje je parkirano te autonomno doći do lokacije na kojoj ga vlasnik čeka.

Tvorci koncepta kažu kako pripremaju sve da bi njihov 3D ispisani električni bicikl mogao ući u serijsku proizvodnju do 2024. godine, ali i kako bi mogao biti legalno registriran za njemačke ceste. Budući da je vozilo klasificirano kao električni bicikl, njegovi budući vozači neće morati posjedovati vozačku dozvolu, ali će se smjeti kretati samo biciklističkim stazama.