Događaji

Ekskluzivni noviteti za 2019. od najvećeg svjetskog proizvođača monitora

Denis Arunović ponedjeljak, 8. travnja 2019. u 14:27

Na okupljanju u Madridu, najveći proizvođač monitora na svijetu, tvrtka TPV, najavila novitete u sklopu svojih brandova AOC, AGON i Philips. Jedna od udarnih novosti je suradnja s dizajnerima tvrtke Porsche Design

Ove subote, 6. travnja, tvrtka TPV organizirala je u centru Madrida okupljanje za Europske novinare s ciljem predstavljanja noviteta iz ponude marki AOC, AGON i Philips. Hong-koški TPV je inače najveći svjetski proizvođač monitora, s tržišnim udjelom od čak 36,2% (podaci za prošlu godinu). TPV proizvodi monitore kao ODM (dakle za druge marke), no ima i vlastite marke – AOC i Philips. U kontekstu TPV-a spominje se i tvrtka MMD (Multimedia Displays). Riječ je o tvrtki kćeri TPV-a, nastaloj prije nešto manje od 10 godina, licenciranjem marke Philips od strane nizozemskog Philipsa. MMD se bavi promocijom i prodajom monitora i rješenja za signage. Licenciranje Philipsove proizvodne marke nije bez razloga. TPV je naime još 2005. godine od Philipsa kupio kompletni odjel za proizvodnju i dizajn monitora i televizora ulazne klase. Eto, otuda AOC i Philips na istom mjestu.

Na početku prezentacije dobili smo brz pregled tržišta monitora te pregled bitnih trendova u narednim godinama. Tržište monitora u Europi je u rastu od 2016. godine, a do tada je bilo padalo, vjerojatno zbog posljedica financijske krize. Ove godine se očekuje rast od 8%, uz stabilizaciju na sljedećih par godina i onda lagani pad od 2022. godine na dalje. Istovremeno, AOC i Philips očekuju da će kao i do sada uspjeti biti bolji od ovih prosjeka odnosno da će se održati kao tržišni lideri. U narednih nekoliko godina najveći rast prodaje doživjet će IPS monitori, potom veliki monitori (27" naviše), QHD i UHD monitori, 144-hercni monitori te zakrivljeni monitori. Naglasak je također i na monitorima s vrlo širokim ekranima, s omjerom stranica 21:9, pa čak i 32:9, smanjivanju veličine okvira i HDR certifikaciji.

Philipsova poslovna gama

Nakon brzog pregleda tržišta i trendova, obratio nam se Philipsov voditelj proizvoda za europsko tržište. Philips sa svojim monitorima cilja primarno na poslovne korisnike, iako je demonstriran i jedan novi model namijenjen ljubiteljima konzola za igranje. Kod novih je poslovnih modela naglasak stavljen na funkcionalnost docka koja omogućava korisnicima da laptop na monitor spoje preko USB-C kabela (naravno, pod uvjetom da imaju odgovarajući USB-C 3.1 Gen2 izlaz jer neće raditi bilo koji USB-C konektor). Potom monitor napaja laptop (zavisno o modelu podržano napajanje do 100 W), te nudi dodatne konektore, uključujući i RJ-45 konektor za žičnu mrežu kojeg mnogi super-tanki laptopi niti nemaju te sekundarni video-izlaz koji omogućava spajanje više monitora na isti laptop.

U vrhu ponude su dva monitora s omjerom stranica 32:9 s razlučivosti od 5.120×1.440 točaka što je zapravo razlučivost dva standardna 1440p ekrana postavljena jedan do drugog. Veći model s dijagonalom od 49" i maksimalnom svjetlinom od 350 cd/m2 dostupan je od drugog mjeseca ove godine, dok će manji model s ekranom od 43,4", slabijom svjetlinom od 300 cd/m2, ali i podrškom za napajanje jačih laptopa (100 naprema 65 W kod većeg modela) biti dostupan krajem ove godine. Oba monitora imaju dizajn s tri tanka ruba (debeo je samo donji) i podržavaju pop-up web kameru na vrhu, koja nudi mogućnost logiranja u Windowse s Windows Hello funkcijom prepoznavanja lica.

