Alphabetov porast prihoda od "samo" 20% razočarao ulagače

Googleova krovna kompanija izvijestila je o svojim godišnjim rezultatima za 2019. godinu i prvi puta otkrila koliko zarađuje od YouTubea

Sandro Vrbanus utorak, 4. veljače 2020. u 16:14

Prvi puta otkako je upravljačka struktura promijenjena, a na čelo koncerna Alphabet zasjeo Sundar Pichai, Googleova je krovna kompanija objavila poslovne rezultate. Izvijestili su o financijskom poslovanju u posljednjem kvartalu te ukupno na godišnjoj razini za 2019. godinu. Neovisni bi promatrač rekao da je porast godišnjih prihoda s 136,8 milijardi u 2018., na 161,8 milijardi dolara u 2019. godini prilično impresivan rezultat.

Osim porasta prihoda za oko 20%, neto dobit je na godišnjoj razini porasla za gotovo 12%, s 30,7 na 34,3 milijarde američkih dolara.

YouTube donosi 15 milijardi dolara

Alphabet je sada prvi puta objavio i kolike prihode ostvaruje u određenim segmentima poslovanja. Tako je razvidno da je web oglašavanje na tražilici i dalje neupitni lider u strukturi prihoda ove kompanije s 98 milijardi dolara, cloud usluge donose im 8,9 milijardi, a YouTube nešto više od 15 milijardi dolara na godišnjoj razini. Svi segmenti u posljednjim godinama bilježe rast.

No, analitičari i investitori predviđali su nešto više razine rasta, kao i više prihode po divizijama (YouTube se procjenjivao, primjerice, na 25 milijardi dolara) – pa je dionica Alphabeta izgubila oko 5% na vrijednosti nakon objave ovih rezultata.

Samim time cijena joj je pala ispod "magične granice" od 1.450 dolara, što znači da je objavom posljednjih poslovnih rezultata Alphabet izgubio status kompanije s tržišnom kapitalizacijom od bilijun dolara.