Povijesni trenutak za robotaksije: Waymo usluge, nakon testne faze, sada dostupne svima
Waymo, robotaksi kompanija u vlasništvu Alphabeta, jučer je objavila da njegova autonomna usluga prijevoza, Waymo One, od sada prestaje biti u testnoj fazi i dostupna je svim stanovnicima i posjetiteljima San Francisca
Uklanjanjem liste čekanja, svatko tko se nalazi u San Franciscu sada može zatražiti vožnju za Waymo One kroz aplikaciju na iOS ili Android uređaju.
"Čekanje je gotovo," objavio je Waymo na svom blogu. "Od danas, bilo da pada kiša, sija sunce ili je lokalna magla 'Karl', svatko može uživati u vožnji s Waymom. Samo preuzmite aplikaciju i krenite."
Iako se Waymo suočava s izazovima i istragama, prelazak na javnu dostupnost usluge označava povijesni trenutak za industriju samovozećih taksija. Iako tvrtka trenutno prolazi kroz federalne istrage, to ih ne zaustavlja da krenu normalizirati, za mnoge futuristički eksperiment, i tako uvesti visoku tehnologiju u javni gradski prijevoz. Ovo uvođenje u gradu visokog profila kao što je San Francisco nije samo korak prema tehnološkom napretku, već i strateški potez da se ulagačima osigura održivost njihovih udjela u autonomnoj tehnologiji.
Značajan interes javnosti
Usluga je u početku, u testnoj fazi 2021. godine, uključivala kontrolnog vozača, sada funkcionira potpuno autonomno. Kompanija tvrdi da se dosad, u očekivanju izlaska iz testne faze za uslugu vožnje, registriralo oko 300 tisuća ljudi što ukazuje na značajan interes javnosti. Waymo, koji je nastao kao Googleov projekt 2009. godine i postao pionir u tehnologiji samovožnje, pokrenuo je svoju prvu američku taksi uslugu bez vozača 2020. Nakon što je servis u ožujku odobrila Kalifornijska komisija za komunalne usluge (CPUC), Waymo također planira proširiti svoje usluge na Los Angeles i druge gradove u blizini San Francisca. Ovaj potez prelaska s testne u javnu fazu u San Francisku, dolazi gotovo četiri godine nakon što je tvrtka napravila sličnu ekspanziju u Phoenixu, država Arizona.
Desetak tisuća tjednih putovanja
Unatoč proširenju, postoje nedoumice o tome može li Waymo upravljati porastom potražnje bez ugrožavanja kvalitete usluge, pogotovo u kontekstu zahtjeva investitora za brzi povrat investicija. Waymo ima oko 300 vozila u svojoj floti San Francisca i oko 700 diljem SAD-a. Waymove korporativne komunikacije tvrde da je trenutni broj vožnji “desetak tisuća tjednih putovanja", čime žele reći da su operativno sposobni kontrolirati povećanja.
Druga strana medalje
Federalna Nacionalna uprava za sigurnost prometa na cestama (NHTSA) istražuje Waymo zbog 22 odvojena incidenta koje je navodno uzrokovalo Waymovo vozilo. U 17 od 22 incidenta, Waymova vozila su se sudarila s drugim vozilima, biciklistima ili pješacima. U nekim od ovih slučajeva, vozila su navodno "ignorirala uređaje za kontrolu prometa" ili su "pokazala neočekivano ponašanje" u blizini istih. Dakle, u svih 22 incidenta, Waymova vozila su prekršila prometne propise. Primjeri kršenja uključuju vožnju u suprotnim smjerovima, ulazak u zabranjene zone za promet, nezaustavljanje na stop znakovima i nepotpuno zaustavljanje na crvenim svjetlima semafora.
NHTSA istražuje
NHTSA također istražuje i druge tvrtke za samovozećih automobile. Tesla je pod istragom zbog 467 nesreća u kojima je sudjelovao autopilot, što je rezultiralo s 54 ozljede i 14 smrtnih slučajeva. Zoox, u vlasništvu Amazona, suočava se s istragom nakon što su dva njegova vozila iznenada zakočila i straga udarila motociklistu. Cruise i Ford također su pod istragom NHTSA-e.
Iako ove istrage postavljaju pitanja o sigurnosti autonomnih vozila, trka među kompanijama u SAD koje žele pružati usluge robotaksija tek se zahuktava. Konkurenti poput Cruisea, koji je dio General Motorsa, i Amazonov Zoox takodjer žele čim prije biti prisutni u svim većim američkim gradovima. Od ovog mjeseca, nakon zastoja zbog incidenata, Cruise je ponovo počeo s vožnjom pod nadzorom u Phoenixu, Houstonu i Dallasu, uz nastavak testiranja u Dubaiju.