San Francisco protiv testiranja Teslinog FSD 10.1 Autopilota

Grad s najvećom koncentracijom Tesli na svijetu, San Francisco, protiv je nedavno pokrenutog „beta-testiranja“ nove verzije Teslinog Autopilota koje je prepušteno vlasnicima koji upadnu u program i na otvorenim cestama

Drago Galić utorak, 28. rujna 2021. u 17:47

Već smo pisali o istrazi koju protiv Tesle vodi američki NHTSA, a koja uključuje neobično ponašanje Teslinog Autopilota koji se s vremena na vrijeme ima običaj zabiti u jasno označena i pokraj ceste parkirana vozila hitnih službi. Zašto je tomu tako, čini se da nitko ne zna, ali kako se radi o ponavljajućem obrascu, NHTSA želi više informacija.

Usprkos tome. Tesla je prije nekoliko dana proširila pristup beta-testiranju nove verzije njihovog Autopilota FSD 10.1 za koje se može prijaviti bilo koji postojeći vlasnik Tesle, a odobrenje se dobiva na osnovu statističkih podataka o sigurnoj vožnji (broju naglih kočenja, automatskim iskapčanjima Autopilota i ostalim pokazateljima koji govore da vozač dovodi vozilo i sebe u nezgodne situacije), te potencijalni kandidati trebaju dati Tesli odobrenje da tjedan dana snima i motri njihovu vožnju.

Ovo je, usput, posve suprotan pristup nadgledanju vožnje sustava za automatsko upravljanje automobilom u odnosu na druge tvrtke koje se bave isključivo razvojem ovih sustava, a koje imaju posebno obučene (i plaćene) vozače-nadzornike kojima je posao da aktivno nadziru sustav automatske vožnje i po potrebi uskoče i spriječe nesreću ako, odnosno kada vide da griješi i da može doći do nesreće.

Teslinim pristupom nisu baš svi oduševljeni, posebno u Kaliforniji gdje je najviše registriranih Tesli po stanovniku u SAD-u, a posebno u San Franciscu koji čak i unutar Kalifornije prednjači po broju registriranih Tesli per capita. Tako je San Francisco County Transportation Authority (SFCTA) izdao priopćenje da su protiv ovakvog načina testiranja, te protiv Tesline deklaracije sustava kao „Full Self-Driving“ (posve samovozećeg) jer se zapravo radi o naprednom sustavu za pomoć pri vožnji, a ne potpuno autonomnom sustavu vožnje te se radi o zavaravanju kupaca.

Da razloga za nelagodnost ima govore izvještaji testnih vozača koji prijavljuju prilično bitne propuste navodnog autopilota poput prelaska dvostruke linije, izostanka kočenja za bicikliste pred sobom i druge.

Također, protiv Teslinog pristupa usavršavanju svog autopilota su i drugi vozači na cestama koji uspoređuju ovaj volonterski pristup beta-testiranju u neoznačenim automobilima s drugim tvrtkama koje ove testove rade u jasno i jarko označenim automobilima s pregršt senzora po sebi koji jasno daju do znanja drugim sudionicima u prometu da se radi o testnim vozilima te profesionalnim vozačima koji nadgledaju funkcioniranje sustava.