Waymo počeo s komercijalizacijom autonomnih taksija

Googleova tehnologija koja dozrijeva već gotovo cijelo desetljeće, a pet godina se testira na ulicama, napokon je spremna za prve putnike koji će biti prevoženi u vozilima bez vozača

Sandro Vrbanus petak, 9. listopada 2020. u 12:58

Googleova kompanija Waymo, specijalizirana za izradu tehnologije autonomne vožnje, prije pet je godina prvi puta obavila prijevoz ljudi u automobilu bez vozača. Čak i duže od toga njihovi autonomni automobili kruže Silicijskom dolinom i ulicama još nekoliko američkih gradova gdje za to imaju dozvole, da bi ovog četvrtka napokon bio lansiran prvi komercijalni projekt prijevoza bez vozača.

Nakon godina istraživanja i razvoja te rada na poboljšavanju tehnologije autonomne vožnje, ovoga je tjedna u američkom Phoenixu omogućeno svim korisnicima taksi prijevoza da naruče prijevoz Waymovim automobilom bez vozača, čak i bez onoga koji bi tamo bio "za svaki slučaj". Usluga u potpunosti autonomne vožnje Waymo One za sada je dostupna u tek tri kvarta ovog grada, a naručuje se putem mobilne aplikacije.

Nadzirani na daljinu

Automobili opremljeni potrebnom tehnologijom su SUV-ovi Chrysler Pacifica. Waymo ih u Phoenixu ima 300-400 u testnom programu, a nisu objavili koliko će ih se na cesti zaista moći vidjeti bez osobe za upravljačem. U kompaniji očekuju da će ovakve vožnje, posebice u uvjetima pandemije i potrebe za distanciranjem od drugih ljudi, biti vrlo popularne. Kasnije ove godine planiraju dodatno povećati flotu, a u njoj će i dalje biti automobili s "operatorima", osobama koje sjede na vozačkom sjedalu i dodatno brinu o sigurnosti.

Vozila u kojima nema posebno obučenog Waymovog stručnjaka nadgledaju se iz kontrolnog centra, gdje nadglednici flote pod sobom istodobno imaju više automobila. U slučaju da se autonomni Chrysleri nađu u kakvoj problematičnoj situaciji, "zapnu" u prometu ili na nepoznatom im terenu, ove osobe preuzet će donošenje odluke na sebe i vozilu dati naredbu kako da se "izvuče" iz eventualne nedoumice koju bi softver mogao imati.