Partnerstvo sa Sonyjem moglo bi promijeniti tržišnu sudbinu Appleovog Vision Pro

Apple Vision Pro bilježi slabe prodajne rezultate unatoč naprednom hardveru, prvenstveno zbog fokusa na kontrole pokretima očiju i ruku umjesto VR kontrolera, što je ograničilo igrački potencijal uređaja

Bug.hr ponedjeljak, 9. prosinca 2024. u 16:45
📷 Sony
Sony

Izvješća sugeriraju da je od veljače prodano manje od 500.000 Vision Pro jedinica. Za kompaniju koja prodaje milijune i milijune uređaja to se može opisati jednom riječju: katastrofa.

Prioritet kontrolama pokretima očiju i ruku

Vision Pro, opremljen naprednim M2 čipom i najmodernijim zaslonima, u početku je djelovao spreman poharati tržište unatoč visokoj cijeni, a posebno privući igrače videoigara. Iako podržava PlayStation 5 i Xbox kontrolere, nedostatak namjenskih VR kontrolera i ograničen izbor kvalitetnih igara umanjili su njegov uspjeh kao igraće platforme. Appleova odluka da tijekom razvoja Vision Pro uređaja da prioritet kontrolama pokretima očiju i ruku umjesto fizičkim kontrolerima pokazala se kao ključno ograničenje. Ovu odluku, koju su podržali bivši Appleov dizajner Jony Ive i hardverski direktor Mike Rockwell, vodila je želja za stvaranjem novog sučelja, što je na kraju kompromitiralo široki potencijal uređaja.

Spas u partnerstvu sa Sonyjem

Kako bi riješio ove nedostatke, Apple je navodno pristupio Sonyju s ciljem dodavanja podrške za PlayStation VR2 ručne kontrolere na Vision Pro. Ova suradnja, koja je u razvoju već nekoliko mjeseci kako izvještava Bloomberg, mogla bi uvesti Sonyjeve VR kontrolere kao dodatnu opremu za korisnike Vision Pro uređaja. Partnerstvo nastoji riješiti dva ključna problema: sadržaj i kontrolere. Sonyjevo iskustvo u igrama i VR tehnologiji moglo bi pomoći Appleu privući više programera za stvaranje kvalitetnih igara za Vision Pro platformu. Dodatno, PlayStation VR2 kontroleri osigurali bi šest stupnjeva slobode kretanja što trenutni PS5 i Xbox kontroleri nemaju.

Poticaji za developere? Nečuveno od Applea

PlayStation VR2 kontroleri mogli bi unaprijediti ne samo igranje već i produktivnost i uređivanje medija unutar visionOS sustava. Međutim, Sony bi trebao početi prodavati svoje VR2 kontrolere kao samostalne dodatke, vjerojatno kroz Appleove prodajne kanale, a to je uvijek pitanje koliko će svaka strana u toj trgovini profitirati.

Appleov dodatni problem je privlačenje developera koji će stvarati sadržaj za uređaj s relativno malom korisničkom bazom pa se razmatra dodatno izravno financiranje za stvaranje kvalitetnih igara za platformu, strategiju koju je do sada Apple izbjegavao. Iako potencijalno partnerstvo sa Sonyjem ima potencijala, Apple će morati raditi na više područja kako bi ustanovio Vision Pro kao ozbiljnog konkurenta u svijetu igara. To uključuje ne samo poboljšanje hardverske podrške već i preispitivanje pristupa razvoju sadržaja i ukupne marketinške strategije.