Supravodljiva autocesta za putovanja brzinama većim od 600 km/h
Ljudi bi se mogli voziti ogromnim brzinama, a modificiranje postojećih autocesta ukida potrebu za kupovinom zemljišta za postavljanje tračnica
Supravodiči mogu provoditi električnu struju bez imalo otpora ili gubitka snage i mogu bez otpora uzrokovati da magneti lebde iznad njih. Ova svojstva bi teoretski učinila supravodiče korisnima za brze vlakove ili prijenos energije na velike udaljenosti, ali oni rade samo na ekstremno niskim temperaturama, na više od sto stupnjeva ispod nule, a to izgradnju hiperučinkovite električne mreže ili željezničke mreže velike brzine čini vrlo skupom.
Obrnuti raspored
No, istraživači Sveučilišta u Houstonu (UH), Adelwitz Technologiezentruma (ATZ) i Leibniz Instituta za istraživanje čvrstog stanja i materijala (IFW) vjeruju da bi mreža koja istovremeno obavlja oba zadatka mogla biti puno pristupačnija.
Većina dizajna s magnetskom levitacijom (maglev) ima supravodič unutar vozila, obješen iznad magnetske staze. Autori su odlučili ovaj raspored okrenuti naopako: supravodič su postavili na tlo i svakom vozilu dali magnet. Rezultat je višestruko upotrebljiv i time pristupačniji sustav.
Riješen problem hlađenja
"Magnetska vozila koja lebde na supravodiču, umjesto supravodljivih vozila koja lebde na magnetu, imaju dodatne prednosti poput prijenosa i skladištenja električne energije", objašnjavaju istraživači čiji novi supravodljivi sustav može transportirati i pohraniti ogromnu količinu energije i ujedno prevoziti ljude i robu brzinom od najmanje 600 kilometara na sat.
Istraživači vjeruju da njihov dizajn, opisan u časopisu APL Energy rješava problem hlađenja supravodiča cjevovodom za tekući vodik. Iako je vodik obećavajući izvor čistog goriva, on je plin na sobnoj temperaturi pa njegov transport i skladištenje uključuje ili opasne spremnike pod tlakom ili skupe kriogene temperature. Tako troškovi hlađenja supravodiča i transporta vodika postaju isti.
Od Houstona do Austina
Koristeći skalirani model u laboratoriju, istraživači su pokazali da te dvije stvari mogu koegzistirati. U planu je i potpuna demonstracija sustava koji bi trebalo ugraditi ispod postojećih autocesta, kako bi se iskoristila trenutna infrastruktura.
"Ljudi bi se brzom supravodljivom autocestom mogli voziti u bilo kojem trenutku, za razliku od potrebe čekanja vlaka ili zrakoplova, a modificiranje postojećih autocesta znači da nema potrebe za kupnjom zemljišta na kojem bi se postavljale tračnice", objašnjavaju istraživači koji bi za probu taj pothvat izveli na dionici od Houstona do Austina u Teksasu.