Hrvati beskontaktno plaćaju 90% više nego prošle godine

U Europi je već sada zabilježeno gotovo 50% beskontaktnih transakcija, a u Hrvatskoj one su još češće – u kolovozu 2018. je 54% transakcija bilo beskontaktno

Sandro Vrbanus utorak, 18. rujna 2018. u 06:00

Na području Europe nastavlja se snažan prodor beskontaktne tehnologije plaćanja, te je tako sada gotovo jedna od dvije transakcije u europskim trgovinama beskontaktna. Novo istraživanje kompanije Mastercard pokazalo je da je beskontaktno plaćanje zabilježilo značajan rast i u Hrvatskoj – u prvih osam mjeseci 2018. provedeno je 90% više beskontaktnih transakcija nego u istom razdoblju prošle godine.

Sličan rast korištenja beskontaktne tehnologije prisutan je i diljem Europe s povećanjem broja beskontaktnih transakcija za 97% u odnosu na prošlu godinu. Na više od 15 europskih ključnih tržišta – uključujući tržišta Hrvatske, Danske, Grčke, Mađarske, Nizozemske, Poljske i Rusije – beskontaktne transakcije čine više od 50% svih transakcija provedenih u trgovinama. U Hrvatskoj je tako u kolovozu 2018. 54% transakcija bilo beskontaktno.

Poljska je predvodnik trenda s preko 80% beskontaktnih transakcija u 2018.

Ovi rezultati jasno pokazuju kako je Europa predvodnik u beskontaktnoj revoluciji. Uz jednostavnu upotrebu i praktičnost, korisnici traže sigurnost i zaštitu kad je riječ o tehnologiji plaćanja. Uz povećanje korištenja beskontaktnih načina plaćanja dolazi i do rasta povjerenja te tako sve više korisnika smatra da je beskontaktna tehnologija jednako sigurna ili sigurnija od klasičnih oblika plaćanja.

Jedno od glavnih područja koja potiču rast beskontaktnih transakcija diljem Europe su sustavi prijevoza. Broj korisnika koji se služe beskontaktnim načinom plaćanja u javnom prijevozu stalno raste.

"Mastercard u Hrvatskoj je, kao i u cijeloj regiji Srednje i Istočne Europe, prepoznao važnost beskontaktnih plaćanja zbog njihove brzine i praktičnosti koja omogućava ulazak elektronskih plaćanja na sva prodajna mjesta, pogotovo ona koja zahtijevaju brzinu i protočnost ljudi. Jedan od najboljih primjera toga je i javni prijevoz – niz gradova u svijetu i regiji je uveo otvorene beskontaktne sustave plaćanja transporta", istaknula je Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj.