Šveđani proizveli prvu potpuno recikliranu bateriju za električne automobile
Northvolt je uspješno reciklirao litij-ionsku baterijsku ćeliju koja sadrži nikal-mangan-kobalt (NMC) katodu, koristeći samo metale prikupljene otpadom baterija
Električni automobili postaju sve održiviji. Švedski Northvolt objavio je kako je njihov program recikliranja nazvan Revolt proizveo prvu litij-ionsku baterijsku ćeliju koja sadrži nikal-mangan-kobalt (NMC) katodu proizvedenu od metala dobivenih recikliranjem otpadnih baterija.
Sve na jednom mjestu
Sve Northvoltove mjere recikliranja i proizvodnje odvijale su se na jednom mjestu, unutar njegovog laboratorija u švedskom Västeråsu. I to je značajan napredak za globalnu industriju baterija koja industriju električnih vozila pokušava učiniti uistinu održivom. Dosad čak ni Tesla vozila nisu bila održiva.
U stvarnosti, litij-ionske baterije zahtijevale su opsežno rudarenje sirovina, što se suprotstavlja održivom poticaju gotovih vozila. Drugim riječima, električni automobili jednostavno su premjestili zagađenje u lanac montaže, od vožnje potrošača do proizvodnje dijelova potrebnih za EV. No, proces recikliranja može oporaviti do 95% metala u baterijama, održavajući razinu čistoće usporedive s "djevičanskim" materijalom, rekla je glavna direktorica za okoliš Emma Nehrenheim iz Northvolta.
Reciklirani kobalt, mangan i nikal, upotrijebljeni u novoj baterijskoj ćeliji, prikupljeni su iz otpada baterija niskoenergetskom hidrometalurškom obradom koja uključuje korištenje vodene otopine za izolaciju metala i njihovo pražnjenje od preostalih nečistoća.
Veliki planovi
Sljedeći korak za Northvolt uključuje proizvodnju ćelija s 50% recikliranog materijala u industrijskim razmjerima do 2030. U skladu s tim ciljem, proširit će se postrojenje za recikliranje u švedskom Skellefteåu. U novom zdanju divovskih razmjera napravit će se dovoljno prostora za recikliranje 125.000 tona baterija svake godine.
Time će Revolt Ett postati najveća tvornica za recikliranje baterija u Europi, uz jedinu tvornicu za reciklažu velikih razmjera koja može ponovno koristiti litij, kobalt, mangan i nikal, uz druge metale. To će osigurati materijale za susjednu gigatvornicu za proizvodnju ćelija Northvolt Ett s dovoljno zaliha za proizvodnju 30 GWh baterija svake godine, što je polovica ukupne godišnje proizvodnje ćelija Nortvolt Ett.
Aluminij, bakar i plastika
Ostali metali koje je prikupio Revolt Ett uključivat će aluminij, bakar i plastiku, a svi oni mogu se ponovno prebaciti u proizvodne tokove putem drugih tvrtki.
"Treba imati na umu da će se oko 250.000 tona baterija u Europi istrošiti do 2030. godine", kaže Nehrenheim. "U tome neki vide izazove i prepreke. U Northvoltu vidimo prilike. Slično kao što smo pronašli nova, održiva rješenja za rukovanje nusproizvodom soli - tretirajući je kao vrijedan proizvod, a ne otpad - isto namjeravamo učiniti i s baterijama na kraju njihovog životnog vijeka."