Električni automobili imaju pozitivan učinak na okoliš kroz cijeli svoj životni vijek

Europska agencija za okoliš (EEA) objavila je studiju koja potvrđuje ono što zagovornici električnih automobila oduvijek tvrde, da oni manje zagađuju zrak i ne uništavaju klimu Zemlje

Sandro Vrbanus subota, 1. prosinca 2018. u 13:00

Električni automobili kreću se cestama bez da pritom u atmosferu ispuštaju štetne stakleničke plinove i bez da zagađuju zrak u gradovima. To je činjenica koja se oduvijek kao nesumnjivo pozitivna vezala uz automobile na elektropogon, no skeptici su isticali kako učinak elektrifikacije prometa možda i nije toliko pozitivan. Jedan od osnovnih argumenata za to im je činjenica da dio struje kojom se ovakva vozila pune dolazi iz ne baš "zelenih" elektrana, te da u procesu proizvodnje vozila postoje procesi koji i dalje zagađuju okoliš.

Europska agencija za okoliš (European Environment Agency – EEA) sada je objavila obuhvatnu studiju koja pokriva cijeli životni vijek električnih automobila u Europi, a koja se slaže s ranijim studijama i potvrđuje da su električna vozila uistinu manje štetna od onih s klasičnim motorima na fosilna goriva.

Studija nazvana "Električna vozila iz perspektive životnog ciklusa i cirkularne ekonomije" proučava utjecaj proizvodnje i korištenja električnih automobila i njihov utjecaj na okoliš. Prema navodima iz nje, tipični električni automobil u Europi proizvodi manje zagađenja zraka i stakleničkih plinova od onoga na benzinsko ili dizelsko gorivo, i to gledajući cijeli njegov životni ciklus.

Početkom tog ciklusa, za vrijeme proizvodnje, emisije štetnih plinova tipično su nešto više, ali nulto ispuštanje plinova tijekom korištenja i više nego kompenzira ove štetne učinke.

Trenutačno ovaj neto pozitivan učinak na okoliš mjeri od 17 do 30% manje zagađenje u odnosu na automobile s motorima s unutarnjim sagorijevanjem, s tim da on eksponencijalno raste – i to u skladu s porastom proizvodnje električne energije iz obnovljivih izvora u Europi. Do 2050. godine smanjenje zagađenja tijekom životnog ciklusa električnih vozila trebalo bi iznositi najmanje 73%.