Probna elektrifikacija autocesta u Njemačkoj

Infrastruktura koja će napajati električne kamione poput trolejbusa instalirana je na prvih 5 kilometara njemačkog autobahna između Darmstadta i Frankfurta

Sandro Vrbanus subota, 11. svibnja 2019. u 06:30

Ideja koja se pojavila još 2012. godine, a uključuje elektrifikaciju autocesta za pogon električnih vozila, napokon je ovoga tjedna puštena u testni rad. Koncept eHighway donosi na autoceste viseće naponske kabele kojima se napajaju električna vozila, prije svega kamioni, koji tim autocestama prometuju. Time se praktično kamioni mogu napajati poput  trolejbusa. Sustav koji je razvio Siemens od ovoga je tjedna aktivan na pet kilometara autoceste na dionici od Darmstadta do Frankfurta, u oba smjera.

Ovim se sustavom napajaju hibridni dizel-električni kamioni koji će ovom dionicom prometovati do 2022. godine. U sklopu pilot-projekta ovaj će oblik napajanja biti testiran gotovo svakodnevno u stvarnim prometnim uvjetima, a energiju će crpiti iz 100% obnovljivih izvora – kao još jedan pokušaj smanjenja ugljičnog otiska prometne mreže Njemačke.

Kabeli iznad autoceste nose istosmjerni napon od 670 volti i programirani su da se automatski isključe u slučaju oštećenja. Kamioni su podešeni tako da nailaskom na njih pomoću sustava pantografa podižu trolu koja ih dotiče, te započinju punjenje baterija. Dodatno, u slučaju da kamioni proizvedu višak energije regenerativnim kočenjem ona može istim sustavom biti vraćena u elektroenergetsku mrežu.

Projekt je financiralo njemačko Ministarstvo zaštite okoliša s 14,6 milijuna eura u fazi izgradnje, postavljanja stupova i kabela, te s još 15 milijuna eura za testnu fazu. Ako se pokaže da je sustav isplativ i koristan, moguće će ga biti proširiti na oko 1.000 kilometara od ukupno 13.000 km njemačkog autobahna.