Osim s dva ultra-široka modela, Philips je gornji dio ponude osvježio i s impresivnim 32-inčnim modelom Brilliance 329P9H s klasičnim omjerom stranica 16:9 i razlučivošću 4K. Philips ga pozicionira kao atraktivni, veliki, no relativno povoljan monitor za dizajnere, fotografe, snimatelje i montažere. Nudi svjetlinu od 350 cd/m2, 108-postotnu pokrivenost sRGB palete boja, integrirani USB-C hub s mogućnošću napajanja do 65 W, odličnu upravljivost i ergonomiju, integrirane zvučnike i web kameru. Dizajn monitora posebno je atraktivan jer su sve četiri njegove letvice okvira iznimno tanke. Usprkos tome monitor je opremljen s Windows Hello web kamerom koja se može uvući u tijelo, te preklopnim senzorom ambijentalnog svjetla koji se nalazi ispod donje letvice. Ideja iza skrivanja senzora i kamere je da korisnik može više ovakvih monitora vrlo fleksibilno poredati ispred sebe, te tako iskoristiti njihove ultra-tanke okvire.

Uređaj podržava i Philipsovu funkciju PowerSensor koja se oslanja na IR senzor kako bi detektirala da li je korisnik doista pred računalom. Ako nije, svjetlina ekrana automatski se smanjuje što pak omogućuje uštede energije od 80% te produljuje radni vijek monitora.

Naposljetku tu su i dva nova jeftinija monitora od 27 i 24 inča. Može se reći da je riječ o jeftinijim varijantama opisanih ultra-wide monitora iz gornjeg dijela ponude. Ekran IPS, no klasičnog formata 16:9. Oba imaju integrirane USB-C hubove, a podržavaju i dock funkciju putem starije tehnologije Display Link koja je nekim poslovnim korisnicima još uvijek relevantna. Monitori imaju tri od četiri tanka ruba i opremljeni su s pop-up Windows Hello web kamerom. Stižu na tržište u lipnju.

Kao što smo rekli na početku, TPV u sklopu marke Philips dizajnira, proizvodi i prodaje uređaje za signage. Ove godine ponuda je osvježena s novim monitorima koji podržavaju upravljanje dodirom. 15,6, 17 i 21,5-inčni modeli temeljeni su na TN panelima, a najveći 24-inčni na IPS panelu. Svima im je zajednička odlična ponuda konektora, visoka razina upravljivosti (podešavanje visine, a ne samo nagiba), IP54 razina zaštite te ugrađeni senzor temljen na PCT tehnologiji s podrškom za istovremeno 10 dodirnih točaka. S obzirom na ograničenja ove senzorske tehnologije, svi će se monitori isporučivati s posebnim olovkama koje omogućavaju korištenje monitora bez dodirivanja s prstima. To je po svemu sudeći i njihova najveća mana.

Naposljetku tu je i Philips Momentum 326M6VJRMB – monitor namijenjen igračima konzola opremljem Ambiglow tehnologijom koju poznajemo s Philipsovih televizora. Podsjetimo se, Ambiglow omogućuje sinkronizaciju boje RGB ledica na pozadini monitora s bojom sadržaja koja se prikazuje na ekranu, što pak za mnoge korisnike čini iskustvo korištenja ovakvog monitora ili TV-a imerzivnijim. Iako nema tanke rubove kao poslovni monitori, specifikacije novog Momentuma su impresivne – MVA panel maksimalne svjetline 600 cd/m2, 135-postotna pokrivenost sRGB palete, 98,61-postotna pokrivenost DCI-P3 palete (to je ona filmska, zahtjevnija), VESA DisplayHDR 600 certifikacija, 60-hercni AdaptiveSync (više od 60 Hz za konzolu nije potrebno), te iznimno niski 4-milisekundni input lag kojeg ne može pratiti niti jedan konvencionalni TV. Novi monitor dostupan je od ovog mjeseca po cijeni od 599 €.

