Zaposlenici Rockstara radili i do 100 sati tjedno na Red Dead Redemptionu 2

Novi Rockstarov hit samo što nije izašao, a osim impresivnih podataka o samoj igri, izašli su oni manje impresivni o količini sati koje su developeri tjedno morali raditi

Mateja Šop utorak, 16. listopada 2018. u 06:00

U zadnjih nekoliko godina članovi razvojnih timova pokušavaju osvijestiti koliko je zapravo naporno raditi na velikim blockbusterima, no nažalost, izdavačima ta činjenica još uvijek služi kao razlog za hvaljenje. U intervjuu za portal Vulture suosnivač Rockstara, Dan Houser, pričao je o razvoju i sadržaju kojeg će Red Dead Redemption imati, no unatoč nekim impresivnim podacima o onome što igrače čeka, opet se pojavila informacija o tome koliko prekovremenih sati su članovi tima morali raditi.

Igraća industrija je taj fenomen nazvala "crunch" i već je dugo poznato da pred kraj razvoja ili u njegovim zadnjim dijelovima svi rade prekovremeno kako bi proizvod bio što bolji. U slučaju Rockstara i rada na RDR 2 Houser je rekao kako je tim nekoliko puta ove godine radio po 100 sati tjedno i dodao kako je u odnosu na njihove prijašnje projekte na ovome bilo najteže raditi.

Ovo nije prvi put u povijesti ovog studija da se radilo više nego što bi trebalo. 2010. godine, malo prije nego što je originalni Red Dead Redemption izašao, na internetu se pojavilo otvoreno pismo. U njemu su supružnici developera koji su radili u Rockstar San Diegu rekli kako se od njih očekuje da rade 60 sati tjedno, odnosno 12 sati dnevno uključujući subote, a ako se ne pojave na poslu bili bi sankcionirani.

Ranije ove godine je Sam Houser, brat i drugi suosnivač studija, rekao kako su dali sve od sebe i to prenijeli u Red Dead Redemption 2 te kako su se forsirali do granice izdrživosti. To je sigurno jedan od razloga zbog kojih nadolazeća igra izgleda toliko impresivno i zbog kojeg je današnjem intervjuu Dan Houser mogao reći kako će igračima za prelazak ove igre trebati barem 60 sati (prva računica bila je 65 sati, ali su dio sadržaja u posljednji čas izbacili).

Uz to, igra navodno ima više od 300 tisuća animacija, 500 tisuća redaka dijaloga koje je snimilo preko 700 glumaca, a uz njih je radilo i 500 motion capture glumaca. Zbog ogromnog opsega kojeg igra ima, Red Dead Redemption 2 je odgađan nekoliko puta, a igrači će ga se konačno dočepati za manje od dva tjedna.

Red Dead Redemption je u izradi za PlayStation 4 i Xbox One, a datum izlaska mu glasi 26. listopada. Predbilježbe su već dugo otvorene, dok svi oni koji još nisu kupili igru mogu više informacija pronaći na službenim stranicama. Vjerojatno je da će Rockstar omogućiti opciju preloada, budući da igra na Xboxu One teži 90 GB i na PlayStationu 4 više od 100 GB, pa ako želite znati točno kada će se to dogoditi, pratite Twitter i Facebook profile.

Dodatak:

Nakon što je ovaj intervju s gospodinom Hauserom došao do šire igraće javnosti, razni developeri i drugi članovi igraće industrije izrazili su negodovanje i nevjericu nad podatkom o količini radnih sati. Zbog toga je Houser imao potrebu pojasniti na što je točno mislio i dao je izjavu koja izgleda ovako:

"Izgleda kako je došlo do nesporazuma koji je proizašao iz mog intervjua s Haroldom Goldbergom. Ono što sam pokušao prikazati je kako su priča i dijalozi u igri nastali te smo o tome najviše pričali, a ne o raznim procesima kojima se bavi ostatak tima. Nakon što smo sedam godina radili na igri, dio tima koji se bavi pisanjem koji se sastoji od četiri osobe - Mike Unsworth, Rupert Humphries, Lazlow i ja - smo, kao i do sada, imali tri tjedna napornog rada kada smo dovršavali posao. Tri tjedna, ne godina. Zajedno radimo barem 12 godina i smatrali smo da nam je to bilo nužno kako bismo sve završili. Nakon toliko godina organizacije i pripreme za ovaj projekt, trebalo nam je to da sve provjerimo i finaliziramo."

"Ono što je bitnije od toga je da ne zahtijevamo ni od koga drugoga da tako radi. Diljem naše kompanije imamo neke ljude koji dugo rade s nama i ulažu više vremena zbog toga što su strastveni oko projekta ili konkretno njihovog posla i smatrmo da se ta strast vidi u igrama koje izdajemo. No, taj dodatni trud je izbor i ne tražimo, ni očekujemo da netko tako radi. Brojni drugi developeri rade na kompletno drugačiji način i jednako su produktivni, no ja nisam među njima. Nikoga, starijeg ili mlađeg, se ne tjera da naporno radi. Vjerujem da poduzimamo sve što je u našoj moći kako bi vodili kompaniju koja brine o svojim zaposlenicima i kako bi stvorili kompaniju u kojoj će im biti dobro raditi."

Prije i nakon te izjave su se javili neki bivši zaposlenici Rockstara koji se nisu baš složili s njom. Jedna osoba rekla je da je radila u filmskoj i igraćoj industriji nekad i po 100 sati, ali kako je u Rockstaru izdržala samo nekoliko mjeseci. Druga se osvrnula na crunch za vrijeme GTA V i rekla kako se radilo 12 do 14 sati dnevno šest dana u tjednu skoro godinu dana. Treća se osvrnula na izjavu s ovim komentarom:

Izgleda kako će se o ovoj temi sve više početi pričati, kako bi i trebalo biti, jer bi radnicima trebalo osigurati bolje uvjete, umjesto da im se prijeti otkazima i tjera da žrtvuju svoje fizičko i psihičko zdravlje da bi igra izašla na vrijeme.