'Teledriving', prijelazno rješenje dok čekamo da stigne robotaksi

Televožnja taksi službama omogućava da koriste manje vozača nego vozila, bez utjecaja na kvalitetu usluge

Mladen Smrekar nedjelja, 23. lipnja 2024. u 14:03
Televožnja obično uključuje vozača koji upravlja automobilom dok sjedi ispred niza ekrana koji prikazuju video zapise s kamera u automobilu, kao i senzore i tehnologiju proširene stvarnosti 📷 Vay
Televožnja obično uključuje vozača koji upravlja automobilom dok sjedi ispred niza ekrana koji prikazuju video zapise s kamera u automobilu, kao i senzore i tehnologiju proširene stvarnosti Vay

Taksiji bez vozača trebali bi biti naša budućnost. No, dok se ona razmatra i nestrpljivo iščekuje, teledriving odnosno vožnja na daljinu mogla bi premostiti taj jaz i ponuditi mnoge od navodnih prednosti robotaxija. Barem tako tvrdi studija istraživača Sveučilišta u Michiganu.

Usluga daljinske vožnje

Televožnja obično uključuje vozača koji upravlja automobilom dok sjedi ispred niza ekrana koji prikazuju video zapise s kamera u automobilu, kao i senzore i tehnologiju proširene stvarnosti.

Studija Sveučilišta u Michiganu istražila je prednosti usluge vožnje na daljinu 📷 UM
Studija Sveučilišta u Michiganu istražila je prednosti usluge vožnje na daljinu UM

Nakon što je putnik pokupljen i prevezen do cilja, vozač se može odspojiti s tog vozila i spojiti na bilo koje drugo dostupno u području gdje je potrebno. Nekoliko privatnih tvrtki za daljinsku vožnju već naveliko radi, poput usluga Halo.Car i Vay u Las Vegasu.

Jedna od glavnih prednosti vožnje na daljinu je to što vozači ne moraju biti tamo gdje su vozila i voziti se iz područja niske potražnje u dijelova greda gdje je njihova usluga traženija.

Usluge teledrivinga već se uspješno nude u Las Vegasu 📷 Vay
Usluge teledrivinga već se uspješno nude u Las Vegasu Vay

Koristeći računalno modeliranje koje uzima u obzir ponudu, potražnju i zagušenje na cestama u vremenu i prostoru, istraživači su pokazali da veći broj dostupnih vozila od broja vozača može skratiti vrijeme čekanja u razdobljima velike potražnje, čak i s manjim brojem vozača. 

Uredski posao

Televožnja taksi službama omogućava da koriste manje vozača nego vozila, bez utjecaja na kvalitetu usluge, jer uvijek mogu iskoristiti višak vozila da brzo stignu do klijenata. Ta je razlika iznosila između 30% i 40%, pokazala su testiranja.

Kompanije tako štede na broju zaposlenika i kilometraži, a oni zaposleni zapravo rade uredski posao, zaključuju istraživači koji smatraju da bi teledriving mogao poboljšati njihovu sigurnost, posebno žena koje su nesrazmjerno češće bile mete napada u vozilu.