Električni motocikl hlađen suhim ledom napada brzinski rekord

Motociklom Voxan Wattman, izrađenom samo za te namjene, sljedeće godine u srpnju šesterostruki će svjetski prvak Max Biaggi pokušati postići rekordnu brzinu od 330 km/h

Sandro Vrbanus subota, 4. srpnja 2020. u 13:00

Francuski proizvođač motocikala Voxan, inače u vlasništvu nešto poznatijeg proizvođača sportskih automobila Venturi, predstavio je svoj električni supermotocikl Wattman, izrađen samo s jednom svrhom. Njegov je cilj postati najbrži električni motocikl na svijetu.

Kreatori jedinstvenog električnog motocikla za ove su ga svrhe opremili elektromotorom snage 425 KS, i dali mu bateriju kapaciteta 15,9 kWh, s mogućnošću vrlo brzog isporučivanja te energije – cijela bi se trebala moći iscrpiti u samo nekoliko minuta vrlo brze vožnje. Masa ovakve baterije je 140 kg, a cijelog motocikla oko 300 kg.

Upravo crpljenje velike količine energije u kratkom vremenu jedan je od većih izazova ovog projekta, jer generira veliku količinu topline. Kako bi se s time mogli nositi, a da na vozilo ne moraju postaviti veliki hladnjak koji bi narušio aerodinamiku i dodao na težini, Wattman će imati rezervoar u koji će biti smješten suhi led. Ugljikov dioksid u krutom stanju, skladišten inače na temperaturi od -79°C, poslužit će tako za kratkotrajno hlađenje motora i baterija za vrijeme pokušaja obaranja rekorda.

Sve podređeno brzini i aerodinamici

Voxan Wattman nema čak niti prednju kočnicu niti standardnu vilicu kako bi se uštedjelo na masi i dobilo na aerodinamičnosti. Umjesto potonje koriste se dvostruka poprečna ramena (double wishbone ovjes). Nema niti padobran za kočenje, već se za zaustavljanje oslanja na obilje prostora u slanoj ravnici i običnu stražnju kočnicu.

Napad na brzinski rekord dogodit će se u srpnju sljedeće godine, u bolivijskoj slanoj pustinji Salar de Uyuni. Wattmanom će do novog službenog rekorda za električne motocikle pokšati doći legendarni šesterostruki svjetski motociklistički prvak Max Biaggi.

Ekipa koja stoji iza ovog projekta navodi da im je cilj dostići 330 km/h, te tako prestići japanski Motibec čiji je električni motocikl lani službeno postigao maksimalnu brzinu od 327 km/h. No, u svojem pokušaju, ako i dođu do 330 km/h, neće postati općenito najbrži – taj neslužbeni rekord trenutačno drži kompanija Lightning Motorcycles, čiji je model LS-218 još 2014. godine zabilježio 351 km/h.