Svake sekunde Microsoft blokira 7000 napada na lozinke, korisnici moraju prihvatiti "passkey"
U Microsoftu su prisiljeni na povijesne promjene u pristupu sigurnosti korisničkih računa jer njihovi sustavi trenutno blokiraju 7.000 napada na tradicionalne lozinke svake sekunde, što je gotovo dvostruko više nego prošle godine
Kako navodi Microsoftov blog, era lozinki se bliži kraju i oni su na ozbiljnoj misiji: "Kako uvjeriti milijardu korisnika da zavole passkeys"
Kibernetički kriminalci pojačavaju svoje aktivnosti i presretanje komunikacije između korisnika i legitimnih servisa, što potvrđuje porast phishing napada za 146% u odnosu na prošlu godinu. Kao odgovor, Microsoft je u svibnju 2024. uveo mogućnost sigurnih prijava na korisničke račune putem "passkeya" za svoje popularne servise poput Xboxa, Microsoft 365 i Microsoft Copilota.
Cilj je potpuno ukloniti lozinke
Ova tehnologija omogućuje korisnicima prijavu pomoću otiska prsta, prepoznavanja lica ili PIN-a, eliminirajući potrebu za pamćenjem lozinki i korištenjem jednokratnih kodova. Kako najavljuju: "Naš krajnji cilj je potpuno ukloniti lozinke i imati račune koji podržavaju samo vjerodajnice otporne na phishing napade."
Microsoft sada pokušava uvjeriti više od milijardu korisnika da prihvate ovu novu tehnologiju. Podaci pokazuju da je prijava pomoću passkeys tri puta brža od korištenja tradicionalne lozinke i osam puta brža od kombinacije lozinke i višefaktorske autentifikacije.
Visoka stopa prihvaćanja
Uspješnost prijave korištenjem passkeys dostiže 98%, u usporedbi s 32% kod tradicionalnih lozinki. Dodatno, 99% korisnika koji započnu postupak registracije passkeys uspješno ga i završe. Ovi podaci ukazuju na visoku stopu prihvaćanja među korisnicima.
Prijelaz na korištenje tehnologije sigurnih prijava na korisničke račune putem "passkeya" umjesto korištenja lozinki postao je široko rasprostranjen trend među vodećim tehnološkim tvrtkama. Amazon je objavio da je na njegovim globalnim platformama stvoreno 175 milijuna pristupnih sigurnih ključeva za prijavu korisnika. Sony Interactive Entertainment zabilježila je da korisnici pristupnih ključeva 24 posto brže pristupaju njihovim mrežnim aplikacijama, dok je 88 posto korisnika kojima su predstavljene prednosti uspješno započelo njihovo korištenje.
U poslovnom svijetu tvrtke poput Hyatta, IBM-a, Targeta i TikToka proširile su svoje mogućnosti provjere autentičnosti kroz passkeya. E-commerece platforme također su uspješne u adaptaciji, na primjer, Mercari izvještava o 82,5 posto uspješnosti prijava u usporedbi sa 67,7 posto kod SMS jednokratnih lozinki. Prosječno vrijeme prijave na njihovoj platformi smanjeno je sa 17 sekundi na 4,4 sekunde.