Novi problemi za Boeing 737, nakon dugog stajanja motori im se gase

Osim što još nije izdan certifikat za siguran let Boeinga 737 Max, i starije inačice ovog zrakoplova sada će morati proći dodatne provjere žele li ih avioprijevoznici vratiti u upotrebu nakon pandemije

Sandro Vrbanus subota, 25. srpnja 2020. u 19:30

Boeingov popularni i vrlo korišteni putnički zrakoplov 737 nikako da se riješi problema s kvalitetom izrade. Nova inačica Max već je mjesecima prizemljena zbog dvije velike nesreće uzrokovane pogrešnim radom senzora i softvera za automatsko poravnanje zrakoplova (MCAS), a pandemija koronavirusa prizemljila je i velik broj starijih modela Boeinga 737.

Sada, nakon nekoliko tjedana ili mjeseci stajanja na parkiralištima i u hangarima, zrakoplovne su kompanije ponovno počele vraćati 737 u upotrebu, da bi se dogodila četiri slična slučaja – zrakoplovima se, naime, iznenada ugasio jedan od motora. U najmanje jednom slučaju to se dogodilo u letu, a u svima se, srećom ugasio samo po jedan motor i bilo je moguće ponovno pokrenuti ga.

Hrđavi ventili zraka

Međutim, otkriveno je da je svim problemima uzročnik bio isti. Zahrđali ventil zraka na motorima koji se neko vrijeme nisu koristili blokirao je u otvorenom položaju, što je dovelo do gubitka zraka potrebnog za rad motora, te njihovog gašenja. Američka agencija za avijaciju FAA odmah je izdala upozorenje i naredila inspekcije svih Boeinga 737 i spomenutih ventila. Na pregled će morati zrakoplovi koji nisu letjeli sedam ili više dana u nizu, te koji nakon pauze nisu odradili najmanje deset letova.

Dogodi li se da ventili zakažu na oba motora, moguće je da se ponovno dogodi katastrofa, pa u FAA ne žele riskirati. Procjenjuju da bi ovim problemom moglo biti zahvaćeno ukupno oko dvije tisuće zrakoplova Boeing 737 svih tipova, od 737-300 do 737-900.