Appleovi rezultati: sve raste, samo iPhone pada

Prema najavama Apple je objavio nešto slabije poslovne rezultate za posljednje tromjesečje 2018. Podaci su zapravo izvrsni, isključimo li prodaju iPhonea

Sandro Vrbanus srijeda, 30. siječnja 2019. u 13:18

Apple je, u skladu s najavama, objavio poslovne rezultate koji su slabiji od očekivanih. Promatrano razdoblje je kalendarski posljednji kvartal 2018. godine, tradicionalno najjači za projau Appleovih proizvoda i usluga, a oni  ga gledaju kao fiskalni prvi kvartal 2019. U ova je tri mjeseca kompanija iz Cupertina zabilježila prihode od 84 milijarde dolara, odnosno oko 5% manje nego u godini prije.

Kao što se znalo od ranije, glavni razlog za ovako loš rezultat je slabija prodaja iPhonea. Iz Applea su još jednom pojasnili kako se radi o svojevrsnom zasićenju tržišta, nevoljkosti kupaca da plate visoke cijene novih uređaja, te o snažnom tečaju dolara koji njihove mobitele čini skupljima u stranim zemljama.

Pojeftinjenje iPhonea bi trebalo zahvatiti prije svega Kinu, Tursku, Brazil, Rusiju i Indiju.

Trenutačno je u svijetu aktivno 900 milijuna iPhonea

Kako bi reagirali na slabiju potražnju u Appleu su odlučili podnijeti trošak jakog dolara pa je Tim Cook najavio da će u nekim zemljama vratiti cijene iPhonea na one kakve su bile prije godinu dana, zanemarujući rastući tečaj dolara u odnosu na lokalne valute.

Rast svega drugoga

No, ostavimo li pomalo razočaravajuće brojke vezane uz iPhone postrani, Apple je u svim drugim područjima zabilježio izvrsne rezultate. Pretplate, usluge, kupnja aplikacija, i općenito softverska strana poslovanja i dalje su u porastu, kao i broj pretplatnika na streaming uslugu Apple Music. Prodaja Mac računala porasla je 9% i oborila rekord, prihod od prodaje iPada porastao je 17%, Apple Watch, Airpods i drugi manji uređaji skupa su rasli čak 33%, i tako dalje.

Isključimo li iz računice 15% manju prodaju najvažnijeg proizvoda, iPhonea, Apple je u promatranom kvartalu zabilježio ukupno 19%-tni porast prodaje. Na valu ove vijesti dionica kompanije dobila je oko 6% na vrijednosti, pomalo se oporavivši od pada koji se dogodio kada su rezultati za ovaj kvartal prvi puta najavljeni kao lošiji.