Monitor za PC igrače

AOC/AGON dio prezentacije započet je s pregledom trendova u sklopu ove dvije marke. Kad je riječ o gami za igrače, naglasak ove godine je ne ekranima brzine 144 Hz i više, G-Sync i FreeSync kompatibilnosti, VESA certifikaciji za HDR, zakrivljenim ekranima i visokim razlučivostima (1440+). U kontekstu ekrana za profesionalce cilja se na visok PPI (dakle visoku gustoću piksela), QHD i UHD razlučivosti, velike ekrane (27+ inča) te ekskluzivan dizajn.

Upravo je stremljenje ka ekskluzivnom dizajnu ponukalo AOC da potraži pomoć od poznatog dizajnerskog ureda Porsche Design. Rezultat te suradnje dva su nova monitora – U32U1 za profesionalce i Q27T1 namijenjen običnim korisnicima, no koji na stolu žele imati nešto posebno. U32U1 je 32-inčni monitor s podrškom za HDR600 i WCG, integriranim USB-C dokom, frameless dizajnom s vrlo tankim letvicama okvira te atraktivnim kromiranim metalnim postoljem koje nudi odličnu upravljivost te mogućnost zakretanja.

Q27T1 mnogo je manje impresivan, no isto tako i znatno jeftiniji 27-inčni monitor rezolucije 1440p. Nema USB-C dock, niti sve četiri tanke letvice okvira, niti odličnu upravljivost većeg brata. S druge strane, tu je i dalje atraktivni dizajn sa stiliziranim metalnim postoljem.

Što se tiče ponude za igrače, AOC je pokriva s dvije marke. AGON cilja na e-Sports profesionalce i influencere te obične igrače koji žele imati najkvalitetniji hardver za igranje ispred svojih očiju. AOC Gaming pak cilja na srednji i niži segment tržišta i korisnike koji su zbog niže cijene spremni na više kompromisa. U sklopu marke AGON u Madridu su predstavljena dva osnovna modela monitora – 35-inčni UWQHD 21:9 monitor AG353UCG s podrškom za G-Sync HDR, te dva jeftinija 27-inčna 16:9 QHD modela AG273QCG s podrškom za G-Sync i AG273QCX podrškom za FreeSync.

35-inčni model stiže na europsko tržište 19. lipnja, a temeljen je na zakrivljenom VA panelu brzine 200 Hz, rezolucije 3.440×1.440 piksela. S obzirom na G-Sync HDR certifikat, ovaj ekran također ima VESA-in DisplayHDR 1000 certifikat što jamči 100-postotnu pokrivenost DCI-P3 palete boja i maksimalnu svjetlinu od 1.000 cd/m2.

Dva manja monitora također imaju zakrivljene panele, no značajke su im dosta drugačije. FreeSync 2 HDR model (AG273QCX) ima 144-hercni VA panel s DisplayHDR 400 certifikatom dočim se G-Sync model može pohvaliti tek TN panelom koji je nešto brži (165 Hz), ali i slabiji u pogledu prikaza boja (otuda i izostanak HDR certifikacije).

Domaćim igračima vjerojatno će biti mnogo atraktivniji cjenovno prihvatljivi monitori iz AOC Gaming G2 Flat serije. Svi imaju ravne IPS FHD panele i podršku za FreeSync, a cijena kreće od 129 € za 24-inčni 75-hercni model, preko 169 € za 24-inčni 144-hercni model, 189 € za 27-inčni 75-hercni model i na kraju 229 € za 27-inčni 144-hercni model.