U prvim danima na burzi cijena dionice Dropboxa porasla za 35%

Vrlo uspješna inicijalna javna ponuda dionica Dropboxa postavila je tržišnu vrijednost ove kompanije na 11 milijardi dolara

Sandro Vrbanus ponedjeljak, 26. ožujka 2018. u 13:45

Dropbox, jedan od najpoznatijih i najvećih svjetskih servisa za pohranu podataka u oblaku, prošloga je tjedna obavio inicijalnu javnu ponudu svojih dionica na američkoj burzi Nasdaq (pod tickerom DBX). Početna cijena dionice u procesu IPO-a bila je postavljena na 21 dolar, što je dolar više nego su očekivali i najoptimističniji analitičari. Unatoč nešto višoj cijeni od očekivane, interes za ovom dionicom bio je velik pa je potražnja institucionalnih investitora višestruko premašila ponudu.

Dropboxov IPO najveći je još od lanjskog izlaska Snapchata na burzu

U petak, prvoga dana trgovanja dionicom Dropboxa, cijena joj je odmah poskočila na 29 dolara, da bi tijekom dana dosegla i preko 31 dolar. U konačnici se trgovanje stabiliziralo na oko 28 dolara, što znači da su u samo jednom danu početni investitori zaradili oko 35% na svoje uloge.

Porast cijene dionice podigao je i tržišnu valuaciju kompanije, pa Dropbox s dionicom na ovim razinama sada vrijedi nešto preko 11 milijardi američkih dolara. Porast cijene ove dionice prošloga tjedna tim je značajniji ako znamo da je zbog nedavno najavljenih carina u SAD-u većina burzovnih indeksa proteklih dana boravila "u crvenom", s padom od oko 2%.

Zanimljivo, Dropbox do sada još niti u jednoj godini, od njih 11 koliko postoji, nije zabilježio dobit, jer su sve prihode i novac dosadašnjih investitora ulagali u širenje poslovanja. Nesumnjivo je da će sada, kao kompanija s dionicama izlistanima na burzi, morati obratiti pozornost i na ostvarivanje profita svojim dioničarima. Prošle godine imali su prihode na razini od 1,1 milijardi ali i gubitak od čak 111 milijuna dolara.